Αντικείμενο του παρόντος νόμου αποτελεί:
α) η σύσταση ηλεκτρονικού Μητρώου Έντυπου Τύπου (Μ.Ε.Τ.) για το σύνολο των εφημερίδων και περιοδικών, το οποίο περιλαμβάνει και εκσυγχρονίζει το υφιστάμενο Μητρώο Περιφερειακού και Τοπικού Τύπου, καθώς και
β) η σύσταση ηλεκτρονικού Μητρώου Ηλεκτρονικού Τύπου (Μ.Η.Τ.).
Άρθρο 2 Αντικείμενο
- 28 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Α’ ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 Σκοπός
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 2 Αντικείμενο
- 8 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Β΄ ΣΥΣΤΑΣΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΜΗΤΡΩΩΝ ΕΝΤΥΠΟΥ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΤΥΠΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΠΕΔΙΟ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ Άρθρο 3 Πεδίο εφαρμογής
- 46 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΣΥΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΜΗΤΡΩΟΥ ΕΝΤΥΠΟΥ ΤΥΠΟΥ Άρθρο 4 Σύσταση Μητρώου Έντυπου Τύπου (Μ.Ε.Τ.) – Προϋποθέσεις εγγραφής και επανεγγραφής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 5 Πιστοποίηση εγγραφής – Καταχώριση – Αριθμός Μ.Ε.Τ.Άρθρο 5 Πιστοποίηση εγγραφής – Καταχώριση – Αριθμός Μ.Ε.Τ.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 6 Διαλειτουργικότητα Μ.Ε.Τ.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 7 Υποχρέωση γνωστοποίησης μεταβολών εγγεγραμμένων επιχειρήσεων στο Μ.Ε.Τ.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 8 Διαδικασία εγγραφής και ανανέωσης εγγραφής στο Μ.Ε.Τ.Άρθρο 8 Διαδικασία εγγραφής και ανανέωσης εγγραφής στο Μ.Ε.Τ.
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 9 Διαδικασία ελέγχου
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 10 Ένσταση κατά αποφάσεων αναφορικά με το Μ.Ε.Τ.
- 14 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΣΥΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΜΗΤΡΩΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΤΥΠΟΥ (Μ.Η.Τ.) Άρθρο 11 Σύσταση Μητρώου Ηλεκτρονικού Τύπου (Μ.Η.Τ.) – Προϋποθέσεις εγγραφής και επανεγγραφής
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 12 Πιστοποίηση εγγραφής – Καταχώριση – Αριθμός Μ.Η.Τ.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 13 Διαλειτουργικότητα Μ.Η.Τ.Άρθρο 13 Διαλειτουργικότητα Μ.Η.Τ.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 14 Υποχρέωση γνωστοποίησης μεταβολών εγγεγραμμένων επιχειρήσεων στο Μ.Η.Τ.Άρθρο 14 Υποχρέωση γνωστοποίησης μεταβολών εγγεγραμμένων επιχειρήσεων στο Μ.Η.Τ.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 15 Διαδικασία εγγραφής και ανανέωσης εγγραφής στο Μ.Η.Τ.Άρθρο 15 Διαδικασία εγγραφής και ανανέωσης εγγραφής στο Μ.Η.Τ.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 16 Διαδικασία ελέγχουΆρθρο 16 Διαδικασία ελέγχου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 17 Ένσταση κατά αποφάσεων αναφορικά με το Μ.Η.Τ.Άρθρο 17 Ένσταση κατά αποφάσεων αναφορικά με το Μ.Η.Τ.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 18 Επιχείρηση που δραστηριοποιείται στον έντυπο και στον ηλεκτρονικό τύπο
