Στην παρ. 2 του άρθρου 25 του ν. 4251/2014 (Α’ 80) τροποποιείται η προθεσμία του πρώτου εδαφίου, προστίθεται τρίτο εδάφιο και η παρ. 2 διαμορφώνεται ως εξής:
«2. Αίτηση θεραπείας κατά απόφασης που εκδίδεται κατ’ εφαρμογή του παρόντος Κώδικα δεν εξετάζεται, εφόσον υποβληθεί μετά την παρέλευση εύλογου χρόνου που υπερβαίνει τις τριάντα (30) ημέρες από την επίδοση της απόφασης. Οι αιτήσεις θεραπείας συνοδεύονται από παράβολο ύψους πενήντα (50) ευρώ. Η υπηρεσία, στην οποία υποβάλλεται η αίτηση θεραπείας, αποφαίνεται επ’ αυτής εντός αποκλειστικής προθεσμίας τριάντα (30) ημερών από την υποβολή της.»
Αρχική Αναμόρφωση διαδικασιών απελάσεων και επιστροφών πολιτών τρίτων χωρών, ζητήματα αδειών διαμονής και διαδικασιών χορήγησης διεθνούς προστασίας και άλλες διατάξεις...Άρθρο 13 – Αιτήσεις θεραπείας κατά αποφάσεων που εκδίδονται κατ’ εφαρμογή του ν. 4251/2014 – Αντικατάσταση παρ. 2 άρθρου 25 ν. 4251/2014
Άρθρο 13 – Αιτήσεις θεραπείας κατά αποφάσεων που εκδίδονται κατ’ εφαρμογή του ν. 4251/2014 – Αντικατάσταση παρ. 2 άρθρου 25 ν. 4251/2014
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 01 – Διαδικασίες απελάσεων και επιστροφών
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 02 – Ζητήματα αποφάσεων επιστροφής – Αντικατάσταση παρ. 1 άρθρου 21 ν. 3907/2011
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 03 – Οικειοθελής αναχώρηση – Αντικατάσταση άρθρου 22 ν. 3907/2011
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 04 – Περί αναβολής της απομάκρυνσης – Αντικατάσταση παρ. 1 άρθρου 24 ν. 3907/2011
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 05 – Ένδικα βοηθήματα – Αντικατάσταση παρ. 1 και 5 άρθρου 28 ν. 3907/2011Άρθρο 05 – Ένδικα βοηθήματα – Αντικατάσταση παρ. 1 και 5 άρθρου 28 ν. 3907/2011
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 06 – Ίδρυση ειδικών εγκαταστάσεων κράτησης -Ζητήματα αδειοδότησης – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 35 ν. 3907/2011
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 07 – Παράταση προθεσμίας οικειοθελούς αναχώρησης – Αντικατάσταση παρ. 1 και 2 άρθρου 36 ν. 3907/2011
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 08 – Επιδόσεις αδειών διαμονής και απορριπτικών αποφάσεων – Αντικατάσταση παρ. 3 και 4 άρθρου 10 ν. 4251/2014
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 09 – Καθορισμός όγκου εισδοχής για εργασία – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 11 ν. 4251/2014
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 10 – Άδεια διαμονής για επένδυση σε τίτλους ή τραπεζική κατάθεση – Προσθήκη περ. 10 στο άρθρο 16 ν. 4251/2014Άρθρο 10 – Άδεια διαμονής για επένδυση σε τίτλους ή τραπεζική κατάθεση – Προσθήκη περ. 10 στο άρθρο 16 ν. 4251/2014
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 11 – Ψηφιακοί νομάδες – Προσθήκη περ. ιε στην παρ. 1 άρθρου 18 ν. 4251/2014Άρθρο 11 – Ψηφιακοί νομάδες – Προσθήκη περ. ιε στην παρ. 1 άρθρου 18 ν. 4251/2014
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 12 – Ειδικότερα ζητήματα αδειών διαμονής – Τροποποίηση άρθρου 20 ν. 4251/2014
