Αρχική Εθνική Στρατηγική για την ΈνταξηΜέτρο Πολιτικής 3.2Σχόλιο του χρήστη ΑΝΑΔΟΧΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ | 31 Ιανουαρίου 2019, 20:46
Μετανάστευσης και Ασύλου Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η ένταξη των ανήλικων προσφύγων στο Ελληνικό σύστημα τυπικής εκπαίδευσης είναι αναγκαίος όρος της ομαλής κοινωνικής ένταξης. Από το περιεχόμενο της “Εθνικής Στρατηγικής για την Ένταξη” δεν προκύπτει η πρόθεση αξιοποίησης του εθνικού συστήματος τυπικής εκπαίδευσης ως βασικού μοχλού εφαρμογής των μέτρων που στοχεύουν στην ομαλή ένταξη των μεταναστών και προσφύγων στην ελληνική / ευρωπαϊκή κοινωνία. Αντίθετα, από τις πυκνές αναφορές στην έννοια της μη τυπικής μάθησης μέσα στο κείμενο του “Άξονα 3 - Προώθηση της ένταξης στην εκπαίδευση” διαφαίνεται η προοπτική ανάθεσης της εκπαίδευσης των ανήλικων προσφύγων / μεταναστών σε δομές μη τυπικής εκπαίδευσης εκτός του κορμού του Ελληνικού Δημόσιου Σχολείου. Μια τέτοια εξέλιξη θα ήταν λιγότερο ευνοϊκή για την ομαλή ένταξη. Ειδικότερα για τα παιδιά 15 – 18 ετών, που αποτελούν την πλέον εκτεθειμένη στους κινδύνους περιθωριοποίησης και την πλέον ευάλωτη στην παραβατικότητα ομάδα ανήλικων προσφύγων, προβλέπεται ρητά (στο “Μέτρο Πολιτικής 3.2”) η παροχή ειδικών προγραμμάτων γλωσσομάθειας με έμφαση στην ανάπτυξη της βασικής ικανότητας επικοινωνίας. Με τον τρόπο αυτό τα παιδιά 15 – 18 ετών αποκλείονται πλήρως από το τυπικό σύστημα δημόσιας εκπαίδευσης. Χαρακτηριστικά στο “Μέτρο Πολιτικής 3.2” επιλέγεται η διατύπωση “Προγράμματα για νέους και νέες 15 - 18 ετών” αντί για τις λέξεις “παιδιά” ή “μαθητές” ή “έφηβοι” παραγνωρίζοντας ότι πρόκειται για ανηλίκους. Λόγω της διάκρισης αυτής σε βάρος των εφήβων μαθητών των ηλικιών μη υποχρεωτικής εκπαίδευσης, η “Εθνική Στρατηγική για την Ένταξη” δεν εναρμονίζεται με τις συνταγματικές επιταγές της παροχής ίσων ευκαιριών, ούτε με τα δικαιώματα του παιδιού, που κατοχυρώνουν μια θέση για κάθε ανήλικο στα δημόσια σχολεία. Ζητούμε την αναγνώριση της Δημόσιας Τυπικής Εκπαίδευσης ως του καταλληλότερου χώρου για την κοινωνική ένταξη όλων των ανηλίκων με ρητή αναφορά μέσα στο κείμενο της “Εθνικής Στρατηγικής για την Ένταξη”. Ζητούμε τη ρητή κατοχύρωση μέσα στο κείμενο της “Εθνικής Στρατηγικής για την Ένταξη” του πλήρους δικαιώματος κάθε ανήλικου στη μόρφωση μέσα από τις δημόσιες δομές τυπικής εκπαίδευσης (στα Δημόσια Σχολεία) κάθε τύπου και βαθμίδας. Με τις δύο αυτές προσθήκες η “Εθνική Στρατηγική για την Ένταξη” θ’ αποτελέσει την ασφαλή βάση, πάνω στην οποία θα βασίζονται οι σχετικές νομοθετικές παρεμβάσεις των επόμενων ετών με στόχο την ομαλή κοινωνική ένταξη. Για την ομάδα Ανάδοχων Εκπαιδευτικών ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ ΑΝΤΩΝΙΑ, Καθ. Αγγλικών, 2ο ΓΕΛ Θέρμης ΒΟΓΙΑΤΖΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ, Φυσιογνώστης, συνταξιούχος εκπαιδευτικός Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ΓΕΩΡΓΙΛΑ ΧΙΟΝΙΑ, καθ. Πληροφορικής, ΕΠΑΛ Βασιλικών ΖΑΡΦΤΖΙΑΝ ΜΑΡΙΛΕΝΑ, Βιολόγος, Πειραματικό Γυμνάσιο Πανεπιστημίου Μακεδονίας ΚΑΛΟΜΕΝΙΔΟΥ ΟΛΓΑ, καθ. Πληροφορικής, Συντονίστρια Εκπαίδευσης Προσφύγων ΜΑΛΛΙΟΥ ΜΑΡΙΝΑ, φιλόλογος, συνταξιούχος εκπαιδευτικός Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ΜΕΓΑΛΟΚΟΝΟΜΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ, καθ. Γαλλικών, 9ο Γυμνάσιο Καλαμαριάς ΜΠΑΝΟΣ ΒΑΣΙΛΗΣ, καθ. Πληροφορικής, συνταξιούχος εκπαιδευτικός Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ΣΤΑΦΥΛΙΔΟΥ ΣΤΑΜΑΤΙΑ, Μαθηματικός, πρώην Σύμβουλος, συνταξιούχος εκπαιδευτικός Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης