Αρχική Ενσωμάτωση στην εθνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2010/13 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 10ης Μαρτίου 2010 για τις υπηρεσίες οπτικοακουστικών μέσων και άλλες διατάξειςΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ’ Ρυθμίσεις για τον Τοπικό και Περιφερειακό Τύπο Άρθρο 56 Έναρξη ισχύος – Τροποποίηση άρθρου 379 ν. 4412/2016Σχόλιο του χρήστη Αμβροσίου Γεώργιος | 4 Δεκεμβρίου 2020, 23:38
Ζητούμε την επ' αόριστον διατήρηση της δημοσίευσης των διακηρύξεων στις περιφερειακές εφημερίδες. Γράφει ο Γιώργος Αμβροσίου Εκδότης της εφημερίδας ΑΛΗΘΕΙΑ της Καρδίτσας. Γ.Γ. Της Ένωσης Ιδιοκτητών Επαρχιακού Τύπου Εδώ και δεκάδες χρόνια, στις εφημερίδες της περιφέρειας, γίνονταν δημοσιεύσεις που αφορούν την κατασκευή των δημοσίων έργων υπό την μορφή περίληψης των διακηρύξεων. Ανάλογες δημοσιεύσεις ήταν οι ισολογισμοί των Ανωνύμων Εταιρειών, αλλά και των πλειστηριασμών. Οι δημοσιεύσεις αυτές γίνονταν και εξακολουθούν να γίνονται και στην συντριπτική πλειοψηφία των χωρών της Ε.Ε. Οι λόγοι που γίνονται αυτές οι δημοσιεύσεις είναι δύο. 1ον Η επίτευξη της ευρύτερης δυνατής δημοσιότητας που εξυπηρετεί την διαφάνεια του δημοσίου βίου. 2ον Η έμμεση ενίσχυση των εφημερίδων για να μπορούν να είναι αδέσμευτες και να υπηρετούν έτσι τον πλουραλισμό στην ενημέρωση. Από το 2014 και δώθε, όλες οι κυβερνήσεις ζητούν την κατάργηση αυτών των δημοσιεύσεων, από τις οποίες κάποιες (Ισολογισμοί και πλειστηριασμοί) έχουν ήδη καταργηθεί . Τελευταίες, παραμένουν οι διακηρύξεις των έργων και αυτό με διαδοχικές παρατάσεις του νόμου που ορίζει την οριστική κατάργησή τους και ορίζοντας κάθε φορά νέα ημερομηνία λήξεως. Έτσι, δημιουργείται μια ανασφάλεια στον κλάδο που δεν μπορεί να προγραμματίσει το μέλλον του. Επί της ουσίας όμως, με τις συνεχείς παρατάσεις, ο τύπος βρίσκεται υπό ομηρεία και οι εκδότες θα πρέπει κάθε χρόνο να παρακαλάνε την εκάστοτε για τα αυτονόητα. Μας λένε εδώ και χρόνια, ότι την κατάργηση ζητάει η Ε.Ε. ο ΟΟΣΑ κ.λ.π. χωρίς αυτό να είναι αλήθεια. Αν η Ε.Ε. το ζητάει αυτό από την Ελλάδα, γιατί δεν το ζητάει και από την Γαλλία, την Ολλανδία κ.λ.π. Η ευρύτερη δυνατή δημοσιότητα... Οι χώρες της Ε.Ε. επιλέγουν να δημοσιεύουν στον περιφερειακό τύπο τις διακηρύξεις των έργων για την επίτευξη της ευρύτερης δυνατής δημοσιότητας. Αν αυτό το κάνουν ακόμη μέσω του έντυπου τύπου, χώρες που ψηφιακά είναι έτη φωτός ποιο μπροστά από τη χώρα μας, γιατί θα πρέπει να καταργηθούν εδώ που το ίντερνετ είναι ακόμη ένα χάος; Το παράδειγμα ισολογισμών και πλειστηριασμών Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της κατάργησης της δημοσίευσης ισολογισμών και πλειστηριασμών. 1ον Εδώ και αρκετά χρόνια, οι Ανώνυμες Εταιρείες δεν δημοσιεύουν πλέον τους ισολογισμούς τους στις εφημερίδες, παρά μόνο έχουν την υποχρέωση να τις αναρτούν στην ιστοσελίδα τους και να τις δημοσιεύουν επί αμοιβή στο ΓΕΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΜΗΤΡΩΟ (Γ.