Αρχική Ενσωμάτωση στην εθνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2010/13 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 10ης Μαρτίου 2010 για τις υπηρεσίες οπτικοακουστικών μέσων και άλλες διατάξειςΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ Ρυθμίσεις για Παρόχους Περιεχομένου Επίγειας Ψηφιακής Τηλεοπτικής Ευρυεκπομπής Ελεύθερης Λήψης Άρθρο 41 Ρυθμίσεις για παρόχους περιεχομένου επίγειας ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής ελεύθερης λήψης – Τροποποιήσεις του ν. 4339/2015Σχόλιο του χρήστη ΕΝΩΣΗ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΩΝ ΤΗΛΕΟΡΑΣΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ | 8 Δεκεμβρίου 2020, 20:13
Πρόκειται για μια πρόχειρη, βιαστική και αποσπασματική τροποποίηση (και όχι κατάργηση όπως είχε εμφατικά δεσμευτεί η Ν.Δ!) του Νόμου Παππά (Ν4339/15) που θα δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα από όσα επιδιώκει να λύσει και είναι φανερό ότι αποσκοπεί αποκλειστικά στην εξυπηρέτηση συγκεκριμένων επιδιώξεων των καναλιών εθνικής εμβέλειας. Σε ό,τι αφορά την Περιφερειακή Τηλεόραση όχι μόνο αγνοούνται επιδεικτικά όλες οι αναλυτικές προτάσεις μας για μια ουσιαστική και ρεαλιστική επανατοποθέτηση του ζητήματος της περιφερειακής αδειοδότησης αλλά παρακάμπτονται επίσης χωρίς καμιά εξήγηση οι επίσημες δεσμεύσεις και διαβεβαιώσεις όλων των αρμοδίων κυβερνητικών και κομματικών παραγόντων του κυβερνώντος κόμματος επί του ζητήματος αυτού. Το βασικότερο πρόβλημα είναι ότι παρά τις πολλαπλές και κατηγορηματικές δεσμεύσεις και υποσχέσεις την κυβέρνησης παραμένει ως αποκλειστικό πλαίσιο αδειοδότησης για την περιφερειακή τηλεόραση η διαγωνιστική διαδικασία μέσω δημοπρασίας δηλαδή ο πλειοδοτικός διαγωνισμός όπου την άδεια θα πάρει απλά όποιος προσφέρει τα περισσότερα χρήματα! Αυτή η διαδικασία ακόμη κι αν θεωρήσουμε ότι έχει κάποια δικαιολογητική βάση για τη χορήγηση των αδειών εθνικής εμβέλειας, δεν έχει κανένα θεσμικό ή οικονομικό νόημα στην περίπτωση της περιφερειακής αδειοδότησης, ακριβώς γιατί αγνοεί τη διαφορετικότητα των δεδομένων και των συνθηκών μεταξύ των καναλιών εθνικής και περιφερειακής εμβέλειας. Έχουμε επισημάνει πολλές φορές και τεκμηριώσει με επιχειρήματα ανεπίδεκτα αμφισβήτησης (που λόγω χώρου δεν μπορούν να επαναληφθούν εδώ) ότι αυτή η διαδικασία ειδικά όσον αφορά την περιφερειακή τηλεόραση είναι θεσμικά αδικαιολόγητη, οικονομικά ατελέσφορη και ενδεχομένως επικίνδυνη για τους δημοκρατικούς θεσμούς ακόμη και για τα εθνικά συμφέροντα! Αυτά τα επιχειρήματα τα έχει αποδεχθεί πλήρως η κυβέρνηση και δεν κατανοούμε τη σημερινή υπαναχώρηση, εκτός αν πρόκειται για μια τεράστια αβλεψία που φυσικά θα διορθωθεί. Η πρότασή μας είναι η εξής: να καθοριστούν μετά από σοβαρό διάλογο οι αυστηρές (δεν έχουμε αντίρρηση επ’ αυτού) προϋποθέσεις αδειοδότησης και λειτουργίας περιφερειακών τηλεοπτικών σταθμών (επαρκές προσωπικό, πληρότητα εξοπλισμού, υποδομών και εγκαταστάσεων, αρτιότητα περιεχομένου προγράμματος, ύπαρξη ελάχιστου καταβεβλημένου Μ.Κ. κλπ). Όλοι όσοι συγκεντρώνουν τις προϋποθέσεις και τα κριτήρια να μπορούν να πάρουν άδεια, αφού έτσι διασφαλίζεται απόλυτα ο βασικός στόχος της αδειοδότησης, δηλαδή το ποιοτικό περιεχόμενο, η τήρηση της νομοθεσίας, το ξεκαθάρισμα του τοπίου, η βιωσιμότητα των επιχειρήσεων και το ξεκάθαρο και διαυγές πλαίσιο του νέου τηλεοπτικού τοπίου στην Περιφέρεια. Στην περίπτωση κατά την οποία ο αριθμός των ενδιαφερομένων για τη λήψη της άδειας σε μια Π.Ζ. είναι ίσος ή κατώτερος του αριθμού των αδειών είναι προφανές ότι εφόσον οι ενδιαφερόμενοι πληρούν τα σχετικά κριτήρια και καταβάλουν το ετήσιο τέλος, θα λάβουν την άδεια. Στην περίπτωση κατά την οποία σε κάποια Π.Ζ. ο αριθμός των ενδιαφερομένων είναι μεγαλύτερος από τις προβλεπόμενες άδειες τότε θα πρέπει να υπάρξει κατάταξη των υποψηφίων με βάση σχετική μοριοδότηση των κριτηρίων αδειοδότησης. Η θεσμοθέτηση ενός διαφανούς, αξιόπιστου, αντικειμενικού συστήματος αξιολόγησης συνδυασμένων κριτηρίων με μοριοδότηση όπου είναι αναγκαίο, είναι απείρως δικαιότερη και λειτουργικότερη λύση έναντι του απρόσωπου πλειοδοτικού διαγωνισμού όπου την άδεια μπορεί να πάρει κάποιος εμφανιζόμενος από το πουθενά υποψήφιος (κατηγορία που σκανδαλωδώς με σειρά διατάξεων ευνοεί ο νόμος Παππά και διατηρεί το παρόν Ν/Σ) ο οποίος θα διαθέτει π.χ. τον κατώτερο δυνατό αριθμό προσωπικού που θα προβλέπεται σε μια Π.Ζ. και θα επικρατήσει μόνο και μόνο γιατί προσέφερε ένα (1) ευρώ περισσότερο από κάποιον Τ/Σ που δραστηριοποιείται με επιτυχία επί 25 χρόνια στην περιοχή και απασχολεί το 10πλάσιο ή και περισσότερο προσωπικό και που εξαιτίας αυτού ακριβώς του γεγονότος δεν μπορεί να πλειοδοτήσει έναντι κάποιου που έχει να καλύψει το 1/10 του μισθολογικού και ασφαλιστικού κόστους!