Τίτλοι σπουδών και λοιπά απαιτούμενα (τυπικά & τυχόν πρόσθετα) προσόντα:
α.1. Πτυχίο Κινηματογραφικής Σχολής Α.Ε.Ι της κατεύθυνσης Ήχου ή το οµώνυµο πτυχίο ή δίπλωµα Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστηµίου (ΕΑΠ) ΑΕΙ ή Προγραµµάτων Σπουδών Επιλογής (ΠΣΕ) ΑΕΙ της ημεδαπής ή ισότιμος τίτλος σχολών της ημεδαπής ή αλλοδαπής, αντίστοιχης ειδικότητας ή
α.2. Πτυχίο Μουσική Τεχνολογίας και Ακουστικής ή Ηλεκτρονικής Τ.Ε.Ι. ή το οµώνυµο πτυχίο ή δίπλωµα Προγραµµάτων Σπουδών Επιλογής (ΠΣΕ) ΤΕΙ της ηµεδαπής ή ισότιµος τίτλος σχολών της ηµεδαπής ή αλλοδαπής, αντίστοιχης ειδικότητας ή
α.3. Πτυχίο αναγνωρισμένης Κινηματογραφικής Σχολής, τριετούς τουλάχιστον φοίτησης, της ειδικότητας του Ηχολήπτη ή ισότιμο και αντίστοιχο τίτλο της αλλοδαπής ή
α.4. Δίπλωμα Επαγγελµατικής Κατάρτισης (ΟΕΕΚ), της ειδικότητας «Ηχολήπτης» ή «Μουσική µε Τεχνολογία» ή ισότιμο και αντίστοιχο τίτλο της αλλοδαπής ή
α.5. Πτυχίο αναγνωρισμένων ημεδαπών ή αλλοδαπών Σχολών Ηλεκτρονικών, οιασδήποτε βαθμίδας και
β. Γνώση Χειρισµού Η/Υ στα αντικείµενα: α)επεξεργασίας κειµένων, β)υπο-λογιστικών φύλλων και γ)υπηρεσιών διαδικτύου και
γ. Εμπειρία δύο ετών σε ραδιοτηλεοπτικό φορέα στην ειδικότητα της θέσης.
Συμβάλλοντας στη διαδικασία, προς το τέλος δημόσιου διαλόγου, θα ήταν νομίζω χρήσιμο να επισημανθούν τα εξής:
Από τις αρχές τις δεκαετίας του 2000, η πολιτεία αντιλαμβανόμενη την ύπαρξη ενός πραγματικού επαγγελματικού «κενού» που στο εξωτερικό είχε από μακρόν επιλυθεί, της έλλειψης δηλαδή υψηλά καταρτισμένου προσωπικού, εξειδικευμένου επιστημονικά στο πεδίο του ήχου, χαράζει την αναγκαία στρατηγική. Η ηχοληψία, η τεχνολογία του ήχου και η ακουστική, διδάσκεται έκτοτε ως αυτόνομη επιστήμη –αποδίδοντας σχετικές ειδικότητες- στη Β/θμια εκπαίδευση (ΤΕΕ Β΄ κύκλου), στη μεταδευτεροβάθμια (ΙΕΚ) και την Γ/θμια μέσα από εξειδικευμένα προπτυχιακά και μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών, βοηθώντας ταυτόχρονα δεκάδες αποφοίτους πανεπιστημίων του εξωτερικού να αντιστοιχήσουν τις γνώσεις τους στο επιστημονικό πεδίο του ήχου. Το 2006, το Εθνικό Κέντρο Πιστοποίησης ο επονομαζόμενος σήμερα ως ΕΟΠΠΕΠ, με την αρωγή επαγγελματικών φορέων ΙΟΒΕ, ΓΣΣΕ κ.α, εκπόνησε μελέτη ανάπτυξης του επαγγελματικού περιγράμματος του «ηχολήπτη/τριας» προσδιορίζοντας με κάθε λεπτομέρεια το καθηκοντολόγιο, τις επαγγελματικές προδιαγραφές κτλ.
Κοντολογίς, 15 σχεδόν χρόνια μετά τις πρώτες οργανωτικές προσπάθειες, μετά από δημόσιες επενδύσεις και συγκρότηση του απαραίτητου νομικού πλαισίου η χώρα μας μετρά ένα επαρκές αριθμητικά προσωπικό (εκπαιδευτές και απόφοιτοι), πλήρως εξειδικευμένο και ικανό να στελεχώσει με επαυξημένα καθήκοντα -όπως με σαφήνεια έχουν οριστεί σε σχετικά προεδρικά διατάγματα (Π.Δ. 141/2003)- οποιοδήποτε φορέα επιζητά με αξιώσεις να καλυφθεί τεχνικά στα ζητήματα του ήχου.
