Αρχική Ενσωμάτωση στην εθνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2010/13 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 10ης Μαρτίου 2010 για τις υπηρεσίες οπτικοακουστικών μέσων και άλλες διατάξειςΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ’ Ρυθμίσεις για τον Τοπικό και Περιφερειακό Τύπο Άρθρο 56 Έναρξη ισχύος – Τροποποίηση άρθρου 379 ν. 4412/2016Σχόλιο του χρήστη ΦΩΤΙΟΣ ΠΑΝΤΑΖΗΣ | 4 Δεκεμβρίου 2020, 18:06
Η προτεινόμενη διάταξη θα πρέπει να τροποποιηθεί ως εξής: 1. Η περίπτωση 35 της παραγράφου 1 του άρθρου 377 και η παράγραφος 12 του άρθρου 379 του Ν. 4412/2016 καταργούνται. 2. Στο δεύτερο εδάφιο της περίπτωσης 68 της παραγράφου 1 του άρθρου 377 του Ν. 4412/2016 αντικαθίσταται η φράση «καταργείται με την επιφύλαξη της παραγράφου 12 του άρθρου 379 του παρόντος νόμου» με την φράση «διατηρείται σε ισχύ». 3. Στο τρίτο εδάφιο των περιπτώσεων 31 και 59 της παραγράφου 1 του άρθρου 377 του Ν. 4412/2016 αντικαθίσταται η φράση «καταργείται με την επιφύλαξη της παρ. 12 του άρθρου 379» με την φράση «διατηρείται εν ισχύ» 4. Στο τρίτο εδάφιο της περίπτωσης 40 της παραγράφου 1 του άρθρου 377 του Ν. 4412/2016 αντικαθίσταται η φράση «καταργείται με την επιφύλαξη της παραγράφου 12 του άρθρου 379» με την φράση «διατηρείται εν ισχύ» 5. Στο τρίτο εδάφιο της περίπτωσης 82 της παραγράφου 1 του άρθρου 377 του Ν. 4412/2016 αντικαθίσταται η φράση «καταργείται με την επιφύλαξη της παραγράφου 12 του άρθρου 379 του παρόντος νόμου» με την φράση «διατηρείται εν ισχύ». Μόνο με την ως άνω διατύπωση και την πλήρη διατήρηση των δημόσιων καταχωρήσεων εξασφαλίζεται η διαφάνεια στις εναπομείνασες δημοσιεύσιμες δημόσιες συμβάσεις, ειδικά με την προωθούμενη κατάργηση των πρόχειρων διαγωνισμών. Την διατήρηση τους μάλιστα επιβάλλει η εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ (για του λόγου το αληθές (https://read.oecd-ilibrary.org/finance-and-investment/oecd-competition-assessment-reviews-greece-2017_9789264088276-en#page101) Είναι δε τουλάχιστον προκλητικό (ίσως και συνάμα αστείο) να γίνεται επίκληση διάφορων δικαιολογιών για την μόλις ενός έτους παράταση όπως ο κορονοϊός, το δημοσιονομικό κόστος του 1 εκατ. ευρώ το χρόνο, το δήθεν απαρχαιώμενο σύστημα δημοσίευσης και η απαξίωση των επιχειρημάτων των Ενώσεων Τύπου περί του ίδιου συστήματος σε άλλες χώρες της Ε.Ε και της μη μνημονιακής υποχρεώσης, όταν στο ίδιο νομοσχέδιο: - Δίνεται η δυνατότητα απόσβεσης της δόσης 2020 αδειοδότησης των τηλεοπτικών σταθμών ύψους 3.5 εκατ. ευρώ. Ήτοι ένας ιδιοκτήτης τηλεοπτικού σταθμού θα αποκομίσει όφελος τριπλάσιο από το συνολικό ετήσιο όφελος 226 επιχειρήσεων του Μητρώου του ν. 3548/2007 - Ένας τηλεοπτικός σταθμός, ο μόνος που αδειοδοτήθηκε το 2019, δύναται να ρυθμίσει τις οφειλές του από την αδειοδότηση σε 96 δόσεις - την έκπτωση του 50% του τέλους της Digea για τους τηλεοπτικούς σταθμούς τα επιβαρύνονται οι Έλληνες φορολογούμενοι, αφού η Digea δικαιούται ισόποση φοραπαλλαγή - τριετής παραγραφή των υποθέσεων ενώπιον του ΕΣΡ που καταλαμβάνει και τις εκκρεμείς υποθέσεις Θυμίζω ότι με την επικείμενη κατάργηση των πρόχειρων διαγωνισμών και την απευθείας ανάθεση σε έργα και προμήθειες μέχρι 60.000 ευρώ (άρα χωρίς δημοσιότητα) καταρρίπτεται και η πλέον κίβδηλη δικαιολογία της δήθεν επιβάρυνσης του κέρδους των αναδόχων μικρών έργων. Επομένως όποιος δεν θεσμοθετήσει την πλήρη διατήρηση των δημόσιων καταχωρήσεων χωρίς ημερομηνίες λήξης, απλά επιθυμεί να πλήξει την βιωσιμότητα των περιφερειακών εφημερίδων. Θα μας βρει απέναντι σε κάθε, μα κάθε του βήμα. Φώτης Πανταζής Δικηγορος - Νομικός Σύμβουλος ΕΙΕΤ