Αρχική Δημόσια Ηλεκτρονική Διαβούλευση για την «Εθνική Στρατηγική για την Ένταξη»Εθνική Στρατηγική για την ΈνταξηΣχόλιο του χρήστη International Rescue Committee Hellas (IRC) | 21 Ιανουαρίου 2022, 14:13
Μετανάστευσης και Ασύλου Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
5. Πρόληψη και αποτελεσματική προστασία από κάθε μορφή βίας, εκμετάλλευσης και κακοποίησης • Δεν είναι σαφές τι είδους υπηρεσίες θα προσφέρονται και ποια η διαφορά μεταξύ ψυχολογικών υπηρεσιών και υπηρεσιών υποστήριξης.. Η σύνδεση και η επανάληψη της διαταραχής μετατραυματικού στρες χρησιμοποιείται αυθαίρετα ως το μοναδικό πρόβλημα ψυχικής υγείας των αιτούντων άσυλο και των προσφύγων, ενώ ταυτόχρονα στην Ελλάδα δεν υπάρχει συλλογή δεδομένων σχετικά με τις ψυχικές διαταραχές που εμφανίζει ο συγκεκριμένος πληθυσμός. • Οι προτεινόμενες δράσεις που αφορούν άτομα με ιδιαίτερες ανάγκες φροντίδας και συγκεκριμένα εκείνα που αντιμετωπίζουν προβλήματα ψυχικής υγείας είναι ανεπαρκείς και μοιάζει να μην έχουν λάβει υπόψη τους σημαντικές διαστάσεις της βιωμένης πραγματικότητας τόσο των προσφυγικών πληθυσμών όσο και των επαγγελματιών στο πεδίο. Αναφέρεται η κατάρτιση των επαγγελματιών ψυχικής υγείας και διερμηνέων σε κέντρα αποκατάστασης και δομές ψυχικής υγείας ενώ δεν έχει διασφαλιστεί καν η ύπαρξη αυτών των κέντρων αποκατάστασης ούτε η εκπαίδευση του προσωπικού των ήδη υφιστάμενων δομών ψυχικής υγείας και η στελέχωσή τους με διερμηνείς. Η αναφορά στην κλινική διαγνωστική κατηγορία του PTSD είναι θεμιτή αλλά ο χαρακτηρισμός της ως επικρατούσα κλινική κατηγορία σε εκτοπισμένους πληθυσμούς είναι περιοριστικός και ενέχει τον κίνδυνο να αποκλείσει άτομα με σοβαρά προβλήματα ψυχικής υγείας που δεν εμπίπτουν σε αυτή την διαγνωστική κατηγορία. Τέλος, είναι κοινός τόπος, ότι η αποτελεσματική έκβαση οποιασδήποτε θεραπείας ή αποκατάστασης προϋποθέτει σε κάθε περίπτωση τη διασφάλιση των θεμελιακών αναγκών για μία βιώσιμη ζωή, όπως είναι η τροφή, η ασφαλής στέγαση και το συνολικότερο αίσθημα ασφάλειας, προϋποθέσεις για τις οποίες δεν υπάρχει, δυστυχώς, καμία σαφής πρόβλεψη από την παρούσα εθνική στρατηγική για την ένταξη. • 1.1.1 Γίνεται εδώ αναφορά στα πανεπιστημιακά ιδρύματα, σε αντίθεση με αντίστοιχες δράσεις εργαστηρίων, ακόμη και στο προτεινόμενο πρόγραμμα εκμάθησης ελληνικών, που ελλείπει ο αρμόδιος φορέας συνεργασίας/εταίρος. • 1.1.3 Δίνεται μεγάλη σημασία στη δράση της τέχνης στην ψυχική υγεία, παρότι οι πολιτιστικές δράσεις δεν αποτελούν μέρος ολιστικής παρέμβασης για την υποστήριξη αυτής της πληθυσμιακής ομάδας και δεν αναφέρονται επιστημονικές μέθοδοι και υπηρεσίες. Η εισαγωγή εκπαιδευτικών, δημιουργικών και καλλιτεχνικών δραστηριοτήτων όπως το θέατρο δεν αποτελεί ψυχολογική θεραπεία για τα θύματα εμπορίας ανθρώπων παρά μόνο απλές δραστηριότητες. Επιπλέον, τέτοιου είδους δραστηριότητες δεν αποτελούν εμπεριστατωμένες πρακτικές ψυχολογικής θεραπείας και ψυχοκοινωνική παρέμβασης Απαιτείται προσβασιμότητα στις παρεχόμενες υπηρεσίες ψυχικής υγείας, ασφαλείς χώροι για τις συνεδρίες και τα προγράμματα και πλαισίωση του ατόμου με νομική υποστήριξη. • Οι δράσεις του στόχου 2 αφορούν το Υπουργείο Εργασίας, χωρίς ρητή αναφορά στο ρόλο του. • 2.1.1. Κώδικες δεοντολογίας για επαγγέλματα όπως γιατροί και δικηγόροι υφίστανται ήδη, είναι συνεπώς ασαφές εάν πρέπει να αλλάξουν και γιατί. • 2.1.3 Είναι ασαφής ο όρος «κακοποίησης», από ποιον προέρχεται, πώς θα προστίθεται το όνομα κάποιου και γιατί αφορά συγκεκριμένα τους υπηκόους τρίτων χωρών. Επίσης είναι ασαφές εάν θα είναι προσβάσιμος ο συγκεκριμένος κώδικας, από ποιους φορείς και για ποιους λόγους.