Ως εκ τούτου κρίνεται αναγκαίο:
– να αναπροσδιοριστεί η ένταξη του κλάδου των ηχοληπτών από τις καλλιτεχνικές στις τεχνικές ειδικότητες
– να καθοριστούν με σαφήνεια τα απαιτούμενα τυπικά προσόντα και η βαθμολογική προτεραιότητα ανά κατηγορία εκπαίδευσης (ΤΕ, μεταδευτεροβάθμιας, Β/θμιας)
– να ξεκαθαριστεί η δυνατότητα συμμετοχής των πτυχιούχων ηλεκτρονικών ως υποψηφίων στον κλάδο Ηχοληπτών εφόσον δίνεται ταυτόχρονα η δυνατότητα συμμετοχής τους στο κλάδο ΤΕ Ηλεκτρονικών Μηχανικών και η επαγγελματική τους ειδίκευση δεν είναι συναφής προς την επιστήμη της Τεχνολογίας του Ήχου/Ακουστικής.
Με κάθε εκτίμηση προς τη διαδικασία διαβούλευσης
Σας βλεπω μερικους και μιλατε οτι πρεπει να μπουν ηλεκτρονικοι . Αν ειναι δυνατον δηλαδη, στο τομεα της ηχοληψιας οπουδηποτε και αν κοιταξεις ακομα και μαγαζια με ηχητικο εξοπλισμο ειναι ηλεκτρονικοι ιδιοκτητες αλλα και αυτοι που κανουν ηχοληψια.Απο που και ως που δε καταλαβαινω, μηπως το μυαλουδακι τους νομιζει οτι ειναι παρεμφερες επαγγελμα ή προεκταση του δικου τους? Μηπως επειδη ξερουν να κολλανε καλωδια σου λεει ας κανω και ηχο? τι συμβαινει δηλαδη? Σωστα η αγνοια ειναι κακο πραγμα, οπως για συγκεκριμενα ατομα «ηλεκτρονικους» που δεν εχουν ιδεα απο μουσικη απο αρμονια απο το τι ειναι ηχος αλλα και να ακουνε , νομιζουν οτι σε μια συναυλια πχ κανουν ηχο και το μονο που απασχολει ειναι να μη κανει feedback. Παραδειγμα μεγαλο ειναι και αυτο που ακουμε απο τη ΔΤ σε ζωντανες εκπομπες που το μονο φαινομενο που κυριαρχει ειναι η μη τονικοτητα και το comb filtering .Για αυτο παμε κατα διαολου. Σοβαρευτειτε γελοια ατομα γιατι η καρπαζια θα ειναι στον πληθυντικο αριθμο.Μονο αυτο μπορω να σας πω.
> Δεδομένου ότι το 2003 έγινε επιλογή των ηχοληπτών μέσω ΑΣΕΠ, θεωρώ πως η πρώτη επιλογή θα πρέπει να γίνει με βάση αυτό το κριτήριο. Πιο συγκεκριμένα, με το πρώτο φιλτράρισμα να επιλεγεί εκείνο το προσωπικό που είχε περάσει με επιτυχία τις εξετάσεις και κατόπιν προσλήφθηκε από την τότε δημόσια τηλεόραση. Με αυτό τον τρόπο, διασφαλίζονται η τεχνογνωσία και η κατάρτιση μεσώ της επαγγελματικής εμπειρίας, που επικυρώνονται και τα δύο σε κάθε περίπτωση μέσω των κρατικών εξετάσεων ΑΣΕΠ.
> Πτυχίο ηχοληψίας από το Τμήμα Μηχανικών Μουσικής Τεχνολογίας & Ακουστικής Τ.Ε. του Ανώτατου Τεχνολογικού Ιδρύματος Κρήτης (Ρέθυμνο)
> Γνώση Αγγλικής γλώσσας ( απόκτηση αναγωρισμένου πτυχίου )
ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ Η ΑΔΕΙΑ ΑΣΚΗΣΕΩΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ ΗΧΟΛΗΠΤΗ Κ ΟΤΑΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΕΣ ΗΧΟΛΗΨΙΑΣ ΘΑ ΖΗΤΑΤΕ ΗΧΟΛΗΠΤΕΣ Κ ΟΧΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥΣ!!!!
