Αρχική Ενσωμάτωση στην εθνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2010/13 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 10ης Μαρτίου 2010 για τις υπηρεσίες οπτικοακουστικών μέσων και άλλες διατάξειςΆρθρο 48 Προσαυξημένη έκπτωση διαφημιστικής δαπάνης κατά τα φορολογικά έτη 2020 και 2021 – Τροποποίηση άρθρου 22Γ ν. 4172/2013Σχόλιο του χρήστη ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΔΙΑΦΗΜΙZΟΜΕΝΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ | 10 Δεκεμβρίου 2020, 16:37
Σχόλιο στο ΜΕΡΟΣ Β’, ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’, ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΣΤΑ Μ.Μ.Ε., Άρθρο 48, Προσαυξημένη έκπτωση διαφημιστικής δαπάνης κατά τα φορολογικά έτη 2020 και 2021, Τροποποίηση άρθρου 22Γ ν. 4172/2013, από τον Σύνδεσμο Διαφημιζομένων Ελλάδος (ΣΔΕ) Η επιπλέον (αρνητική) προϋπόθεση που αιφνιδιαστικά εισάγει το σχέδιο νόμου για την απολαβή της πρόσφατα θεσμοθετημένης με τον ν. 4728/2020 (ΦΕΚ Α΄ 186/29.9.2020) προσαυξημένης έκπτωσης διαφημιστικής δαπάνης κατά τα φορολογικά έτη 2020 και 2021, ανατρέπει πλήρως τους προϋπολογισμούς και τα οικονομικά αποτελέσματα των διαφημιζομένων κατά τον τελευταίο μήνα της οικονομικής χρήσης, οπότε δεν υπάρχει δυνατότητα οποιασδήποτε μεταβολής προς αποφυγή των ζημιών. Αναλυτικά: 1. Αίρει στην πραγματικότητα το ευεργέτημα της προσαυξημένης έκπτωσης διαφημιστικής δαπάνης σε βάρος των διαφημιζομένων δεδομένης της άκαιρης στιγμής που θεσμοθετείται και ενόψει της μόλις πρόσφατης διαφορετικής ρύθμισης. 2. Επιφέρει τεράστια αδικαιολόγητη ανατροπή (εντός τριμήνου!) στην διαφημιστική αγορά και προφανή ζημία των διαφημιζομένων. Κατά το τρίμηνο που διέρρευσε, οι διαφημιζόμενοι, έχοντας υπόψη την σχετική διάταξη του ν. 4728/2020, προέβησαν σε ανάλογο κατά τον νόμο προσδιορισμό και επικαιροποίηση της διαφημιστικής δαπάνης τους. Όμως, καθώς κατά την διάρκεια του έτους, βάσει καθόλα νομίμων συμφωνιών που είχαν συνάψει με τους διαφημιστές και τα Μέσα, οι περισσότεροι από αυτούς έχουν ήδη λάβει πιστωτικά τιμολόγια τζίρου, θα στερηθούν αδικαιολόγητα και κατά παράβαση των αρχών της Χρηστής Διοίκησης, των ευεργετικών διατάξεων του νόμου αυτού, ανεξάρτητα από το πόσο μικρής αξίας μπορεί να είναι το πιστωτικό σημείωμα που έχουν ήδη λάβει. Πόσο μάλλον που, ο νόμος αυτός τέθηκε σε ισχύ την 29.9.2020, τέλος του έτους, και ήδη είχε διαταράξει τον προγραμματισμό της λειτουργίας της αγοράς του τρέχοντος έτους 2020. 3. Επιφέρει τεράστια ανωμαλία στην λειτουργία και τα οικονομικά αποτελέσματα των επιχειρήσεων, δεδομένου ότι, όλες οι εταιρείες λειτουργούν βάσει προϋπολογισμού, ο οποίος τώρα ανατρέπεται για δεύτερη φορά μέσα στο ίδιο διαχειριστικό έτος. 4. Λειτουργεί σε όφελος κάθε άλλου, πλην των διαφημιζομένων, οι οποίοι με βάση τον ν. 4728/2020, παρακινήθηκαν τον Σεπτέμβριο να επενδύσουν περισσότερο στο τελευταίο 3μηνο του έτους, για να ενεργοποιήσουν την κατανάλωση και να ενισχύσουν την εθνική οικονομία, ωφελούμενοι σε επίπεδο ισολογισμού από την προσαυξημένη έκπτωση διαφημιστικής δαπάνης, την οποία τώρα, αιφνιδιαστικά, λόγω της πρόσφατης διαφορετικής ρύθμισης, δεν δικαιούνται. 5. Συνδέει αδικαιολόγητα την προσαυξημένη έκπτωση διαφημιστικής δαπάνης (κρατικά κονδύλια/φορολογικά κίνητρα), με τα πιστωτικά σημειώματα τζίρου (κονδύλια ιδιωτικών εταιρειών/εμπορικές συμφωνίες), ενώ αποτελούν δύο εντελώς διαφορετικά ζητήματα. Παρακαλούμε όπως εκτιμήσετε τις παραπάνω παρατηρήσεις μας και αποσύρετε το άρθρο 48 που τροποποίησε περαιτέρω το άρθρο 22 Γ ν. 4172/2013, ή να μεταφέρετε την ισχύ του για το 2021, ώστε να αρθεί ο αιφνιδιασμός της αγοράς για όλους τους λόγους που σας εκθέσαμε αναλυτικά.