Αρχική Ενσωμάτωση στην εθνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2010/13 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 10ης Μαρτίου 2010 για τις υπηρεσίες οπτικοακουστικών μέσων και άλλες διατάξειςΚΕΦΑΛΑΙΟ ΙΑ’ ΚΥΡΩΣΕΙΣ Άρθρο 36 ΚυρώσειςΣχόλιο του χρήστη FORTHNET MEDIA AE | 10 Δεκεμβρίου 2020, 20:05
Σε σχέση με την παράγραφο 2: Προβλέπεται πλέον ευθέως η υποχρέωση των αδειοδοτημένων παρόχων συνδρομητικών υπηρεσιών να ελέγχουν τη σήμανση των προγραμμάτων, των οποίων ΔΕΝ έχουν τη συντακτική ευθύνη. Μάλιστα προβλέπονται κυρώσεις για τους αδειούχους από το ΕΣΡ σε περίπτωση καταφανώς εσφαλμένης σήμανσης των εν λόγω προγραμμάτων. Η εφαρμογή της διάταξης είναι πρακτικά και ουσιαστικά αδύνατη, καθώς προϋποθέτει ότι ο εκάστοτε αδειούχος πάροχος συνδρομητικών υπηρεσιών, που μπορεί να αναμεταδίδει πάνω από 60 τηλεοπτικά κανάλια σε καθημερινή 24ωρη βάση που προμηθεύεται από αδειοδοτημένους διαχειριστές προγράμματος εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, υποχρεούται να ελέγχει την ορθότητα και συμβατότητα των σημάνσεων όλων των θεματικών καναλιών, που διαθέτει μέσω της πλατφόρμας του, με την κατηγοριοποίηση των σημάνσεων που προβλέπεται στην ελληνική έννομη τάξη ! Δεδομένου δε ότι τα εν λόγω κανάλια είναι νομίμως αδειοδοτημένα σε άλλες χώρες της Ερωπαϊκής Ένωσης, και επομένως έχουν ελεγχθεί ως προς την ορθότητα της σήμανσης και την καταλληλότητα του περιεχομένου τους από τις αρμόδιες ελεγκτικές αρχές, αφενός δεν είναι επιτρεπτό να μεταβάλλεται από τον συνδρομητικό πάροχο περιεχομένου η σχετική σήμανση που έχει επιλεγεί από τον διαχειριστή και έχοντος τη συντακτική ευθύνη του προγράμματος και αφετέρου η οποιαδήποτε μεταβολή της σήμανσης, αλλά και η επιβολή κυρώσεων σε περίπτωση μη συμβατότητάς της με τα δεδομένα της ελληνική έννομης τάξης προσβάλλει ευθέως την αρχή της «χώρας προέλευσης» («Country of origin principle»). Η πρόβλεψη της εν λόγω παραγράφου είναι εκτός πλαισίου, καθώς από τη μία αναγνωρίζεται η ανυπαρξία συντακτικής ευθύνης των αδειούχων παρόχων συνδρομητικών υπηρεσιών και από την άλλη θεσμοθετείται εν τέλει ουσιαστικά συντακτική ευθύνη τους για τη σήμανση των προγραμμάτων, που δεν είναι στη σφαίρα ευθύνης τους. Θα μπορούσε η διάταξη να διατυπωθεί ως εξής: «(…) καθώς και η μετάδοση προγραμμάτων με καταφανώς εσφαλμένη σήμανση στο σύστημα γονικού ελέγχου του παρόχου συνδρομητικών υπηρεσιών, συγκριτικά με τη σήμανση, που έχει δοθεί στο πρόγραμμα από τον πάροχο, εφόσον ο τελευταίος φέρει τη συντακτική ευθύνη του εν λόγω προγράμματος.» Σε σχέση με την παράγραφο 4: Η εν λόγω πρόβλεψη δημιουργεί πολλά ερωτηματικά ως προς τον τρόπο εφαρμογής της από τους παρόχους δικτύου ηλεκτρονικών επικοινωνιών για τις αποδεκτές/νόμιμες μεθόδους προσήκουσας εφαρμογής (π.χ. είναι τεχνικά εφαρμόσιμη η εν λόγω πρόβλεψη ή ενδέχεται η διακοπή πρόσβασης του κοινού στο πρόγραμμα των παρόχων υπηρεσιών μέσων επικοινωνίας να επηρεάζει και την πρόσβαση σε άλλους ιστοτόπους;) καθώς και για το ποιος θα επιβαρυνθεί με το κόστος υλοποίησης (π.χ. πιθανή ανάγκη αγοράς νέου εξοπλισμού).