Για να βάλουμε τα πράγματα στη θέση τους, επειδή, βλέπω ότι υπάρχουν αρκετές παρεξηγήσεις και λάθη, μάλλον από άγνοια, με αποτέλεσμα να διχάζονται οι διαγωνιζόμενοι:
α: Σπουδές ανώτατης τεχνολογικής εκπαίδευσης στην ηχοληψία μπορείς να κάνεις στην Ελλάδα μόνο σε ιδιωτικές σχόλες ή στο εξωτερικό.
Η ηχοληψία είναι καλλιτεχνικό επάγγελμα και τα πτυχία αυτά δίδονται από το υπουργείο Πολιτισμού στην Ελλάδα και τα αντίστοιχα υπουργεία των ξένων χωρών.
Το ίδιο συμβαίνει και με την άδεια ασκήσεως επαγγέλματος του ηχολήπτη (Εκδίδεται από το υπουργείο πολιτισμού.)
β: Υπάρχουν δύο πολύ καλές σχόλες ΑΤΕΙ στην Ελλάδα (Κρήτη: Τμήμα Μηχανικών Μουσικής Τεχνολογίας & Ακουστικής Τ.Ε. και Κεφαλlονιά Σχολή Μουσικής Τεχνολογίας) με μεγάλη συνάφεια στο αντικείμενο της ηχοληψίας και σωστά κατά τη γνώμη μου συμμετέχουν στο διαγωνισμό.
γ: Για πολλές δεκαετίες στην Ελλάδα τα καθήκοντα του ηχολήπτη εκτελούν και ηλεκτρονικοί με εξαιρετικά αποτελέσματα σε αρκετές περιπτώσεις . Νομίζω ότι ένας ηλεκτρονικός με πολυετή εμπειρία στην ηχοληψία (όχι 2-3 χρόνια) μπορεί να τα καταφέρει πολύ καλά.
δ: Λοιπά προσόντα (γνώση ηλεκτρονικών υπολογιστών μουσικών οργάνων ξένων γλωσσών) καλό θα ήταν να προσμετρούνται στη μοριοδότηση αλλά να μην αποκλείουν τον υποψήφιο διότι υπάρχουν αρκετοί άνθρωποι μεγαλύτερης ηλικίας που όταν ήταν νέοι δεν είχαν την άνεση να μορφωθούν όσο θα ήθελαν. Τέλος, να διευκρινίσουμε ότι ο Ηλεκτρονικός ΔΕΝ μπορεί να πάρει Αδεια Ασκησης Επαγγέλματος Ηχολήπτη από το Υπουργείο Πολιτισμού και για αυτό το λόγο, η Αδεια, μπορεί να συνεκτιμάται στα προσόντα, ως κάτι επιπλέον. Όχι όμως να τον αποκλείει από τη διαδικασία.
Συμφωνώ απολύτως με τον Πέτρο! Ακόμη κι αν οι μουσικές γνώσεις δεν θεωρηθούν απαραίτητο προσόν, επί ποινής αποκλεισμού, θα έπρεπε τουλάχιστον να προσμετρώνται και να αποτελούν κριτήριο επιπλέον μοριοδότησης! Ο ηχολήπτης πρέπει να είναι σε θέση να κάνει κάθε είδους ηχοληψία. Ηχογραφεί μεν συζητήσεις, εκπομπές και συνεντεύξεις, αλλά πρωτίστως ηχογραφεί ΉΧΟΥΣ, ΦΩΝΕΣ! Και ασφαλώς μουσικές εκπομπές, όργανα, ορχήστρες! Γι’αυτό και τα περισσότερα πτυχιακά και μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών ηχοληψίας διεθνώς περιλαμβάνουν οπωσδήποτε μαθήματα οργάνου και μουσικής παιδείας.
Όσον αφορά το θέμα της προϋπηρεσίας, θεωρώ ότι δύο χρόνια είναι ελάχιστα! Και επίσης, η άδεια ασκήσεως επαγγέλματος ηχολήπτη πρέπει να θεωρηθεί απολύτως απαραίτητη, τη στιγμή που το ίδιο το κράτος την επέβαλε και τη θεωρούσε ασυζητητί αναγκαία για την εξάσκηση αυτού του επαγγέλματος!
