Στο άρθρο 89 του ν. 4636/2019 (Α΄ 169) προστίθεται νέα παρ. 10 ως εξής:
«10. Για την υποβολή κάθε μεταγενέστερης αίτησης ο αιτών καταθέτει παράβολο, το ύψος του οποίου ορίζεται στο ποσό των πενήντα (50) ευρώ ανά αίτηση. Τα παράβολα του πρώτου εδαφίου αποτελούν έσοδα του κρατικού προϋπολογισμού που εισπράττονται σύμφωνα με τον Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων [Κ.Ε.Δ.Ε., ν.δ. 354/ 1974, (Α΄ 90)] σε διακριτό αναλυτικό λογαριασμό εσόδων και εγγράφονται σε ποσοστό εβδομήντα πέντε τοις εκατό (75%), σε διακριτό αναλυτικό λογαριασμό εξόδων του τακτικού προϋπολογισμού του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου, από τα οποία καλύπτονται δαπάνες για την εξυπηρέτηση της αποστολής του.
Με κοινή απόφαση των Υπουργών Μετανάστευσης και Ασύλου και Οικονομικών δύναται να αναπροσαρμόζεται το ύψος του παράβολου, να καθορίζονται η διαδικασία εγγραφής των αντίστοιχων πιστώσεων στον προϋπολογισμό του Υπουργείου, ο τρόπος διάθεσής τους, καθώς και κάθε ειδικότερο θέμα που αφορά στην εφαρμογή του παρόντος.»
Αρχική Αναμόρφωση διαδικασιών απελάσεων και επιστροφών πολιτών τρίτων χωρών, ζητήματα αδειών διαμονής και διαδικασιών χορήγησης διεθνούς προστασίας και άλλες διατάξεις...Άρθρο 21 – Παράβολο υποβολής μεταγενέστερης αίτησης – Προσθήκη παρ. 10 στο άρθρο 89 ν. 4636/2019
Άρθρο 21 – Παράβολο υποβολής μεταγενέστερης αίτησης – Προσθήκη παρ. 10 στο άρθρο 89 ν. 4636/2019
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 01 – Διαδικασίες απελάσεων και επιστροφών
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 02 – Ζητήματα αποφάσεων επιστροφής – Αντικατάσταση παρ. 1 άρθρου 21 ν. 3907/2011
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 03 – Οικειοθελής αναχώρηση – Αντικατάσταση άρθρου 22 ν. 3907/2011
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 04 – Περί αναβολής της απομάκρυνσης – Αντικατάσταση παρ. 1 άρθρου 24 ν. 3907/2011
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 05 – Ένδικα βοηθήματα – Αντικατάσταση παρ. 1 και 5 άρθρου 28 ν. 3907/2011Άρθρο 05 – Ένδικα βοηθήματα – Αντικατάσταση παρ. 1 και 5 άρθρου 28 ν. 3907/2011
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 06 – Ίδρυση ειδικών εγκαταστάσεων κράτησης -Ζητήματα αδειοδότησης – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 35 ν. 3907/2011
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 07 – Παράταση προθεσμίας οικειοθελούς αναχώρησης – Αντικατάσταση παρ. 1 και 2 άρθρου 36 ν. 3907/2011
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 08 – Επιδόσεις αδειών διαμονής και απορριπτικών αποφάσεων – Αντικατάσταση παρ. 3 και 4 άρθρου 10 ν. 4251/2014
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 09 – Καθορισμός όγκου εισδοχής για εργασία – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 11 ν. 4251/2014
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 10 – Άδεια διαμονής για επένδυση σε τίτλους ή τραπεζική κατάθεση – Προσθήκη περ. 10 στο άρθρο 16 ν. 4251/2014Άρθρο 10 – Άδεια διαμονής για επένδυση σε τίτλους ή τραπεζική κατάθεση – Προσθήκη περ. 10 στο άρθρο 16 ν. 4251/2014
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 11 – Ψηφιακοί νομάδες – Προσθήκη περ. ιε στην παρ. 1 άρθρου 18 ν. 4251/2014Άρθρο 11 – Ψηφιακοί νομάδες – Προσθήκη περ. ιε στην παρ. 1 άρθρου 18 ν. 4251/2014
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 12 – Ειδικότερα ζητήματα αδειών διαμονής – Τροποποίηση άρθρου 20 ν. 4251/2014
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Αιτήσεις θεραπείας κατά αποφάσεων που εκδίδονται κατ’ εφαρμογή του ν. 4251/2014 – Αντικατάσταση παρ. 2 άρθρου 25 ν. 4251/2014