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Αιτήσεις θεραπείας κατά αποφάσεων που εκδίδονται κατ’ εφαρμογή του ν. 4251/2014 – Αντικατάσταση παρ. 2 άρθρου 25 ν. 4251/2014
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Ανάκληση και άρνηση ανανέωσης του καθεστώτος του πρόσφυγα – Τροποποίηση άρθρου 14 ν. 4636/2019
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 15 – Ρυθμίσεις για τη χορήγηση άδειας διαμονής σε δικαιούχο διεθνούς προστασίας και σε μέλη οικογένειάς του – Αντικατάσταση παρ. 1 και 4 άρθρου 24 ν. 4636/2019
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 16 – Ρύθμιση ζητημάτων ταξιδιωτικών εγγράφων – Αντικατάσταση παρ. 1 και 4 άρθρου 25 ν. 4636/2019
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 17 – Ρυθμίσεις για τον Προσωρινό Αριθμό Ασφάλισης και Υγειονομικής Περίθαλψης Αλλοδαπού (Π.Α.Α.Υ.Π.Α.) – Αντικατάσταση παρ. 2 άρθρου 55 ν. 4636/2019
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 18 – Ρυθμίσεις σχετικά με την παραμονή των αιτούντων διεθνή προστασία – Τροποποίηση άρθρων 68 και 104 ν. 4636/2019
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 19 – Διάρκεια ισχύος δελτίου αιτούντος διεθνή προστασία – Στοιχεία ταυτότητας αιτούντων – Παραίτηση από το καθεστώς δικαιούχου διεθνούς προστασίας – Τροποποίηση άρθρων 70, 79 και 91 ν. 4636/2019
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 20 – Στοιχεία απορριπτικής απόφασης επί αιτήσεως διεθνούς προστασίας – Τροποποίηση άρθρου 82 ν. 4636/2019
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 21 – Παράβολο υποβολής μεταγενέστερης αίτησης – Προσθήκη παρ. 10 στο άρθρο 89 ν. 4636/2019
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 22 – Ρυθμίσεις σχετικά με αποφάσεις ανάκλησης καθεστώτος διεθνούς προστασίας – Αντικατάσταση παρ. 4 άρθρου 94 ν. 4636/2019Άρθρο 22 – Ρυθμίσεις σχετικά με αποφάσεις ανάκλησης καθεστώτος διεθνούς προστασίας – Αντικατάσταση παρ. 4 άρθρου 94 ν. 4636/2019
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 23 – Απόφαση επιστροφής επί απόρριψης της προσφυγής – Αντικατάσταση παρ. 10 άρθρου 95 ν. 4636/2019
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 24 – Στελέχωση της Υπηρεσίας Ασύλου – Αντικατάσταση παρ. 1 και 2 άρθρου 2 ν. 4375/2016Άρθρο 24 – Στελέχωση της Υπηρεσίας Ασύλου – Αντικατάσταση παρ. 1 και 2 άρθρου 2 ν. 4375/2016
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 25 – Σύσταση θέσης Διοικητικού Διευθυντή Αρχής Προσφυγών – Αντικατάσταση παρ.1 άρθρου 5 ν. 4375/2016Άρθρο 25 – Σύσταση θέσης Διοικητικού Διευθυντή Αρχής Προσφυγών – Αντικατάσταση παρ.1 άρθρου 5 ν. 4375/2016
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 26 – Περιφερειακές Υπηρεσίες της Υπηρεσίας Υποδοχής και Ταυτοποίησης – Τροποποίηση του άρθρου 8 ν. 4375/2016
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 27 – Διαδικασία ίδρυσης και κατάργησης και θέματα λειτουργίας των δομών της παρ. 4 του άρθρου 8 του ν. 4375/2016 – Αντικατάσταση άρθρου 10 ν. 4375/2016Άρθρο 27 – Διαδικασία ίδρυσης και κατάργησης και θέματα λειτουργίας των δομών της παρ. 4 του άρθρου 8 του ν. 4375/2016 – Αντικατάσταση άρθρου 10 ν. 4375/2016
