ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΠΡΟΣΟΝΤΟΛΟΓΙΟΥ ΝΕΡΙΤ Α.Ε.
Η ΝΕΡΙΤ, σύμφωνα με τον ιδρυτικό της νόμο (παρ. 1 του άρθρου 15 του 4173/2013), προσλαμβάνει το προσωπικό της, μεταξύ άλλων, με συμβάσεις εργασίας αορίστου ή ορισμένου χρόνου, μετά από δημοσίευση προκήρυξης και τήρηση των αρχών της διαφάνειας, της αξιοκρατίας και της ισότητας, σύμφωνα με την ισχύουσα κάθε φορά νομοθεσία.
Ο καθορισμός των κλάδων και των ειδικοτήτων, όπως περιγράφεται στη συνέχεια, βασίζεται αφενός στον προσδιορισμό των ειδικοτήτων του δημοσίου τομέα κατά το Π.Δ.50/2001 (όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει), αφετέρου στις εγνωσμένες ανάγκες λειτουργίας ενός σύγχρονου ευρωπαϊκού ραδιοτηλεοπτικού – διαδικτυακού – πολιτιστικού δημοσίου φορέα.
Ακολουθεί δε τους περιορισμούς και τις κατευθύνσεις του Ν.2190/94, σχετικά με τη διαδικασία πρόσληψης (εντός ή εκτός ΑΣΕΠ) των διαφόρων ειδικοτήτων.
Συγκεκριμένα, για τους κλάδους διοίκησης – διαχείρισης, πληροφορικής και τεχνικού προβλέπεται διαδικασία πρόσληψης μέσω ΑΣΕΠ, όπως ορίζεται στις διατάξεις των κεφαλαίων Α΄, Β΄ και Γ΄ του ως άνω νόμου.
Ας σημειωθεί ότι, σύμφωνα με το εδ. η΄ της παρ. 2 του άρθρου 14 του ιδίου νόμου, δεν υπάγονται στις διατάξεις των προηγουμένων κεφαλαίων οι καλλιτέχνες και οι δημοσιογράφοι, για του οποίους θα ακολουθηθεί διαδικασία πρόσληψης εκτός ΑΣΕΠ, η οποία θα διενεργηθεί από την εταιρία, σύμφωνα πάντα με τις προαναφερόμενες αρχές.
Το συνεργείο που καλύπτει τον πρωθυπουργό, στο οποίο συμμετέχουν συνταξιοόυχοι, θα αντικατασταθεί; Δεν πρέπει να συμμετέχουν συνταξιούχοι στους διαγωνισμούς.
Εγω θα ήθελα να μείνουν στην ακρη οι περιορισμοι τύπου 2ετη εμπειρία σε ραδιοτηλεοπτικο τομέα και οι φωτογραφήσεις τύπου γνώση συγκεκριμένων πακέτων λογισμικού. Ας μηλίσουν τα τυπικά προσόντα και ας μπουν οι καλύτεροι. Η πολύ εξειδικευση σε παλιοτερες προκυρηξεις -και του ΑΣΕΠ- είχε σαν αποτέλεσμα την τοποθετηση συγκεκριμένων ανθρωπων σε συγκεκριμένες θέσεις.
Στην προκύρηξη της ΔΤ είχε μοριοδότηση των εργαζομένων της ΕΡΤ με 200 μορια με αποτελεσμα όσοι μπηκαν να είναι ΕΡΤΙΚΟΙ. Τωρα θα γίνει πάλι το ίδιο. Κλείσαμε την ΕΡΤ για λόγους αδιαφάνειας και ξαναπροσλαμβάνουμε τους ίδιους ανθρώπους? Αρα ότι φτιαχτει με τέτοια κρητίρια θα είναι επανάληψη και συνέχεια της ΕΡΤ.
Θεωρώ πως η επιλογή του προσωπικού θα πρέπει να γίνει αυστηρά με τα κριτήρια του ΑΣΕΠ χωρίς πρόσθετη μοριοδότηση για ΚΑΝΕΝΑ. Η πρόσθετη μοριοδότηση είναι άδικη και παραβιάζει την ίση αντιμετώπιση. Συμφωνώ επίσης και στο ΤΕΣΤ του ασέπ για γενικές γνώσεις. Θα ενισχύσει πιστεύω την αντικειμενικότητα στην επιλογή του προσωπικού
Αξιότιμε κ.Προκοπάκη,
σεβόμενη τις σπουδές σας και την εμπειρία σας στον χώρο της εκπαίδευσης και των επιχειρήσεων, θα ήθελα να καταθέσω τις απόψεις μου και την εμπειρία μου μετά από 29 έτη στον ραδιοτηλεοπτικό χώρο (και σε τουλάχιστον 4-5 διαφορετικά αντικείμενα), και 19 έτη, εκ παραλλήλου, στον χώρο του πολιτισμού (διοργάνωση συναυλιών).
Η ισοπέδωση των σπουδών και της προϋπηρεσίας είναι εσφαλμένη. Εάν ο νομοθέτης κρίνει τα πτυχία ΑΕΙ ανώτερα των ΤΕΙ και των ΤΕΙ ανώτερα του ΟΕΕΚ, είναι -τουλάχιστον- άκομψο να ζητούνται με διαζευτικά οι ως άνω τίτλοι σπουδών στην ίδια ειδικότητα. Πολλώ δε μάλλον να απαιτούνται και τα ίδια έτη προϋπηρεσίας. Προσέτι, στις ειδικότητες με διαβάθμιση (Σκηνοθέτες – Βοηθοί Σκηνοθετών, Δ/ντές Παραγωγής – Βοηθοί Δ/ντών Παραγωγής) αποτελεί αδικία να διαθέτει ο βοηθός τα ίδια προσόντα με τον Σκηνοθέτη ή τον Δ/ντή Παραγωγής.
Εναλλακτικά, θα μπορούσε να ζητηθεί διαφορετικός χρόνος προϋπηρεσίας. Π.χ. για τον πτυχιούχο ΑΕΙ να απαιτούνταν εμπειρία 2-3 ετών, για τον πτυχιούχο ΤΕΙ 4-5 ετών κ.ο.κ. Αυτό θα έδινε μια, κάποια, ισορροπία, διότι ο πτυχιούχος ΑΕΙ φέρει εκτενέστερη θεωρητική γνώση από τον πτυχιούχο ΟΕΕΚ και αποκτά ταχύτερα την απαιτούμενη εμπειρία του αντικειμένου. Η υποφαινόμενη έχω παρακολουθήσει δημοσιογραφικά σεμινάρια στην ΕΣΗΕΑ και σεμινάρια ορθοφωνίας στην ΕΡΤ. Οπωσδήποτε και δεν έχω την ίδια θεωρητική κατάρτιση με τον πτυχιούχο της σχολής ΜΜΕ και της Δραματικής Σχολής. Η 9ετής, όμως, εμπειρία μου στη ραδιοφωνική παραγωγή και παρουσίαση, καθώς και η 20ετής εμπειρία μου στη δημοσιογραφία αντισταθμίζει την απουσία πλήρους θεωρητικής κατάρτισης.
Απολύτως πρόχειρη, επιτρέψτε μου, είναι η περιγραφή «ή το οµώνυµο πτυχίο ή δίπλωµα Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστηµίου (ΕΑΠ)», δημιουργώντας σύγχυση και απορίες. Δεν είναι ατελείωτα τα προγράμματα σπουδών του ΕΑΠ. Θα έπρεπε ο συντάκτης να προσδιορίσει επ’ ακριβώς ποιο θεωρεί ζητούμενο πτυχίο. Π.χ., στην ειδικότητα των Διευθυντών Παραγωγής Μουσικών Συνόλων απαιτείται «Δίπλωμα αναγνωρισμένου Ωδείου ή Μουσικής Σχολής ή Πτυχίο Μουσικών Σπουδών ή Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης Α.Ε.Ι. ή το οµώνυµο πτυχίο ή δίπλωµα Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστηµίου (ΕΑΠ)». Ποιό είναι το ομώνυμο πτυχίο ή δίπλωμα του ΕΑΠ; Το εν λόγω Πανεπιστήμιο δεν παρέχει τίτλους μουσικών σπουδών. Με μία σύντομη αναζήτηση, ανακαλύπτω ότι από το επόμενο έτος (2014) θα προσφέρει τον μεταπτυχιακό τίτλο «Ακουστικός Σχεδιασμός – Πολυμέσα ΜΑ», που έχει -εν μέρει- μια συνάφεια.
