Αρχική Ενσωμάτωση στην εθνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2010/13 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 10ης Μαρτίου 2010 για τις υπηρεσίες οπτικοακουστικών μέσων και άλλες διατάξειςΆρθρο 49 Τέλος επί των τιμολογίων διαφημιστικής δαπάνηςΣχόλιο του χρήστη Ένωση Εταιριών Διαφήμισης & Επικοινωνίας Ελλάδος (ΕΔΕΕ) | 10 Δεκεμβρίου 2020, 15:03
Ο θεσμός της αυτοδέσμευσης στην τήρηση της διαφημιστικής δεοντολογίας είναι από τους λίγους επιτυχημένους θεσμούς του είδους και η λειτουργία του αποτελεί παράδειγμα διαμεσολάβησης για την εξέταση καταγγελιών από καταναλωτές για παραπλανητικές διαφημίσεις και την επίλυση διαφορών επί της επικοινωνίας μεταξύ ανταγωνιστικών επιχειρήσεων με εξωδικαστικό τρόπο. Η χρησιμότητά του αναγνωρίζεται διαχρονικά από τις Ευρωπαϊκές Οδηγίες, όπως και από την παρούσα Οδηγία. Τη λειτουργία του ΣΕΕ στηρίζουν εθελοντικά και χωρίς αμοιβή δεκάδες στελέχη από διαφημιζόμενους, διαφημιστικές εταιρίες, τα ΜΜΕ και τις ενώσεις καταναλωτών, κάνοντας εφικτή τη λειτουργία του με το μικρότερο δυνατό κόστος. Η Κυβέρνηση οφείλει να αποδεχθεί το αίτημα του ΣΕΕ για τέλος 0,04% επί των τιμολογίων διαφήμισης (δηλαδή 1 λεπτό του ευρώ για κάθε €250 κόστους μέσου), δεδομένου ότι οι ίδιοι οι διαφημιζόμενοι αναγνωρίζουν και αποδέχονται την ανάγκη αυτής της ελάχιστης χρηματοδότησης, όπως γίνεται σε ολόκληρη την Ευρώπη. Με το τέλος αυτό δεν προκαλείται επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού.