• Σχόλιο του χρήστη 'Υποστήριξη Προσφύγων στο Αιγαίο (RSA)' | 23 Απριλίου 2020, 09:28

    Το αρ. 1, παρ. 4 απαλείφει από το αρ. 39, παρ. 5, περ. στ΄ Ν 4636/2019, χωρίς αιτιολόγηση, τη ρητή πρόβλεψη του τεκμηρίου της ανηλικότητας των αιτούντων άσυλο κατά τη διάρκεια της διαδικασίας διαπίστωσης ανηλικότητας. Το Σχέδιο Νόμου αφαιρεί έτσι μία κρίσιμη εγγύηση για τη διασφάλιση των δικαιωμάτων των παιδιών που απορρέουν από το διεθνές δίκαιο και προβλέπονται ρητά στο αρ. 25, παρ. 5 της Οδηγίας για τις διαδικασίες ασύλου. Όπως τονίζει στις κατευθυντήριες γραμμές του το EASO (https://bit.ly/2ywzWYg, σ. 20), απαιτείται ευρεία εφαρμογή του τεκμηρίου της ανηλικότητας και αποφυγή των διαδικασιών διαπίστωσης ανηλικότητας κατά τις διαδικασίες καταγραφής. Για το λόγο αυτό, η RSA προτείνει τις παρακάτω τροποποιήσεις στο αρ. 1, παρ. 4: 4. Το πρώτο εδάφιο της περ. στ’ της παρ. 5 του άρθρου 39 του ν. 4636/2019, τροποποιείται ως εξής: «στ) την παραπομπή με απόφαση του Διοικητή του Κέντρου ή της Υπηρεσίας Πρώτης Υποδοχής ή της Υπηρεσίας Ασύλου, σε περίπτωση που ανακύπτει αμφιβολία σχετικά με την ανηλικότητα πολίτη τρίτης χώρας ή ανιθαγενούς, σε διαδικασία διαπίστωσης ανηλικότητας σύμφωνα με τις διατάξεις της υπ’αριθμ. 1982/16.02.2016 (Β` 335) κοινής υπουργικής απόφασης, όπως κάθε φορά ισχύει. Σε κάθε περίπτωση, μέχρι την έκδοση πορίσματος περί της ηλικίας του, το πρόσωπο θεωρείται ανήλικος και τυγχάνει αντίστοιχης μεταχείρισης.».