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Ανάκληση και άρνηση ανανέωσης του καθεστώτος του πρόσφυγα – Τροποποίηση άρθρου 14 ν. 4636/2019
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 15 – Ρυθμίσεις για τη χορήγηση άδειας διαμονής σε δικαιούχο διεθνούς προστασίας και σε μέλη οικογένειάς του – Αντικατάσταση παρ. 1 και 4 άρθρου 24 ν. 4636/2019
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 16 – Ρύθμιση ζητημάτων ταξιδιωτικών εγγράφων – Αντικατάσταση παρ. 1 και 4 άρθρου 25 ν. 4636/2019
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 17 – Ρυθμίσεις για τον Προσωρινό Αριθμό Ασφάλισης και Υγειονομικής Περίθαλψης Αλλοδαπού (Π.Α.Α.Υ.Π.Α.) – Αντικατάσταση παρ. 2 άρθρου 55 ν. 4636/2019
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 18 – Ρυθμίσεις σχετικά με την παραμονή των αιτούντων διεθνή προστασία – Τροποποίηση άρθρων 68 και 104 ν. 4636/2019
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 19 – Διάρκεια ισχύος δελτίου αιτούντος διεθνή προστασία – Στοιχεία ταυτότητας αιτούντων – Παραίτηση από το καθεστώς δικαιούχου διεθνούς προστασίας – Τροποποίηση άρθρων 70, 79 και 91 ν. 4636/2019
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 20 – Στοιχεία απορριπτικής απόφασης επί αιτήσεως διεθνούς προστασίας – Τροποποίηση άρθρου 82 ν. 4636/2019
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 21 – Παράβολο υποβολής μεταγενέστερης αίτησης – Προσθήκη παρ. 10 στο άρθρο 89 ν. 4636/2019
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 22 – Ρυθμίσεις σχετικά με αποφάσεις ανάκλησης καθεστώτος διεθνούς προστασίας – Αντικατάσταση παρ. 4 άρθρου 94 ν. 4636/2019Άρθρο 22 – Ρυθμίσεις σχετικά με αποφάσεις ανάκλησης καθεστώτος διεθνούς προστασίας – Αντικατάσταση παρ. 4 άρθρου 94 ν. 4636/2019
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 23 – Απόφαση επιστροφής επί απόρριψης της προσφυγής – Αντικατάσταση παρ. 10 άρθρου 95 ν. 4636/2019
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 24 – Στελέχωση της Υπηρεσίας Ασύλου – Αντικατάσταση παρ. 1 και 2 άρθρου 2 ν. 4375/2016Άρθρο 24 – Στελέχωση της Υπηρεσίας Ασύλου – Αντικατάσταση παρ. 1 και 2 άρθρου 2 ν. 4375/2016
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 25 – Σύσταση θέσης Διοικητικού Διευθυντή Αρχής Προσφυγών – Αντικατάσταση παρ.1 άρθρου 5 ν. 4375/2016Άρθρο 25 – Σύσταση θέσης Διοικητικού Διευθυντή Αρχής Προσφυγών – Αντικατάσταση παρ.1 άρθρου 5 ν. 4375/2016
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 26 – Περιφερειακές Υπηρεσίες της Υπηρεσίας Υποδοχής και Ταυτοποίησης – Τροποποίηση του άρθρου 8 ν. 4375/2016
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 27 – Διαδικασία ίδρυσης και κατάργησης και θέματα λειτουργίας των δομών της παρ. 4 του άρθρου 8 του ν. 4375/2016 – Αντικατάσταση άρθρου 10 ν. 4375/2016Άρθρο 27 – Διαδικασία ίδρυσης και κατάργησης και θέματα λειτουργίας των δομών της παρ. 4 του άρθρου 8 του ν. 4375/2016 – Αντικατάσταση άρθρου 10 ν. 4375/2016
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 28 – Ρυθμίσεις στελέχωσης της Υπηρεσίας Υποδοχής και Ταυτοποίησης και των Περιφερειακών Υπηρεσιών της – Τροποποίηση άρθρου 11 ν. 4375/2016
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 29 – Γενικοί και Εσωτερικοί Κανονισμοί Λειτουργίας των Περιφερειακών Υπηρεσιών της Υπηρεσίας Υποδοχής και Ταυτοποίησης – Αντικατάσταση παρ. 2 και 3 άρθρου 17 ν. 4375/2016Άρθρο 29 – Γενικοί και Εσωτερικοί Κανονισμοί Λειτουργίας των Περιφερειακών Υπηρεσιών της Υπηρεσίας Υποδοχής και Ταυτοποίησης – Αντικατάσταση παρ. 2 και 3 άρθρου 17 ν. 4375/2016
