Αρχική Κώδικας ΜετανάστευσηςΜέρος Θ’ (143-162)Σχόλιο του χρήστη Υποστήριξη Προσφύγων στο Αιγαίο (RSA) | 14 Μαρτίου 2023, 09:51
Μετανάστευσης και Ασύλου Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΑΡΘΡΟ 162, παρ. 1, περ. γ΄ Παρά τις εξαγγελίες περί του αντιθέτου, η προτεινόμενη ρύθμιση του αρ. 162, παρ. 1, περ. γ΄ δεν επιλύει το ζήτημα της της χορήγησης ασφαλούς καθεστώτος και σχετικών εγγράφων διαμονής σε παιδιά που ήρθαν ως ασυνόδευτα ανήλικα και παραμένουν στην Ελλάδα. Αντιθέτως, οι προτεινόμενες ρυθμίσεις δημιουργούν εξαιρέσεις και προσκόμματα και εισάγουν διακρίσεις που αντιβαίνουν σε συνταγματικές και αρχές και διατάξεις διεθνούς δικαίου και δη, στη Διεθνή Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού. Η προϋπόθεση, κατ’ αρχάς, της προηγούμενης κατοχής οριστικού τίτλου διαμονής στη χώρα για τη χορήγηση της άδειας διαμονής δεκαετούς διάρκειας που προβλέπει για παιδιά - νέους ενήλικες, που έφτασαν στην Ελλάδα ως ασυνόδευτοι ανήλικοι, αφήνει εκτός ρυθμιστικού πεδίου τον μεγαλύτερο αριθμό παιδιών που ήρθαν, μεγάλωσαν και έμειναν στην Ελλάδα ως ασυνόδευτοι ανήλικοι ή/και παρακολούθησαν και παρακολουθούν ελληνικό σχολείο και των οποίων η αίτηση ασύλου απορρίφθηκε και βρίσκονται σε απόγνωση, χωρίς έγγραφα διαμονής και καμία προβλεπόμενη διέξοδο. Σε συνδυασμό, δε, με την εξαίρεση των απορριφθέντων αιτούντων άσυλο από την χορήγηση άδειας διαμονής λόγω επταετούς παραμονής που εισάγεται με το προτεινόμενο αρ. 134, παρ. 3, η προτεινόμενη ρύθμιση του αρ. 162, παρ. 1, περ. γ΄ καθίσταται στην ουσία «κενή περιεχομένου» και μόνο προσχηματική μπορεί να θεωρηθεί. Περαιτέρω, αποτελεί πρόκληση η σωρευτική προϋπόθεση της επιτυχούς ολοκλήρωσης από αυτά τα παιδιά τουλάχιστον τριών (3) τάξεων του ελληνικού σχολείου στην Ελλάδα πριν από τη συμπλήρωση του εικοστού τρίτου έτους της ηλικίας τους και του να είναι εισακτέοι σε Ιδρύματα, Σχολές, Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης ή σε Ιδρύματα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ενώ, συχνά βίωναν όντες ανήλικοι και βιώνουν δραματικές συνθήκες, λόγω των πλημμελειών του συστήματος παιδικής προστασίας στη χώρα μας και της απουσίας κρατικής προστασίας. Τέλος, η αξίωση παραβόλου 900 ευρώ από παιδιά που μόλις επιχειρούν να σταθούν στα πόδια τους, συνιστά δυσανάλογη και άδικη μεταχείριση. Η RSA κρίνει απαραίτητη την τροποποίηση και επαναδιατύπωση της ως άνω διάταξης του αρ. 162 παρ. 1, περ. γ΄ με την συμπερίληψη όλων των ασυνόδευτων παιδιών, τα οποία τελούν υπό την προστασία της Ελληνικής Πολιτείας και μετά την ενηλικίωσή τους, χωρίς προϋποθέσεις και προαπαιτούμενα. Σε κάθε περίπτωση, επιβάλλεται η απαλοιφή όλων των προϋποθέσεων, πέραν της ιδιότητας ως ασυνόδευτων παιδιών, συμπεριλαμβανόμενης της κατοχής τίτλου οριστικής διαμονής και βέβαια, η εξαίρεσή τους από το παράβολο.