Προς ώρας, ωστόσο, το μόνο πρόγραμμα σπουδών που περιλαμβάνει την υποχρεωτική θεματική (στο 4ο έτος) «Τέχνες ΙΙ: Επισκόπηση Ελληνικής Μουσικής και χορού» είναι οι «Σπουδές στον Ελληνικό Πολιτισμό», η οποία παρέχει επαρκείς γνώσεις θεωρίας και πλήρεις ιστορίας της μουσικής. Ίσως αντελήφθητε ότι είμαι κάτοχος του εν λόγω πτυχίου και αγωνιώ να βρω μια θέση στον χώρο και τον χρόνο… Ζήτημα που αποδεικνύεται απολύτως θολό και αόριστο επί της παρούσης.
Μία τελευταία επισήμανση που αφορά στην ειδικότητα των Δ/ντων Παραγωγής (Τηλεόρασης). Έχουν αποκλεισθεί από το προσοντολόγιο όλες οι σπουδές πλην των οικονομικών, διαχείρισης, εμπορίας κ.α. συναφών. Οι ανάγκες και οι ιδιαιτερότητες του αντικειμένου απαιτούν ευρύτερο γνωστικό αντικείμενο. Δεν πιστεύω ότι, λόγου χάρη, οι κύριοι Λ.Παπαδήμος ή Ι.Στουρνάρας, (διαπρεπέστατοι οικονομολόγοι – και το εννοώ χωρίς ίχνος ειρωνικής διάθεσης που πολλοί κακώς θα εννοήσουν) θα μπορούσαν ή και θα ενδιαφέρονταν να αναλάβουν στη σχετική ειδικότητα. Ελάτε μια φορά μόνο στο control να παρακολουθήσετε τη δραστηριότητα του Δ/ντή Παραγωγής κατά τη διεξαγωγή του δελτίου ειδήσεων ή κάποιας ενημερωτικής εκπομπής και θα το διαπιστώσετε ιδίοις όμμασι.
Περιορίζομαι στα προαναφερθέντα για να μην γίνω κουραστική, καίτοι πολλά περισσότερα θα είχα να προτείνω σε όποιον τείνει ευήκοον ους.
Σας ευχαριστώ για τον χρόνο σας
Με τιμή
Μαρία Χατζάρα
Ενιαίος Σύλλογος Μελών ΔΕΠ
Τμήματος Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης
Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών
Αθήνα, 29 Νοεμβρίου 2013
Θέσεις του Ενιαίου Συλλόγου Μελών ΔΕΠ Τμήματος Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών στο πλαίσιο της ανοικτής δημόσιας διαβούλευσης για την περιγραφή των απαιτουμένων προσόντων του προς πρόσληψη προσωπικού στη ΝΕΡΙΤ Α.Ε.
Ως προς την πρόταση της ανοικτής δημόσιας διαβούλευσης για την περιγραφή των απαιτουμένων προσόντων του προς πρόσληψη προσωπικού στη ΝΕΡΙΤ Α.Ε., ο Ενιαίος Σύλλογος Μελών ΔΕΠ του Τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ ΕΚΠΑ θεωρεί ότι
για όλες τις ειδικότητες του προς πρόσληψη προσωπικού της ΝΕΡΙΤ Α.Ε. οι οποίες υπάρχουν σε επίπεδο πανεπιστημιακών σπουδών ελληνικών ΑΕΙ, η κατοχή των αντίστοιχων πτυχίων ΑΕΙ θα πρέπει να αναγνωρίζεται ως κύριο προσόν πρόσληψης
και ειδικότερα ότι
το πτυχίο του Τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του ΕΚΠΑ θα πρέπει να αναγνωρίζεται ως κύριο πτυχίο για την επιτέλεση του δημοσιογραφικού έργου στη ΝΕΡΙΤ Α.Ε. και ως ικανό τυπικό προσόν για τις διοικητικές θέσεις.
Συγκεκριμένα, επειδή :
α. το πτυχίο του Τμήματος Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (πτυχίο ΕΜΜΕ ΕΚΠΑ εν συντομία για τα επόμενα) αποτελεί ένα από τα τρία ελληνικά πτυχία ΑΕΙ στον τομέα της επικοινωνίας
β. η κατοχή του πτυχίου ΕΜΜΕ ΕΚΠΑ αποδεικνύει και παραπέμπει σε μια σφαιρική γνώση σε θέματα επικοινωνίας, δημοσιογραφίας, έντυπων και ηλεκτρονικών μέσων μαζικής ενημέρωσης, διαφήμισης, πολιτισμού, δημοσίων σχέσεων, μεταξύ άλλων συναφών, με την κατεύθυνση του Τμήματος ΕΜΜΕ ΕΚΠΑ, γνωστικών αντικειμένων
γ. η μεγάλη πλειοψηφία των φοιτητών του Τμήματος ΕΜΜΕ ΕΚΠΑ έχει ασκηθεί και ασκείται θεσμικά μέσω του προγράμματος ΕΣΠΑ και ΕΠΕΑΕΚ και με παραδεδεγμένη επιτυχία τόσο στον ιδιωτικό όσο και στον δημόσιο τομέα του πεδίου της επικοινωνίας και των ΜΜΕ, αποδεικνύοντας εμπράκτως την συνάφεια των σπουδών τους με την αγορά εργασίας
δ. το Τμήμα ΕΜΜΕ ΕΚΠΑ ασκεί επί σειράν ετών τούς φοιτητές του στα εργαστήριά του, και συγκεκριμένα στα
– Εργαστήριο Οπτικοακουστικών Μέσων
– Εργαστήριο Κοινωνικής Έρευνας στα ΜΜΕ
– Eργαστήριο Τεχνών και Πολιτιστικής Διαχείρισης
– Εργαστήριο Νέων Τεχνολογιών στην Επικοινωνία, την Εκπαίδευση και τα ΜΜΕ
– Εργαστήριο Ψυχολογικών Εφαρμογών και Επικοινωνιακού Σχεδιασμού
με συνέπεια οι πτυχιούχοι του Τμήματος ΕΜΜΕ ΕΚΠΑ να έχουν ήδη αποκτήσει κατά τη λήψη του πτυχίου τους ικανή αρχική πρακτική εμπειρία
ε. το Τμήμα ΕΜΜΕ ΕΚΠΑ προσφέρει πέντε κατευθύνσεις Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.) στην Επικοινωνία και στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, γεγονός το οποίο εμπράκτως αποδεικνύει την εξειδίκευση των προσφερομένων μεταπτυχιακών μαθημάτων, τα οποία διδάσκονται από μέλη ΔΕΠ
στ. το Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Εφηρμοσμένης Επικοινωνίας (ΕΠΙΕΕ, εν συντομία), ευθέως συνδεδεμένο με το Τμήμα ΕΜΜΕ ΕΚΠΑ, με έργο την επιστημονικά τεκμηριωμένη έρευνα και την συστηματική καταγραφή αναφορικά με θέματα του σύγχρονου επιστημονικού πεδίου, πέραν των άλλων, προσφέρει επί σειράν ετών εξειδικευμένες ομιλίες σε ευθεία συνάφεια με το έργο του, ανοικτές τόσο στους προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές του Τμήματος ΕΜΜΕ ΕΚΠΑ όσο και σε κάθε ενδιαφερόμενο
ζ. το Τμήμα ΕΜΜΕ ΕΚΠΑ προσφέρει μαθήματα σχετικά με τον κινηματογράφο, την τηλεόραση, τα έντυπα, το ραδιόφωνο, τα νέα ΜΜΕ, τις τέχνες και τον πολιτισμό, το μάρκετινγκ και την διοίκηση των επιχειρήσεων ΜΜΕ, την κοινωνιολογία και τις πολιτικές επιστήμες, την ψυχολογία της επικοινωνίας και σειράν άλλων συναφών γνωστικών αντικειμένων, προσφέροντας στους φοιτητές του την σφαιρική γνώση η οποία απαιτείται για έναν εργαζόμενο στα πεδία της Επικοινωνίας και των ΜΜΕ,
