Αρχική Ενσωμάτωση στην εθνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2010/13 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 10ης Μαρτίου 2010 για τις υπηρεσίες οπτικοακουστικών μέσων και άλλες διατάξειςΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ Ρυθμίσεις για παρόχους συνδρομητικών υπηρεσιών Άρθρο 44 Φύση, έννοια και τρόπος παροχής συνδρομητικών ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών υπηρεσιών – Τροποποίηση του ν. 2644/1998Σχόλιο του χρήστη VODAFONE ΠΑΝΑΦΟΝ Α.Ε.Ε.Τ. | 10 Δεκεμβρίου 2020, 19:53
Οι περιπτώσεις α) και β) της παραγράφου 7 του άρθρου 9 του Ν.2644/1998 οδηγούν στην επιβολή ενός δυσβάστακτου οικονομικού ανταλλάγματος οριζόντια, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη οι ιδιαιτερότητες των παρόχων συνδρομητικών τηλεοπτικών υπηρεσιών μέσω ευρυζωνικών δικτύων, οι οποίοι δεν χρησιμοποιούν κάποιο κρατικό πόρο, όπως φάσμα, και δεν συνάπτουν σύμβαση παραχώρησης με το Ελληνικό Δημόσιο. Σε κάθε περίπτωση, με την σωρευτική εφαρμογή των περιπτώσεων α) και β) της παραγράφου 7 προκύπτει η καταβολή δύο διακριτών ετήσιων οικονομικών ανταλλαγμάτων με αποτέλεσμα οι πάρχοι συνδρομητικών τηλεοπτικών υπηρεσιών να καλούνται να καταβάλλουν υπέρογκα ποσά ετησίως. Αυτό βρίσκεται σε πλήρη αναντιστοιχία με την πρακτική που ακολουθείται σε άλλα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την άσκηση της εν λόγω δραστηριότητας, όπου τα αντίστοιχα οικονομικά ανταλλάγματα (στην περίπτωση που επιβάλλονται) κυμαίνονται σε συμβολικό ύψος κάποιων εκατοντάδων ευρώ. Αποτέλεσμα είναι να τιμωρούνται οι εγκατεστημένοι στην ελληνική επικράτεια πάροχοι και να αδυνατούν να ανταγωνιστούν επί ίσοις όροις υπηρεσίες οπτικοακουστικών μέσων που τελούν υπό την δικαιοδοσία άλλου κράτους μέλους και παρέχονται και στην Ελλάδα. Η επιβολή του συγκεκριμένου οικονομικού ανταλλάγματος δεν είναι πρόσφορη, αναγκαία ή ανάλογη με τον επιδιωκόμενο σκοπό (κόστος της ρυθμιστικής εποπτείας). Ο προσδιορισμός του ύψους του δεν έχει γίνει με κριτήρια αντικειμενικά και εύλογα, ούτε προκύπτει ότι στηρίζεται σε κάποια οικονομοτεχνική μελέτη, ώστε να κριθεί ο αντίκτυπος στην βιωσιμότητα των παρόχων συνδρομητικών τηλεοπτικών υπηρεσιών, ιδίως των παρόχων μέσω ευρυζωνικών δικτύων. Για το λόγο αυτό, πρέπει να επανεξετασθεί η σκοπιμότητα επιβολής δύο ετήσιων οικονομικών ανταλλαγμάτων και συγκεκριμένα προτείνεται η διαγραφή της περίπτωσης β) της παραγράφου 7. Άλλως, η καταβολή του οικονομικού ανταλλάγματος της περίπτωσης α) πρέπει να γίνεται εφάπαξ.