- 9 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΗΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΕ ΚΡΑΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΣΕ ΜΗ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΜΕΝΑ ΕΝΤΥΠΑ ΚΑΙ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ Άρθρο 19 Απαγόρευση διαφήμισης φορέων Γενικής Κυβέρνησης σε μη πιστοποιημένα έντυπα ή ιστοσελίδες ενημερωτικού περιεχομένου
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 20 Απαγόρευση συμμετοχής σε κρατικά προγράμματα ενισχύσεων σε μη πιστοποιημένα έντυπα ή ιστοσελίδες ενημερωτικού περιεχομένου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 21 Δημοσιότητα δεδομένωνΆρθρο 21 Δημοσιότητα δεδομένων
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 22 Σύσταση Επιτροπής για την τήρηση των αρχών της δημοσιογραφικής ηθικής και δεοντολογίας
- 20 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε΄ ΥΠΟΜΗΤΡΩΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΥ ΚΑΙ ΤΟΠΙΚΟΥ ΤΥΠΟΥ Άρθρο 23 Υπομητρώο περιφερειακού και τοπικού τύπου – Αντικατάσταση άρθρου 2 ν. 3548/2007
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ’ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ, ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 24 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 25 Μεταβατικές διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 26 Καταργούμενες διατάξειςΆρθρο 26 Καταργούμενες διατάξεις
- 2 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Γ΄ ΛΟΙΠΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ Άρθρο 27 Ειδικό τέλος επί των τιμολογίων διαφημιστικής δαπάνης υπέρ της «Αστικής Εταιρείας Δεοντολογίας της Επικοινωνίας» – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 48 ν. 3801/2009
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 28 Παράταση προθεσμίας αδειοδότησης παρόχων περιεχομένου επίγειας ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής ελεύθερης λήψης – Τροποποίηση παρ. 4 άρθρου 2 ν. 4339/2015
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 29 Απασχολούμενο προσωπικό αδειούχων παρόχων περιεχομένου – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 9 ν. 4339/2015
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 30 Παράλληλη απασχόληση δημοσιογράφων της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης, της Ε.Ρ.Τ. Α.Ε. και του Α.Π.Ε.-Μ.Π.Ε. Α.Ε.- Αντικατάσταση παρ. 3 άρθρου 55 ν. 4339/2015
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 31 Μεταβίβαση επιχείρησης που κατέχει άδεια τηλεοπτικού σταθμού με ιδιωτικό συμφωνητικό – Τροποποίηση παρ. 13 άρθρου 1 ν. 2328/1995Άρθρο 31 Μεταβίβαση επιχείρησης που κατέχει άδεια τηλεοπτικού σταθμού με ιδιωτικό συμφωνητικό – Τροποποίηση παρ. 13 άρθρου 1 ν. 2328/1995
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 32 Εγγυήσεις προστασίας ανταγωνισμού – Προσθήκη τελευταίου εδαφίου στην παρ. 10 στο άρθρο 12 ν. 2328/1995
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 33 Διαφημίσεις, χορηγίες και εμπορική επικοινωνία ως εισφορά μετοχικού κεφαλαίου – Προσθήκη παρ. 15 στο άρθρο 12 ν. 2328/1995
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 34 Μεταβίβαση επιχείρησης που κατέχει άδεια ραδιοφωνικού σταθμού με ιδιωτικό συμφωνητικό – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 40 ν. 4779/2021Άρθρο 34 Μεταβίβαση επιχείρησης που κατέχει άδεια ραδιοφωνικού σταθμού με ιδιωτικό συμφωνητικό – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 40 ν. 4779/2021