θεωρούμε ότι
το πτυχίο του Τμήματος Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών πρέπει να συμπεριληφθεί στα αναγκαία και ικανά τυπικά προσόντα τα απαραίτητα για την πρόσληψη προσωπικού στην ΝΕΡΙΤ Α.Ε., και ειδικότερα για τις ακόλουθες ειδικότητες και περιπτώσεις :
– Κλάδος Ι Ειδικότητα 1. ΠΕ Διοικητικού
– Κλάδος Ι Ειδικότητα 5. ΠΕ Τεκμηριωτών Πολιτιστικού Αποθέματος
– Κλάδος IV Ειδικότητα 1. ΠΕ-ΤΕ-ΔΕ Σκηνοθετών
– Κλάδος IV Ειδικότητα 3. ΠΕ-ΤΕ-ΔΕ Βοηθών Σκηνοθετών
– Κλάδος IV Ειδικότητα 5. ΠΕ-ΤΕ-ΔΕ Βοηθών Διευθυντών Παραγωγής
– Κλάδος IV Ειδικότητα 7. ΠΕ-ΤΕ-ΔΕ Φωτογράφων Σκηνής
– Κλάδος IV Ειδικότητα 18. ΤΕ Εκφωνητών
– Κλάδος IV Ειδικότητα 20. ΠΕ-ΤΕ-ΔΕ Παραγωγών Μουσικών Προγραμμάτων
– Κλάδος V Δημοσιογράφοι (Εκτός ΑΣΕΠ):
Ειδικότητα ΠΕ-ΤΕ-ΔΕ Δημοσιογράφων
Ιδιαίτερα για την ειδικότητα
Δημοσιογράφοι (Εκτός ΑΣΕΠ): Ειδικότητα ΠΕ-ΤΕ-ΔΕ Δημοσιογράφων
και τις προβλέψεις περί τίτλων σπουδών και λοιπών απαιτούμενων (τυπικών και τυχόν πρόσθετων) προσόντων, θεωρούμε ότι θα πρέπει να γίνουν οι επόμενες προσαρμογές :
Ι. στο σημείο
α.1. Πτυχίο ή δίπλωμα Μ.Μ.Ε. ή οποιουδήποτε τμήματος Α.Ε.Ι., περιλαμβανομένων και των πτυχίων ή διπλωμάτων του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (Ε.Α.Π.) και των Προγραμμάτων Σπουδών Επιλογής (Π.Σ.Ε.) ή ισότιμης σχολής της αλλοδαπής αναγνωρισμένης από το ΔΟΑΤΑΠ ή
α.2. Πτυχίο οποιουδήποτε τμήματος Τ.Ε.Ι. περιλαμβανομένων και των πτυχίων των Προγραμμάτων Σπουδών Επιλογής (Π.Σ.Ε.) ή ισότιμης σχολής της αλλοδαπής, ή
α.3. To ομώνυμο ή αντίστοιχο δίπλωμα επαγγελματικής κατάρτισης Ι.Ε.Κ. ή απολυτήριο τίτλο οποιασδήποτε μονάδας της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ή άλλου ισότιμου τίτλου σχολών της ημεδαπής ή αλλοδαπής και
θεωρούμε ότι πρέπει να αναπροσαρμοστούν τα παραπάνω εδάφια έτσι ώστε να μην θέτουν στο ίδιο επίπεδο την τριτοβάθμια με τη μεταδευτεροβάθμια εκπαίδευση, και συγκεκριμένα,
το εδάφιο α.2 να τροποποιηθεί σε
α.2. Πτυχίο οποιουδήποτε τμήματος Τ.Ε.Ι. ή ισότιμης σχολής της αλλοδαπής
και το εδάφιο α.3 να διαγραφεί
ΙΙ. στο σημείο
Β2 πιστοποιητικό γλωσσομάθειας μιας από τις γλώσσες της ΕΕ
θεωρούμε ότι η γνώση περισσότερων ξένων γλωσσών θα πρέπει να πριμοδοτείται
ΙΙΙ. στο σημείο
γ. Εμπειρία δύο ετών σε ραδιοτηλεοπτικό φορέα, στο αντικείμενο της θέσης.
θεωρούμε ότι, με βάση όλα τα ανωτέρω, η επιτυχής ολοκλήρωση της φοίτησης στο Τμήμα ΕΜΜΕ ΕΚΠΑ, σε συνδυασμό με την υλοποίηση της θεσμοθετημένης πρακτικής άσκησης στο πλαίσιο των προπτυχιακών σπουδών, θα πρέπει να αναγνωριστεί ότι υπερκαλύπτει τις απαιτήσεις της διετούς προϋπηρεσίας.
για τον Ενιαίο Σύλλογο Μελών ΔΕΠ ΕΜΜΕ ΕΚΠΑ
τα μέλη της ομάδας εργασίας
Στέλιος Παπαθανασόπουλος
Καθηγητής Τμήματος ΕΜΜΕ ΕΚΠΑ
Μανώλης Χαιρετάκης
Αναπλ. Καθηγητής Τμήματος ΕΜΜΕ ΕΚΠΑ
Νίκος Μύρτου
Μέλος ΕΕΔΙΠ Τμήματος ΕΜΜΕ ΕΚΠΑ
ο Πρόεδρος η Γραμματέας
Δημήτρης Γκούσκος Ευαγγελία Διαμαντοπούλου
Η διαβούλευση είναι το πιο δημοκρατικό πράγμα αρκεί να λαμβάνονται υπόψη τα σχόλια και να απαντιούνται σε πολλές περιπτώσεις. Ποιο είναι το ζητούμενο;, ανοικτή προκήρυξη για όλους. Αυτό είναι κατά τη προσωπική μου άποψη η λάθος κατεύθυνση, όχι γιατί δεν πιστεύω στη δημοκρατία της συμμετοχής των πολιτών, αλλά πιστεύω απόλυτα στη τεχνοκρατική αντίληψη της εξειδίκευσης της επιστήμης που τείνει να ισοπεδωθεί με την εικόνα που διαμορφώνεται. Εκτός και αν συμφωνούμε ότι όλοι τα κάνουμε όλα, οπότε στο βωμό της ισοπέδωσης ο οικονομικός διαχειριστής αλεύρων θα μπορεί αύριο να προμηθεύει και να αγοράζει ραδιοτηλεοπτικό πρόγραμμα και φυσικά να κοστολογεί…, ο τεχνικός της ΧΧΧΧΧ ανώνυμης εταιρείας που ασχολείται και με τηλεοράσεις ή θα μπορεί να ξεπεράσει τον εαυτόν του και να κάνει ένα επιχειρησιακό σχέδιο για την τηλεόραση του μέλλοντος, της επόμενης μέρας χωρίς να έχει δουλέψει ποτέ σε τηλεόραση….. αλλά θα έχει από την εταιρεία του τα τυπικά προσόντα συμμετοχής στο διαγωνισμό!!!!….. Δεν ξέρω αν χρησιμοποιούμε τη δημοκρατία για τη δημοκρατία. Τι πιστεύω; Πιστεύω σε ανοικτές διαδικασίες, αξιολόγησης των καλύτερων (μην σας κυνηγούν φαντάσματα και Ερινύες του παρελθόντος, εννοώ του ανθρώπους που στο τομέα του πέτυχαν κάτι στην ΕΡΤ) και προσοχή στην εξειδίκευση της ειδικότητας. Τηλεόραση δημιουργείτε όχι μια νέα εταιρεία τροφίμων. Πιστεύω ότι ως τεχνοκράτες θα συμφωνήστε ότι δεν μπορεί ένας τμηματάρχης παγίων ενός νοσοκομείου θα μπορέσει να κατευθύνει και τα πάγια ενός ραδιοτηλεοπτικού φορέα επειδή στο νοσοκομείο είχε θέση ευθύνης!!!!!!.(φυσικά ισχύει και το αντίστροφο). Όλους μας απασχολεί η επιτυχία της επόμενης μέρας και την οποία ως πολιτικοί διαχειριστές θα τη χρεωθείτε. Τέλος εύχομαι καλή επιτυχία στο εγχείρημα το οποίο αν και διαφωνώ με τον τρόπο που η πολιτεία έδρασε (ανικανότητα αυτοκάθαρσης) που δυστυχώς όμως με αυτά που ακούω ! ήταν μονόδρομος, αλλά προς Θεού εσείς μην οδηγήστε στο άλλο άκρο, πάντα υπάρχει κα ιη διαχείριση , η διαβούλευση ο μέσος δρόμος
με εκτίμηση
Αξιολογημένους από το ΑΣΕΠ έχετε . Δούλεψαν στην ΕΡΤ,δουλεύουν και στη ΔΤ.
