Μετανάστευσης και Ασύλου Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ο νόμος του ΣΥΡΙΖΑ για την Επιτροπεία ήταν λιτός, περιεκτικός και συνεκτικός. Προέβλεπε ένα τριμερές ολοκληρωμένο σύστημα μητρώων ασυνόδευτων ανήλικων, δομών φιλοξενίας, επιτρόπων και επαγγελματιών επιτρόπων (φυσικών προσώπων) το οποίο διαλειτουργούσε ψηφιακά στο ΕΚΚΑ. Δηλαδή σε ένα κρατικό ΝΠΔΔ, εποπτευόμενο από το Υπ. Εργασίας, Κοιν. Ασφάλισης και Κοιν. Αλληλεγγύης, που είχε (και έχει και σήμερα, ως Υπ. Εργασίας και Κοιν. Υποθέσεων) την αρμοδιότητα της παιδικής προστασίας. Με το ν. 4939/22 όλες οι αρμοδιότητες του ΕΚΚΑ μεταφέρθηκαν στη Μονάδα Θεσμικής Υποστήριξης Ασυνόδευτων ανήλικων της Ειδικής Γραμματείας Ασυνόδευτων Ανήλικων του Υπ. Μετανάστευσης και Ασύλου η οποία στελεχώνεται κατά κύριο λόγο από μετακλητούς. Παρατηρούμε και σε αυτό το άρθρο ότι οι θεσμικές προβλέψεις για την εύρυθμη λειτουργία του νόμου είναι αόριστες, πολλά ζητήματα ανατίθενται μελλοντικά στον ΦΥΠΕ, ο έλεγχος προσχηματικός, όπως προτείνεται κ.λπ. Όσο δε αφορά στην αναφορά στους χρηματοδοτικούς οργανισμούς ως μέτρο ελέγχου της εφαρμογής του νόμου είναι αναποτελεσματικό οπωσδήποτε, δεδομένης της μέχρι τώρα εμπειρίας και του ρυθμού των χρηματοδοτικών ροών..