1. Η Μονάδα Θεσμικής Προστασίας της Ειδικής Γραμματείας Προστασίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου (Μονάδα Θεσμικής Προστασίας) είναι αρμόδια για τον σχεδιασμό, τον προγραμματισμό, την οργάνωση, τον συντονισμό, την παρακολούθηση, τον έλεγχο και την αξιολόγηση επιχειρησιακών προγραμμάτων, δράσεων και διαδικασιών ως προς την επιτροπεία των ασυνόδευτων ανηλίκων.
2. Όργανα της επιτροπείας ασυνόδευτων ανηλίκων είναι: α) ο Εισαγγελέας, β) ο επίτροπος, γ) ο εντεταλμένος επιτροπείας και δ) το Συμβούλιο Επιτροπείας Ασυνόδευτων Ανηλίκων του άρθρου 22.
Αρχική «ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΠΙΤΡΟΠΕΙΑΣ ΑΣΥΝΟΔΕΥΤΩΝ ΑΝΗΛΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΛΑΙΣΙΟ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ ΑΣΥΝΟΔΕΥΤΩΝ ΑΝΗΛΙΚΩΝ"ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΑΡΜΟΔΙΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΚΑΙ ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΟΙ ΦΟΡΕΙΣ Άρθρο 6 Αρμόδια αρχή και όργανα της επιτροπείας
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΑΡΜΟΔΙΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΚΑΙ ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΟΙ ΦΟΡΕΙΣ Άρθρο 6 Αρμόδια αρχή και όργανα της επιτροπείας
- 8 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΠΙΤΡΟΠΕΙΑΣ ΑΣΥΝΟΔΕΥΤΩΝ ΑΝΗΛΙΚΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 Σκοπός
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 2 Αντικείμενο
- 11 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 3 Ορισμοί
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 4 Πεδίο εφαρμογής
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 5 Γενικές αρχές
- 4 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΑΡΜΟΔΙΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΚΑΙ ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΟΙ ΦΟΡΕΙΣ Άρθρο 6 Αρμόδια αρχή και όργανα της επιτροπείας
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 7 Αναγγελία κατάστασης επιτροπείας
- 7 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΚΑΙ ΟΡΙΣΜΟΥ ΕΠΙΤΡΟΠΟΥ Άρθρο 8 Φορείς παροχής υπηρεσιών επιτροπείας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 9 Πόροι χρηματοδότησης
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 10 Διαδικασία ορισμού επιτρόπου
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 11 Δικαίωμα αποποίησης και παραίτησης
- 3 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ E’ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΙΑΣ ΑΣΥΝΟΔΕΥΤΩΝ ΑΝΗΛΙΚΩΝ Άρθρο 12 Λειτουργίες της επιτροπείας
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 13 Επιμέλεια ασυνόδευτου ανηλίκου
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 14 Εκπροσώπηση σε θέματα προσωπικής κατάστασης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 15 Συνδρομή σε περιουσιακά θέματαΆρθρο 15 Συνδρομή σε περιουσιακά θέματα
- 8 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ’ ΑΠΑΣΧΟΛΟΥΜΕΝΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΚΑΙ ΘΕΣΜΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ Άρθρο 16 Εντεταλμένος επιτροπείας
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 17 Συντονισμός και επίβλεψη εντεταλμένων επιτροπείας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 18 Σύγκρουση συμφερόντων
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 19 Λήξη επιτροπείας
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 20 Παύση επιτρόπου και εντεταλμένου επιτροπείας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 21 Ευθύνη επιτρόπου και εντεταλμένου επιτροπείας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 22 Συμβούλιο Επιτροπείας Ασυνόδευτων Ανηλίκων
- 7 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ’ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΘΟΔΗΓΗΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΙΑΣ ΑΣΥΝΟΔΕΥΤΩΝ ΑΝΗΛΙΚΩΝ Άρθρο 23 Διαδικασία εποπτείας και ελέγχου
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 24 Κατάρτιση και επιμόρφωση
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 25 Κατευθυντήριες γραμμές και πρότυπες διαδικασίες
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ ΑΣΥΝΟΔΕΥΤΩΝ ΑΝΗΛΙΚΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 26 ΣκοπόςΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ ΑΣΥΝΟΔΕΥΤΩΝ ΑΝΗΛΙΚΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 26 Σκοπός
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 27 ΑντικείμενοΆρθρο 27 Αντικείμενο
- 5 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΔΟΜΕΣ ΜΑΚΡΟΧΡΟΝΙΑΣ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ ΑΣΥΝΟΔΕΥΤΩΝ ΑΝΗΛΙΚΩΝ Άρθρο 28 Κέντρα φιλοξενίας ασυνόδευτων ανηλίκων
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 29 Εποπτευόμενα διαμερίσματα ημιαυτόνομης διαβίωσης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΑΣΥΝΟΔΕΥΤΩΝ ΑΝΗΛΙΚΩΝ Άρθρο 30 Εθνικό Μητρώο Προστασίας Ασυνόδευτων ΑνηλίκωνΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΑΣΥΝΟΔΕΥΤΩΝ ΑΝΗΛΙΚΩΝ Άρθρο 30 Εθνικό Μητρώο Προστασίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 31 Αρμόδια Αρχή διαχείρισης αιτημάτων στέγασηςΆρθρο 31 Αρμόδια Αρχή διαχείρισης αιτημάτων στέγασης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 32 Διαδικασία διαχείρισης αιτημάτων στέγασηςΆρθρο 32 Διαδικασία διαχείρισης αιτημάτων στέγασης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 33 Εθνικός Μηχανισμός Επείγουσας Ανταπόκρισης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 34 Συνοδείες ασυνόδευτων ανηλίκων
- 1 ΣχόλιοΜΕΡΟΣ ΤΡΙΤΟ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ – ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ – ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 35 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 36 Μεταβατικές διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 37 Καταργούμενες διατάξειςΆρθρο 37 Καταργούμενες διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ ΤΕΤΑΡΤΟ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 38 Έναρξη ισχύοςΜΕΡΟΣ ΤΕΤΑΡΤΟ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 38 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
20 Ιουνίου 2022, 21:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
4 Ιουλίου 2022, 21:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
4 Σχόλια 153 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 1133 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- «ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΠΙΤΡΟΠΕΙΑΣ ΑΣΥΝΟΔΕΥΤΩΝ ΑΝΗΛΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΛΑΙΣΙΟ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ ΑΣΥΝΟΔΕΥΤΩΝ ΑΝΗΛΙΚΩΝ"
- Κώδικας Μετανάστευσης
- Δημόσια Ηλεκτρονική Διαβούλευση για την «Εθνική Στρατηγική για την Ένταξη»
- Δημόσια Ηλεκτρονική Διαβούλευση για την «Εθνική Στρατηγική για την Προστασία των Ασυνόδευτων Ανηλίκων»
- Αναμόρφωση διαδικασιών απελάσεων και επιστροφών πολιτών τρίτων χωρών, ζητήματα αδειών διαμονής και διαδικασιών χορήγησης διεθνούς προστασίας και άλλες διατάξεις...