Τους έχετε χρησιμοποιήσει , τους έχετε στύψει στη δουλειά,τους έχετε και περιμένουν να αποκατασταθεί η αδικία έγινε.
Ο διαγωνισμός για τους υπόλοιπους να γίνει με τα ίδια κριτήρια
Πτυχίο – Αγγλικά – Γνώση Ηλεκτρονικών υπολογιστών – προϋπηρεσία αποδεδειγμένη .
Τι έγινε παιδιά; Τελείωσε η διαβούλευση 2 μέρες νωρίτερα λόγο αυστηρής λογοκρισίας; Που θα πρέπει να γράψουμε την γνώμη μας τώρα; Στον email του Τομσεν μήπως;
Καλημέρα.
Είναι σημαντικό να γίνει αντιληπτό ότι οι δραστηριότητες μιας σύγχρονης Δημόσιας Ραδιοτηλεόρασης απαιτούν εξειδικευμένο αντικείμενο στον τεχνικό και τεχνολογικό τομέα.
Αυτό αποτυπώνεται με την πιστοποιημένη προϋπηρεσία στο αντικείμενο και μέσω συνέντευξης και συστατικών επιστολών. Θα έπρεπε να προσμετρούνται και οι δεξιότητες.
Η προκήρυξη εντός ΑΣΕΠ στα πλαίσια της διαφάνειας προβλέπει και μπορεί να καλύψει μόνο ως προς τα τυπικά προσόντα και όχι ως προς την εξειδίκευση. Να επισημανθεί ότι ο βαθμός πτυχίου ακυρώνει την εξειδίκευση, καθώς κάποιος που έχει π.χ. βαθμό 8 θα προηγηθεί χωρίς να σημαίνει απαραίτητα ότι είναι εξειδικευμένος και ότι μπορεί άμεσα να ανταποκριθεί στις ιδιαιτερότητες αυτού του εγχειρήματος που πρόκειται να υλοποιηθεί (και ποιος θα κρίνει αν οι βαθμοί δόθηκαν χαριστικά, καθώς αρκετά ιδρύματα έχουν τακτική στις υψηλές βαθμολογίες;)
Θα έπρεπε να ληφθεί υπόψη το γεγονός ότι η 5ετία δεν αρκεί για αρκετούς τομείς και αυτό μπορεί να αποδειχθεί.
Η έναρξη του νέου φορέα δεν σημαίνει την έναρξη σχολής εκπαίδευσης στο ραδιοτηλεοπτικό αντικείμενο. Ποιοι θα είναι οι εκπαιδευτές;
Θα μπορούσε και πρέπει να προβλεφτεί η πρόσληψη νέων πτυχιούχων σε διάφορα γνωστικά αντικείμενα σε επόμενη φάση, καθώς ο αρχικός αριθμός που έχει ανακοινωθεί είναι μικρός σε σχέση με τις δραστηριότητες που θα λάβουν χώρα.
Φυσικά και είναι σωστό να υπολογίζεται η γνώση ξένων γλωσσών, κ.λπ. αλλά πρέπει να αποφασιστεί τι είναι απαραίτητο για την άμεση, αξιόπιστη και εύρυθμη λειτουργία της Δημόσιας Ραδιοτηλεόρασης και πως θα ιεραρχηθούν τα προσόντα, όσων επιλέξουν να συμμετάσχουν.
Αντιλαμβάνεται κανείς σε συνέχεια όσων έχουν ανακοινωθεί και της πρόθεσης του πολιτικού συστήματος ότι θα δοθεί μερίδιο στην αγορά σε διάφορους τομείς. Αυτό δεν πρέπει να γίνει σε βάρος της αυτονομίας, ανεξαρτησίας και απρόσκοπτης λειτουργίας της Δημόσιας Ραδιοτηλεόρασης. Υπάρχουν όρια τα οποία δεν πρέπει να ξεπεραστούν.
Απότι λέγεται στόχος είναι η έναρξη της λειτουργίας ΝΕΡΙΤ το Μάρτιο, εκτός και η πραγματικότητα είναι διαφορετική. Βλέπε ΔΤ, ακόμη δεν προσλήφθηκαν οι εργαζόμενοι σύμφωνα με την πολιτική συμφωνία. Είναι γεγονός ότι δεν υπάρχει καμία απολύτως εμπιστοσύνη στους πολιτικούς.
Απορώ που δεν έχει γίνει κατανοητή σε πάρα πολλούς τέως εργαζόμενους της ΕΡΤ η νέα πραγματικότητα. Νομικά δεν επιτρέπεται απλά η συνέχεια της σχέσης εργασίας για όσους προσλήφθηκαν μέσω ΑΣΕΠ ή διαγωνισμών, καθώς σημαίνει και συνέχεια της ΕΡΤ και επομένως ακυρότητα των απολύσεων και ………. Πολιτικά και νομικά δεν θα επιτραπεί για ευνόητους λόγους.
Το κλείσιμο της ΕΡΤ, εκτός άλλων λόγων έγινε και για να κινηθεί η ‘’αγορά’’. Τεράστια ποσά δαπάνησαν και δαπανούν στον αγώνα για το μεροκάματο, οι τέως εργαζόμενοι για να αποδείξουν και κατοχυρώσουν τα αγγλικά, χρήση υπολογιστών, διπλώματα, κ.α. αφ’ ενός και στους δικηγόρους αφ’ ετέρου.
Δύσκολο και επικίνδυνο το εγχείρημα.
Υπάρχουν δυνατότητες να βρεθεί λύση αρκεί να υπάρχει η διάθεση από όσους αποφασίζουν.