Τέλος, δεν μπορώ να διανοηθώ πώς είναι δυνατόν να παρακάμπτεται τελείως το θέμα της ξένης γλώσσας και ιδιαιτέρως των αγγλικών, που είναι η επίσημη γλώσσα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αλλά στην ουσία και παγκοσμίως.Δεν πρέπει ο ηχολήπτης να έχει ένα πτυχίο έστω βασικής γνώσης των αγγλικών; Δηλαδή ο οποιοσδήποτε Γερμανός, Βέλγος, Άγγλος, Γάλλος κ.λ.π. σε ποια γλώσσα θα συνεννοηθεί με τον ηχολήπτη της ΝΕΡΙΤ; Στα ελληνικά;
Ευχαριστώ πολύ για την προσοχή σας.
Καλά όλα όσα διατυπώνονται, αλλά πιστεύω ότι οι μουσικές σπουδές και ειδικότερα το πτυχίο οργάνου ή θεωρητικών θα έπρεπε, τουλάχιστον, να συνεκτιμώνται στην ειδικότητα του ηχολήπτη.
Και η μαμή ξερει να ξεγενναει αλλά άμα βγάλλει προκήρυξη το Έλενα θα πάρει μαία απο ΤΕΙ δε θα παρει τη μαμη του χωριου;;; Τί συζητάμε τώρα;;; Η Νέριτ όμως, απ’ ότι φαίνεται, με πλήρες καθεστός αδιαφάνειας αντί να προσλάβει ηχολήπτες πτυχιούχους θα προσλάβει εμπειροτέχνες. Πόσα χρόνια πίσω….
ΑΠΟ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΠΑΡΑΤΗΡΩ ΟΤΙ ΣΚΟΤΩΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΗΧΟΛΗΠΤΕΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΦΑΕΙ Ο ΕΝΑΣ ΤΟΥ ΑΛΛΟΥ ΤΗ ΘΕΣΗ.
ΛΕΣ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΔΥΟ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ ΠΑΝΤΕΛΩΣ ΑΣΧΕΤΕΣ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ. ΤΙ ΝΟΜΙΖΕΤΕ ΟΤΙ ΟΙ ΗΧΟΛΗΠΤΕΣ ΡΑΦΙΟΦΩΝΟΥ & ΤΗΛΕΟΡΑΣΕΩΣ ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΜΙΑ ΠΟΛΥΚΑΝΑΛΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΔΙΣΚΟΥ ΤΩΝ PINK FLOYD! ΚΑΙ ΕΝΑΣ ΠΑΘΟΛΟΓΟΣ ΓΙΑΤΡΟΣ ΜΕΧΡΙ ΟΡΙΣΜΕΝΟΥ ΣΗΜΕΙΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΔΙΑΓΝΩΣΕΙ ΑΛΛΗΣ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΗΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ ΑΣΘΕΝΕΙΑ.
ΣΙΓΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΗ ΣΚΟΤΩΝΕΣΤΕ.
ΓΙ’ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΦΩΝΑΖΟΥΜΕ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΟΛΟΙ ΝΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ ΑΣΕΠ ΜΕ ΔΙΑΒΑΘΜΙΣΗ ΣΕ ΠΡΟΣΟΝΤΑ, ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ.
ΑΛΛΙΩΣ ΚΑΛΗΝΥΧΤΑ ΚΙ ΟΝΕΙΡΑ ΓΛΥΚΑ.
Υπάρχουν δύο Τ.Ε.Ι. ηχοληψίας και εσείς ζητάτε ηλεκτρονικούς οποιασδήποτε βαθμίδας, ιδιωτικές σχολές και ΟΕΕΚ;;;
Ζητάμε την άμεση παρέμβαση των Τ.Ε.Ι., του Υπουργείου Πολιτισμού (για να ζητηθούν άδειες εξασκήσεως επαγγέλματος του κλάδου του ήχου) και της ΕΤΕΚΤ.
» κοινωνικά κριτήρια » ΓΕΩΡΓΙΑ?
Όπως στη ΔΤ? Αν είσαι από πολύτεκνη οικογένεια, αν έχεις παιδί, αν αν αν, μιξάρεις καλύτερα?
Έχω διαβάσει όλα τα σχόλια και απορώ πως είναι δυνατό να συγχέονται ακόμη οι κλάδοι του ηχολήπτη και του ηλεκτρονικού.
Από τη στιγμή που υπάρχουν 2 Ανώτατα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα με ξεκάθαρο αντικείμενο σπουδών,την ηχοληψία,θα έπρεπε καθήκοντα να μπορούν να αναλάβουν απόφοιτοι των 2 παραπάνω σχολών.
