Τίτλοι σπουδών και λοιπά απαιτούμενα (τυπικά & τυχόν πρόσθετα) προσόντα:
α.1. Πτυχίο Μουσικών Σπουδών ή Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης Α.Ε.Ι. ή το οµώνυµο πτυχίο ή δίπλωµα Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστηµίου (ΕΑΠ) ΑΕΙ ή Προγραµµάτων Σπουδών Επιλογής (ΠΣΕ) ΑΕΙ της ημεδαπής ή ισότιμος τίτλος σχολών της ημεδαπής ή αλλοδαπής, αντίστοιχης ειδικότητας ή
α.2. Πτυχίο Λαϊκής και Παραδοσιακής Μουσικής Τ.Ε.Ι. ή το οµώνυµο πτυχίο ή δίπλωµα Προγραµµάτων Σπουδών Επιλογής (ΠΣΕ) ΤΕΙ της ηµεδαπής ή ισότιµος τίτλος σχολών της ηµεδαπής ή αλλοδαπής, αντίστοιχης ειδικότητας ή
α.3. Πτυχίο ή Δίπλωμα αναγνωρισμένου Ωδείου και Απολυτήριο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ή ισότιμος τίτλος σχολών της ημεδαπής ή αλλοδαπής, αντίστοιχης ειδικότητας και
β. Γνώση Χειρισµού Η/Υ στα αντικείµενα: α)επεξεργασίας κειµένων, β)υπο-λογιστικών φύλλων και γ)υπηρεσιών διαδικτύου και
5. Εμπειρία δύο ετών στην παραγωγή ραδιοφωνικών μουσικών προγραμμάτων.
Όπως ο Ρομέν Ρολάν, όπως ο Παπαστεφάνου, όπως η Παπανικόλα, που δεν διέθεταν πτυχία μουσικής, έτσι και τώρα χρειάζεται να στελεχωθεί η δημόσια ραδιοτηλεόραση (κυρίως το ραδιόφωνο) με ανθρώπους ΚΑΤΑΛΛΗΛΟΥΣ!
Παρατηρώ ότι έχει καταργηθεί η ειδικότητα των Παραγωγών Λόγου, δηλαδή των παραγωγών που επιμελούνταν και παρουσίαζαν στο ραδιόφωνο είτε εκπομπές λόγου (επί διαφόρων θεματικών – ιστορία, φιλοσοφία, λαογραφία κλπ) είτε μουσικές εκπομπές, χωρίς οι ίδιοι να είναι μουσικοί (εμπειρικοί οργανοπαίκτες, μουσικοί Ωδείων ή επιστήμονες της μουσικής Τέχνης με πτυχία ή μεταπτυχιακά θεωρητικών σπουδών). Ούτως ειπείν, αν ζούσαν σήμερα, θα αποκλείονταν παραγωγοί όπως οι: Κώστας Γιαννουλόπουλος (εξειδικευμένος στη τζαζ), Πάνος Γεραμάνης (εξειδικευμένος στο ρεμπέτικο και λαϊκό), Ρηνιώ Παπανικόλα (μοναδική στην παρουσίαση ετερόκλητων μουσικών με ποιητικά κείμενα όχι μόνο), Αθηνά Σπανούδη (απαράμιλλη παρουσία των ερτζιανών στον χώρο της κλασικής μουσικής και της όπερας). Και, όμως, οι άνθρωποι αυτοί δε διέθεταν πτυχία μουσικών σπουδών. Πέραν των αποθανόντων, όμως, υπάρχουν και ζώντες που αποκλείονται λόγω κατάργησης της ειδικότητας, όπως ο Γιώργος Παπαστεφάνου, ο Γιάννης Πετρίδης κ.α. Βεβαίως, ο πρώτος έχει μάλλον αποσυρθεί και ο δεύτερος μετά την κατάργηση της ΕΡΤ μετακόμισε στον Βήμα FM! Πέραν αποθανόντων και ζώντων διασήμων υπάρχουν και νεώτεροι που θα επιθυμούσαν να προσφέρουν στον χώρο αυτό.
