ΜΕΡΟΣ Γ΄ ΛΟΙΠΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ Άρθρο 27 Ειδικό τέλος επί των τιμολογίων διαφημιστικής δαπάνης υπέρ της «Αστικής Εταιρείας Δεοντολογίας της Επικοινωνίας» – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 48 ν. 3801/2009

 

Στην παρ. 1 του άρθρου 48 του ν. 3801/2009 (Α΄ 163) επέρχονται οι εξής αλλαγές: α) τροποποιείται η επωνυμία της αστικής εταιρείας υπέρ της οποίας θεσπίζεται το ειδικό τέλος, β) στο πρώτο εδάφιο αναπροσαρμόζεται το ύψος του ειδικού τέλους και προβλέπεται η εφαρμογή του σε όλα τα ψηφιακά μέσα και εργαλεία, γ) προστίθεται νέο δεύτερο εδάφιο, δ) στο νέο τέταρτο εδάφιο οι λέξεις «ο πάροχος των διαφημιστικών υπηρεσιών» αντικαθίστανται από τη λέξη «διαφημιστής» και η παρ. 1 του άρθρου 48 διαμορφώνεται ως εξής:
«1. Θεσπίζεται υπέρ της αστικής εταιρείας μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα με την επωνυμία «Αστική Εταιρεία Δεοντολογίας της Επικοινωνίας», η οποία έχει συσταθεί κατ’ εξουσιοδότηση της παρ. 2 του άρθρου 9 του ν. 2863/2000, ειδικό τέλος ποσοστού 0,04%, το οποίο αναπροσαρμόζεται σε ποσοστό 0,06% από την 1η.1.2025, επί των τιμολογίων διαφημιστικής δαπάνης κατά το μέρος που αυτή αφορά στην αγορά χρόνου ή χώρου, με σκοπό τη μετάδοση ή καταχώριση, μέσω της τηλεόρασης, του ραδιοφώνου, του κινηματογράφου, του διαδικτύου, περιλαμβανομένων όλων των ψηφιακών μέσων και εργαλείων, και του ημερήσιου ή περιοδικού τύπου, ή την ανάρτηση σε χώρους που νόμιμα προορίζονται για υπαίθρια διαφήμιση, διαφημιστικών ή επί πληρωμή δημοσιεύσεων. Το ανωτέρω τέλος δεν επιβάλλεται επί των τιμολογίων διαφημιστικής δαπάνης για αγορά χρόνου ή χώρου, με σκοπό τη μετάδοση ή καταχώριση, μέσω των παρόχων περιεχομένου επίγειας ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής ελεύθερης λήψης περιφερειακής εμβέλειας και μέσω του περιφερειακού και τοπικού ημερήσιου ή περιοδικού τύπου.
Το ανωτέρω ειδικό τέλος θα υπολογίζεται επί της καθαρής αξίας του κόστους για την αγορά χρόνου ή χώρου και θα βαρύνει τον διαφημιζόμενο. Το ποσό που αναλογεί στο ειδικό αυτό τέλος αναγράφεται υποχρεωτικά στο σχετικό τιμολόγιο που εκδίδει ο διαφημιστής, ο οποίος το εισπράττει αμέσως από τον διαφημιζόμενο με την προσκόμιση του τιμολογίου και το καταθέτει σε ειδικό λογαριασμό που τηρείται σε τραπεζικό ίδρυμα στο όνομα της «Αστικής Εταιρείας Δεοντολογίας της Επικοινωνίας». Η κατάθεση του ως άνω ποσού γίνεται εντός τριάντα (30) ημερών από το τέλος του μήνα μέσα στον οποίο αυτό εισπράχθηκε.».