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 30 – Ρυθμίσεις για τη στελέχωση της Ειδικής Υπηρεσίας Συντονισμού και Διαχείρισης Προγραμμάτων Ταμείου Ασύλου, Μετανάστευσης και Ένταξης και Ταμείου Εσωτερικής Ασφάλειας και άλλων πόρων (Ε.Υ. ΣΥ. Δ Τ.Α.Μ.Ε.Τ.Ε.Α.Α.Π.) – Τροποποίηση άρθρου 76 ν. 4375/2016Άρθρο 30 – Ρυθμίσεις για τη στελέχωση της Ειδικής Υπηρεσίας Συντονισμού και Διαχείρισης Προγραμμάτων Ταμείου Ασύλου, Μετανάστευσης και Ένταξης και Ταμείου Εσωτερικής Ασφάλειας και άλλων πόρων (Ε.Υ. ΣΥ. Δ Τ.Α.Μ.Ε.Τ.Ε.Α.Α.Π.) – Τροποποίηση άρθρου 76 ν. 4375/2016
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 31 -Ρυθμίσεις για τη χρηματοδότηση των προγραμμάτων του πολυετούς Εθνικού Προγράμματος – Αντικατάσταση παρ. 1 άρθρου 78 ν. 4375/2016Άρθρο 31 -Ρυθμίσεις για τη χρηματοδότηση των προγραμμάτων του πολυετούς Εθνικού Προγράμματος – Αντικατάσταση παρ. 1 άρθρου 78 ν. 4375/2016
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 32 – Κράτηση και διαδικασία απέλασης – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 81 ν. 3386/2005
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 33 – Ρυθμίσεις Ταμείου Αλληλεγγύης του άρθρου 196 του ν. 4662/2020 – Τροποποίηση άρθρου 196 ν. 4662/2020Άρθρο 33 – Ρυθμίσεις Ταμείου Αλληλεγγύης του άρθρου 196 του ν. 4662/2020 – Τροποποίηση άρθρου 196 ν. 4662/2020
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 34 – Κάλυψη θέσεων προϊσταμένων Υπηρεσιών του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου – Τροποποίηση παρ. 1, 3 και 4 άρθρου 113 ν. 4674/2020
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 35 – Χορήγηση Προσωρινού Αριθμού Ασφάλισης και Υγειονομικής Περίθαλψης Αλλοδαπού (Π.Α.Α.Υ.Π.Α.) σε αιτούντες διεθνή προστασίαΆρθρο 35 – Χορήγηση Προσωρινού Αριθμού Ασφάλισης και Υγειονομικής Περίθαλψης Αλλοδαπού (Π.Α.Α.Υ.Π.Α.) σε αιτούντες διεθνή προστασία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 36 – Ομάδες ΕργασίαςΆρθρο 36 – Ομάδες Εργασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 37 – Πόροι του ειδικού επιδόματος Ε.Υ. ΣΥ. Δ. Τ.Α.Μ.Ε.Τ.Ε.Α.Α.Π. – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 48 ν. 4686/2020Άρθρο 37 – Πόροι του ειδικού επιδόματος Ε.Υ. ΣΥ. Δ. Τ.Α.Μ.Ε.Τ.Ε.Α.Α.Π. – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 48 ν. 4686/2020
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 38 – Μεταβατικές διατάξεις
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 39 – Καταργούμενες διατάξεις
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 40 – Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
18 Ιουνίου 2021, 19:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
2 Ιουλίου 2021, 18:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
10 Σχόλια 151 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 1133 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- «ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΠΙΤΡΟΠΕΙΑΣ ΑΣΥΝΟΔΕΥΤΩΝ ΑΝΗΛΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΛΑΙΣΙΟ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ ΑΣΥΝΟΔΕΥΤΩΝ ΑΝΗΛΙΚΩΝ"
- Κώδικας Μετανάστευσης
- Δημόσια Ηλεκτρονική Διαβούλευση για την «Εθνική Στρατηγική για την Ένταξη»
- Δημόσια Ηλεκτρονική Διαβούλευση για την «Εθνική Στρατηγική για την Προστασία των Ασυνόδευτων Ανηλίκων»
- Αναμόρφωση διαδικασιών απελάσεων και επιστροφών πολιτών τρίτων χωρών, ζητήματα αδειών διαμονής και διαδικασιών χορήγησης διεθνούς προστασίας και άλλες διατάξεις...
