Αρχική Κώδικας ΜετανάστευσηςΜέρος Α’ (άρθρα 1-25)Σχόλιο του χρήστη ΔΙΟΤΙΜΑ | ΚΕΝΤΡΟ ΓΙΑ ΤΑ ΕΜΦΥΛΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΙΣΟΤΗΤΑ | 13 Μαρτίου 2023, 21:19
Μετανάστευσης και Ασύλου Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Από την επιχειρούμενη νομοθετική μεταρρύθμιση απουσιάζει εντελώς -για άλλη μια φορά- η διάσταση του φύλου καθώς και η αξιολόγηση των επιπτώσεων της νέας νομοθεσίας ως προς τις γυναίκες και εν γένει όλα τα άτομα που βιώνουν έμφυλη βία, οποιασδήποτε μορφής. Επίσης, στο σύνολο του σχεδίου νόμου, απουσιάζει, όπως πάντα, η χρήση και των δύο (2) γραμματικών γενών, παρά το γεγονός ότι αφορά μικτούς πληθυσμούς και όχι μόνον άνδρες. ΕΙΔΙΚOΤΕΡΑ Αρ.4 Στο παραπάνω άρθρο, όπου συγκαταλέγονται οι ορισμοί, απουσιάζει στον ορισμό του «πρόσφυγα» η κατάσταση της δίωξης λόγω φύλου, ταυτότητας φύλου και σεξουαλικού προσανατολισμού ενώ δεν μπορεί αυτή η έλλειψη να υποκατασταθεί υπό την ένταξη των παραπάνω στην ευρύτερη κατηγορία της «συμμετοχής σε ιδιαίτερη κοινωνική ομάδα». Προτείνουμε την ειδική αναφορά και συμπερίληψη των παραπάνω καταστάσεων. Αρ. 9 Στο παραπάνω άρθρο εισάγεται η περίπτωση «στα», σύμφωνα με την οποία τα θύματα ενδοοικογενειακής βίας κατατάσσονται συλλήβδην μαζί με άλλες, σοβαρές, ομολογουμένως, περιπτώσεις, στην ίδια κατηγορία χορήγησης (και μάλιστα ad hoc, ως να ήταν δυνητική η χορήγηση!) άδειας διαμονής για ανθρωπιστικούς λόγους ενώ υπό το ισχύον καθεστώς, τα θύματα ενδοοικογενειακής βίας κατά τους ορισμούς του ν. 3500/2006 αποτελούσαν ειδική κατηγορία (αρ.19Α παρ.1γ Ν.4251/2014). Η απουσία ειδικής πρόβλεψης για τη συγκεκριμένη κατηγορία θυμάτων συνιστά απαξίωση του φαινομένου της ενδοοικογενειακής βίας από πλευράς Πολιτείας και έρχεται σε αντίθεση με τις προβλέψεις του ν. 4531/2018 που κύρωσε τη Σύμβαση του Συμβουλίου της Ευρώπης για την εξάλειψη της βίας κατά των γυναικών και της ενδοοικογενειακής βίας. Επιπρόσθετα, υπό το ισχύον νομοθετικό καθεστώς γίνεται σαφής και ρητή αναφορά στη χορήγηση της παραπάνω άδειας διαμονής στα ανήλικα τέκνα των θυμάτων ενδοοικογενειακής βίας, κάτι που απουσιάζει από το παρόν σχέδιο νόμου. Επιπλέον, από παρόν σχέδιο νόμου, όπως και υπό το ισχύον καθεστώς, άλλωστε, απουσιάζει η σαφής πρόβλεψη χορήγησης άδειας διαμονής για ανθρωπιστικούς λόγους σε ενήλικα θύματα αδικημάτων που εντάσσονται στο 19ο κεφάλαιο του Ποινικού Κώδικα. Αρ. 134 Στο παρόν άρθρο (παρ.4 γ’) προβλέπεται η περίπτωση χορήγησης άδειας διαμονής για εξαιρετικούς λόγους σε πολίτες τρίτων χωρών που διαμένουν μόνιμα στην Ελλάδα για περίοδο επτά τουλάχιστον συνεχών ετών, υπό τις εξής προϋποθέσεις : 1) Να μην έχει εκδοθεί τελεσίδικη αρνητική απόφαση χορήγησης διεθνούς προστασίας 2) Στην συμπλήρωση της 7ετίας, δεν θα λαμβάνεται υπόψη ο χρόνος παραμονής που συμπίπτει με το χρόνο που οι αιτούντες/σες άσυλο παραμένουν στη χώρα μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας εξέτασης της αίτησης διεθνούς προστασίας στον πρώτο βαθμό, τη στιγμή μάλιστα που και απαγορεύεται η απομάκρυνσή τους με οποιονδήποτε τρόπο! Πρόκειται για μια ακατανόητη ρύθμιση, εξαιρετικά τιμωρητικού χαρακτήρα, που θα εξαναγκάσει χιλιάδες ανθρώπους να βρεθούν σε καθεστώς παράτυπης διαμονής ή να αποχωρήσουν από τη χώρα, όταν / αν βρεθούν εκτός διαδικασίας ασύλου, στην οποία , χωρίς δική τους υπαιτιότητα, βρέθηκαν επί μακρόν.