Αρχική Ενίσχυση δημοσιότητας και διαφάνειας στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύποΆρθρο 37 Έναρξη ισχύοςΣχόλιο του χρήστη ΑΝΤΩΝΗΣ ΚΑΤΩΠΟΔΗΣ | 15 Σεπτεμβρίου 2022, 19:40
Γενική Γραμματεία Επικοινωνίας και Ενημέρωσης Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ε.Ι.Τ.Η.Ε.Ε.Α. (ΕΝΩΣΗ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΤΟΠΙΚΩΝ ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΩΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ) ΑΔΙΑΝΟΗΤΗ ΑΔΙΚΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΟΠΙΚΕΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Κατάφωρη αδικία και χτύπημα κατά των ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ και ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΩΝ ΤΟΠΙΚΩΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ και ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ σε συνδυασμό με την ύλη του Δήμου και τις πωλήσεις 0,3% στην περιφερειακή ενότητα που ανήκουν. (Άρθρο 23) Προφανώς και δεν μπορεί να σταθεί κάτι τέτοιο, διότι ουσιαστικά τους ζητείται να βρουν κάθε ημέρα/εβδομάδα ύλη επίκαιρη και ενδιαφέροντος του δήμου όπου εδρεύουν (π.χ. στις 24 σελίδες οι 12 σελίδες να αναφέρονται κάθε ημέρα ή κάθε εβδομάδα αντίστοιχα στο δήμο τους) όπου αυτό, είναι αδύνατον να συμβεί στην πραγματικότητα και μετά να πάνε την εφημερίδα να προσπαθήσουν να την πουλήσουν στους υπόλοιπους 15 με 20 δήμους του περιφερειακού τομέα που ανήκουν. Δηλαδή σε έναν περιφερειακό τομέα 600000 κατοίκων πρέπει να πουλάει μια εφημερίδα, κάθε μέρα/εβδομάδα, 1800 φύλλα κατά κατώτατο όριο ώστε να κρατηθεί στο Μητρώο, με ύλη από ένα δήμο. Τους απαγορεύεται άμεσα να θεωρούν τοπικά, τα θέματα γενικής επικαιρότητας που αφορούν το κοινό του δήμου, αλλά πέρα από αυτό, της περιφέρειας που έχει καθημερινά θέματα με το δήμο, της αντιπεριφέρειας, των βουλευτών της περιφερειακής ενότητας για το ίδιο λόγο, προβλήματα με διπλανούς δήμους, συλλόγων κ.ο.κ. Ουσιαστικά το νομοσχέδιο αυτό λέει ξεκάθαρα δεν θα ενταχθείτε ποτέ ή για να ενταχθείτε “κουρελιάστε” την εφημερίδα σας κατά το 50% και πουλήστε τη με κάθε τρόπο. Το δίκαιο είναι για να μπορούν να λειτουργήσουν σε ορθό πλαίσιο ενημέρωσης οι τοπικές εφημερίδες δήμων Αττικής και Θεσσαλονίκης, θα πρέπει να ΕΞΑΙΡΕΘΟΥΝ και η ύλη τους κατά 50% να αφορά τουλάχιστον την περιφέρεια που ανήκουν και να θεωρείται τοπική ύλη, για να μπορούν και να διεκδικήσουν πωλήσεις οι οποίες σημειωτέον, είναι παράλογες. Άρθρο 11 Παρατηρήσεις Στο άρθρο αυτό οι δημοσιογράφοι και το προσωπικό που εργάζονται στις εφημερίδες, διότι όλες οι εφημερίδες έχουν ιστοσελίδες με τον ίδιο τίτλο, δεν θα μπορούν να αναρτούν ειδήσεις για την αμεσότητα της ενημέρωσης.