- Βελτίωση Μεταναστευτικής Νομοθεσίας, τροποποίηση διατάξεων των νόμων 4636/2019 (A’ 169), 4375/2016 (A’ 51), 4251/2014 (Α’ 80) και άλλες διατάξεις
- τροποποίηση του ν. 4251/2014 (80 Α') για την προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 2014/66/ΕΕ της 15ης Μαϊου 2014
- Εθνική Στρατηγική για την Ένταξη
- Αναδιοργάνωση Υπηρεσίας Υποδοχής και Ταυτοποίησης, ενσωμάτωση Οδηγίας (ΕΕ) 2016/801 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 11ης Μαΐου 2016 στην ελληνική νομοθεσία
Η πρόβλεψη για την είσπραξη παραβόλου, ως πρoαπαιτούμενου για την υποβολή και εξέταση μεταγενέστερου αιτήματος χορήγησης διεθνούς προστασίας, προσδίδει έναν εισπρακτικό χαρακτήρα σε μια διαδικασία η οποία συνδέεται με αναφαίρετο και θεμελιώδες ατομικό δικαίωμα, σύμφωνα με το άρθρο 18 του Χάρτη Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ε.Ε. Και τούτο τη στιγμή που το μεταγενέστερο αίτημα ασύλου δεν αποτελεί στην ουσία μια νέα διαδικαστική ενέργεια αλλά συνέχεια μιας προηγούμενης που είναι η αίτηση χορήγησης διεθνούς προστασίας. Δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση να αποστερούνται οι δικαιούχοι του σχετικού δικαιώματος για λόγους οικονομικής φύσεως.
Η προτεινόμενη παρ. 10 παραβιάζει κατάφωρα το ενωσιακό δίκαιο. Η υποβολή μεταγενέστερης αίτησης αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο του θεμελιώδους δικαιώματος στο άσυλο που εγγυάται το αρ. 18 του Χάρτη Θεμελιωδών Δικαιωμάτων. Αποτελεί, δε, σύμφωνα με το ΔΕΕ και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, απαραίτητη διαδικαστική πράξη για τη διασφάλιση της εξέτασης του αιτήματος διεθνούς προστασίας, όταν η προγενέστερη αίτηση έχει απορριφθεί κατά παράβαση των κανόνων που διέπουν τη διαδικασία ασύλου (ΔΕΕ, Υποθέσεις C-924/19 και C-925/19 FMS, 14 Μαΐου 2020, σκ. 189-203, Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Απάντηση σε κοινοβουλευτική ερώτηση, P-000604/2021, 1 Ιουνίου 2021, διαθέσιμο στο: https://bit.ly/35DmoY8), με εμβληματικό παράδειγμα τη συστηματική απόρριψη αιτήσεων ασύλου ως απαράδεκτων βάσει του χαρακτηρισμού της Τουρκίας ως «ασφαλούς τρίτης χώρας», μολονότι παρίσταται σαφής η αδυναμία επανεισδοχής των αιτούντων στην εν λόγω χώρα (https://bit.ly/2S9de2w). Επισημαίνεται δε ότι ο νομοθέτης, μεταφέροντας τις διατάξεις της Οδηγίας για τις διαδικασίες ασύλου, έχει ήδη θεσπίσει ειδικές διαδικαστικές ρυθμίσεις για την ταχεία και αποτελεσματική διαχείριση των μεταγενέστερων αιτήσεων στα αρ. 83, παρ. 9, περ. ε΄, 84, παρ. 1, περ. ε΄, 89 και 92, παρ. 1, περ. δ΄ Ν 4636/2019. Κρίνεται αναγκαία η διαγραφή του άρθρου 21.
