Αρχική Ενσωμάτωση στην εθνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2010/13 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 10ης Μαρτίου 2010 για τις υπηρεσίες οπτικοακουστικών μέσων και άλλες διατάξειςΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΣΤΑ Μ.Μ.Ε. Άρθρο 46 Διαφήμιση στα Μ.Μ.Ε. – Τροποποιήσεις άρθρου 12 του ν. 2328/1995Σχόλιο του χρήστη ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΔΙΑΦΗΜΙZΟΜΕΝΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ | 10 Δεκεμβρίου 2020, 16:44
Σχόλιο στο ΜΕΡΟΣ Β’, ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’, ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΣΤΑ Μ.Μ.Ε., Άρθρο 46, Διαφήμιση στα Μ.Μ.Ε., Τροποποιήσεις άρθρου 12 του ν. 2328/1995, Παράγραφος 10, από τον Σύνδεσμο Διαφημιζομένων Ελλάδος (ΣΔΕ) H διάταξη αυτή οδηγεί στην απαγόρευση παροχής υπηρεσιών μέτρησης της διαφημιστικής αποτελεσματικότητας (media auditing) και αποτελεί αδικαιολόγητη παρέμβαση στην λειτουργία της διαφημιστικής αγοράς, λειτουργεί εις βάρος του υγιούς και θεμιτού ανταγωνισμού και δύναται να δημιουργήσει ανισότητες. Αναλυτικά: 1. Οι υπηρεσίες μέτρησης της διαφημιστικής αποτελεσματικότητας (media auditing) είναι απολύτως νόμιμες και απαραίτητες για την ομαλή λειτουργία της αγοράς. Αποτελούν δε βασικό εργαλείο για κάθε διαφημιζόμενο, καθώς του δίνουν τη δυνατότητα να προβαίνει σε διορθωτικές κινήσεις της διαφημιστικής του δαπάνης και μετακίνηση, αν κρίνει αποτελεσματικότερο, των σχετικών κονδυλίων του, είτε σε άλλα κανάλια, είτε σε άλλα Μέσα (π.χ. τύπο, ραδιόφωνο, ψηφιακά Mέσα κλπ). Ειδικά στην Ελλάδα, όπου από το 2015 έχει σταματήσει η δημοσίευση ή χορήγηση πληροφοριών σχετικά με την τεκμαρτή διαφημιστική δαπάνη προϊόντων και υπηρεσιών, οι υπηρεσίες media auditing είναι το μοναδικό εργαλείο για την επίτευξη της ελάχιστης οριζόντιας διαφάνειας και την ομαλή λειτουργία της αγοράς και του ανταγωνισμού. 2. Η θεσπιζόμενη απαγόρευση παροχής υπηρεσιών media auditing: α) Στερείται νομικής βάσης, καθώς πρόκειται για διεθνώς καθιερωμένο θεσμό ελέγχου και μετρήσεων που δραστηριοποιείται αδιατάρακτα, μεταξύ άλλων, σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή αγορά και στο Ηνωμένο Βασίλειο τουλάχιστον από το 1976 και του οποίου οι προσφερόμενες υπηρεσίες δεν έχουν αμφισβητηθεί από τις Επιτροπές Ανταγωνισμού ή άλλες αρμόδιες Αρχές των χωρών στις οποίες προσφέρονται. Η παροχή υπηρεσιών media auditing εδράζεται σε αυστηρούς δεοντολογικούς κανόνες που καταγράφονται από πανευρωπαϊκούς και εθνικούς θεσμικούς φορείς, όπως π.χ. η EACA (European Association of Advertising Agencies), η WFA (World Federation of Advertisers), η ΙSBA (Incorporated Society of British Advertisers), οι κανόνες λειτουργίας και δεοντολογίας των οποίων τυγχάνουν της έγκρισης και ακολουθούν τις κατευθυντήριες οδηγίες του ICC (International Chamber of Commerce). β) Συνιστά αδικαιολόγητη παρέμβαση στην εύρυθμη λειτουργία της αγοράς κατά παράβαση του ευρωενωσιακού καθεστώτος αλλά και της συνταγματικής ελευθερίας που προβλέπεται από το άρθρο 5 παρ. 1 του Συντάγματος περί της ελευθερίας ανάπτυξης οικονομικής δραστηριότητας. γ) Είναι και στην πράξη αλυσιτελής καθώς οι διαφημιζόμενοι, και ιδιαίτερα οι μεγαλύτεροι από αυτούς, θα προστρέξουν στην λήψη τέτοιων αναγκαίων υπηρεσιών από εταιρείες του εξωτερικού, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το εγχώριο κόστος και, ενδεχόμενα εις βάρος των διαφημιζομένων μικρότερης οικονομικής δύναμης, που θα βρεθούν σε ήσσονα θέση. 3. Από το γεγονός ότι ο διαφημιζόμενος σε καμία περίπτωση δεν πληροφορείται από τους media auditors τη διαφημιστική δαπάνη ή οποιοδήποτε κρίσιμο εμπορικό στοιχείο ανταγωνιστή, παρά μόνο τον μέσο όρο της κατηγορίας στην οποία ανήκει, καταπίπτει κάθε προσπάθειας ατιολόγησης της θεσμοθέτησης απαγόρευσης παροχής υπηρεσιών μέτρησης της διαφημιστικής αποτελεσματικότητας (media auditing). Παρακαλούμε όπως εκτιμήσετε τις παραπάνω παρατηρήσεις μας και αποσύρετε την παρ. 10 του άρθρου 46 που οδηγεί σε απαγόρευση παροχής υπηρεσιών μέτρησης της διαφημιστικής αποτελεσματικότητας (media auditing).