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 28 – Ρυθμίσεις στελέχωσης της Υπηρεσίας Υποδοχής και Ταυτοποίησης και των Περιφερειακών Υπηρεσιών της – Τροποποίηση άρθρου 11 ν. 4375/2016
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 29 – Γενικοί και Εσωτερικοί Κανονισμοί Λειτουργίας των Περιφερειακών Υπηρεσιών της Υπηρεσίας Υποδοχής και Ταυτοποίησης – Αντικατάσταση παρ. 2 και 3 άρθρου 17 ν. 4375/2016Άρθρο 29 – Γενικοί και Εσωτερικοί Κανονισμοί Λειτουργίας των Περιφερειακών Υπηρεσιών της Υπηρεσίας Υποδοχής και Ταυτοποίησης – Αντικατάσταση παρ. 2 και 3 άρθρου 17 ν. 4375/2016
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 30 – Ρυθμίσεις για τη στελέχωση της Ειδικής Υπηρεσίας Συντονισμού και Διαχείρισης Προγραμμάτων Ταμείου Ασύλου, Μετανάστευσης και Ένταξης και Ταμείου Εσωτερικής Ασφάλειας και άλλων πόρων (Ε.Υ. ΣΥ. Δ Τ.Α.Μ.Ε.Τ.Ε.Α.Α.Π.) – Τροποποίηση άρθρου 76 ν. 4375/2016Άρθρο 30 – Ρυθμίσεις για τη στελέχωση της Ειδικής Υπηρεσίας Συντονισμού και Διαχείρισης Προγραμμάτων Ταμείου Ασύλου, Μετανάστευσης και Ένταξης και Ταμείου Εσωτερικής Ασφάλειας και άλλων πόρων (Ε.Υ. ΣΥ. Δ Τ.Α.Μ.Ε.Τ.Ε.Α.Α.Π.) – Τροποποίηση άρθρου 76 ν. 4375/2016
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 31 -Ρυθμίσεις για τη χρηματοδότηση των προγραμμάτων του πολυετούς Εθνικού Προγράμματος – Αντικατάσταση παρ. 1 άρθρου 78 ν. 4375/2016Άρθρο 31 -Ρυθμίσεις για τη χρηματοδότηση των προγραμμάτων του πολυετούς Εθνικού Προγράμματος – Αντικατάσταση παρ. 1 άρθρου 78 ν. 4375/2016
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 32 – Κράτηση και διαδικασία απέλασης – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 81 ν. 3386/2005
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 33 – Ρυθμίσεις Ταμείου Αλληλεγγύης του άρθρου 196 του ν. 4662/2020 – Τροποποίηση άρθρου 196 ν. 4662/2020Άρθρο 33 – Ρυθμίσεις Ταμείου Αλληλεγγύης του άρθρου 196 του ν. 4662/2020 – Τροποποίηση άρθρου 196 ν. 4662/2020
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 34 – Κάλυψη θέσεων προϊσταμένων Υπηρεσιών του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου – Τροποποίηση παρ. 1, 3 και 4 άρθρου 113 ν. 4674/2020
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 35 – Χορήγηση Προσωρινού Αριθμού Ασφάλισης και Υγειονομικής Περίθαλψης Αλλοδαπού (Π.Α.Α.Υ.Π.Α.) σε αιτούντες διεθνή προστασίαΆρθρο 35 – Χορήγηση Προσωρινού Αριθμού Ασφάλισης και Υγειονομικής Περίθαλψης Αλλοδαπού (Π.Α.Α.Υ.Π.Α.) σε αιτούντες διεθνή προστασία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 36 – Ομάδες ΕργασίαςΆρθρο 36 – Ομάδες Εργασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 37 – Πόροι του ειδικού επιδόματος Ε.Υ. ΣΥ. Δ. Τ.Α.Μ.Ε.Τ.Ε.Α.Α.Π. – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 48 ν. 4686/2020Άρθρο 37 – Πόροι του ειδικού επιδόματος Ε.Υ. ΣΥ. Δ. Τ.Α.Μ.Ε.Τ.Ε.Α.Α.Π. – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 48 ν. 4686/2020