Πέραν των απόψεων που έχουν παρατεθεί σχετικά με τα προσόντα και τη διαδικασία πρόσληψης των υποψηφίων υπαλλήλων της ΝΕΡΙΤ, οι οποίες στην πλειοψηφία τους και ορθώς κατά την προσωπική μου γνώμη, συγκλίνουν υπέρ της παραδοχής ότι αυτοί θα πρέπει να αξιολογηθούν και να προσληφθούν ΑΠΑΝΤΕΣ ΜΕΣΩ ΑΣΕΠ, θα ήθελα να παραθέσω και τις ακόλουθες σκέψεις:
1/ Σύμφωνα με το άρθρο 20 του πρόσφατου νόμου 4213/2013 (ΦΕΚ 254/21-11-2013) «Οι επιτυχόντες του διαγωνισμού της υπ’ αριθμ. 9Κ/2008 προκήρυξης του Ανωτάτου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α ́ 575/3.11.2008 Τεύχος Προκηρύξεων Α.Σ.Ε.Π.), οι οποίοι εν συνεχεία απολύθηκαν, επαναπροσλαμβάνονται κατά προτεραιότητα σε φορείς του Υπουργείου Εργασίας. Η πρόσληψη γίνεται, κατά τη σειρά του σχετικού πίνακα κατάταξης, μετά από την ολοκλήρωση του διορισμού όλων των επιτυχόντων του διαγωνισμού της υπ’ αριθμ. 8Κ/2008 προκήρυξης του Α.Σ.Ε.Π., στις κενές οργανικές θέσεις του Ι.Κ.Α. – Ε.Τ.Α.Μ.». Με την ανωτέρω διάταξη νόμου το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης αποφασίζει, και ορθώς κατά τη γνώμη μου, την αποκατάσταση της εργασιακής σχέσης των προσληφθέντων μέσω ΑΣΕΠ υπαλλήλων, τόσο της πρώην ΑΤΕ (9Κ/2008 προκήρυξη), η οποία μάλιστα ΑΤΕ καταργήθηκε, όσο και των επίσης προσληφθέντων μέσω ΑΣΕΠ του ΙΚΑ (8Κ/2008 προκήρυξη), οι οποίοι μάλιστα βρίσκονταν σε δικαστική διαμάχη μεταξύ τους. Απ’ ότι φαίνεται, λοιπόν, η διαμάχη αυτή επιλύθηκε μέσω της αποκατάστασης των ΑΣΕΠιτών και των δύο φορέων (ΑΤΕ και ΙΚΑ).
2/ Περαιτέρω, στα άρθρα 10 και 11 του νόμου 3833/2010, με τον οποίο αναστέλλονταν οι προσλήψεις στο δημόσιο λόγω του μνημονίου, προβλέπεται ρητά η εξαίρεση από την εν λόγω αναστολή των προσληφθέντων μέσω ΑΣΕΠ υπαλλήλων, για τους οποίους ορίζεται ότι κατ’ εξαίρεση θα διορίζονται σταδιακά στους ανάλογους φορείς.
3/ Ακολούθως, ο νόμος 4093/2012 με τον οποίο τίθενται σε διαθεσιμότητα οι δημόσιοι υπάλληλοι με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, προβλέπει ως κριτήριο για τη θέση σε διαθεσιμότητα ΤΗΝ ΜΗ ΠΡΟΣΛΗΨΗ ΜΕΣΩ ΑΣΕΠ. Δηλαδή, αν κάποιος έχει προσληφθεί μέσω ΑΣΕΠ δεν τίθεται σε διαθεσιμότητα. Σε σχετικές, μάλιστα, δικαστικές αποφάσεις που έχουν εκδοθεί μέχρι τώρα (αποφ. 37/2013 ΜΠρωτΧίου, αποφ. 90/2013 ΜΠρωτΞαν., αποφ. 1759/2013 ΜΠρωτΑθ, 494/2013 ΜΠρωτΠατ) σε αντίστοιχες δίκες μεταξύ των εργαζομένων που τέθηκαν σε καθεστώς διαθεσιμότητας και του Δημοσίου, το ίδιο το Δημόσιο προέβαλε ως επιχείρημα ότι οι εν λόγω εργαζόμενοι τέθηκαν σε διαθεσιμότητα επειδή δεν είχαν προσληφθεί μέσω ΑΣΕΠ (οι δικαστές αναφέρουν ρητά αυτή την εξαίρεση και εντέλει δικαιώνουν τους εργαζόμενους). Σε αρκετές περιπτώσεις, για τους υπαλλήλους που είχαν προσληφθεί μέσω ΑΣΕΠ συνιστώνται προσωποπαγείς θέσεις ειδικοτήτων σε άλλους φορείς, στους οποίους αυτοί απορροφώνται.
4/ Με βάση τα παραπάνω, και θα μπορούσα να παραθέσω πολλά ακόμα, γίνεται αντιληπτή σε πολλές διατάξεις νόμων η εξαιρετική μεταχείριση των υπαλλήλων των οποίων τα προσόντα είχαν αξιολογηθεί από τον ΑΣΕΠ, γεγονός που δεν είναι τυχαίο, καθώς οι συγκεκριμένοι εργαζόμενοι ανήκουν στην κατηγορία των υπαλλήλων που πράγματι έχουν στελεχώσει το Δημόσιο αξιοκρατικά και με αδιάβλητες διαδικασίες. Και προφανώς η Διοίκηση γνωρίζει ότι αυτό είναι κάτι που δεν δύναται να παρακαμφθεί.
Πώς γίνεται, λοιπόν, στο νέο ραδιοτηλεοπτικό φορέα που προτίθεστε να δημιουργήσετε, αφενός να εξαιρείτε από τη διαδικασία του ΑΣΕΠ κάποιες ειδικότητες και αφετέρου να μην κάνετε τη στοιχειώδη πρόβλεψη για όσους πρώην εργαζόμενους της ΕΡΤ είχαν προσληφθεί μέσω ΑΣΕΠ (ΦΕΚ 72/2-5-2003, ΦΕΚ 23/30-1-2004, ΦΕΚ 141/8-8-2006, ΦΕΚ 214/2-8-2005); Δεν θα πρέπει αυτοί οι άνθρωποι, οι οποίοι σημειωτέον είναι λίγοι, να αποκατασταθούν κατά προτεραιότητα, ως μια ελάχιστη ένδειξη ότι σ’ αυτό το κράτος όσοι διαθέτουν πραγματικά προσόντα για τα οποία έχουν αξιολογηθεί με τον πλέον αδιάβλητο τρόπο δεν έχουν τίποτα να φοβηθούν, κατά τη σχετική δήλωση και του Πρωθυπουργού («οι άξιοι δεν έχουν να φοβηθούν τίποτα»);
Ευχαριστώ.
«Ο καθορισμός των κλάδων και των ειδικοτήτων, όπως περιγράφεται στη συνέχεια, βασίζεται αφενός στον προσδιορισμό των ειδικοτήτων του δημοσίου τομέα κατά το Π.Δ.50/2001 (όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει), αφετέρου στις εγνωσμένες ανάγκες λειτουργίας ενός σύγχρονου ευρωπαϊκού ραδιοτηλεοπτικού – διαδικτυακού – πολιτιστικού δημοσίου φορέα».
Αναρωτιέμαι, αν σε έναν σύγχρονο ευρωπαϊκό ραδιοτηλεοπτικό-διαδικτυακό-πολιτιστικό δημόσιο φορέα ορίζεται ρητώς ότι ο διοικητικός υπάλληλος που δεν έχει πτυχίο, έχοντας ολοκληρώσει δευτεροβάθμια εκπαίδευση, μπορεί να είναι μόνο «γραμματέας» ή «οδηγός βαρέων οχημάτων» ή «αρχειονόμος-ταξινόμος». Στην Ευρώπη δηλαδή, οι φορείς αυτοί δεν έχουν άλλες διοικητικές υπηρεσίες, όπως πρωτόκολλο για παράδειγμα; Στο πρωτόκολλο, ο υπάλληλος που θα προσληφθεί απαιτείται να έχει πτυχίο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης (οποιασδήποτε κατηγορίας);
Υπό ποία λογική για να είναι κανείς φροντιστής στο ραδιόφωνο, απαιτείται ειδικό πτυχίο;
Θεωρώ ότι σε αυτό το σημείο, μάλλον δεν ανταποκρίνεται η κατηγοριοποίηση των Δ.Ε. τουλάχιστον στο δεύτερο κομμάτι «στις εγνωσμένες ανάγκες λειτουργίας ενός σύγχρονου ευρωπαϊκού ραδιοτηλεοπτικού – διαδικτυακού – πολιτιστικού δημοσίου φορέα».»
