Αρχική Ενίσχυση δημοσιότητας και διαφάνειας στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύποΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΣΥΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΜΗΤΡΩΟΥ ΕΝΤΥΠΟΥ ΤΥΠΟΥ Άρθρο 4 Σύσταση Μητρώου Έντυπου Τύπου (Μ.Ε.Τ.) – Προϋποθέσεις εγγραφής και επανεγγραφήςΣχόλιο του χρήστη Σωκράτης Στέλλιος | 15 Σεπτεμβρίου 2022, 19:01
Πρόκειται για ένα νομοσχέδιο που επιχειρεί να δημιουργήσει ακόμη περισσότερες υποχρεώσεις στον Περιφερειακό Τύπο σε μια περίοδο που αυτός πλήττεται συνεχώς και αδιαλείπτως από: - Την κρίση του έντυπου Τύπου μετά την εμφάνιση των κάθε λόγης sites και των social media. - Την κρίση που επήλθε εξαιτίας του κορωνοϊού - Τις ανατιμήσεις και την νέα δύσκολη συγκυρία που πλήττουν και άλλο τα εισοδήματα των αναγνωστών Με αυτά τα δεδομένα η κυβέρνηση προσπαθεί να θέσει την νομοθεσία του 2007 σε νέα πλαίσια, αγνοώντας τι μεσολάβησε αυτά τα 15 χρόνια. Μεσολάβησε υποβάθμιση του Περιφερειακού Τύπου αφού ποτέ δεν τηρήθηκαν τα κριτήρια περί ίσης κατανομής των Κρατικών διαφημίσεων και αντίθετα καταργήθηκαν μια σειρά από "πρόνοιες" που συνέβαλλαν στην στήριξη του τοπικών εφημερίδων. Προτείνεται: - Αύξηση του απασχολούμενου προσωπικού - Αύξηση των πωληθέντων φύλλων Είναι νέες απαιτήσεις που σίγουρα θα επιφέρουν και νέα λουκέτα. Καμια εφημερίδα που εδρεύει σήμερα σε μια μικρή πόλη 15.000 κατοίκων δεν θα μπορέσει να έχει 3 δημοσιογράφους (δεν υπάρχει καν τέτοιος διαθέσιμος αριθμός επαγγελματιών δημοσιογράφων στην Περιφέρεια) και άλλους 3 λοιπούς εργαζομένους. Μόνο σαν υπόδειξη μεγάλων ομίλων μπορεί να εκληφθεί αυτή η παράλογη απαίτηση. Συμπερασματικά: - Είναι απαράδεκτη και πέραν πάσης λογικής η απαίτηση πρόσληψης περισσότερων εργαζομένων. - Είναι προκλητική η απαίτηση για αύξηση των πωληθέντων φύλλων. Μάλλον οι εμπνευστές του νομοσχεδίου πιστεύουν ότι είμαστε στο 2000. - Εκλίπουν τα "ανταποδοτικά". Πως δεσμεύεται το Κράτος ότι θα σταματήσει η ανισοκατανομή στην κρατική διαφήμιση; Με ποιους τρόπους δεσμεύεται ότι θα στηριχθεί ο εκσυγχρονισμός του Περιφερειακού Τύπου; - Πως λαμβάνουν υπόψη οι συντάκτες την περίπτωση εκδοτικών επιχειρήσεων που εδρεύουν σε μικρές πόλεις μεγάλων νομών; - Εξυπακούεται ότι θα ληφθεί υπόψη η τελευταία απογραφή του 2021 και όχι του 2011, άλλως θα αποτελέσει τεράστια αδικία για νομούς όπως η Αιτωλοακαρνανία, Αχαϊα, Λάρισα, Ηράκλειο. Το νέο νομοσχέδιο εάν ψηφιστεί έτσι θα συμβάλλει στην νέα, τεράστια, συρρίκνωση όσων εντύπων κατάφεραν να επιβιώσουν σε αυτή την τρομερά δύσκολη συγκυρία. Πολλά εξ αυτών έχουν τεράστια απήχηση, αναγνωσιμότητα αλλά και αξιοπιστία στις τοπικές κοινωνίες που δεν την διαθέτουν επ' ουδενί τα κεντρικά. Δεν ενισχύει, αντίθετα χτυπάει τις εκδοτικές επιχειρήσεις επιβάλλοντάς τους νέα βάρη. Ενώ ταυτόχρονα δεν προσφέρει νέες πρόνοιες που θα μπορούσαν να συμβάλλουν στον εκσυγχρονισμό τους. Είμαστε κάθετα αντίθετοι όπως και η Ένωσή μας, η ΕΙΕΤ. Ως έντυπο με την κορυφαία θέση στο νομό Αιτωλοακαρνανίας και συνεχή βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών μας λέμε ΝΑΙ σε κάθε πραγματική προσπάθεια βελτίωσης του δημοσιογραφικού προϊόντος. Ωστόσο από εκεί που ο ρόλος του Κράτους έπρεπε να ήταν ενισχυτικός παρατηρούμε ότι πάει να συμβεί το αντίθετο.