Η προτεινόμενη παρ. 10 παραβιάζει κατάφωρα το ενωσιακό δίκαιο. Η υποβολή μεταγενέστερης αίτησης αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο του θεμελιώδους δικαιώματος στο άσυλο που εγγυάται το αρ. 18 του Χάρτη Θεμελιωδών Δικαιωμάτων. Αποτελεί, δε, σύμφωνα με το ΔΕΕ και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, απαραίτητη διαδικαστική πράξη για τη διασφάλιση της εξέτασης του αιτήματος διεθνούς προστασίας, όταν η προγενέστερη αίτηση έχει απορριφθεί κατά παράβαση των κανόνων που διέπουν τη διαδικασία ασύλου (ΔΕΕ, Υποθέσεις C-924/19 και C-925/19 FMS, 14 Μαΐου 2020, σκ. 189-203, Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Απάντηση σε κοινοβουλευτική ερώτηση, P-000604/2021, 1 Ιουνίου 2021, διαθέσιμο στο: https://bit.ly/35DmoY8), με εμβληματικό παράδειγμα τη συστηματική απόρριψη αιτήσεων ασύλου ως απαράδεκτων βάσει του χαρακτηρισμού της Τουρκίας ως «ασφαλούς τρίτης χώρας», μολονότι παρίσταται σαφής η αδυναμία επανεισδοχής των αιτούντων στην εν λόγω χώρα (https://bit.ly/2S9de2w). Επισημαίνεται δε ότι ο νομοθέτης, μεταφέροντας τις διατάξεις της Οδηγίας για τις διαδικασίες ασύλου, έχει ήδη θεσπίσει ειδικές διαδικαστικές ρυθμίσεις για την ταχεία και αποτελεσματική διαχείριση των μεταγενέστερων αιτήσεων στα αρ. 83, παρ. 9, περ. ε΄, 84, παρ. 1, περ. ε΄, 89 και 92, παρ. 1, περ. δ΄ Ν 4636/2019. Κρίνεται αναγκαία η διαγραφή του άρθρου 21.
Η προτεινόμενη παρ. 10 παραβιάζει κατάφωρα το ενωσιακό δίκαιο. Η υποβολή μεταγενέστερης αίτησης αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο του θεμελιώδους δικαιώματος στο άσυλο που εγγυάται το αρ. 18 του Χάρτη Θεμελιωδών Δικαιωμάτων.
Αποτελεί, δε, σύμφωνα με το ΔΕΕ και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, απαραίτητη διαδικαστική πράξη για τη διασφάλιση της εξέτασης του αιτήματος διεθνούς προστασίας, όταν η προγενέστερη αίτηση έχει απορριφθεί κατά παράβαση των κανόνων που διέπουν τη διαδικασία ασύλου (ΔΕΕ, Υποθέσεις C-924/19 και C-925/19 FMS, 14 Μαΐου 2020, σκ. 189-203, Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Απάντηση σε κοινοβουλευτική ερώτηση, P-000604/2021, 1 Ιουνίου 2021, διαθέσιμο στο: https://bit.ly/35DmoY8), με εμβληματικό παράδειγμα τη συστηματική απόρριψη αιτήσεων ασύλου ως απαράδεκτων βάσει του χαρακτηρισμού της Τουρκίας ως «ασφαλούς τρίτης χώρας», μολονότι παρίσταται σαφής η αδυναμία επανεισδοχής των αιτούντων στην εν λόγω χώρα (https://bit.ly/2S9de2w).
Επισημαίνεται δε ότι ο νομοθέτης, μεταφέροντας τις διατάξεις της Οδηγίας για τις διαδικασίες ασύλου, έχει ήδη θεσπίσει ειδικές διαδικαστικές ρυθμίσεις για την ταχεία και αποτελεσματική διαχείριση των μεταγενέστερων αιτήσεων στα αρ. 83, παρ. 9, περ. ε΄, 84, παρ. 1, περ. ε΄, 89 και 92, παρ. 1, περ. δ΄ Ν 4636/2019.
Κρίνεται αναγκαία η διαγραφή του άρθρου 21.
Η προτεινόμενη παρ. 10 παραβιάζει κατάφωρα το ενωσιακό δίκαιο. Η υποβολή μεταγενέστερης αίτησης αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο του θεμελιώδους δικαιώματος στο άσυλο που εγγυάται το αρ. 18 του Χάρτη Θεμελιωδών Δικαιωμάτων (ΧΘΔ). Αποτελεί, δε, σύμφωνα με το ΔΕΕ (C-924/19 και C-925/19 FMS, σκ. 189-209) και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή (Απάντηση σε κοινοβουλευτική ερώτηση P-000604/2021), απαραίτητη διαδικαστική πράξη για τη διασφάλιση της εξέτασης του αιτήματος διεθνούς προστασίας, όταν η προγενέστερη αίτηση έχει απορριφθεί κατά παράβαση των κανόνων που διέπουν τη διαδικασία ασύλου με εμβληματικό παράδειγμα τη συστηματική απόρριψη αιτήσεων ασύλου ως απαράδεκτων βάσει του χαρακτηρισμού της Τουρκίας ως «ασφαλούς τρίτης χώρας», μολονότι παρίσταται σαφής η αδυναμία επανεισδοχής των αιτούντων στην εν λόγω χώρα.