Προτείνω να ανοιχτούν και άλλες ειδικότητες σε υπαλλήλους Δ.Ε., αφού πολλές απ’ αυτές δεν έχουν πραγματική ανάγκη πτυχίου, αντίθετα, έχουν ανάγκη συγκεκριμένης προϋπηρεσίας – άνω των δύο χρόνων – και συγκεκριμένων δεξιοτήτων, που έχουν αποκτηθεί από αυτή.
Χωρίς να αμφισβητώ την πείρα και την ικανότητα που μπορεί να αποκτηθεί μελλοντικά, θα είναι νομίζω ολίσθημα να πάρουν συγκεκριμένες «παραγωγικές» θέσεις άνθρωποι που έχουν το σχετικό πτυχίο, αλλά δεν έχουν τις συγκεκριμένες δεξιότητες που απαιτούν οι θέσεις που καλούνται να καλύψουν, σε μία τόσο κρίσιμη στιγμή.
Δηλαδή, για να δώσω ένα «πρακτικό παράδειγμα», όταν ανοίγει κανείς ένα εστιατόριο, οπωσδήποτε θέλει και απαιτείται να έχει ως υπαλλήλους στην κουζίνα απόφοιτους σχολών σεφ, αλλά χωρίς τους έμπειρους βοηθούς τους νομίζω ότι η κουζίνα δεν θα μπορέσει να λειτουργήσει άμεσα, ούτε και αποτελεσματικά.
Γιατί ενώ σε όλες τις προηγούμενες προκηρύξεις το πτυχίο ξενόγλωσσου τμήματος ΑΕΙ λογιζόταν διαζευκτικά στο προσοντολόγιο της ειδικότητας Διερμηνέων-Μεταφραστών στην παρούσα,τεχνηέντως, κατηγοριοποιείται ως υποδεέστερο και γίνεται αναφορά σ’ αυτό μόνο στην περίπτωση που δεν καλυφθούν οι θέσεις – όπου σιγά μη δεν καλυφθούν – ενώ για καμία άλλη ειδικότητα δεν υπάρχει παρόμοια πρόβλεψη;
Επιπλέον αυτή τη φορά, δεν υπάρχει η ειδικότητα των υποτιτλιστών, όλως τυχαίως η Φιλοσοφική Σχολή έχει βρεθεί στα αζήτητα όπως επίσης και η γνώση ξένων γλωσσών, ενώ από διοικητικούς ΔΕ μόνο γραμματείς χρειάζονται;
Κι όλα αυτά μήπως γιατί πρέπει πάση θυσία να μεριμνήσουμε σχολαστικά για την απαλλαγή μας από τα «βάρη» ακολουθώντας συγκεκριμένη μεθόδευση έτσι ώστε να μην βρεθούμε ξανά προ … εκπλήξεων, ενώ παράλληλα να φροντίσουμε έτσι ώστε οι δικοί μας άνθρωποι να μην συναντήσουν εμπόδια και μείνουν απέξω;
Πόσα έχουν να μάθουν οι καινούργιοι από τους παλιούς…. ΚΑΛΑ ΜΑΓΕΙΡΕΜΑΤΑ λοιπόν… στο όνομα της εξυγίανσης του Ρ/Τ φορέα για χάρη της οποίας έμεινε τόσος κόσμος άνεργος….
Τέλος καλό θα ήταν οι διάφοροι μαϊντανοί των καναλιών να μην επικαλούνται για τη δημιουργία εντυπώσεων και μόνο, παραπλανητικούς (για τον έξω κόσμο) ισχυρισμούς του τύπου «στη ΝΕΡΙΤ θα προσληφθούν οι καλύτεροι και αξιότεροι υπάλληλοι της ΕΡΤ» γιατί προσβάλουν τη νοημοσύνη μας, τη στιγμή που αδυνατούν να προβούν σε αξιοποίηση του προσωπικού. Δηλαδή όσοι δεν προσληφθούν θα είναι και άνεργοι και απαξιωμένοι εως διασυρμένοι κοινωνικά;;; Εύγε!!!
•Μετά από προσεκτική ανάγνωση του προσοντολογίου της ΝΕΡΙΤ διαπίστωσα ότι δε συμπεριλαμβάνεται σ΄αυτό η ειδικότητα «Συντηρητής Εγκαταστάτης Ιστών-Κεραιών». Θέλω να σας κάνω γνωστό πως για να δουν οι Έλληνες πολίτες το πρόγραμμα της Δημόσιας Τηλεόρασης και ν’ ακούσουν τα ραδιοφωνικά προγράμματά της, θα πρέπει κάποιοι εξειδικευμένοι τεχνίτες να ανεγείρουν τους Ιστούς πάνω στους οποίους θα τοποθετηθούν τα κεραιοσυστήματα Ραδιοφώνου και Τηλεόρασης. Τα συγκεκριμένα κεραιοσυστήματα για να εκπέμπουν σωστά, χρειάζονται πολύ τακτικά επισκευή-συντήρηση λόγω ζημιών, π.χ. κεραυνοί.
Αυτοί οι άνθρωποι που εκτελούν το παραπάνω έργο, όπως καταλαβαίνετε, εργάζονται σε μεγάλα ύψη, κάτω από αντίξοες καιρικές συνθήκες και εκτίθενται σε ακτινοβολία.Η ειδικότητα αυτών των ανθρώπων είναι «Συντηρητής Εγκαταστάτης Ιστών – Κεραιών».
Για τους παραπάνω λόγους θεωρώ ότι μια πραγματικά σύγχρονη και ανεξάρτητη Δημόσια Τηλεόραση-και στα πλαίσια της μετάβασης στην Επίγεια Ψηφιακή Τηλεόραση- οφείλει να συμπεριλάβει τη συγκεκριμένη ειδικότητα στο νέο οργανόγραμμά της.
Ρε ξυπνατε εκει που είστε με πτυχία ξένες γλώσσες μεταπτυχιακά και αλλα δεν είναι αρκετά για να καλυφθη μια ραδιοφωνική κα ι ανεξάρτητη τηλεοραση. Όλοι η γραβατακιδες είναι του σαλονιού και του γραφείου δεν λερωνουν το δάκτυλακι τους και την γραβάτα τους. Πάρτε το χαμπάρι εαν δεν βάλετε τεχνικούς απλούς που να εχουν τα κότσια να βάλουν πλάτη να κάνουν την λατζα για να βγει πέρα το προγραμμα για να υπαρχει παντού και να λειτουργούν άψογα δεν πρόκειται να κάνετε τίποτα.υπηρχε ένα δίκτυο τέλειο ποιος θα έρθει ο ίδιο της να το διατήρηση με τη με ψέματα και με κατα επιλογής, το δίκτυο είχε όλες τις ειδικότητες και με την πλάτη και το φιλότιμο των ποιο πολλών κατάφερναν να το εχουν αψυγαδιαστο και πολλές φορές δεν ήταν αρκετό. Προσέξτε πριν είναι αργά βάλτε άτομα που ξέρουν και μπορούν και εχουν πείρα και τα ΑΣΕΠ και τα χαρτια κορνιζομενα είναι για αλλες θέσεις και εταιρείες.
