Αρχική Ενσωμάτωση στην εθνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2010/13 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 10ης Μαρτίου 2010 για τις υπηρεσίες οπτικοακουστικών μέσων και άλλες διατάξειςΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ Ρυθμίσεις για παρόχους συνδρομητικών υπηρεσιών Άρθρο 44 Φύση, έννοια και τρόπος παροχής συνδρομητικών ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών υπηρεσιών – Τροποποίηση του ν. 2644/1998Σχόλιο του χρήστη FORTHNET MEDIA ΑΕ | 10 Δεκεμβρίου 2020, 20:42
Αναφορικά με την παρ. 2 του αρ. 44 του Σχεδίου Νόμου: Με την προτεινόμενη τροποποίηση του άρθρου 2 του ν. 2644/1998 (όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει) και ιδίως με την παρ. 4 αυτού ("Η κάτοχος άδειας συνδρομητικών ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών υπηρεσιών μέσω δορυφόρου του παρόντος ή οι μέτοχοί της και τα συνδεδεμένα με αυτούς ή παρένθετα πρόσωπα, δεν επιτρέπεται να συμμετέχουν σε ή να ελέγχουν οποιαδήποτε άλλη επιχείρηση παροχής ραδιοφωνικού ή τηλεοπτικού περιεχομένου μέσω επίγειων δικτύων ελεύθερης ή συνδρομητικής λήψης.") επιχειρείται να απαγορευθεί σε κάτοχο άδειας συνδρομητικών ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών υπηρεσιών μέσω δορυφόρου, στους μετόχους της και τα συνδεδεμένα με αυτούς πρόσωπα, η συμμετοχή σε οποιαδήποτε άλλη επιχείρηση παροχής ραδιοφωνικού ή τηλεοπτικού περιεχομένου μέσω επίγειων δικτύων ελεύθερης ή συνδρομητικής λήψης, κάτι που είναι μέχρι σήμερα επιτρεπτό. Η προτεινόμενη απαγόρευση περιορίζει ανεπίτρεπτα, δυσανάλογα και αδικαιολόγητα την οικονομική ελευθερία της κατόχου άδειας συνδρομητικών ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών υπηρεσιών (και μάλιστα ειδικά του παρόχου που παρέχει τις υπηρεσίες του μέσω δορυφόρου !) και πολύ περισσότερο των μετόχων της και των συνδεδεμένων με αυτούς προσώπων (έννοια εντελώς αόριστη εν προκειμένω ούτως ή άλλως), εισάγει ανεπίτρεπτη διακριτική μεταχείριση σε βάρος τους και αντίκειται σε κάθε έννοια υγιούς και ελεύθερου ανταγωνισμού. Υπενθυμίζουμε ότι σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση του οικείου άρθρου του ν. 4506/2017, οι σχετικές διατάξεις του νόμου αυτού (που τροποποίησαν μεταξύ άλλων και το άρθρο 2 του ν. 2644/1998, όπως ισχύει στη σημερινή του μορφή που επιτρέπει στον κάτοχο άδειας του παρόντος ή στους μέτόχους του να μπορούν να κατέχουν και άδεια λειτουργίας ενός μόνο ραδιοφωνικού και ενός μόνο τηλεοπτικού σταθμού ελεύθερης λήψης) στόχευαν στην αποσαφήνιση και επικαιροποίηση του νομοθετικού πλαισίου και την ενίσχυση των συνθηκών υγιούς ανταγωνισμού. Ταυτόχρονα, με το παρόν Σχέδιο Νόμου εισάγεται ευθέως με την §1 του αρ. 41 και συγκεκριμένα με την προσθήκη της παρ. 4, δικαίωμα του αδειούχου παρόχου περιεχομένου επίγειας ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής ελεύθερης λήψης εθνικής εμβέλειας (ή σε ΑΕ που συμμετέχει ο εν λόγω πάροχος ως μοναδικός μέτοχος, ή ως μέτοχος από κοινού με άλλους παρόχους) να αιτηθεί και να λάβει άδεια για παροχή συνδρομητικών τηλεοπτικών υπηρεσιών μέσω επίγειων αποκλειστικά πομπών εισάγοντας με τον τρόπο αυτόν μία καταφανώς ανεπίτρεπτη διακριτική μεταχείριση σε βάρος των παρόχων συνδρομητικών υπηρεσιών ειδικά μέσω δορυφόρου, τους οποίους και αποκλείει από την δραστηριοποίησή τους στην αγορά της επίγειας ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής ελεύθερης λήψης. Επομένως η προτεινόμενη διάταξη προς αντικατάσταση της παρ. 4του άρθρου 2 του ν. 2644/1998 θα πρέπει να απαλειφθεί και να παραμείνει η ισχύουσα διάταξη του ν. 2644/1998 όπως ισχύει σήμερα Αναφορικά με την παρ. 3 του αρ. 44 του Σχεδίου Νόμου: Α. Με την προτεινόμενη τροποποίηση των παρ. 7 και επόμενων του άρ. 9 του Ν. 2644/1998, επέρχεται αλλαγή των καταβαλλόμενων οικονομικών ανταλλαγμάτων των αδειοδοτημένων παρόχων συνδρομητικών υπηρεσιών. Ειδικά δε με την παρ. 7, περ. α, προβλέπεται ότι για την απόκτηση άδειας, ο πάροχος οφείλει να καταβάλει κλιμακωτά ποσά τέλη, ανάλογα με τον αριθμό ραδιοτηλεοπτικών προγραμμάτων, σε ετήσια βάση, η εν λόγω δε ρύθμιση καταλαμβάνει και τις ήδη αδειοδοτημένες επιχειρήσεις. Θα πρέπει να διευκρινισθεί ότι οι ήδη αδειοδοτημένες επιχειρήσεις/πάροχοι συνδρομητικών υπηρεσιών που έχουν ήδη καταβάλει το προβλεπόμενο οικονομικό αντάλλαγμα για την απόκτηση της άδειας, θα δύνανται –αυτονόητα- να συμψηφίσουν το ήδη καταβληθέν ποσό, με τα ποσά των νέα οικονομικών ανταλλαγμάτων της προτεινόμενης τροποποίησης. Β. Στην περ. (β) της παρ. 7 του άρθρου 9 του Ν. 2644/1998, θεωρούμε χρήσιμο να να διευκρινισθεί ότι το εκάστοτε εφαρμοζόμενο ποσοστό υπολογίζεται επί τη βάσει του συμβατικού έτους διάρκειας της παρεχόμενης άδειας και της σχετικής Σύμβασης Παραχώρησης που έχει υπογραφεί μεταξύ του αδειοδοτημένου παρόχου και του Ελληνικού Δημοσίου.