Μετανάστευσης και Ασύλου Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
α. Η προσθήκη της προϋπόθεσης να μην έχει εκδοθεί τελεσίδικη αρνητική απόφαση χορήγησης αίτησης διεθνούς προστασίας, προκειμένου να χορηγηθεί άδεια διαμονής για εξαιρετικούς λόγους σε γονέα ανήλικου ημεδαπού, πρέπει να απαλειφθεί καθ’ όσον παραβιάζει και τις διεθνείς συμβάσεις που κατοχυρώνουν τα δικαιώματα που παιδιού. β. Πρέπει να απαλειφθεί η πρόβλεψη ότι ο χρόνος παραμονής ως αιτούντων διεθνούς προστασίας δεν προσμετράται για τη συμπλήρωση της απαιτούμενης επταετίας για τη χορήγηση της άδειας παραμονής εξαιρετικών λόγων. Τούτο διότι η προτεινόμενη διάταξη θέτει σε δυσμενέστερη θέση τους υπηκόους τρίτων χωρών που αιτούνται διεθνούς προστασίας, και επομένως είναι κάτοχοι νόμιμου τίτλου, σε σχέση με τους υπηκόους τρίτων χωρών που στερούνται πλήρως νομιμοποιητικών εγγράφων. γ. Πρέπει να επανεισαχθεί το προσωποπαγές πενταετές δικαίωμα παραμονής (αντί της προτεινόμενης άδειας ανθρωπιστικών λόγων) για τα μέλη οικογένειας Έλληνα που έχουν δικαίωμα αυτοτελούς άδειας παραμονής. δ. Επιπλέον, θεωρούμε σκόπιμο η περίπτωση του γονέα ανηλίκου ημεδαπού να προστεθεί στις περιπτώσεις αδείας παραμονής για ανθρωπιστικούς λόγους (αντί των εξαιρετικών λόγων, όπως προβλέπεται σήμερα), προς το σκοπό πληρέστερης κατοχύρωσης των δικαιωμάτων του αιτούντος. ε. Με δεδομένο ότι στο προτεινόμενο άρθρο 134, επαναλαμβάνεται η ατυχής, ανελαστική ρύθμιση που του άρθρου 12 ν. 4825/2021 για άπαξ χορήγηση άδειας παραμονής για εξαιρετικούς λόγους, προτείνουμε να προβλεφθεί η δυνατότητα εκ νέου χορήγησης άδειας παραμονής σε υπηκόους τρίτων χωρών που έχουν εκπέσει της νομιμότητας, εφόσον έχει μεσολαβήσει τουλάχιστον μία ανανέωση μετά τη χορήγηση της αρχικής άδειας παραμονής. Σε κάθε περίπτωση, και προς αποφυγή καταστρατηγήσεων το αίτημα πρέπει να κρίνεται ad hoc