Αρχική Ενσωμάτωση στην εθνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2010/13 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 10ης Μαρτίου 2010 για τις υπηρεσίες οπτικοακουστικών μέσων και άλλες διατάξειςΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ’ Ρυθμίσεις για τον Τοπικό και Περιφερειακό Τύπο Άρθρο 56 Έναρξη ισχύος – Τροποποίηση άρθρου 379 ν. 4412/2016Σχόλιο του χρήστη Βασίλειος Κομητούδης | 7 Δεκεμβρίου 2020, 00:15
Το τελευταίο χρονικό διάστημα βρίσκεται σε εξέλιξη μια επιχείρηση αποψίλωσης των εσόδων των περιφερειακών εφημερίδων. Η κατάργηση δημοσίευσης ισολογισμών και πλειστηριασμών αποτέλεσαν δύο σοβαρά οικονομικά πλήγματα για τα περιφερειακά έντυπα. Και στις δύο περιπτώσεις τα αποτελέσματα ήταν τελείως διαφορετικά από τα αναμενόμενα καθώς δέχθηκε πλήγμα η διαφάνεια και εκτοξεύθηκε το κόστος. Κατά συνέπεια αυτομάτως εγείρονται σοβαρές επιφυλάξεις για την κατάργηση, ουσιαστικά, των δημοσιεύσεων καθώς θα κλονισθεί σοβαρά η αξιοπιστία και η εγκυρότητα της διαδικασίας δημοσιοποίησης των διακηρύξεων. Δε μπορούμε να μην δεν αναφέρουμε την ανεκπλήρωτη υπόσχεση της διάθεσης του 30% των κρατικών διαφημίσεων στον επαρχιακό Τύπο, την στιγμή που φορτώθηκε με υποχρεώσεις προκειμένου να πληρούνται οι προϋποθέσεις συμμετοχής στη λίστα των εφημερίδων που δικαιούνται να προβαίνουν σε δημοσιεύσεις του Δημοσίου. Δυστυχώς οι υποχρεώσεις των επαρχιακών εφημερίδων διαχρονικά γιγαντώνονται ενώ τα δικαιώματά τους συρρικνώνονται. Κατάργηση των δημοσιεύσεων στον Περιφερειακό Τύπο ισοδυναμεί με καίριο πλήγμα στη Δημοκρατία και στον πλουραλισμό της ενημέρωσης. Πρόκειται, ουσιαστικά, για φίμωση της φωνής των τοπικών κοινωνιών. Τα "πειράματα" με τους ισολογισμούς και τους πλειστηριασμούς απέτυχαν! Είναι βέβαιο ότι το ίδιο θα συμβεί και στην περίπτωση των δημοσιεύσεων αν η επιλογή της κυβέρνησης θα είναι να βάλει "λουκέτο" στον Περιφερειακό Τύπο, στέλνοντας χιλιάδες εργαζομένων στην ανεργία. Κι ας μην ξεχνάμε την επικείμενη κατάργηση των πρόχειρων διαγωνισμών και την απευθείας ανάθεση σε έργα και προμήθειες μέχρι 60.000 ευρώ που θα μειώσει έτι περαιτέρω τα έσοδα των τοπικών εφημερίδων. Συντάσσομαι απόλυτα με την πρόταση του κ. Φωτίου Πανταζή-Δικηγόρου-Νομικού Συμβούλου ΕΙΕΤ: Η προτεινόμενη διάταξη θα πρέπει να τροποποιηθεί ως εξής: 1. Η περίπτωση 35 της παραγράφου 1 του άρθρου 377 και η παράγραφος 12 του άρθρου 379 του Ν. 4412/2016 καταργούνται. 2. Στο δεύτερο εδάφιο της περίπτωσης 68 της παραγράφου 1 του άρθρου 377 του Ν. 4412/2016 αντικαθίσταται η φράση «καταργείται με την επιφύλαξη της παραγράφου 12 του άρθρου 379 του παρόντος νόμου» με την φράση «διατηρείται σε ισχύ». 3. Στο τρίτο εδάφιο των περιπτώσεων 31 και 59 της παραγράφου 1 του άρθρου 377 του Ν. 4412/2016 αντικαθίσταται η φράση «καταργείται με την επιφύλαξη της παρ. 12 του άρθρου 379» με την φράση «διατηρείται εν ισχύ» 4. Στο τρίτο εδάφιο της περίπτωσης 40 της παραγράφου 1 του άρθρου 377 του Ν. 4412/2016 αντικαθίσταται η φράση «καταργείται με την επιφύλαξη της παραγράφου 12 του άρθρου 379» με την φράση «διατηρείται εν ισχύ» 5. Στο τρίτο εδάφιο της περίπτωσης 82 της παραγράφου 1 του άρθρου 377 του Ν. 4412/2016 αντικαθίσταται η φράση «καταργείται με την επιφύλαξη της παραγράφου 12 του άρθρου 379 του παρόντος νόμου» με την φράση «διατηρείται εν ισχύ». Μόνο με την ως άνω διατύπωση και την πλήρη διατήρηση των δημόσιων καταχωρήσεων εξασφαλίζεται η διαφάνεια στις εναπομείνασες δημοσιεύσιμες δημόσιες συμβάσεις, ειδικά με την προωθούμενη κατάργηση των πρόχειρων διαγωνισμών. Τη διατήρηση τους μάλιστα επιβάλλει η εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ (για του λόγου το αληθές (https://read.oecd-ilibrary.org/finance-and-investment/oecd-competition-assessment-reviews-greece-2017_9789264088276-en#page101)