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 38 – Μεταβατικές διατάξεις
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 39 – Καταργούμενες διατάξεις
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 40 – Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
18 Ιουνίου 2021, 19:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
2 Ιουλίου 2021, 18:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
5 Σχόλια 151 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 1133 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- «ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΠΙΤΡΟΠΕΙΑΣ ΑΣΥΝΟΔΕΥΤΩΝ ΑΝΗΛΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΛΑΙΣΙΟ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ ΑΣΥΝΟΔΕΥΤΩΝ ΑΝΗΛΙΚΩΝ"
- Κώδικας Μετανάστευσης
- Δημόσια Ηλεκτρονική Διαβούλευση για την «Εθνική Στρατηγική για την Ένταξη»
- Δημόσια Ηλεκτρονική Διαβούλευση για την «Εθνική Στρατηγική για την Προστασία των Ασυνόδευτων Ανηλίκων»
- Αναμόρφωση διαδικασιών απελάσεων και επιστροφών πολιτών τρίτων χωρών, ζητήματα αδειών διαμονής και διαδικασιών χορήγησης διεθνούς προστασίας και άλλες διατάξεις...
- Βελτίωση Μεταναστευτικής Νομοθεσίας, τροποποίηση διατάξεων των νόμων 4636/2019 (A’ 169), 4375/2016 (A’ 51), 4251/2014 (Α’ 80) και άλλες διατάξεις
- τροποποίηση του ν. 4251/2014 (80 Α') για την προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 2014/66/ΕΕ της 15ης Μαϊου 2014
- Εθνική Στρατηγική για την Ένταξη
- Αναδιοργάνωση Υπηρεσίας Υποδοχής και Ταυτοποίησης, ενσωμάτωση Οδηγίας (ΕΕ) 2016/801 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 11ης Μαΐου 2016 στην ελληνική νομοθεσία
Ως προς την προτεινόμενη παρ. 3 που απαλείφει και από τον ν. 4251/2014 την κατηγορία της άδειας διαμονής για ανθρωπιστικούς λόγους έπειτα από παραπομπή σε απορριπτική απόφαση της Αρχής Προσφυγών, η οποία είχε καταργηθεί ήδη από τον ν. 4375/2016 με τον ν. 4686/2020 αναφέρουμε τα εξής:
Ως οργανισμός έχουμε εκφράσει εξ αρχής την αντίθεσή μας στην κατάργηση της δυνατότητας χορήγησης άδειας διαμονής για ανθρωπιστικούς λόγους σε αιτούντες άσυλο. Η παραπομπή σε άδεια διαμονής για ανθρωπιστικούς λόγους αποτελεί την απαραίτητη δικλείδα ασφαλείας για ευάλωτες ομάδες αιτούντων άσυλο. Πολλοί άνθρωποι, μπορεί να μην στοιχειοθετούν τις προϋποθέσεις για το καθεστώς διεθνούς προστασίας, έχουν όμως σοβαρούς λόγους (υγείας ή υφιστάμενων βιοτικών δεσμών), ώστε να χρειάζεται να τους παρασχεθεί το δικαίωμα νόμιμης διαμονής στη χώρα. Γι’ αυτόν τον λόγο είναι αναγκαία η επαναφορά αυτής της δυνατότητας.
Η αίτηση θεραπείας είναι κατ’ αρχήν απρόθεσμη σύμφωνα με τα όσα ορίζονται στο άρθρο 24 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας, δεν προβλέπεται δηλαδή κάποια γενική προθεσμία για την άσκησή της. Η ισχύουσα διάταξη του ν. 4251/2014 προβλέπει για την αίτηση θεραπείας ότι «δεν εξετάζεται, εφόσον υποβληθεί μετά την παρέλευση εύλογου χρόνου που υπερβαίνει τους έξι (6) μήνες από την επίδοση της απόφασης, εκτός εάν συντρέχουν λόγοι ανωτέρας βίας».
