Αρχική Εθνική Στρατηγική για τις ΤΠΕ και την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση3. Ερωτήσεις για τις Δομές και την ΥλοποίησηΣχόλιο του χρήστη Δρ Λεωνίδας Ανθόπουλος | 25 Μαρτίου 2012, 23:33
Επιτροπή Πληροφορικής και Επικοινωνιών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
12) Σελ. 48, Ενότητα 5: το οργανωτικό σχήμα είναι εξαιρετικά σύνθετο, χωρίς να είναι ευκρινές. Ρωτώ το εξής: στις επιτυχημένες πρακτικές σε ΗΠΑ, Ην. Βασίλειο, Γερμανία, Αυστραλία κ.α. την ευθύνη για την ψηφιακή στρατηγική την είχε όργανο που είτε βρίσκονταν στο επίπεδο του Πρωθυπουργού/Προέδρου είτε στο επίπεδο του Υπουργού Οικονομικών. Στην Ελλάδα ποιος έχει την αρμοδιότητα για τη χάραξη και την υλοποίηση της ψηφιακής στρατηγικής; Δεν με βοηθά το κείμενο. Είναι η Ειδική Γραμματεία Ψηφιακού Σχεδιασμού (επίπεδο Ειδικού Γραμματέα). Είναι η Γενική Γραμματεία Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης; (επίπεδο Γενικού Γραμματέα). Μήπως πρέπει κάτι να διορθώσουμε, εμπνεόμενοι από τους επιτυχημένους; Η Ν. Κορέα όπως και άλλες διαθέτει και επιτροπή ειδικών επιστημόνων για τη διαρκή αξιολόγηση και βελτίωση των υπηρεσιών. Ανάλογες διορθωτικές κινήσεις δεν βλέπω στο οργανωτικό σχήμα. Μόνο πολυπλοκότητα μπορεί να εμπνεύσει. Έχουν την επάρκεια και τους πόρους οι ΕπΚΕΕ και ΟΔΙΣΕΕ να ανταπεξέλθουν στις διαρκώς εξελισσόμενες ανάγκες της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης; 13) Παρουσιάζεται μια σειρά σημαντικών έργων των ΟΔΙΣΕΕ. Υπό ποιο πρίσμα σημαντικά; Ποια συμπεράσματα έχει επιφέρει η εφαρμογή τους; Πόσο επιτυχημένα χαρακτηρίζονται με όρους βιωσιμότητας ή έστω με όρους project management (cost, quality, time κλπ.); Θα έπρεπε να δίνονται κάποια συνολικά στοιχεία. 14) Σελ. 82, Ενότητα 5.4.4, προτεινόμενη οργανωτική δομή: παρουσιάζεται ένα νέο process σχεδιασμού και προγραμματισμού έργων. Γιατί; σε τι υστερούσε η προηγούμενη γραφειοκρατική μεθοδολογία με τις Διαχειριστικές Αρχές; ποια προβλήματα καλείται να λύσει; Το κείμενο μιλά γενικόλογα με το εδάφιο "Παράγοντες όπως η ελλιπής τεχνογνωσία ....». Ποιών; Γιατί; Ποιος πλήρωσε το πρόβλημα μέχρι τώρα; Πως το επιλύει η προτεινόμενη δομή; Ποιοι θα τη συνθέσουν; Γιατί απουσιάζει και εδώ η προτυποποίηση (standardization); 15) Σελ. 84: ανακοινώνεται κάποιο Υφυπουργείο που θα έχει την ευθύνη της νέας οργανωτικής δομής. Χρήσιμο είναι, αλλά θα πρέπει να σχεδιαστεί με βάση τους όρους άλλων πρακτικών και να παρουσιάζεται ο νέος "αέρας" που θα φέρει. Που θα ανήκει; στο Υπουργείο Εσωτερικών; Πως θα επιβάλει στη ΓΓΠΣ τους όρους του; Μήπως είναι αργά για ημίμετρα; Ο πλανήτης έχει ήδη κινηθεί πολύ πιο γρήγορα και το δείχνουν οι επιδόσεις άλλων χωρών. 16) Σελ. 85: τι σημαίνει "Συμφωνίες πλαίσιο για επαναλαμβανόμενα έργα ή υπηρεσίες με βάθος χρόνου"; 17) Σελ. 139, κρίσιμοι παράγοντες επιτυχίας: απουσιάζει μια χρονική τοποθέτηση και ένας οδικός χάρτης επίτευξής τους. Είναι περισσότερο θεωρητική προσέγγιση ως ευχολόγιο (πχ. Έμπνευση και δέσμευση όλων των εμπλεκομένων στην υλοποίηση της εθνικής ψηφιακής στρατηγικής) και λιγότερο τεχνική. Άλλωστε, κρίσιμοι παράγοντες επιτυχίας όπως "...η επίσπευση στην απονομή δικαιοσύνης..." είναι εθνικός στρατηγικός στόχος.