Δέον όπως επισημανθεί ότι ο νομοθέτης, μεταφέροντας τις διατάξεις της Οδηγίας για τις διαδικασίες ασύλου (ΔΕΕ, C-921/19 LH), έχει ήδη θεσπίσει ειδικές διαδικαστικές ρυθμίσεις για την ταχεία και αποτελεσματική διαχείριση των μεταγενέστερων αιτήσεων στα αρ. 83, παρ. 9, περ. ε΄, 84, παρ. 1, περ. ε΄, 89 και 92, παρ. 1, περ. δ΄ Ν 4636/2019.
Για τους λόγους αυτούς, κρίνεται αναγκαία η διαγραφή του άρθρου 21.
(βλ. και τις «Παρατηρήσεις νομικών οργανώσεων επί του Σχεδίου Νόμου «Αναμόρφωση διαδικασιών απελάσεων και επιστροφών»», διαθέσιμο στο διαδικτυακό τόπο https://rsaegean.org/el/paratiriseis-sn-anamorfosi-diadikasion-apelaseon-kai-epistrofon/)
Η προτεινόμενη παρ. 10 παραβιάζει κατάφωρα το ενωσιακό δίκαιο. Η υποβολή μεταγενέστερης αίτησης αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο του θεμελιώδους δικαιώματος στο άσυλο που εγγυάται το αρ. 18 του Χάρτη Θεμελιωδών Δικαιωμάτων. Αποτελεί, δε, σύμφωνα με το ΔΕΕ και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, απαραίτητη διαδικαστική πράξη για τη διασφάλιση της εξέτασης του αιτήματος διεθνούς προστασίας, όταν η προγενέστερη αίτηση έχει απορριφθεί κατά παράβαση των κανόνων που διέπουν τη διαδικασία ασύλου (ΔΕΕ, Υποθέσεις C-924/19 και C-925/19 FMS, 14 Μαΐου 2020, σκ. 189-203, Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Απάντηση σε κοινοβουλευτική ερώτηση, P-000604/2021, 1 Ιουνίου 2021, διαθέσιμο στο: https://bit.ly/35DmoY8), με εμβληματικό παράδειγμα τη συστηματική απόρριψη αιτήσεων ασύλου ως απαράδεκτων βάσει του χαρακτηρισμού της Τουρκίας ως «ασφαλούς τρίτης χώρας», μολονότι παρίσταται σαφής η αδυναμία επανεισδοχής των αιτούντων στην εν λόγω χώρα (https://bit.ly/2S9de2w).
Επισημαίνεται δε ότι ο νομοθέτης, μεταφέροντας τις διατάξεις της Οδηγίας για τις διαδικασίες ασύλου, έχει ήδη θεσπίσει ειδικές διαδικαστικές ρυθμίσεις για την ταχεία και αποτελεσματική διαχείριση των μεταγενέστερων αιτήσεων στα αρ. 83, παρ. 9, περ. ε΄, 84, παρ. 1, περ. ε΄, 89 και 92, παρ. 1, περ. δ΄ Ν 4636/2019.
Κρίνεται αναγκαία η διαγραφή του άρθρου 21.
Η προτεινόμενη παρ. 10 παραβιάζει κατάφωρα το ενωσιακό δίκαιο. Η υποβολή μεταγενέστερης αίτησης αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο του θεμελιώδους δικαιώματος στο άσυλο που εγγυάται το αρ. 18 του Χάρτη Θεμελιωδών Δικαιωμάτων (ΧΘΔ). Αποτελεί, δε, σύμφωνα με το ΔΕΕ (C-924/19 και C-925/19 FMS, σκ. 189-209) και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή (Απάντηση σε κοινοβουλευτική ερώτηση P-000604/2021), απαραίτητη διαδικαστική πράξη για τη διασφάλιση της εξέτασης του αιτήματος διεθνούς προστασίας, όταν η προγενέστερη αίτηση έχει απορριφθεί κατά παράβαση των κανόνων που διέπουν τη διαδικασία ασύλου με εμβληματικό παράδειγμα τη συστηματική απόρριψη αιτήσεων ασύλου ως απαράδεκτων βάσει του χαρακτηρισμού της Τουρκίας ως «ασφαλούς τρίτης χώρας», μολονότι παρίσταται σαφής η αδυναμία επανεισδοχής των αιτούντων στην εν λόγω χώρα.
