Αρχική Ενίσχυση δημοσιότητας και διαφάνειας στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύποΆρθρο 36 Διαδικασία ανάθεσης καταχώρισης διαφημιστικών και λοιπών μηνυμάτων του δημοσίου – Ρυθμίσεις για τον ηλεκτρονικό τύπο και την κρατική διαφήμιση – Τροποποίηση περ. 4 άρθρου 2, παρ. 1 και 2 άρθρου 7 π.δ. 261/1997Σχόλιο του χρήστη ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ ΑΕ ΟΤΑ | 15 Σεπτεμβρίου 2022, 16:22
Τόσο στο άρθρο 3 του σχεδίου νόμου («Πεδίο Εφαρμογής»), στην παρ. (β) αυτού, όσο και στο άρθρο 36 παρ. 1 του νομοσχεδίου, δια του οποίου τροποποιείται η περ. 4 του άρθρου 2 του π.δ. 261/1997, θα πρέπει να προστεθεί στον ορισμό του «ηλεκτρονικού τύπου» και των «Αναδόχων μετάδοσης ή καταχώρισης διαφημιστικών και λοιπών μηνυμάτων του Δημοσίου» αντίστοιχα, ρητή αναφορά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (social media), στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης (όπως google, facebook, instagram κλπ.) και εν γένει στα ψηφιακά μέσα ανάρτησης και μετάδοσης περιεχομένου. Επίσης, προτείνεται δια του άρθρου 36 του σχεδίου νόμου να υπάρξει τροποποίηση και του Ορισμού, που περιλαμβάνεται στο άρθρο 2 παρ. 8: «Περιφερειακά Μέσα Ενημέρωσης» του π.δ. 261/1997, ώστε να περιλαμβάνει όχι μόνο ραδιοφωνικούς, τηλεοπτικούς σταθμούς, εφημερίδες και έντυπα, αλλά και εν γένει «επιχειρήσεις ηλεκτρονικού τύπου, ήτοι ιστοσελίδες, ιστότοπους και ιστολόγια ενημερωτικού περιεχομένου που αναρτούν και δημοσιεύουν μέσω του διαδικτύου ειδήσεις, πληροφορίες, άρθρα, συνεντεύξεις, ή οπτικοακουστικό υλικό για πολιτικά, κοινωνικά, οικονομικά, αθλητικά και άλλα γεγονότα, με ή χωρίς αντάλλαγμα, καθώς και μέσα και πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης και εν γένει ψηφιακά μέσα μετάδοσης περιεχομένου», ώστε με αυτόν τον τρόπο να διασφαλιστεί η συμπερίληψη και των επιχειρήσεων ηλεκτρονικού τύπου και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στο ελάχιστο ποσοστό συμμετοχής (30%) στα περιφερειακά εκείνα μέσα στα οποία κατανέμεται η συνολική διαφημιστική δαπάνη του Δημοσίου (άρθρο 4 παρ. 2 π.δ. 261/1997).