- Βελτίωση Μεταναστευτικής Νομοθεσίας, τροποποίηση διατάξεων των νόμων 4636/2019 (A’ 169), 4375/2016 (A’ 51), 4251/2014 (Α’ 80) και άλλες διατάξεις
- τροποποίηση του ν. 4251/2014 (80 Α') για την προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 2014/66/ΕΕ της 15ης Μαϊου 2014
- Εθνική Στρατηγική για την Ένταξη
- Αναδιοργάνωση Υπηρεσίας Υποδοχής και Ταυτοποίησης, ενσωμάτωση Οδηγίας (ΕΕ) 2016/801 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 11ης Μαΐου 2016 στην ελληνική νομοθεσία
Άρθρο 6: Παρότι στο άρθρο 17 αναφέρεται ο συντονιστής ως διορισμένος από τον επίτροπο, δεν υπάρχει καμία αναφορά στο άρθρο 6. Χρειάζεται συγκεκριμένα να προσδιοριστεί ο ρόλος του συντονιστή, ο φορέας που υπάγεται, η σχέση και ο έλεγχος μεταξύ των διαφόρων οργάνων.
Στην παρ. 2 δεν περιλαμβάνεται ο συντονιστής, αν και αναφέρεται στο άρ. 17 του νομοσχεδίου, ανάμεσα στα όργανα της Επιτροπείας. Αν αυτό οφείλεται σε παραδρομή θα πρέπει να συμπληρωθεί, άλλως θα πρέπει να αποσαφηνιστεί ο ρόλος και η συμμετοχή του Συντονιστή στην όλη διαδικασία.
Θα πρέπει να ελεγχθεί η συμβατότητα των διατάξεων του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου με αυτές του αρθ. 66 Ν.4939/2022. Ενδεικτικά, στο άρθρο 66 παρ. 2 ορίζεται ότι “2. Όργανα της επιτροπείας ασυνόδευτων ανηλίκων είναι ο Εισαγγελέας Ανηλίκων ή όπου δεν υπάρχει, ο κατά τόπον αρμόδιος Εισαγγελέας Πρωτοδικών, ο επίτροπος ασυνόδευτου ανηλίκου και το Εποπτικό Συμβούλιο Επιτροπείας Ασυνόδευτων Ανηλίκων του άρθρου 19 του ν. 4554/2018 (Α’ 130)”, γεγονός που ενδέχεται να δημιουργήσει ερμηνευτικά προβλήματα με τα όργανα που προβλέπονται στο παρόν νομοσχέδιο.
Παρά το ότι η ΝΔ κατηγορούσε τις ΜΚΟ ότι δρούσαν και χρηματοδοτούνταν ανεξέλεγκτα επί ΣΥΡΙΖΑ και αυτή θα τις καταργούσε, με το συγκεκριμένο Σ/Ν, όχι απλώς τους εμπιστεύεται το σύνολο της φροντίδας των ασυνόδευτων, αλλά οι ελεγκτικοί μηχανισμοί, σε όλες τις φάσεις (επιλογή ΦΠΥΕ, επιλογή εντεταλμένων επιτροπείας, επιλογή συντονιστή επιτρόπων, αναφορές ΦΠΥΕ και συντονιστών) είναι αποκλειστικά ευθύνη των ΜΚΟ.Πρόκειται προφανώς για αποποίηση της δικής της ευθύνης ή ίσως εκ των υστέρων αναγνώριση του δύσκολου έργου τους. Επιπλέον δεν περιγράφεται και ο τρόπος διασύνδεσης κάθε οργάνου και το πέρας των αρμοδιοτήτων εκάστου.
Στα όργανα της επιτροπείας (Εισαγγελέας, Επίτροπος, Εντεταλμένος Επιτροπείας και Συμβούλιο Επιτροπείας) δεν περιλαμβάνεται ο συντονιστής, παρόλο που αναφέρεται στο άρθρο 17, ως διορισμένος από τον επίτροπο. Προβληματισμοί ως προς την πολυπλοκότητα του μορφώματος που στερείται σαφούς προσδιορισμού της σχέσης μεταξύ των οργάνων και του ιεραρχικού ελέγχου καθενός εξ αυτών. Ποιος είναι ο ακριβής ρόλος του συντονιστή, σε ποιον φορέα υπάγεται και από ποιον εποπτεύεται;