Επίσης γιατί χωρίς ΑΣΕΠ;
Και γιατί να τσουβαλιάζουμε ΑΤΕΙ,με ΙΕΚ και πάσεις προέλευσης πτυχίο ηχοληψίας δημόσιου ή ιδιωτικού φορέα.
Συγκρίνουμε τα 4,5 χρόνια φοίτησης με την συνακόλουθη εξαμηνιαία πρακτική άσκηση με σχολές μονοετούς φοίτησης;
Αν θέλουμε να αλλάξουν κάποια πράγματα σε αυτή τη χώρα,τούτο πρέπει να γίνει στην πράξη.
Τί εννοείς δεν υπάρχει στα ΤΕΙ καθαρη ειδικοτητα ηχοληπτη Σακη; Υπαρχει ΤΕΙ με τιτλο Τεχνολογιας Ηχου. Πιστεύεις οτι βγάζει γιατρούς;; Κανεις λαθος ηχολήπτες βγάζει!!! Οσο για αδεια εξασκησεως επαγγελματος με βρίσκεις συμφωνο.
Συν των υπολοίπων προσόντων θα έπρεπε να κρίνονται απαραίτητα:
α)εντός Ασεπ
β)ξένη γλώσσα
γ)άδεια ασκήσεως επαγγέλματος
δ)κοινωνικά κριτήρια
Χωρίς αυτά έχουμε μια από τα ίδια με άλλο χρώμα!!
1) Πως μπορεί να υπάρχει ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ όταν έχουν εφεύρει οι συνδικαλιστές τις «Καλλιτεχνικές Ειδικότητες με πρόσληψη ΧΩΡΙΣ ΑΣΕΠ»;
Αυτό θέλουν να κάνουν και στη ΝΕΡΙΤ? Πόσο εξοργιστικό και λυπηρό είναι;
2) Η ειδικότητα ΗΧΟΛΗΠΤΗ που ανήκει στο κλάδο ΤΕ (ΤΕΙ) πως μπορεί να είναι ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ; Δέν είναι ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ? Πως επιτρέπουν τα ΤΕΙ να γίνονται τέτοια αίσχη..;
3) Πως βάζετε στους ΗΧΟΛΗΠΤΕΣ πτυχίου ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΤΕΙ ενώ υπάρχει ΤΕΙ που βγάζει ΗΧΟΛΗΠΤΕΣ. (ΤΕΙ Ιωνίων Νήσων και ΤΕΙ Κρήτης).
ΟΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΗΧΟΛΗΠΤΕΣ. Δουλειά τους είναι να επισκευάσουν τα μηχανήματα που χειρίζονται οι ηχολήπτες σε περίπτωση βλάβης.
Γι’ αυτόν τον λόγο οι Ηλεκτρονικοί ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ να βγάλουν Άδεια Εξασκήσεως Ηχολήπτη απο το Υπουργείο Πολιτισμού. Αν θέλουν Ηλεκτρονικούς ως Ηχολήπτες ας ζητήσουν τότε Άδεια Εξασκήσεως Ηχολήπτη που δεν μπορούν να πάρουν.
4) ΟΛΟΙ να μπουν με ΑΣΕΠ και μόνο. Μέχρι και η τελευταία καθαρίστρια..
Κώστα τα παράπονα σου στη διαβούλευση των ηλεκτρονικών. Εδώ μιλάμε για ήχο… Αλλά μάλλον δεν το έχεις καταλάβει… Επαναλαμβάνω υπάρχουν ΤΕΙ ηχοληπτών ο,τιδηποτε άλλο απλά περισεύει…
προυποθεση ειναι η ΑΔΕΙΑ ΑΣΚΗΣΕΩΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ ΗΧΟΛΗΠΤΗ
τωρα για να μιλαμε καθαρα στα ΤΕΙ δεν υπαρχει »καθαρη» ειδηκοτητα
ηχοληπτη .
ηθελα να ρωτησω που απευθυνομαστε ή που κανουμε τα χαρτια μας ?
Θεωρώ ότι η προυπηρεσία δεν πρέπει να είναι μόνο σε ραδιοτηλεοπτικό μέσο, αλλά γενικότερα πάνω στην ειδικότητα του ηλεκτρονικού. Ετσι δεν θα αποκλείονται άτομα που δουλευουν χρόνια σαν ηλεκτρονικοί αλλά όχι σε ραδιοτηλεοπτικο μέσο
Μην ξεχνάτε ότι στο διαγωνισμό της ΔΤ (11 ηχολήπτες Αθήνα) δεν μπήκε ούτε ένας από ΤΕΙ ηχοληψίας, τα ίδια θα επαναληφθούν και τώρα στη ΝΕΡΙΤ που τόσο περιμέναμε για μία διαφανή διαδικασια. Πολύ λυπηρό και εξοργιστικό συνάμα…
Πρέπει να παρέμβουν τα Τ.Ε.Ι. για την εξορθολόγηση των πραγμάτων.
