1. Τα μέλη του οργάνου διοίκησης του Φ.Π.Υ.Ε., που ορίζεται από τον Εισαγγελέα ως επίτροπος, ο συντονιστής και ο εντεταλμένος επιτροπείας δεν μπορούν να ασκούν τα καθήκοντα που προβλέπονται από τον παρόντα, εφόσον τα συμφέροντα του εκπροσωπούμενου ασυνόδευτου ανηλίκου συγκρούονται με τα δικά τους, των συζύγων ή των συμβιούντων, κατά την έννοια του άρθρου 1 του ν. 4356/2015 (Α’ 181), των συγγενών εξ αίματος ή εξ αγχιστείας, κατ’ ευθείαν γραμμή απεριόριστα, καθώς και εκ πλαγίου έως και δευτέρου βαθμού.
2. Η αμερόληπτη και ανεξάρτητη άσκηση των καθηκόντων επηρεάζεται, ιδίως, όταν προκύπτει:
α) όφελος, οικονομικό ή μη, για τα επιτροπικά όργανα της παρ. 1 ή τους συγγενείς ή πρόσωπα, φυσικά ή νομικά, με τα οποία υφίσταται ιδιαίτερος δεσμός ή ιδιάζουσα σχέση, και
β) βλάβη, οικονομική ή μη, για τον εκπροσωπούμενο ασυνόδευτο ανήλικο.
3. Ο Φ.Π.Υ.Ε. που ορίζεται από τον Εισαγγελέα ως επίτροπος ασυνόδευτου ανηλίκου, εφόσον έχει οριστεί σύμφωνα με το πρώτο εδάφιο της παρ. 2 του άρθρου 10, δεν μπορεί να είναι ταυτόχρονα φορέας λειτουργίας δομής στην οποία φιλοξενείται ο ίδιος ανήλικος.
παρ.3 Σε καμία χώρα της ΕΕ δεν απαγορεύεται σε φορέα που λειτουργεί Δομή Φιλοξενίας να είναι επίτροπος στη Δομή του. Θα έπρεπε να διασφαλίζεται η παροχή ισότιμων υπηρεσιών επιτροπείας σε όλα τα παιδιά από το Συμβούλιο Επιτροπείας ΑΑ
Θεωρούμε πολύ σημαντική και ορθή τη διάταξη του αρθ.18 παρ.3 του νομοσχεδίου, δηλαδή ότι ο Φ.Π.Υ.Ε. που ορίζεται ως επίτροπος δεν μπορεί να είναι ο φορέας λειτουργίας της δομής που διαβιώνει το ασυνόδευτο παιδί.