Η προτεινόμενη παρ. 10 παραβιάζει κατάφωρα το ενωσιακό δίκαιο. Η υποβολή μεταγενέστερης αίτησης αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο του θεμελιώδους δικαιώματος στο άσυλο που εγγυάται το αρ. 18 του Χάρτη Θεμελιωδών Δικαιωμάτων (ΧΘΔ). Αποτελεί, δε, σύμφωνα με το ΔΕΕ (C-924/19 και C-925/19 FMS, σκ. 189-209) και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή (Απάντηση σε κοινοβουλευτική ερώτηση P-000604/2021), απαραίτητη διαδικαστική πράξη για τη διασφάλιση της εξέτασης του αιτήματος διεθνούς προστασίας, όταν η προγενέστερη αίτηση έχει απορριφθεί κατά παράβαση των κανόνων που διέπουν τη διαδικασία ασύλου με εμβληματικό παράδειγμα τη συστηματική απόρριψη αιτήσεων ασύλου ως απαράδεκτων βάσει του χαρακτηρισμού της Τουρκίας ως «ασφαλούς τρίτης χώρας», μολονότι παρίσταται σαφής η αδυναμία επανεισδοχής των αιτούντων στην εν λόγω χώρα.
Δέον όπως επισημανθεί ότι ο νομοθέτης, μεταφέροντας τις διατάξεις της Οδηγίας για τις διαδικασίες ασύλου (ΔΕΕ, C-921/19 LH), έχει ήδη θεσπίσει ειδικές διαδικαστικές ρυθμίσεις για την ταχεία και αποτελεσματική διαχείριση των μεταγενέστερων αιτήσεων στα αρ. 83, παρ. 9, περ. ε΄, 84, παρ. 1, περ. ε΄, 89 και 92, παρ. 1, περ. δ΄ Ν 4636/2019.
Για τους λόγους αυτούς, κρίνεται αναγκαία η διαγραφή του άρθρου 21.
Γιὰ κάθε μέλος οἰκογένειας πραγματοποιεῖται ξεχωριστὴ αἴτηση θέλω νὰ πιστεύω. Ἕνα ἄλλο ζήτημα εἶναι ἡ ἀξία τοῦ παραβόλου. Τὴν στιγμὴ κατὰ τὴν ὁποία ποσὰ τῆς τάξεως τῶν 25000000 εὐρὼ δεσμεύονται γιὰ τὸ ταμεῖο ἀλληλεγγύης πρὸς ἐπιβαρυμένους δήμους, γιὰ τὴν δημιουργία ὑποδομῶν καὶ τεράστια ποσὰ δεσμεύονται ὡς ἐπιδόματα σὲ ὑπηκόους τρίτων χωρῶν, ἀνιθαγενεῖς, μετακλητοὺς ὑπαλλήλους, μήπως τὰ 50 εὐρὼ εἶναι λίγα;
Η κατάθεση παραβόλου ανά αίτηση θα ισχύσει για όλα τα εξαρτώμενα μέλη στην περίπτωση κατάθεσης οικογενειακής αίτησης? Αν ναι, νομίζω ότι θα πρέπει να γίνει σαφές στο κείμενο της παρ. 10 του άρθρου 89 του Ν. 4636/2019.
Επίσης, από την δημοσίευση του παρόντος νόμου έως την έκδοση της εφαρμοστικής ΚΥΑ θα συνεχιστεί η κατάθεση μεταγενέστερων αιτημάτων? Θα παραλαμβάνονται μεταγενέστερες αιτήσεις χωρίς εξέταση έως την κατάθεση αντίστοιχου παραβόλου? Θεωρώ ότι είναι αναγκαίο να περιληφθούν σχετικές μεταβατικές διατάξεις, ειδικά λόγω των ειδικών προθεσμιών εξέτασης μεταγενέστερων αιτήσεων.