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 35 Καθορισμός τρόπου υπολογισμού και καταλογισμού του οικονομικού ανταλλάγματος και διαδικασία επιστροφής εγγυητικών επιστολών – Αντικατάσταση παρ. 2 άρθρου 52 ν. 4779/2021Άρθρο 35 Καθορισμός τρόπου υπολογισμού και καταλογισμού του οικονομικού ανταλλάγματος και διαδικασία επιστροφής εγγυητικών επιστολών – Αντικατάσταση παρ. 2 άρθρου 52 ν. 4779/2021
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 36 Διαδικασία ανάθεσης καταχώρισης διαφημιστικών και λοιπών μηνυμάτων του δημοσίου – Ρυθμίσεις για τον ηλεκτρονικό τύπο και την κρατική διαφήμιση – Τροποποίηση περ. 4 άρθρου 2, παρ. 1 και 2 άρθρου 7 π.δ. 261/1997
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 37 Έναρξη ισχύος
43 Περιφερειακές εφημερίδες
Επιστολή προς τον Υφυπουργό παρά τω Πρωθυπουργώ κύριο Γιάννη Οικονόμου, με τις απόψεις 43 ιδιοκτητών περιφερειακών εφημερίδων για τις διατάξεις του νομοσχεδίου «Ενίσχυση δημοσιότητας και διαφάνειας στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο – Σύσταση Ηλεκτρονικών Μητρώων Έντυπου και Ηλεκτρονικού Τύπου και λοιπές ρυθμίσεις αρμοδιότητας της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης»
Αξιότιμε κύριε Υπουργέ
Η πλειοψηφία των ιδιοκτητών, αλλά και των εργαζομένων στις επαρχιακές εφημερίδες, δηλώνουμε αιφνιδιασμένοι από την ταχύτητα με την οποία ήρθε στο προσκήνιο το νομοσχέδιο με τίτλο «Ενίσχυση Δημοσιότητας και Διαφάνειας στον Έντυπο και Ηλεκτρονικό Τύπο- Σύσταση ηλεκτρονικών μητρώων έντυπου και ηλεκτρονικού τύπου και λοιπές ρυθμίσεις αρμοδιότητας της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης». Τόσο ο πολύ περιορισμένος χρόνος της διαβούλευσης, όσο και η απουσία προηγούμενης συζήτησης με τον κλάδο δεν δημιουργούν τις κατάλληλες συνθήκες για έναν εποικοδομητικό διάλογο.
Με την πρώτη ματιά γίνεται αντιληπτό ότι τυχόν ψήφισή του οδηγεί αυτομάτως σε διακοπή της λειτουργίας των επιχειρήσεών μας και στην απώλεια των θέσεων εργασίας που υπάρχουν σε αυτές.
Κύριε υπουργέ αδυνατούμε να κατανοήσουμε για ποιόν λόγο η ελληνική κυβέρνηση, σε αυτά τα δύσκολα χρόνια για τον Τύπο που οι κυκλοφορίες και τα διαφημιστικά έσοδα διαρκώς μειώνονται, αντί να του δώσει ένα χέρι βοήθειας όπως συμβαίνει σε πολλές Ευρωπαϊκές χώρες, έρχεται νομοθετώντας να κλείσει εφημερίδες και να αφήσει τους ανθρώπους τους στο δρόμο.
Δεν θέλουμε να πιστέψουμε ότι μπορεί να παρασύρθηκε από μια παρέα πρώην εύρωστων επαρχιακών εφημερίδων οι οποίες μπρος στα δικά τους οικονομικά αδιέξοδα επιζητούν, με το πρόσχημα της εξυγίανσης, τον κανιβαλισμό του κλάδου ώστε να κλείσουν οι μικρότερες εκδοτικές
επιχειρήσεις ανά νομό για να καρπωθούν εκείνες τα έσοδά τους από διαφημίσεις, αγγελίες, ανακοινώσεις, διακηρύξεις, κ.λ.π.
Κύριε υπουργέ η αύξηση του αριθμού των θέσεων εργασίας, όπως αυτή προβλέπεται από το νομοσχέδιο, είναι ανέφικτη για τις εφημερίδες της επαρχίας καθότι στις σημερινές δυσμενείς συνθήκες με μεγάλη δυσκολία συντηρούν τις υπάρχουσες. Εξίσου ανέφικτη είναι και η διατήρηση των κυκλοφοριών στο πλαίσιο που ορίζει ο εισαγόμενος πληθυσμιακός συντελεστής, καθώς, όπως γνωρίζετε, η τάση των πωλήσεων είναι πτωτική και μεταβάλλεται σχεδόν καθημερινά.