  • 15 Σεπτεμβρίου 2022, 15:48 | ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

    Στο άρθρο 27 κρίνουμε σκόπιμο, για λόγους αναγκαίας σαφήνειας και πληρότητας της διάταξης, να προστεθεί η πρόταση «Στην περίπτωση που δεν μεσολαβεί διαφημιστής, το ποσό που αναλογεί στο ειδικό αυτό τέλος κατατίθεται απευθείας από το διαφημιζόμενο στον ειδικό λογαριασμό της εν λόγω Αστικής Εταιρίας σύμφωνα με τους παραπάνω όρους»

  • 13 Σεπτεμβρίου 2022, 10:17 | Μακάς Κων-νος

    Μάλλον κάποιοι κυβερνώντες ξεχνάνε ότι όποιος έχει εφημερίδα ειδικά στην περιφέρεια βάζει από την τσέπη του και «μπαίνει μέσα», καθότι δεν είναι κερδοφόρα πλέον, ενώ είναι γνωστή η μεγάλη πτώση των φύλλων από τα περίπτερα.
    Επίσης είναι γνωστό ότι στην περιφέρεια πλέον ο ίδιος ο εκδότης είναι ταυτόχρονα και ο μοναδικός εργαζόμενος σε αυτές και θα αποβεί καταστροφική για πολλές περιφερειακές και τοπικές εφημερίδες ειδικά οι εβδομαδιαίες , αλλά και αρκετά κλαδικά και επιστημονικά έντυπα, που με δραματικό τρόπο τα τελευταία έτη προσπαθούν να επιβιώσουν για να στηρίξουν τον τόπο ή τον κλάδο τους.
    Αυτά τα κριτήρια περί απασχόλησης υπαλλήλων που πάνε να θεσπιστούν οδηγούν σε οριστικό κλείσιμο και λουκέτο.
    Δεν πρέπει να αποκλείονται άδικα από το Μητρώο και κατ’ επέκταση από την καταχώρηση διαφημίσεων φορέων δημοσίου τομέα.
    Δεν πρέπει να υπάρχουν υποχρεωτικές προσλήψεις υπάλληλων σε σχέση με κατά καιρούς κρατική διαφήμιση από διάφορους φορείς του δημοσίου. Αν και βέβαια αυτή κυρίως η διαφήμιση μεταφέρεται στα Αθηναϊκά τηλεοπτικά μέσα
    ΟΙ μικρές εκδοτικές επιχειρήσεις, έχουν ΑΦΜ πληρώνουν φόρους και ΦΠΑ στην εφορία, οπότε πιστεύω και προτείνω ότι: ι) θα πρέπει να καταργηθούν οι αυστηρές προϋποθέσεις για την ΜΕΤ ΙΙ)Θα πρέπει να καταργηθούν οι υποχρεωτικές προσλήψεις υπαλλήλων (διοικητικών ή δημοσιογράφων) ιιι)καθώς και να καταργηθεί το χαράτσι είσπραξη του 2% υπέρ του ΕΔΟΕΑΠ που αφορά τζίρο (και όχι κέρδη) όταν πλέον οι εφημερίδες είναι ζημιογόνες, κάποιες οριακά ίσως κερδοφόρες με πολλές προσωπικές θυσίες των εκδοτών.
    Τέλος για αυτούς που γράφουν περί αυτονόητο και δίκαιο νομοσχέδιο, μάλλον μπερδεύουν τα οικονομικά των εφημερίδων με πριν πολλά έτη. Όταν και αν ανακάμψουν οι εφημερίδες ειδικά οι περιφερειακές, να είναι σίγουροι κάποιοι ότι ο σωστός επιχειρηματίας δηλ ο εκδότης στην προκειμένη περίπτωση θα επανεπενδύσει στην επιχείρησή του μέσω των 2 καναλιών: προσλήψεις προσωπικού και νέων επενδύσεων.
    Μακάς Κων/νος
    μέλος ΕΙΕΤ
    Εκδότης εβδομαδιαίας εφημερίδας ΑγροΈκφρασης και υπεύθυνος website:agroekfrasi.gr