Αυτή είναι η μεγάλη διαφορά φίλε Χ.Σ. Ότι ο νέος ραδιοτηλεοπτικός φορέας πρέπει πλεόν να στηριχτεί σε επιστημονικό προσωπικό και όχι σε εμπειροτέχνες.. Δεν βρισκόμαστε ούτε στο 1987 ούτε καν στο 2007. Είμαστε στο σημείο που ή αλλάζουμε ή βουλιάζουμε!
Διάβασα με προσοχή και σεβασμό όλες τις απόψεις σας αναρωτιέστε γιατί την δουλειά του ηχολήπτη να την κάνει ένας ηλεκτρονικός εφόσον στην εποχή μας υπάρχουν σχολές με την ειδικότητα αυτή.
θα σας πω στον χώρο της τηλεοράσεις δουλεύω από το 1987 σαν ηχολήπτης με άδεια εξασκήσεως επαγγέλματος από το υπουργείο πολιτισμού κατόπιν γραπτών και προφορικών εξετάσεων.
τότε στα ΑΕΙ ή στα ΤΕΙ δεν υπήρχε αυτή η ειδικότητα παρά μόνο μια ιδιωτική σχολή υπήρχε άρα για να δουλέψεις ως ηχολήπτης τελείωνες την σχολή αυτή ή μια σχολή ηλεκτρονικών δούλευες για ένα χρονικό διάστημα ως βοηθός και κατόπιν ήσουν υποχρεωμένος να βγάλεις άδεια εξασκήσεως επαγγέλματος για να συνεχίσεις γιατί όσοι από εσάς έχουν ακουστά το σωματείο ΕΤΕΚ και κατόπιν ΕΤΕΚΤ έκανε συχνά ελέγχους για άδειες .
Σε όλη την επαγγελματική μου σταδιοδρομία γνώρισα και εκπαιδεύτηκα από μεγάλα ονόματα του ήχου που είχαν πτυχίο ηλεκτρονικού και ίσως κάποιοι από αυτούς να ήταν και καθηγητές σας.
Δεν με ενδιαφέρει αν θα δώσω εξετάσεις με ασεπ ή στον καλλιτεχνικό το μόνο που θέλω να είναι ένας σωστός και δίκαιος διαγωνισμός.
Φίλε και συνάδελφε Ηλία καλά τα λέει το προεδρικό διάταγμα για τα ΤΕΙ όλα αυτά τα γνωρίζω το μόνο που διαφωνώ είναι ότι χρειάζεται το πολύ ένα χρόνο προϋπηρεσία γιατί φίλε και συνάδελφε Ηλία όπως ξέρεις στο πεζοδρόμιο στην γωνία στο παγωμένο μάρμαρο έχεις μάθει πάρα πολλά και μπορείς να ανταπεξέλθεις σε μια δύσκολη στιγμή η από ένα λάθος συναδέλφου να μην εκτεθείς και σου <> γιατί τα λάθη δεν συγχωρούνται.
Συμφωνώ με τους συναδέλφους. Οι ηλεκτρονικοί δεν μπορούν να εμπλέκονται στα καθήκοντα των ηχοληπτών και το αντίστροφο.
Επιπλέον, στον κλάδο των Ηλεκτρονικών Μηχανικών κακώς υπάρχουν τα αντικείμενα: ροή προγράμματος, master control κτλ τη στιγμή που αυτά είναι καθορισμένα σύμφωνα με το Π.Δ. 141/2003 ως καθήκοντα ηχολήπτη. Ή λοιπόν τα αντιλαμβανόμαστε όλα αυτά με τους όρους του σήμερα ή εξακολουθούμε να πιθηκίζουμε ως φερέφωνα της ΕΡΤ..
Το προεδρικό διάταγμα 141/2003 περιγράφει με ακρίβεια τα επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχιούχων του ΤΕΙ Μουσικής Τεχνολογίας και Ακουστικής. Τα δικαιώματα αυτά απορρέουν από
α) Την εκπαίδευση των σπουδαστών με σύγχρονα εποπτικά και επιστημονικά μέσα στο γνωστικό αντικείμενο του προγράμματος σπουδών ώστε να είναι ανταγωνιστικοί σε εθνικό και διεθνές περιβάλλον.