Πιστεύω ότι η ειδικότητα του Παραγωγού Λόγου πρέπει να συμπεριληφθεί ευθύς εξ αρχής στον νέο δημόσιο ραδιοτηλεοπτικό φορέα (εκ των πραγμάτων θα προκύψει η ανάγκη και θα αναγκαστούν οι ιθύνοντες να προστρέξουν σε… τροπολογίες, τροποποιήσεις και κάθε είδους παραρτήματα και νέους διαγωνισμούς). Άλλωστε, πως πρόκειται να καλυφθούν 24ωρα προγράμματα τεσσάρων ραδιοφωνικών σταθμών, όπως έχει δεσμευτεί διά νόμου η κυβέρνηση ότι θα λειτουργήσει;
Όσον αφορά στα προσόντα της ειδικότητας, πιστεύω ότι οι υποψήφιοι πρέπει να είναι πτυχιούχοι, κυρίως, ανθρωπιστικών ή κοινωνικών σπουδών, με γνώση μιας ξένης γλώσσας, αλλά πρωτίστως, με άριστη γνώση της ελληνικής (γραπτώς και προφορικώς). Η εμπειρία, αναμφίβολα, εκτιμάται, αλλά για όσους δεν την έχουν, μπορεί να ζητηθεί ένα δοκιμαστικό. Dictum factum ή αμ΄ έπος τε και έργον εμήδετο, όπως θα έλεγε και ο θείος Όμηρος!
ΤΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΚΟΝΤΑ ΣΤΑ ΡΑΔΙΟΦΩΝΑ ΜΕΣΑ ΚΙ ΕΞΩ ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΑΚΟΥΓΑΜΕ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΜΟΥΣΙΚΟΙ ΠΟΥ Η ΦΩΝΗ ΤΟΥΣ ΜΑΣ ΤΑΞΙΔΕΥΕ, ΟΙΜΟΥΣΙΚΕΣ ΤΟΥΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΜΑΣ ΜΑΓΕΥΑΝ,Η ΣΩΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΜΑΣ ΒΟΗΘΟΥΣΕ. ΟΠΟΤΕ ΘΑ ΣΥΜΦΩΝΟΥΣΑ ΟΤΙ ΤΟ ΠΑΚΕΤΟ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ ΠΟΥ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΤΑΛΕΝΤΟ ,Η ΓΝΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΙΣΚΟΓΡΑΦΙΑΣ ΚΑΙ ΚΥΡΙΩΣ Η ΕΜΠΕΙΡΙΑ.
Δηλαδη ένας άνθρωπος πχ σαν τον Διονυση Σαββόππουλο ή τον Σωκράτη Μάλαμα ή τη Νατάσα Μποφίλιου, (τυχαία αναφερω ονοματα) θα αποκλείονταν από το να μας προσφέρουν στιγμές μαγικές στο ραδιόφωνο, επειδη ισως δεν εχουν τα πτυχια που ζητατε και την… γνωση χειρισμου Η/Υ????????!!!!!
Υπουργείο θα ανοίξετε?
Δε λέω αρκετά ανεχτηκαμε τους ιδιους και τους ιδιους παραγωγους τοσα χρονια που μας κουρασαν (κυρίως στο Τριτο Προγραμμα), αλλα εδώ πρόκειται για εναν ευαίσθητο και σημαντικότατο τομέα Τέχνης που τελικά μεταμορφώνετε σε δημόσιο διαγωνισμό για πρόσληψη στα ΕΛΤΑ! Να περιμένουμε και αναλόγου επιπέδου Ραδιόφωνο? Ωχ…
Στη συγκεκριμένη ειδικότητα, που πολυ σωστά ειναι εκτός των τυπικών κριτηρίων του ΑΣΕΠ ,θα έλεγα ότι τα σημαντικότερα κριτήρια ειναι η καλή γνώση της Ελληνικής και Ξένης Δισκογραφίας απο τον Μουσικό παραγωγό,η πείρα στη δημιουργία ραδιοφωνικών μουσικών εκπομπών, η καλή χρήση της Ελληνικής Γλώσσας.Σ αυτο τον τομέα χρειάζονται άνθρωποι με μεράκι ,με προσωπικές δίσκοθηκες,αλλα και μια συνεχόμενη αναζήτησή( θα έλεγα σφαιρική) σε όλα τα είδη της μουσικής.Το ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ ειναι μαγεία και οι άνθρωποι που θα το στελεχώσουν πρεπει να λατρεύουν αυτο που κάνουν και να μην αισθανθούν ποτέ Δημόσιοι Υπάλληλοι…….Στην παλιά ΕΡΑ θα έλεγα ότι υπήρχαν σε όλοι την Ελλαδα καταπληκτικοί μουσικοί ραδιοφωνικοί παραγωγοί.Η πείρα τους πρεπει να εκτιμηθεί και στη νεα μορφή της Δημόσιας Ραδιοφωνίας.