Αρχική Εθνική Στρατηγική για την ΈνταξηΆξονας Πολιτικής 5 – ΔιαπολιτισμικότηταΣχόλιο του χρήστη Νίκος Δεμερτζής, Χριστίνα Βαρουξή | 14 Φεβρουαρίου 2019, 13:59
Μετανάστευσης και Ασύλου Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Στο πλαίσιο της μαζικής αύξησης των μεικτών μεταναστευτικών ροών προς τη χώρα κατά την τελευταία πενταετία, έχουν ανακύψει επείγουσες ανάγκες διαπολιτισμικής μεσολάβησης τόσο για την κάλυψη των στοιχειωδών ανθρωπιστικών αναγκών των προσφύγων και των μεταναστών όσο και για την εξυπηρέτηση των υπηρεσιών υποδοχής και υποστήριξης που τους παρέχονται (π.χ. στέγαση, υγεία, εκπαίδευση, νομική συμβουλευτική, κ.ά.). Μέχρι σήμερα ωστόσο, οι υπηρεσίες διαπολιτισμικής μεσολάβησης, όπως έχουν διαμορφωθεί, δεν εστιάζουν στην προοπτική ένταξης των μεταναστευτικών πληθυσμών στη χώρα αλλά καλύπτουν κυρίως τις επείγουσες ανάγκες διαχείρισης μιας «μεταναστευτικής/προσφυγικής κρίσης» «προσωρινά διαμενόντων» μεταναστευτικών πληθυσμών σε μια «χώρα διέλευσης» και για μια «μεταβατική περίοδο». Το γεγονός αυτό έχει επηρεάσει τον υπό διαμόρφωση χαρακτήρα της διαπολιτισμικής μεσολάβησης ως μιας «προσωρινής επείγουσας ανάγκης» για μια «αγοραία υπηρεσία» χωρίς ιδιαίτερες γνωστικές ή άλλες απαιτήσεις επαγγελματικής εξειδίκευσης και πιστοποίησης των απασχολούμενων ως διαπολιτισμικών μεσολαβητών. Ωστόσο, όσο γίνεται εμφανές ότι οι μεικτές μεταναστευτικές ροές προς την Ελλάδα θα συνεχιστούν, σε συνδυασμό με την παρατεταμένη διαμονή όσων ήδη έχουν εισέλθει στη χώρα, τόσο οι ανάγκες και οι απαιτήσεις των χρηστών των υπηρεσιών διαπολιτισμικής μεσολάβησης (π.χ. αιτούντες και δικαιούχοι διεθνούς προστασίας, μετανάστες, φορείς της κεντρικής δημόσιας διοίκησης και της τοπικής αυτοδιοίκησης, η κοινωνία των πολιτών κ.ά.) θα παγιώνονται και θα διευρύνονται σε όλους τους τομείς της δημόσιας ζωής. Ως αποτέλεσμα, οι ανάγκες για δεξιότητες διαπολιτισμικής μεσολάβησης θα αυξάνονται και θα διαφοροποιούνται ταχύτατα ζητώντας επικαιροποιημένη κατάρτιση στο πλαίσιο μιας συνεκτικής και διεπιστημονικής προσέγγισης που θα συμπεριλαμβάνει, μεταξύ άλλων, στοιχεία από την κοινωνική ψυχολογία και τη διαχείριση κρίσεων, το διεθνές δίκαιο και τις διεθνείς σπουδές, τη διαπολιτισμική επικοινωνία και τη διαμεσολάβηση, την κοινωνιολογία και τη συμβουλευτική. Προς αυτή την κατεύθυνση και στο πλαίσιο του παρόντος σχεδιασμού υπηρεσιών διαπολιτισμικής μεσολάβησης καθώς και προγραμμάτων εκπαίδευσης και επαγγελματικής εξειδίκευσης πιστοποιημένων διαπολιτισμικών μεσολαβητών, είναι πολύ σημαντικό να αξιοποιηθούν οι μαθησιακοί πόροι και το εκπαιδευτικό υλικό διαπολιτισμικής μεσολάβησης το οποίο έχει παραχθεί από ακαδημαϊκούς και ερευνητικούς φορείς μέσω ευρωπαϊκών προγραμμάτων. Ως παράδειγμα αναφέρεται το εκπαιδευτικό υλικό που έχει παραχθεί από το Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών (ΕΚΚΕ) μέσω του προγράμματος ReCULM (http://www.reculm.eu/el/).