Με την προτεινόμενη τροποποίηση η προθεσμία αυτή μειώνεται από το μισό έτος στον ένα μήνα, χωρίς μάλιστα τη δυνατότητα εκπρόθεσμης υποβολής της αίτησης για λόγους ανωτέρας βίας. Μειώνεται, επομένως, ουσιωδώς το χρονικό περιθώριο άσκησης αυτού του δικαιώματος του αιτούντος, ενώ σε ένα τόσο σύντομο χρονικό διάστημα όπως ο ένας μήνας τίθεται ο κίνδυνος ο διοικούμενος να μην έχει προλάβει να συλλέξει όλα τα απαραίτητα σχετικά έγγραφα ως αποδεικτικά των ισχυρισμών που επιθυμεί να προβάλει στην αίτηση θεραπείας.
Τέλος, πρέπει να αναθεωρηθεί το παράβολο των 50 ευρώ, καθώς είναι υπέρμετρα υψηλό συγκριτικά και με άλλες διοικητικές διαδικασίες (π.χ. ενστάσεις κατά της διοίκησης) και προσομοιάζει περισσότερο σε δικαστικό παράβολο.
Η αντικατάσταση της παρ. 2 είναι μια δυσμενής εξέλιξη καθώς μειώνεται κατά πολύ ο χρόνος για υποβολή αίτησης θεραπείας το οποίο ήταν 6 μήνες και τώρα με την πρόταση αυτή γίνεται 1 μήνας. Είναι παρά πολύ μικρό το χρονικά διάστημα για έναν άνθρωπο να μπορεί να μαζέψει όσα δικαιολογητικά χρειάζονται για την αίτηση θεραπείας ακόμα περισσότερο σε μια εποχή όπου οι υπηρεσίες κάθε είδους υπολειτουργούν λόγω της υγειονομικής κατάστασης και δεν γνωρίζει κανείς πως θα εξελιχθεί η κατάσταση λειτουργείας τους ούτε μεσοπρόθεσμα ούτε μακροπρόθεσμα. Η πρότασή μας είναι το χρονικό περιθώριο για την αίτηση θεραπείας να γίνει 3 μήνες ώστε να εξασφαλιστεί αντικειμενικά η δυνατότητα των ατόμων να συλλέξουν όλα τα απαραίτητα έγγραφα.
Επίσης θεωρούμε ότι θα πρέπει να αναθεωρηθεί το ποσό του παραβόλου διότι τα 50 ευρώ είναι μεγάλο ποσό.
Τα αστεία πρέπει να τελειώσουν.
Δυνατότητα υποβολής απεριορίστου αριθμού αιτήσεων θεραπείας, οποτεδήποτε, όπως ισχύει σε όλες τις περιπτώσεις εκτός του Νόμου 4251/2014 και έχει κρίνει η νομολογία του ΣτΕ, καθώς και υποχρέωση της διοίκησης να εξετάζει κατ’ ουσίαν την αίτηση θεραπείας, κατά τα λοιπά καταλαβαίνει ο ένας τον άλλο.
Μην προσπαθείτε να αποφύγετε τον έλεγχο εσφαλμένων αποβάσεων σας περιορίζοντας τα νόμιμα δικαιώματα των αλλοδαπών.
Παναγιώτης Σταματόπουλος
ΑΜ ΔΣΑ 011156
Το παράβολο των 50 ευρώ είναι υπερβολικό και θα πρέπει να αναθεωρηθεί η καταβολή του.
Μοιάζει με εισπρακτικό τιμωρητικό μέτρο.
Πρέπει να προβλεφθεί η δυνατότητα για εκπρόθεσμη υποβολή αίτησης θεραπείς με αιτιολόγηση (λόγοι υγείας κτλ)