Αρχική Βελτίωση Μεταναστευτικής Νομοθεσίας, τροποποίηση διατάξεων των νόμων 4636/2019 (A’ 169), 4375/2016 (A’ 51), 4251/2014 (Α’ 80) και άλλες διατάξειςΆρθρο 54 Σύσταση Νομικής Υπηρεσίας στο Υπουργείο Μετανάστευσης και ΑσύλουΣχόλιο του χρήστη Σύλλογος Υπαλλήλων του Υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής | 24 Απριλίου 2020, 16:07
Η πρόβλεψη για δυνατότητα τοποθέτησης Προϊσταμένου και εισηγητών στην υπό σύσταση Νομική Υπηρεσία ακολουθεί το ίδιο «αντισυνταγματικό μοντέλο», που έχει ήδη εφαρμοστεί με την τοποθέτηση μετακλητού στη θέση του Δ/ντη της Υπηρεσίας Τεχνικών Υπηρεσιών σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4674/2019. Η εργασία των μετακλητών στο δημόσιο είναι συγκεκριμένης φύσεως και δεν μπορεί να συμπλέκεται με τα συνήθη δημοσιοϋπαλληλικά καθήκοντα, ανεξαρτήτως του αν πρόκειται για την παροχή υπηρεσιών προς τη Διοίκηση ή για τη θέσπιση πράξεων που αφορούν αποκλειστικώς τη διοικητική οργάνωση. Τα καθήκοντα αυτά, λόγω της άμεσης σχέσεώς τους με τις συνταγματικές αρχές της διοικητικής αντικειμενικότητας και αποτελεσματικότητας, πρέπει να ασκούνται αποκλειστικώς από τους υπαλλήλους του Δημοσίου που έχουν επιλεγεί βάσει των αρχών του κράτους δικαίου, της ισότητας και της εκτιμήσεως των τυπικών και ουσιαστικών προσόντων. Σε κάθε περίπτωση οι μόνιμοι δημόσιοι υπάλληλοι υπάγονται στις διατάξεις του δημοσιοϋπαλληλικού κώδικα, κάτι το οποίο διαφυλάσσει τη νομιμότητα των ενεργειών τους και το δημόσιο συμφέρον αλλά και προβλέπει πειθαρχικές κυρώσεις σε αντίθετη περίπτωση, ενώ τούτο δεν ισχύει για τους μετακλητούς. Εν κατακλείδι, οι Δημόσιες Υπηρεσίες συστήνονται με βάση την κοινωνική αναγκαιότητα και σκοπιμότητα και η αρμοδιότητα και αποστολή τους έχει δημόσιο και μόνιμο χαρακτήρα δημοσίου συμφέροντος, συνεπώς αυτοί που θα τις στελεχώσουν θα πρέπει να είναι μόνιμοι δημόσιοι υπάλληλοι και οποιαδήποτε παρέκκλιση από αυτήν την αρχή είναι αντισυνταγματική..