Αρχική Κώδικας ΜετανάστευσηςΜέρος Ζ’ (άρθρο 134)Σχόλιο του χρήστη Terre des hommes Hellas-Γη των Ανθρώπων | 13 Μαρτίου 2023, 18:50
Μετανάστευσης και Ασύλου Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Άρθρο 134 Άδειες διαμονής για ανθρωπιστικούς και εξαιρετικούς λόγους (άδεια διαμονής τύπου «Α») •Η διατύπωση της παραγράφου 1 φέρει τον κίνδυνο η χορήγηση της συγκεκριμένης άδειας διαμονής να εναπόκειται πλέον μόνο στην διακριτική ευχέρεια του εκάστοτε υπουργού. •Στην παράγραφο 4, στην υποπερίπτωση β προτείνουμε την προσθήκη «φιλοξενούμενοι σε οικοτροφεία που λειτουργούν υπό την εποπτεία των αρμόδιων Υπουργείων, σε ξενώνες φιλοξενίας ασυνόδευτών ανηλίκων και σε διαμερίσματα ημιαυτόνομης διαβίωσης που λειτουργούν από Μ.Κ.Ο.» καθώς κρίνουμε ότι η προηγούμενη διατύπωση περιορίζει εξαιρετικά τους δικαιούχους της συγκεκριμένης άδειας. •Στην ίδια παράγραφο, στην υποπερίπτωση γ προτείνουμε να αφαιρεθεί η φράση «και δεν έχει εκδοθεί τελεσίδικη αρνητική απόφαση χορήγησης διεθνούς προστασίας (άδεια διαμονής τύπου «Α.6»)», καθώς καταστρατηγεί το νόημα της άδειας διαμονής για εξαιρετικούς λόγους που στοχεύει στην επαναφορά στη νομιμότητα ατόμων που διαμένουν επί σειρά ετών στην χώρα μετά την απόρριψη αιτήματος για διεθνή προστασία και έχουν αναπτύξει κοινωνικούς και βιοτικούς δεσμούς. Στην ίδια υποπερίπτωση προτείνουμε να αφαιρεθεί και η λέξη «άπαξ» καθώς δεν επιτρέπει σε πολίτες τρίτων χωρών που εξέπεσαν της νομιμότητας να επανενταχθούν στο σύστημα αδειών διαμονής, με τις επακόλουθες κοινωνικές και οικονομικές επιπτώσεις που ένας τέτοιος αποκλεισμός επιφέρει. •Ομοίως στην ίδια υποπερίπτωση προτείνουμε να τροποποιηθεί η φράση «Ο χρόνος παραμονής βάσει σχετικού δικαιώματος του αιτούντος διεθνούς προστασίας στη Χώρα, σύμφωνα με την αρ. 1 του άρθρου 73 του ν. 4939/2022, δεν προσμετράται για τη συμπλήρωση της επταετίας.» Ο χρόνος αυτός θα πρέπει να προσμετράται, καθώς ο αιτών διεθνή προστασία διαμένει καθόλα νόμιμα στη χώρα κατά το διάστημα κατά το οποίο εκκρεμεί η εξέταση της αίτησής του. Άλλωστε, τα έγγραφα που εκδίδονται από την Υπηρεσία Ασύλου αποτελούν έγγραφα βέβαιης χρονολογίας. Προτείνουμε λοιπόν να προστεθεί ρητώς ότι «Ο χρόνος παραμονής βάσει σχετικού δικαιώματος του αιτούντος διεθνούς προστασίας στη Χώρα, σύμφωνα με την αρ. 1 του άρθρου 73 του ν. 4939/2022, θα προσμετράται για τη συμπλήρωση της επταετίας.» •Προτείνουμε επίσης να αφαιρεθεί η παράγραφος 5. Ως οργάνωση παιδικής προστασίας, από την εμπειρία μας στο πεδίο έχουμε παρατηρήσει ότι οι περισσότεροι ασυνόδευτοι ανήλικοι στερούνται διαβατηρίου και άλλων ταυτοποιητικών εγγράφων, τόσο λόγω της ιδιότητάς τους ως αιτούντες διεθνή προστασία, όσο και εξαιτίας των συνθηκών στην χώρα καταγωγής ή συνήθους διαμονής.