Το αντικείμενο σπουδών του Τμήματος Μηχανικών Μουσικής Τεχνολογίας και Ακουστικής είναι:
•Η εφαρμογή της σύγχρονης τεχνολογίας στην καταγραφή, ανάλυση, σύνθεση, παραγωγή και διαχείριση του ήχου και της μουσικής πληροφορίας.
•Η επιστήμη και τεχνολογία της ακουστικής.
β)Την εκπόνηση υψηλού επιπέδου πρωτοποριακής έρευνας στους ευρύτερους τομείς της μουσικής τεχνολογίας και ακουστικής.
Με την ολοκλήρωση των σπουδών του, ο απόφοιτος του Τμήματος διαθέτει τις απαραίτητες επιστημονικές και τεχνολογικές γνώσεις και δεξιότητες, ώστε να μπορεί να δραστηριοποιηθεί επαγγελματικά σε όλους τους τομείς του γνωστικού αντικειμένου του Τμήματος, όπως είναι η τηλεόραση ή το ραδιόφωνο χωρίς να χρειάζεται το πολύ πάνω από ένα χρόνο προυπηρεσίας. Αυτό που χρειάζεται είναι η πιστοποίηση γλωσσομάθειας, αφού η γνώση Αγγλικών είναι απαραίτητη στους τεχνικούς προκειμένου να διαβάσουν τα menu των μηχανημάτων όταν παρουσιαστεί κάποιο πρόβλημα, που είναι πάντα γραμμένα στα αγγλικά, καθώς και να συνεννοηθούν με ξένους συναδέλφους στα πλαίσια συνεργασίας με ξένα κανάλια.
Οι ηλεκτρονικοί μπορούν να διαγωνιστούν στην ειδικότητά τους. Δεν καταλαβαίνω πώς προέκυψε να ενταχθούν στην κατηγορία των ηχοληπτών και να διεκδικούν θέσεις ηχοληπτών και μοντέρ. Μπορείτε να τους βάλετε να λένε και ειδήσεις! Και όλα αυτά βεβαίως χωρίς ΑΣΕΠ. Καλως ήρθατε στη ΝΕΡΙΤ των ηλεκτρονικών!
1. Ηλεκτρονικοί για ηχολήπτες ενώ υπάρχουν ΤΕΙ ηχοληψιας;;; Απαράδεκτο!!!
2. Γιατί χωρίς Ασεπ;;; Απαραδεκτο!!!
3. ΑΕΙ, ΤΕΙ, Σταυρακου, Δευτεροβάθμια όλοι στο ίδιο τσουβαλι;;; Απαραδεκτο!!!
Χ.Σ. με όλο το σεβασμό, επειδή περιγράφεις με ακρίβεια τα καθήκοντα των πτυχιούχων ηχοληπτών, σου επισυνάπτω το σχετικό προεδρικό διάταγμα (ΠΔ 141/2003) για να μην υπάρχουν παρεμηνείες.(http://www.et.gr/index.php/2013-01-28-14-06-23/search-laws)
Να είναι υποχρεωτική η άδεια ασκήσεως επαγγέλματος για τους ηχολήπτες όπως προβλέπεται απο τον νόμο.
Ο χρόνος προϋπηρεσίας να είναι τουλάχιστον 5 χρόνια όπως και στους διαγωνισμούς εντός ΑΣΕΠ και απο εκεί και πάνω να μοριοδοτούνται όλα τα χρόνια με άλλη κλίμακα.Δύο χρόνια προϋπηρεσία για ηχολήπτη δεν αρκούν για ζωντανό τηλεοπτικό επαγγελματικό πρόγραμμα και ο διαγωνισμός ηχοληπτών Δ.Ε. να γινει εντός ΑΣΕΠ.
Χ.Σ, απ’ ότι φαίνεται ο νόμοθέτης δεν συμφωνεί μαζί σου. Π.Δ. 346/8-6-89 (ΦΕΚ 158/14-6-89τ.Α)
http://www.el.teithe.gr/old/academic/legislation_prorights.asp
Συμφωνώ απόλυτα με τον Ε. Απο την στίγμη που υπάρχουν τμήματα στην Ελλάδα που βγάζουν αποκλειστικά ΤΕ Ηχολήπτες οτίδήποτε άλλο περισσεύει. Το ότι παγιώθηκε μια κατάσταση ελλείψει καταρτισμένoυ προσωπικού μέχρι τη δεκαετία 2000 δεν σημαίνει ότι αυτό θα πρέπει να συνεχιστεί ες αει.