Ας κοιτάξει κάποιος το νόμο 4172/2013 περί κινητικότητας. Μήπως πρέπει οι πρώην υπάλληλοι της ΕΡΤ που είχαν προσληφθεί μέσω ΑΣΕΠ τουλάχιστον να μη χάσουν τη θέση εργασίας τους αν δεν προσληφθούν στη ΝΕΡΙΤ; Τι γίνεται με αυτούς που είχαν μπει με τις νόμιμες διαδικασίες του ΑΣΕΠ και τώρα ξαφνικά η ειδικότητά τους είναι εκτός ΑΣΕΠ; Με συγχωρείτε, αλλά αυτό είναι παράλογο. Εργαζόμενοι που είχαν περάσει με ΑΣΕΠ ζητάνε να ξαναπεράσουν ΑΣΕΠ, γιατί ξέρουν ότι έχουν τα προσόντα, και τους κλείνετε την πόρτα, για να γίνουν οι προσλήψεις αλλιώς. Γιατί;
» Η απλή προϋπηρεσία σε ραδιοτηλεοπτικό φορέα ως προϋπόθεση αρκεί. Το ορθό θα είναι να αφαιρεθούν τα ως απαραίτητα δύο χρόνια προϋπηρεσίας σε ραδιοτηλεοπτικό φορέα. Να γίνει μοριοδότηση της προϋπηρεσίας από ένα μήνα (το ελάχιστο) έως 60 μήνες (το μέγιστό), όπως έγινε και στο διαγωνισμό για τον ενδιάμεσο φορέα της ΔΤ. «
Για τους υπαλλήλους του δημοσίου τίθενται σε διαθεσιμότητα ο ένας μόνο εκ των συζύγων
Επίσης για τους υπαλλήλους του Δημοσίου οι οποίοι τίθενται σε κινητικότητα λαμβάνεται υπόψη και μοριοδοτείται ο τρόπος πρόσληψης ειδικότερα ΑΣΕΠ με μόρια η με γραπτό διαγωνισμό για την μετακίνησή τους σε άλλη θέση του Δημοσίου .
Για τους απολυθέντες της ΕΡΤ καμμία μέριμνα αν ο-η σύζυγος έχει τεθεί σε διαθεσιμότητα η έχει απολυθεί .
Γιατί τέτοια αδικία. Υπήρχαν και έντιμοι – ευσυνείδητοι υπαλληλοι στην ΕΡΤ .
Διότι κάποιοι υπαλλήλοι της ΕΡΤ παρότι τεχνικοί υπάλληλοι προσλήφθηκαν με γραπτό διαγωνισμό – διαφανείς διαδικασίες – που διενεργήθηκε το έτος 1988 περίπου και σε ηληκία περίπου 30 ετών υπηρέτησαν στην παραμεθόριο και σε νησιά του Αιγαίου επί επταετία δεν είχαν την ευκαιρία να επιμορφωθούν λόγω απόστασης -ειδικά εκείνα τα χρόνια – από τις πανεπιστημιακές σχολές και γενικότερα χαράμισαν σημαντικό κομμάτι την ζωή τους.
Σήμερα σε ηληκία 58 ετών πετούνται στο δρόμο χωρίς καμμία μέριμνα και χωρίς δικαίωμα συνταξιοδότησης .
H εμπειρία και η προσφορά τους για 28 χρόνια στην ΕΡΤ μπορεί να αντικατασταθεί με ποιά πτυχία Αγγλικών και με ποιά ECDL .
Καλημέρα σας,
Γνωρίζουμε όλοι, άλλοι περισσότερο και άλλοι λιγότερο, ότι αυτό που βλέπουμε ή ακούμε στην Τηλεόραση/Ραδιόφωνο είναι το αποτέλεσμα μίας συνολικής προσπάθειας. Για να επιτευχθεί χρειάζεται αρμονία σε όλα τα επίπεδα παράγωγης. Αυτή λοιπόν μεταφράζεται σε εξειδικευμένες γνώσεις, εμπειρία και ικανότητες.
Η ΕΡΤ ως ΔΕΚΟ είχε προκηρύξει δύο (2) διαγωνισμούς για την πρόσληψη προσωπικού μέσω ΑΣΕΠ (δεν αναφέρομαι στο Προεδρικο Διάταγμα). Αυτό το προσωπικό, που προσελήφθη δια μέσου του πλέον αδιάβλητου οργανισμού, κάλυπτε πλήρως όλα τα χαρακτηριστικά σε προσόντα, ικανότητες και απαιτούμενη εμπειρία.
Αυτό το προσωπικό αφενός ΜΕΤΕΦΕΡΕ ΠΟΛΥΤΙΜΗ ΤΕΧΝΟΓΝΩΣΙΑ από τον ιδιωτικό χώρο και αφετέρου κατά την διάρκεια της θητείας του εκπαιδεύτηκε και εξειδικεύτηκε περαιτέρω σε συστήματα και εφαρμογές εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ παρέχοντας υπηρεσίες υψηλότατου επιπέδου (ΚΑΙ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΡΑΔΙΟΤΗΛΕΟΠΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ). Επιπροσθέτως όλα τα παραπάνω αποδείχτηκαν στην πράξη διεκπεραιώνοντας πλήθος έργων.
Στην συνέχεια, όπως είναι γνωστό, μαζί με το σύνολο του προσωπικού αυτό απελύθη. Το ίδιο προσωπικό καλείται σήμερα να υποβάλει εκ νέου αίτηση για την ίδια οργανική θέση, για αντίστοιχο οργανισμό, προκειμένου να προσφέρει τις ίδιες υπηρεσίες, δια μέσω (ΚΑΙ ΠΑΛΙ)του ΑΣΕΠ που πριν από μερικά χρόνια τον ΕΚΡΙΝΕ και τον ΠΡΟΣΕΛΑΒΕ.
Προτάσεις που αφορούν το προσοντολόγιο που έχει τεθεί προς διαβούλευση:
1. Ποσοστιαία μοριοδότηση του προσωπικού που είχε προσληφθεί μέσω ΑΣΕΠ .
2. Αν είναι δυνατόν να αυξηθεί ο ελάχιστος χρόνος από δύο (2) χρόνια σε περισσότερα.
3. Τα απαιτούμε χρόνια προυπορεσίας να είναι σε ΡαδιοΤηλεοπτικό φορέα και όχι από φορέα Ραδιώφόνου ή από τηλεοπτικό φορέα.
4. Απαράβατο και ως ελάχιστο προσόν, η γνώση τουλάχιστον της Αγγλικής γλώσσας σε επίπεδο Advance.
4. Με βάση το προσοντολόγιο του ΑΣΕΠ είναι δυνατόν :
a) Σε ένα ζητούμενο Κλάδο, ο οποίος περιγράφει περισσότερες από μία ειδικότητες, δύναται να οριστεί ΜΙΑ ειδικότητα ως κύρια απαιτούμενη και αν δεν καλυφθεί ο αριθμός των απαιτούμενων θέσεων από προσωπικό με την συγκεκριμένη ειδικότητα τότε θα καλύπτονται από τις επικουρούμενες.
« ….Με την προκήρυξη μπορεί να ορίζονται εξειδικεύσεις της ειδικότητας …………. . Στην περίπτωση αυτή απαιτείται το ομώνυμο ή αντίστοιχο κατά περιεχόμενο της εξειδίκευσης πτυχίο ή δίπλωμα ΤΕΙ της ημεδαπής ή Κ.Α.Τ.Ε.Ε. ή ισότιμο αντίστοιχης ειδικότητας σχολών της ημεδαπής η αλλοδαπής.
Σε περίπτωση που δεν καθίσταται δυνατή η πλήρωση κενών θέσεων από υποψηφίους με τα παραπάνω προσόντα, επιτρέπεται ο διορισμός υποψηφίων με πτυχία ή διπλώματα ΤΕΙ της ημεδαπής ή ισότιμα της αλλοδαπής, σε ειδικότητα που ορίζεται κάθε φορά με την προκήρυξη, ύστερα από αίτημα του οικείου φορέα και έγκρισή του από το Α.Σ.Ε.Π., καθώς και εμπειρία δύο τουλάχιστον ετών στο αντικείμενο των θέσεων …..».
b) Στις Γενικές Διατάξεις, Άρθρο 26, παράγραφος 6 αναφέρεται ότι σε όποια ειδικότητα απαιτείται εξειδικευμένη γνώση τότε υπάρχουν συγκεκριμένοι τρόποι με βάση τους οποίους αποδεικνύεται.
