Αρχική Κώδικας ΜετανάστευσηςΜέρος Α’ (άρθρα 1-25)Σχόλιο του χρήστη Μαυρόχη Ειρήνη-Ιωσηφίνα | 13 Μαρτίου 2023, 23:13
Μετανάστευσης και Ασύλου Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Άρθρο 8 παρ ε: “ Οι πολίτες τρίτων χωρών που διαμένουν στη χώρα για λοιπούς λόγους ασφαλίζονται σε ιδιωτικούς ασφαλιστικούς φορείς, εφόσον δεν υπάρχει υγειονομική κάλυψη στην Ελλάδα από φορέα της αλλοδαπής». Εισάγεται νέος όρος «λοιποί λόγοι» διαμονής στη χώρα, που μας προκαλεί σύγχυση. Παρακαλούμε να αναφερθούν ακριβώς οι κατηγορίες αδειών διαμονής για τις οποίες οι ΥΤΧ μπορούν να ασφαλίζονται σε ιδιωτικούς ασφαλιστικούς φορείς. Άρθρο 9 1. «θβ. άδειες διαμονής του/της συμβίου µε τον/την οποίο/α ο πολίτης της Ένωσης έχει σταθερή σχέση, δεόντως αποδεδειγµένη (άδεια διαμονής τύπου «Ν.2»)» Αναφέρεστε στον ορισμό λζβ. του αρ. 4 «ο/η συμβίος με τον/την οποίο/α ο/η Έλληνας/Ελληνίδα πολίτης έχει συνάψει σύμφωνο συμβίωσης, εφόσον αυτό καταρτίστηκε στην Ελλάδα ή ενώπιον ελληνικής προξενικής αρχής» ή η σταθερή σχέση δεόντως αποδεδειγµένη που προβλέπεται εδώ είναι κάτι διαφορετικό; Παρακαλούμε για διευκρινήσεις. 2. Στο άρθρο υπάρχουν δύο ια., δύο ιβ., δύο ιγ, και δύο ιδ. Μπορεί να διορθωθεί για να μην δημιουργείται σύγχυση; Άρθρο 10, Παρ. 8 β) Βεβαίωση υποβολής αίτησης: Εφόσον παρέχεται κάθε χρόνο η δυνατότητα στους YTX/κατόχους της βεβαίωσης να ταξιδέψουν στην χώρα καταγωγής (όπως ισχύει μέχρι και σήμερα) και επειδή έχει παρατηρηθεί πολλάκις είτε στα σημεία transit εντός του χώρου Σένγκεν, κατά την μετάβαση στην χώρα καταγωγής ή κατά την είσοδο/έξοδο των ΥΤΧ στις/από τις χώρες καταγωγής οι βεβαιώσεις αυτές να μην γίνονται αποδεκτές, με αποτέλεσμα να επιβάλλονται πρόστιμα και άλλες διοικητικές κυρώσεις ακόμη και να απαγορεύεται η επιστροφή των αιτούντων στην Ελλάδα, παρακαλούμε όπως προβείτε σε βελτίωση των παρεχόμενων βεβαιώσεων: 1. με τη δυνατότητα έκδοσης τους από την πλατφόρμα εναλλακτικά και στην αγγλική γλώσσα, 2. εισαγωγή QRcode, 3. επίσημη ενημέρωση των αρχών ελέγχου τουλάχιστον εντός του χώρου Σένγκεν, 4. Να προβλεφθεί upload φωτογραφίας του ΥΤΧ στην αρχική χορήγηση. Άρθρο 17, παρ. 1, εδ. β Κατά την παραλαβή της άδειας μέσω πληρεξουσίων δικηγόρων να γίνεται δεκτή για όλες τις κατηγορίες αδειών, η προσκόμιση επικυρωμένου αντιγράφου του διαβατηρίου, όπως γίνεται κατά την κατάθεση της αίτησης μέσω πληρεξουσίου. Εξάλλου ο ΥΤΧ έχει ήδη προσκομίσει ενώπιον των αρχών και επιδείξει το πρωτότυπο διαβατήριο του κατά τη λήψη των βιομετρικών. Είναι ακατανόητη η εμμονή των Αποκεντρωμένων να ζητούν επίδειξη του πρωτότυπου διαβατηρίου. Άρθρο 19, Παρ. 3 Η εν λόγω διάταξη είναι διατυπωμένη λάθος καθώς υπάρχουν χώρες που εξαιρούνται από αυτή την υποχρέωση. Προτείνεται κατά τη γνώμη μας ορθότερα: «Τα δημόσια έγγραφα που έχουν εκδοθεί από αλλοδαπές αρχές, τα οποία απαιτούνται από τις διατάξεις του παρόντος, είναι επικυρωμένα με την επισημείωση της Σύμβασης της Χάγης ή φέρουν επικύρωση του γνήσιου της υπογραφής του αλλοδαπού οργάνου από την ελληνική προξενική αρχή ή το ελληνικό Υπουργείο Εξωτερικών, όπου αυτή απαιτείται». Άρθρο 25, Παρ. 3 Υποχρεώσεις μεταφορέων – Κυρώσεις Να συμπληρωθεί: Αεροπορικές ή ναυτιλιακές εταιρείες, καθώς και κάθε άλλο φυσικό ή νομικό πρόσωπο που εκτελεί οποιασδήποτε μορφής δημόσια μεταφορά ατόμων, υποχρεούνται να μην δέχονται για μεταφορά και να λαμβάνουν κάθε μέτρο που αποκλείει τη μεταφορά από το εξωτερικό στην Ελλάδα πολιτών τρίτων χωρών που: α) δεν είναι εφοδιασμένοι με τα απαραίτητα σε ισχύ διαβατήρια ή άλλα ταξιδιωτικά έγγραφα και θεώρηση εισόδου ή άδεια διαμονής ή βεβαίωση υποβολής αίτησης για αρχική ή για ανανέωση άδειας διαμονής..»