Και μόνο το ότι παρουσιάζεται ως καλλιτεχνική ειδικότητα (άρα δεν αξιολογείται απο ΑΣΕΠ) δείχνει πολλά. Και για τις προθέσεις της ηγεσίας και για ενδεχόμενες παρεμβάσεις του «μαύρου» συνδικαλιστικού παρελθόντος.
Όλοι οι ηλεκτρονικοί από ΑΕΙ έως ΔΕ μπορούν να εργαστούν ως ηχολήπτες που αποδεικνύεται όπως προ είπα από την άδεια εξασκήσεως επαγγέλματος ηχολήπτη. Ηχολήπτης χρειάζεται εκτός από τα studio ραδιοφώνου και τηλεόρασης και στα εξωτερικά συνεργεία για φανταστείτε να πάει κάποιος να πάρει δήλωση από τον πρωθυπουργό η από τον πρόεδρο της δημοκρατίας και να μην γνωρίζει να χειριστεί τα μικρόφωνα την κονσόλα ή το τμήμα ήχου στην κάμερα ή το boom τι ήχο θα φέρει πίσω ή όταν πηγαίνουν Βρυξέλες που εκεί χρειάζονται τοποθετήσεις πολλών μικροφώνων και να πάρει εξόδους από άλλες κονσόλες και να έχει και διερμηνείς τι σήμα θα στείλει στα λεγόμενα pool στην Αθήνα. έρχονται εκλογές ένας ηχολήπτης είναι αδύνατον να καλύψει με τα δυο χρόνια προϋπηρεσίας εκλογές πάνελ με 20 και 30 καλεσμένους που εναλλάσσονται συνεχώς με δυο χρόνια δεν προλαβαίνει να μάθει τα βασικά σαν βοηθός
Η Προϋπηρεσία να είναι τουλάχιστον 60 μήνες υποχρεωτικά για όλους και απο εκει και πάνω να μοριοδοτούνται όλα τα χρόνια του υποψήφιου με άλλο συντελεστή.
Η Άδεια ασκήσεως επαγγέλματος να είναι προαπαιτούμενο προσόν σύμφωνα με το νόμο και ο διαγωνισμός να είναι εντός ΑΣΕΠ.
ένας ηλεκτρονικός μπορεί να κάνει το επάγγελμα του ηχολήπτη το δικαιολογεί η ειδικότητα και αυτό αποδεικνύεται από την άδεια εξασκήσεως επαγγέλματος που θα πρέπει να υπάρχει στον διαγωνισμό όπως και το πτυχίο των αγγλικών μην κάνετε ξανά το λάθος όπως στον προηγούμενο διαγωνισμό ηλεκτρονικός με προϋπηρεσία ηχολήπτη να μην μπορεί να λάβει μέρος στους ηχολήπτες γι αυτό αναφέρω ότι είναι υποχρεωτική η άδεια εξασκήσεως επαγγέλματος για να μπορεί να αποδείξει την εμπειρία του καθώς τα δυο χρόνια προϋπηρεσίας είναι = 0 ένας ηχολήπτης για να ανταπεξέλθει σε όλες τις ανάγκες ενός σταθμού χωρίς λάθη χρειάζονται ποιο πολλά χρόνια εμπειρίας αλλιώς μην ζητάτε εμπειρία πάρτε απευθείας από τις σχολές
Η άδεια ασκήσεως επαγγέλματος να είναι στα βασικά προσόντα σύμφωνα με το νόμο για τους ηχολήπτες.
Πτυχίο ΤΕΙ Ηλεκτρονικής σήμερα ενώ υπάρχουν δυο τμήματα από όπου αποφοιτούν ηχολήπτες?
>Τμήμα Μηχανικών Μουσικής Τεχνολογίας & Ακουστικής Τ.Ε. του Ανώτατου Τεχνολογικού Ιδρύματος Κρήτης (Ρέθυμνο)
>Τμήμα Τεχνολογίας Ήχου και Μουσικών Οργάνων του Τ.Ε.Ι. Ιονίων Νήσων (Ληξούρι)
Γιατί δεν είναι προαπαιτούμενο και η άδεια ασκήσεως επαγγέλματος ηχολήπτη όπως σε άλλες ειδικότητες?