Σε ό,τι αφορά στο θέμα των κυκλοφοριών δεν λαμβάνονται, επίσης, υπόψη οι νέες συνθήκες κατανάλωσης του περιεχομένου του περιφερειακού Τύπου που δίνουν προβάδισμα στο διαδίκτυο έναντι του χαρτιού. Στην πλειονότητά τους οι περιφερειακές εφημερίδες και ιδιαίτερα μετά τον Covid-19 έχουν πέρα των 400 εντύπων που σήμερα προβλέπει ο νόμος και ένα τεράστιο αριθμό αναγνωστών που λαμβάνουν την εφημερίδα τους καθημερινά ηλεκτρονικά (σε pdf αρχείο). Δεν βλέπουμε να υπάρχει κάποια πρόβλεψη γι’ αυτό.
Όσο για την εκτύπωση, ένας μεγάλος αριθμός των εφημερίδων εκτυπώνεται εδώ και χρόνια σε ψηφιακά πιεστήρια και ως εκ τούτου θεωρούμε προβληματική τη διατύπωση της παραγράφου 2 γ. του άρθρου 2 του Ν. 3548/2007 έτσι όπως αντικαθίσταται από το άρθρο 23 του παρόντος νομοσχεδίου, διότι κάποιοι συνάδελφοί μας που διαθέτουν μηχανήματα απαρχαιωμένης τεχνολογίας, το ερμηνεύουν κατά το δοκούν και προβαίνουν σε ανυπόστατες καταγγελίες.
Στο σχέδιο νόμου περιλαμβάνονται επίσης διατάξεις οι οποίες είναι εξόφθαλμα άδικες για τον περιφερειακό Τύπο σε σύγκριση με τον Πανελλαδικό Τύπο. Σημειώνουμε ενδεικτικά ότι προβλέπειτέσσερις υποχρεωτικές θέσεις άλλων ειδικοτήτων (πλην δημοσιογράφων) για κάθε ημερήσια εφημερίδα που κυκλοφορεί στα Ιωάννινα, στην Πάτρα, στη Λάρισα ή άλλες περιοχές με πληθυσμό νομού άνω των 200.000 κατοίκων. Ακριβώς όσες προβλέπει και για μεγάλες εφημερίδες πανελλαδικής κυκλοφορίας όπως είναι π.χ. το «Βήμα» το «Πρώτο Θέμα» κ.λ.π.
Επίσης, όταν μια επιχείρηση με τον ίδιο ΑΦΜ εκδίδει π.χ. μια ημερήσια, μια εβδομαδιαία εφημερίδα και έχει και μια ιστοσελίδα, δεν μπορεί να της ζητείται να έχει διαφορετικούς εργαζόμενους σε κάθε μέσο.
Όλα αυτά την ώρα που η Ελληνική περιφέρεια αποδεκατίζεται κάτι που δυστυχώς επιβεβαίωσε και η πρόσφατη απογραφή πληθυσμού.
Κύριε υπουργέ η διατήρηση του δικαιώματος δημοσιεύσεων είναι ζωτικής σημασίας για τον περιφερειακό Τύπο.
Επισημαίνουμε επίσης και τα παρακάτω:
1ον Δεν είναι δυνατόν η πολιτεία, με την επακόλουθη αύξηση των οικονομικών βαρών των επιχειρήσεων μας, να υπόσχεται παράλληλα για άλλη μια φορά ότι θα μας δώσει κρατική διαφήμιση, όταν:
α) Από το 1994 που θεσπίστηκε για πρώτη φορά με τον νόμο Βενιζέλου και αργότερα το 2007 με τον νόμο Ρουσόπουλου το 30% της κρατικής διαφήμισης να πηγαίνει στην περιφέρεια, αυτό ουδέποτε εφαρμόστηκε και πάνω από το 90% πηγαίνει στα Αθηναϊκά ΜΜΕ.
β) Ακόμη και κάποια ελάχιστα χρήματα που δόθηκαν στις επαρχιακές εφημερίδες την περίοδο της πανδημίας, δεν έχουν αποπληρωθεί ενώ έχουμε ήδη καταβάλει ΦΠΑ και φόρο εισοδήματος.
