Αρχική Κώδικας ΜετανάστευσηςΜέρος Θ’ (143-162)Σχόλιο του χρήστη ΑΡΣΙΣ Κοινωνική Οργάνωση Υποστήριξης Νέων | 13 Μαρτίου 2023, 19:28
Μετανάστευσης και Ασύλου Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Άρθρο 162 Άδεια διαμονής δεκαετούς διάρκειας (άδεια διαμονής τύπου «Μ.2»): Είναι κοινή διαπίστωση ότι υπάρχει κενό ως προς το πώς θα μπορούσαν τα ασυνόδευτα παιδιά να διαμένουν νόμιμα στη χώρα, ειδικά, μετά την ενηλικίωσή τους με οριστικό τίτλο διαμονής. Για να έχει νόημα η παραπάνω διάταξη θα πρέπει να τους δοθεί η δυνατότητα να έχουν ειδική άδεια διαμονής μέχρι το 23ο έτος της ηλικίας τους, χωρίς προφανώς τις προϋποθέσεις της θεώρησης εισόδου και της κατοχής ταξιδιωτικού εγγράφου, τουλάχιστον ενόσω παραμένουν ανήλικοι. Είναι, λοιπόν, αναγκαίο να προβλεφθεί ρητά ένας ξεχωριστός τίτλος διαμονής δεκαετούς διάρκειας, ειδικά για τα ασυνόδευτα και χωρισμένα από την οικογένειά τους παιδιά, και χωρίς την προϋπόθεση προγενέστερης νόμιμης διαμονής στη χώρα με οποιοδήποτε τίτλο διαμονής, με μόνη προϋπόθεση να έχουν καταγραφεί και να διαθέτουν ΔΙΚΑ. Περαιτέρω, ο περιορισμός την εφαρμογής της περ. γ’ μόνον επί ενηλίκων αφήνει ακάλυπτους τους ασυνόδευτους και τους χωρισμένους από την οικογένειά τους ανηλίκους που είτε δεν έχουν αιτηθεί διεθνούς προστασίας, είτε έχουν λάβει δευτεροβάθμια απορριπτική διαρκούσης της ανηλικότητας. Περαιτέρω, ενώ η επιτυχής ολοκλήρωση τριών (3) τάξεων του ελληνικού σχολείου μπορεί να δικαιολογείται ως τεκμήριο ένταξης, δεν ισχύει το ίδιο για την προϋπόθεση εισαγωγής στα Ιδρύματα και Ινστιτούτα που αναγράφονται στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο. Μάλιστα, η συγκεκριμένη προϋπόθεση είναι και εκτός όσων είχαν γίνει γνωστά από δηλώσεις της αρμόδιας υφυπουργού Μετανάστευσης και Ασύλου μετά το Υπουργικό Συμβούλιο της 21/12/2022 (δείτε ενδεικτικά εις εφημερίδα Καθημερινή, https://www.kathimerini.gr/politics/parliament/562196962/voyltepsi-10etis-adeia-paramonis-gia-paidia-triton-choron-epeita-apo-tria-eti-se-ellinika-scholeia/ Σε κάθε περίπτωση είναι αναγκαία η διευκρίνιση για την σχέση μεταξύ των άρθρων 134 παρ. 4 και του άρθρου 162 παρ.1 γ, προκειμένου να καταστεί σαφές αν θα μπορεί κάποιος να μεταβεί από την άδεια διαμονής που θα έχει εκδώσει ως ασυνόδευτος ανήλικος βάσει του άρθρου 134 παρ. 4 στην άδεια διαμονής βάσει του άρθρου 162 παρ.1γ ως ενήλικος. Στην δεύτερη παράγραφο θεωρούμε αναγκαίο να αντικατασταθεί η φράση «διαθέτει πλήρη κάλυψη ιατροφαρμακευτικής και νοσοκομειακής περίθαλψης» με την φράση «διαθέτει Αριθμό Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης (ΑΜΚΑ) ή Προσωρινό Αριθμό Ασφάλισης και Υγειονομικής Περίθαλψης Αλλοδαπού (ΠΑΑΥΠΑ)». Τέλος, εκφράζουμε την διαφωνία μας με την, εν τοις πράγμασι, κατάργηση της άδειας διαμονής δεύτερης γενιάς. Η εν λόγω κατάργηση έρχεται σε πλήρη αντίθεση με όσα είχε θεσπίσει ο Ν.4251/14, χωρίς να έχει μεταβληθεί η ανάγκη για πλήρη ένταξη και νόμιμη διαμονή των παιδιών υπηκόων τρίτων χωρών, που είτε γεννήθηκαν και μεγάλωσαν στην χώρα μας είτε έχουν επιτυχώς ολοκληρώσει έξι τάξεις στο ελληνικό σχολείο. Τέλος, είναι άκρως δυσανάλογη η πρόβλεψη για παράβολο αξίας 900 ευρώ για την εν λόγω άδεια διαμονής, καθώς αναφέρεται και αφορά νεαρούς και νεαρές, που μόλις έχουν ενηλικιωθεί.