Μετανάστευσης και Ασύλου Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η επιχειρούμενη από το νομοθέτη αναμόρφωση της διαδικασίας παροχής προθεσμίας οικειοθελούς αναχώρησης μέσω της μείωσης του χρονικού διαστήματος οικειοθελούς αναχώρησης, δεν θα πρέπει να γίνεται με κριτήριο τη θέσπιση πιο αυστηρών κριτηρίων εν γένει, αλλά λαμβάνοντας υπόψη τις διατάξεις της Οδηγίας 2008/115/ΕΚ και τις επιταγές του ενωσιακού νομοθέτη. Έτσι, σε αντίθεση προς το άρθρο 7 της Οδηγίας περί Επιστροφών το οποίο προβλέπει ένα χρονικό διάστημα μέχρι τριάντα ημερών το οποίο και ισχύει μέχρι σήμερα στη χώρα μας ως ανώτατο χρονικό διάστημα, πλέον επιδιώκεται η μείωση αυτού μέχρι είκοσι πέντε μέρες, με την επιφύλαξη των παραγράφων 2 και 4. Η δε δυνατότητα παράτασης της προθεσμίας οικειοθελούς αναχώρησης για χρονικό διάστημα μέχρι 120 μέρες από ένα έτος που ισχύει σήμερα, πραγματικά εγείρει ερωτήματα σχετικά με την αποτελεσματικότητα της επιδιωκόμενης ρύθμισης. Είναι εμπειρικά γνωστό ότι σε περιπτώσεις που συντρέχουν ειδικές περιστάσεις (διάρκεια παραμονής ενός υπηκόου τρίτης χώρας στην Ελλάδα, φοίτηση παιδιών στο σχολείο, ύπαρξη οικογενειακών και κοινωνικών δεσμών) το χρονικό διάστημα των 120 ημερών δεν επαρκεί σε καμία περίπτωση για την διεκπεραίωση όλων των εκκρεμών υποχρεώσεων (λ.χ. φοίτηση παιδιών στο σχολείο) και μπορεί να οδηγήσει σε βίαιη ανατροπή των δεσμών αυτών η οποία συνιστά δυσχερώς επανορθώσιμη βλάβη σε βάρος των προσώπων αυτών.