Ε.ΜΗ.) Αν σήμερα ανατρέξει κανείς στο (Γ.Ε.ΜΗ.), θα δει ότι ελάχιστες επιχειρήσεις είναι συνεπείς και οι περισσότερες από αυτές έχουν να αναρτήσουν ισολογισμό εδώ και πολλά χρόνια. Η ποινή τους για την αμέλεια αυτή, είναι ένα μικρό πρόστιμο. Πως όμως ο πολίτης θα γνωρίζει με ποια επιχείρηση συναλλάσσεται; Πρόσφατα για τους λόγους αυτούς, το Υπουργείο Ανάπτυξης με την ΓΕΜΗ Εγκ. 6084/2020 έστειλε σαφές μήνυμα στα Επιμελητήρια να προχωρήσουν στον έλεγχο νομιμότητας των Α.Ε. Αυτό δεν συνέβαινε όταν η δημοσίευση γίνονταν στις εφημερίδες. 2ον Εδώ και μερικά χρόνια, σταμάτησε και η δημοσίευση των πλειστηριασμών να γίνεται στις εφημερίδες που πλέον γίνεται μόνο ηλεκτρονικά. Οι δικαστικοί επιμελητές και οι συμβολαιογράφοι που πρωτοστάτησαν στην κατάργηση της δημοσίευση των πλειστηριασμών στις εφημερίδες, σήμερα το έχουν μετανοιώσει πικρά, διότι το κόστος έχει πολλαπλασιαστεί. Μια δημοσίευση που μπορεί να κόστιζε 50€ - 100€ σε μια εφημερίδα, σήμερα κοστίζει στην ιστοσελίδα πάνω από 400€ - 500€ με το κόστος να είναι ανά γράμμα. Πληρώνουν ακόμη και τα κενά μεταξύ των λέξεων. Αυτά μας λένε οι ίδιοι καθημερινά, με αποτέλεσμα πλέον οι επισπεύδοντας να έχουν μειωθεί μιας και τα έξοδα που προκύπτουν μπορεί να είναι πολύ περισσότερα από τα οφειλόμενα σε αυτούς χρήματα. Έτσι, το κράτος ήρθε να επιβραβεύσει τους στρατηγικούς κακοπληρωτές και να τιμωρήσει τους πιστωτές. Οι διακηρύξεις Θέλει η κυβέρνηση να καταργήσει την δημοσίευση των διακηρύξεων έργων και προμηθειών. Προηγουμένως όμως προχώρησε ήδη στην κατάργηση του συνοπτικού διαγωνισμού, που προβλέπεται από την ισχύουσα νομοθεσία για συμβάσεις κάτω των 60.000 ευρώ, και την αύξηση του ορίου για τη διαδικασία της απευθείας ανάθεσης στις 30.000 ευρώ, από 20.000 ευρώ που είναι σήμερα. Αυτό έγινε με την τροποποίηση του νόμου 4412/2016. Ένα μεγάλο μέρος δηλαδή των έργων, πλέον δεν θα δημοπρατούνται καν και φυσικά δεν θα γίνεται καμία δημοσίευση. Άρα, όταν η κυβέρνηση λέει ότι την κατάργηση των διακηρύξεων την ζητούν οι εργολήπτες και ότι έτσι θα μειωθεί το κόστος των δημοσίων έργων, το επιχείρημα αυτό αγγίζει τα όρια της αστειότητας. Πόση επιπλέον έκπτωση θα δώσει ένας εργολήπτης αν για ένα έργο π.χ. ενός εκατομμυρίου €, γλιτώσει τα 700€ από τα έξοδα δημοσίευσης που δεν είναι και τόσα μιας και η δαπάνη αποτελεί έξοδο και μειώνει την δαπάνη κατά 29% που είναι ο φόρος για την κερδοφορία των επιχειρήσεων; Για 500€ λιγότερη δαπάνη, πόση επιπλέον έκπτωση θα δώσει; Ζητούμε Να σταματήσει η κυβέρνηση να δίνει ετήσιες παρατάσεις στην κατάργηση των διακηρύξεων, αλλά να αποφασίσει άμεσα και στο παρόν νομοσχέδιο την επ' αόριστον διατήρηση της δημοσίευσης των διακηρύξεων στις περιφερειακές εφημερίδες.