γ) Αν και υπάρχει νόμος να πληρώνονται οι δημοσιεύσεις των διακηρύξεων έργων εντός μηνός, αυτός ουδέποτε εφαρμόστηκε με αποτέλεσμα να περιμένουμε μέχρι και τρία χρόνια για να πληρωθούμε τιμολόγια έργων.
δ) Οι διακηρύξεις που είναι και το μοναδικό μας έσοδο θεσμοθετημένο από το κράτος, έχουν ημερομηνία λήξης 31-12-2023 και ζητούμε άμεσα να γίνει επ’ αόριστον επέκταση.
Θα παρακαλούσαμε να δρομολογήσετε την εφαρμογή των παραπάνω που έχουν ήδη την ισχύ νόμου και είμαστε στην διάθεσή σας να μιλήσουμε για τα υπόλοιπα.
Κύριε υπουργέ ζητούμε να αποσύρετε το νομοσχέδιο και να στηρίξετε τον περιφερειακό Τύπο στο σύνολό του.
Ευχαριστούμε και είμαστε στη διάθεσή σας.
ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ ΠΟΥ ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΟΛΗ (με αλφαβητική σειρά)
Αγώνας (Ξάνθη)
Αδέσμευτη Θράκης (Ξάνθη)
Αλήθεια (Καρδίτσα)
Αλήθεια της Κυριακής (Καρδίτσα)
Βήμα της Πρέβεζας (Πρέβεζα)
Βοιωτικά Νέα (Θήβα)
Αργολίδα (Άργος)
Γνώμη (Καρδίτσα)
Διάλογος (Τρίκαλα)
Ειδήσεις (Κιλκίς)
Ελεύθερο Βήμα (Σέρρες)
Ενημέρωση και Αγγελίες (Κατερίνη)
Εργασία. Συν (Δράμα)
Ενεργός Πολίτης (Τρίκαλα)
Επικαιρότητα (Καρδίτσα)
Επικαιρότητα της Κυριακής (Καρδίτσα)
Θεσπρωτών Διαβούλευση (Ηγουμενίτσα)
Θρακική Αγορά (Κομοτηνή)
Καστοριανή Εστία (Καστοριά)
Κοινωνική (Πειραιάς)
Κόσμος (Λάρισα)
Κόσμος Σαββατοκύριακο (Λάρισα)
Μαγνησία (Βόλος)
Mανιφέστο (Θήβα)
Μαχητής Θράκης (Ξάνθη)
Μεθόριος (Ορεστιάδα)
Νέα Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη)
Νέα Πορεία (Σέρρες)
Νέα Σέρρες (Σέρρες)
Νιγρίτα (Σέρρες)
Ο Λόγος των Κυκλάδων (Σύρος)
Ο Χρόνος (Κοζάνη)
Παλμός Αιτωλοακαρνανίας (Αγρίνιο)
Πανσερραϊκή (Σέρρες)
Πρωϊνός Λόγος (Κοζάνη)
Πρωϊνή (Γρεβενά)
Πρωϊνή (Κιλκίς)
Πρωϊνή (Κοζάνη)
Σελινιώτικα Νέα (Χανιά)
Σερραϊκόν Θάρρος (Σέρρες)
Φωνή της Καστοριάς (Καστοριά)
Φωνή της Ξάνθης (Ξάνθη)
Χρονικά (Κεφαλονιά)
Οι εκδότες απαιτούν να γίνουν άμεσα.
1ον Να γίνει αναδιατύπωση του νόμου για την κατανομή του 30% της διαφήμισης στην περιφέρεια.
Στον νόμο Βενιζέλου προβλέπονταν ποσοστά ανά ΜΜΕ, εφημερίδα, ραδιόφωνο, τηλεόραση.
ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΡΑΤΙΚΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Π.Δ. 261/1997 (ΦΕΚ Α’/186), Π.Δ. 60/1997 (ΦΕΚ Α’/53)
Ν.3021/2002 (ΦΕΚ Α’/143), Ν.3166/2003 (ΦΕΚ Α’/178),
Ν. 3444/2006(ΦΕΚ Α’/46)
Για το θέμα αυτό έχουν γίνει πολλές ερωτήσεις στην βουλή από βουλευτές της περιφέρειας.