Θα πρέπει να το δίνουν σε άλλον δημοσιογράφο; ή το διοικητικό προσωπικό θα ασχολείται μόνο με τα θέματα εφημερίδας και όχι με την ιστοσελίδα ώστε να γίνεται χαλασμένο τηλέφωνο με κίνδυνο μεγάλων λαθών. Οι ιστοσελίδες θα ανήκουν σε άλλες εταιρείες; Θα φτιαχτούν ξεχωριστές εταιρείες; Το τοπίο είναι θολό. Η ιστοσελίδα της εφημερίδας παντού σε όλο τον κόσμο λειτουργεί από τους ίδιους τους δημοσιογράφους για την αμεσότητα της είδησης και μάλιστα οι εφημερίδες που τις διατηρούν, έχουν και επιβεβαιωμένες ειδήσεις, όπως και στην έντυπη έκδοση, διότι αυτό, πέρα από δεοντολογικό είναι και ελεγχόμενο από το φορέα τους. Δεν είναι άλλη επιχείρηση. Είναι η ίδια επιχείρηση. Οι ιστοσελίδες που δεν είναι συνέχεια έντυπης έκδοσης προφανώς να ακολουθήσουν κάποιους κανόνες. ΓΕΝΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ Προσπαθούμε να καταλάβουμε για πιο λόγο τίθεται θέμα αλλαγών του Ν.3548/2007 και ουσιαστικά την επιβάρυνση των εφημερίδων περισσότερο, με όλες αυτές τις αλλαγές, όταν ήδη έχουν επιβαρυνθεί με τις έκτακτες δαπάνες από την ενεργειακή κρίση και την πανδημία (Καύσιμα, Ρεύμα, Χαρτί, Εκτύπωση, Λειτουργικά κ.α όλα πάνω από 40%) Από το 2007, που ισχύει ο νόμος και περνώντας μία δεκαπενταετία φτάσαμε να παλεύουμε συνεχώς να κρατήσουμε τις διακηρύξεις, παίρνοντας παράταση, διεκδικώντας άλλη μία την επόμενη χρονιά, (31-12-2023) χωρίς να τηρείτε φυσικά και η αναλογία, για τον περιφερειακό και τοπικό τύπο, της κρατικής διαφήμισής όπως ορίζει ο Νόμος. Καθημερινά αντιμετωπίζουμε το πρόβλημα με τις προσφορές που ζητούν οι δήμοι, ενώ ο 3548/07 δίνει λύση με την την ίση κατανομή και δεν το εφαρμόζουν. Καλούμαστε, να αντεπεξέλθουμε σε αντίξοες εμπορικά συνθήκες, με όλες τις επιβαρύνσεις που δεχόμαστε και επίσης να αυξήσουμε θέσεις εργασίας, μετά από τα μεγάλα χτυπήματα όπως, Μείωση κατά 50% τουλάχιστον των δημοσιεύσεων διακηρύξεων, προκηρύξεων κ.α. την κατάργηση δημοσίευσης των ισολογισμών. την μείωση πόρων για τη διακίνηση των φύλλων μέσω ΕΛΤΑ την ακατανόητη επιβολή 2% επί του τζίρου μας, υπέρ ΕΔΟΕΑΠ. Την καθυστέρηση πληρωμής των τιμολογίων μας από πολλούς δήμους για πάνω από 2 έτη πολλές φορές, όπου καλούμαστε να χρηματοδοτούμε εμείς τους φόρους από την τσέπη μας. Είναι αιτία λουκέτων και οι απίστευτες αυτές επιβαρύνσεις των εφημερίδων, με την πρόσληψη προσωπικού που δεν πρόκειται να ωφελήσει, αλλά αντιθέτως θα μας πλήξει. Είμαστε κάθετα αντίθετοι σε οποιαδήποτε αλλαγή στον Ν. 3548/2007. Γιατί, απλά δεν υπάρχει κανένας λόγος, ίσως κάποιες βελτιώσεις και αποσαφηνίσεις για τη λειτουργία μας και οποιαδήποτε αλλαγή θα επιφέρει άμεσα και άδικα χτυπήματα, εργαζόμενους στον δρόμο από σωρεία λουκέτων, σε ημερήσιες αλλά και εβδομαδιαίες, περιφερειακές και τοπικές εφημερίδες. Κι όλα αυτά, ενώ εκκρεμούν σημαντικά θέματα από χρόνια αιτήματά μας, που στόχο έχουν να δώσουν οικονομική ανάσα στις εφημερίδες μας, όπως α. Να εξοφληθούν άμεσα τα τιμολόγια που αφορούν τις δημοσιεύσεις β. Να ορισθεί ενιαία τιμή (5 ευρώ ανά εκατοστό) για όλες τις δημοσιεύσεις της παρ. 3 του άρθρου 1 του ν. 3548/2007 (Α’ 68). γ.Να δοθεί ένα τέλος στις παρατάσεις που αφορούν την υποχρεωτική δημοσίευση των διακηρύξεων προκηρύξεων. δ. Επαναφορά των δημοσιεύσεων των ισολογισμών των εταιρειών στον έντυπο τύπο. ε. Να σταματήσει η αδικία με την ύλη δήμου για τις ημερήσιες και εβδομαδιαίες τοπικές εφημερίδες που εδρεύουν σε δήμους της Αττικής και περιφερειακής ενότητας Θεσσαλονίκης στ. Οι δημοσιογράφοι και το προσωπικό των εφημερίδων να μπορούν να εργάζονται και στις ιστοσελίδες τους. Αντώνης Κατωπόδης Ιδιοκτήτης μέσων ενημέρωσης - Εκδότης Πρόεδρος ΔΣ - Ε.Ι.Τ.Η.Ε.Ε.Α.