Πιο συγκεκριμένα :
«…Για όποιους κλάδους ή ειδικότητες ως προσόν διορισμού απαιτείται ορισμένη γνώση ή εμπειρία, αυτή αποδεικνύεται:
α) Είτε με τυχόν υπάρχουσα δικαστική απόφαση, από την οποία προκύπτει το είδος της παρασχεθείσης εργασίας και η χρονική διάρκεια της παροχής της. Α/Α Π.Δ. [1]
β) Είτε με ομοίου περιεχομένου βεβαίωση αρμοδίας, Ελληνικής ή αλλοδαπής δημόσιας αρχής. ….»
γ) Είτε με όμοια βεβαίωση νομικού προσώπου του άρθρου 14 παρ. 1 Ν. 2190/1994 και του άρθρου 1 παρ. 3 του Ν. 2527/1997.
δ) Είτε με όμοια βεβαίωση του οικείου ασφαλιστικού φορέα.
ε) Εάν από την προσκομιζόμενη βεβαίωση του οικείου ασφαλιστικού φορέα δεν προκύπτει το είδος της παρασχεθείσης εργασίας, τότε απαιτούνται επιπλέον βεβαίωση εργοδότη και υπεύθυνη δήλωση του υποψηφίου κατά το άρθρο 8 Ν. 1599/1986 (ΦΕΚ 75 Α), σε
συνδυασμό πάντοτε και με το βιβλιάριο κύριας ασφάλισης.
Σημειώνω ότι τα παραπάνω σχόλια γίνονται προκειμένου να εξασφαλιστεί η συμμετοχή υποψήφιων με όσο το δυνατόν πιο εξειδικευμένα χαρακτηριστικά που είναι απαιτούμενα για την άμεση λειτουργία του νέου οργανισμού.
Για τους υπαλλήλους του Δημοσίου οι οποίοι τίθενται σε κινιτικότητα λαμβάνεται υπόψη και μοριοδοτείται ο τρόπος πρόσληψης ειδικότερα ΑΣΕΠ με μόρια η με γραπτό διαγωνισμό για την μετακίνησή τους σε άλλη θέση του Δημοσίου .
Επίσης για τους υπαλλήλους του δημοσίου τίθενται σε διαθεσιμότητα ο ένας μόνο εκ των συζύγων .
Για τους απολυθέντες της ΕΡΤ καμμία μέριμνα αν ο-η σύζυγος έχει τεθεί σε διαθεσιμότητα η έχει απολυθεί .
Γιατί τέτοια αδικία. Υπήρχαν και έντιμοι – ευσυνείδητοι υπαλληλοι στην ΕΡΤ .
Για τους υπαλλήλους του Δημοσίου οι οποίοι τίθενται σε κινιτικότητα λαμβάνεται υπόψη και μοριοδοτείται ο τρόπος πρόσληψης ειδικότερα ΑΣΕΠ με μόρια η με γραπτό διαγωνισμό για την μετακίνησή τους σε άλλη θέση του Δημοσίου .
Επίσης για τους υπαλλήλους του δημοσίου τίθενται σε διαθεσιμότητα ο ένας μόνο εκ των συζύγων .
Για τους απολυθέντες της ΕΡΤ καμμία μέριμνα αν ο-η σύζυγος έχει τεθεί σε διαθεσιμότητα η έχει απολυθεί .
Γιατί τέτοια αδικία. Υπήρχαν και έντιμοι – ευσυνείδητοι υπαλληλοι στην ΕΡΤ .
Διότι κάποιοι υπαλλήλοι της ΕΡΤ παρότι τεχνικοί υπάλληλοι προσλήφθηκαν με γραπτό διαγωνισμό που διενεργήθηκε το έτος 1988 περίπου και σε ηληκία ο συζύγός μου περίπου 30 ετών υπηρέτησαν στην παραμεθόριο και σε νησιά του Αιγαίου επί επταετία δεν είχαν την ευκαιρία να επιμορφωθούν λόγω απόστασης από τις πανεπιστημιακές σχολές και γενικότερα χαράμισαν σημαντικό κομμάτι την ζωή τους. Σήμερα σε ηληκία 58 ετών πετούνται στο δρόμο χωρίς καμμία μέριμνα και χωρίς δικαίωμα συνταξιοδότησης .
H εμπειρία και η προσφορά τους για 28 χρόνια στην ΕΡΤ μπορεί να αντικατασταθεί με ποιά πτυχία Αγγλικών και με ποιά ECDL .
Το Σχόλιο σας θα δημοσιευθεί μόλις ελεγχθεί απο τον διαχειριστή.
Οι ανθρωποι που περασαν στην ερτ με ΑΣΕΠ, εχουν ολα τα απαιτουμενα προσοντα αλλα και στην προυπηρεσια που ζητειται.
Ομως απολυθηκαν. Χωρις κινητικοτητα και τη συμεπαγομενη μοριοδοτηση λογω ΑΣΕΠ, χωρις μεριμνα, χωρις προειδοποιηση,. Και τωρα θα γινει νεος διαγωνισμος ΑΣΕΠ για να βρεθουν υπαλληλοι με τα προσοντα αυτα, και την ιδια προυπηρεσια.
Μονο σε εμενα φαινεται αυτο παραλογο? Δεν ειναι λιγο σχημα οξυμωρο?
Ζηταω λοιπον την αμεση προσληψη των επιτυχοντων ΑΣΕΠ χωρις καθυστερηση.
Οσο για τις δικαιολογιες τυπου «αυτο δεν γινεται γιατι δεν μπορει να συσχετιστει ο νεος φορεας με την παλια ΕΡΤ» απαντω το εξης..
Ηδη εχουν συσχετιστει τα δυο παραπανω οταν μελεταται το πλαφον στη αποζημιωση των 15000 ευρω σε οσους δουλεψουν στη ΝΕΡΙΤ. Αμα ειναι «τελειως ασχετα και διαφορετικα πραγματα» τοτε πως γινεται αυτος ο συσχετισμος οταν προκειται να μειωθουν οι αποζημιωσεις?????
Σε προηγούμενο σχόλιο μου έχω αναφερθεί για τους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ το 2003 και το 2005. Αναμφισβήτητα δεν είναι με κριτήρια ΑΣΕΠ, αλλά με διαδικασίες ΑΣΕΠ, όπως ορίζει ο νόμος.
Ύστερα από συναντήσεις με τους αρμόδιους τόσο του ΑΣΕΠ όσο και από το ΔΣ της ΝΕΡΙΤ αλλά και με πολιτικούς όλων των παρατάξεων, όλοι παραδέχονται το αυτονόητο. Ότι δηλαδή πρέπει να υπάρξει μέριμνα για τους υπαλλήλους που είχαν διοριστεί από τον ΑΣΕΠ. (διαθεσημότητα κλπ) Παρόλα αυτά σηκώνουν τα χέρια ψηλά και τοποθετούν την μπάλα στην πολιτική βούληση για λύση του θέματος.
Αν πραγματικά θέλετε κ. Προκοπάκη να δώσετε λύση εσείς προσωπικά μπορείτε!!! Καθώς σας έχουν δώσει έν λευκώ, τη διαχείρηση της ΝΕΡΙΤ. Δεν χρειάζεστε να περιμένετε την γνωμάτευση του ΑΣΕΠ.
Λάβετε υπόψη σας ότι έχουμε κριθεί ήδη με αδιάβλητες διαδικασίες από το ΑΝΩΤΑΤΟ όργανο επιλογής προσωπικού, για τις συγκεκριμένες θέσεις (εικονολήπτη) που έχετε προκηρύξει για τη ΝΕΡΙΤ.
Είναι γνωστό το κόλλημα του νομικού τμήματος περί συνέχειας ΕΡΤ-ΝΕΡΙΤ και ίσως κάτι τέτοιο να σας δημιουργούσε πρόβλημα. Τουλάχιστον στον διαγωνισμό που θα γίνει, αντιμετωπίστε μας ΙΣΟΤΙΜΑ και ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΚΑ και όχι με ελεγχόμενες συστατικές επιστολές….!!!!