Ο νόμος δεν εφαρμόστηκε ποτέ από καμία κυβέρνηση.
Στις 8 Μαρτίου 2017 στάλθηκε εγκύκλιος του υπουργού Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης Νίκου Παππά σε όλους τους φορείς του Δημοσίου και του ευρύτερου δημοσίου τομέα αναφορικά με την τήρηση της νομοθεσίας για την κρατική διαφημιστική δαπάνη.
Μάλιστα ο υπουργός έλεγε ότι θα μπει τάξη στην κρατική διαφήμιση.
Αργότερα ο υφυπουργός κ. Κρέτσος ψήφισε νόμο που κατάργησε το ποσοστό της διαφήμισης που θα πήγαινε σε κάθε μέσο και ήταν 50% στις εφημερίδες, 40% στις τηλεοράσεις και 10% στα ραδιόφωνα. Έτσι, σήμερα μπορεί ένας φορέας του δημοσίου να δώσει ολόκληρο το 30% σε ένα μόνο ΜΜΕ της περιφέρειας και να είναι σύννομος.
Αυτό πρέπει να αλλάξει άμεσα. Να μπουν ξανά ποσοστά και σε αυτά να συμπεριληφθούν και οι ιστοσελίδες.
Προτείνω να είναι: Τηλεοράσεις και εφημερίδες λόγω αυξημένου κόστους από 30% και το υπόλοιπο 40% να είναι από 20% σε ραδιόφωνα και ιστοσελίδες.
Επίσης, να προβλέπονται αυστηρές ποινές για πολιτικούς και υπαλλήλους που πρέπει να εφαρμόσουν τον σχετικό νόμο.
2ον Με μια απλή τροπολογία να προβλεφθούν ποινές στον νόμο για όσους υπαλλήλους δεν εφαρμόζουν την διάταξη ποιυ αναφέρει ότι οι διακηρύξεις των έργων πρέπει να πληρώνονται εντός ενός μηνός από την έκδοση του σχετικού τιμολογίου και τα χρήματα να παρακρατούνται από τον πρώτο μειοδότη που θα αναδειχθεί από την δημοπρασία.
Για να μην υπάρχουν λογιστικά προβλήματα ως προς την τιμή, αυτή να είναι ενιαία 5€ τον πόντο για κάθε δημοσίευση, είτε αυτή πληρώνεται από τον μειοδότη εργολάβο, είτε από τον φορέα του δημοσίου.
Να υποχρεωθούν δήμοι, περιφέρειες, υπουργεία και όλοι οι φορείς να εξοφλήσουν άμεσα όσα χρωστούν μέχρι σήμερα και από εδώ και στο εξής τα τιμολόγια να πληρώνονται αμέσως – εντός μηνός – από την έκδοσή τους.
Να υπάρχει ποινή σε υπαλλήλους που δεν εφαρμόζουν το νόμο.
Η Δημοκρατία επιβάλει την ελεύθερη άποψη ,και την διακίνηση ιδεών και πληροφοριών.
Ο νόμος ο οποίος προωθεί η κυβέρνηση έχει ως σκοπό όχι μόνο την ΚΑΤ επιλογήν ροή πληροφοριών ,ιδεών και απόψεων ,αλλά κυρίως σύμφωνα με το δόγμα Πέτσα ,τον έμμεσο χρηματισμό των ΜΜΕ και διαδικτυακής πληροφορίας ,για την κατευθυνόμενη και ελεγχόμενη από τους εκάστοτε κυβερνώντες την παροχή αληθινών και ουσιωδών πληροφοριών στους πολίτες!
Στα κομμουνιστικά καθεστώτα το κάνουν δια της ευθείας οδού,σήμερα προσπαθούν να το περάσουν εμμέσως με το πλην σαφώς να είναι ανυπόστατο μέρος του συγκεκριμένου ολοκληρωτικού νόμου!
ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟΣ