• Σχόλιο του χρήστη 'Τμήμα Συντονισμού και Εφαρμογής Διαδοχικής Ασφάλισης' | 2 Μαρτίου 2017, 16:51
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    02/03/2017 Επί του Σχεδίου του νέου οργανογράμματος του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης έχουμε τις ακόλουθες απόψεις: 1. Η διάρθρωση της Γενικής Γραμματείας Κοινωνικής Ασφάλισης (ΓΓΚΑ) πρέπει να διαχωριστεί σε α’ πυλώνα (δημόσιο ασφαλιστικό σύστημα) και β’ πυλώνα (επαγγελματική ασφάλιση) κοινωνικής ασφάλισης. 2. Η σειρά των Διευθύνσεων στο προτεινόμενο οργανόγραμμα πρέπει να ακολουθεί τη σειρά που αποτυπώνεται στον τίτλο του Υπουργείου και στη διάρθρωση των Υπηρεσιών αυτού, ήτοι η Γενική Δ/νση Κοινωνικής Ασφάλισης τέταρτη στη σειρά και όχι πέμπτη. 3. Η προτεινόμενη διάρθρωση των Υπηρεσιών της ΓΓΚΑ παραπέμπει σε διάρθρωση ασφαλιστικού οργανισμού. Η ΓΓΚΑ του Υπουργείου ασκεί επιτελικό και εποπτικό ρόλο, ο οποίος δεν αποτυπώνεται στο προτεινόμενο οργανόγραμμα. Οι αρμοδιότητες της ΓΓΚΑ δεν ταυτίζονται με τις αρμοδιότητες των εποπτευόμενων ασφαλιστικών οργανισμών (ΕΦΚΑ, ΕΤΕΑΕΠ). 4. Ειδικότερα, οι τρείς προτεινόμενες Δ/νσεις Κύριας Ασφάλισης και Εισφορών, Παροχών Κύριας Σύνταξης και Παροχών Ασθένειας και Λοιπών Παροχών παραπέμπουν και συγχέονται με αντίστοιχες Δ/νσεις του ΕΦΚΑ που αποτελεί εποπτευόμενο φορέα του Υπουργείου, το έργο των οποίων θα πρέπει να είναι διακριτό. Αντιθέτως, ο εποπτικός και επιτελικός ρόλος αποτυπώνεται ορθά στη διάρθρωση της Δ/νσης Πρόσθετης και Επαγγελματικής Ασφάλισης που εποπτεύει τον έτερο μεγάλο φορέα του ελληνικού κοινωνικοασφαλιστικού συστήματος το ΕΤΕΑΕΠ (υπό την επιφύλαξη του διακριτού ρόλου των δύο πυλώνων κοινωνικής ασφάλισης όπως αναφέρθηκε ανωτέρω). Ως εκ τούτου, στο ίδιο οργανόγραμμα ακολουθούνται δύο διαφορετικές προσεγγίσεις. Δηλαδή στην Κύρια ασφάλιση ακολουθήθηκε εσφαλμένα το μοντέλο του ΕΦΚΑ ενώ στην Πρόσθετη ασφάλιση παρέμεινε ορθά στην πρότερη λογική της επιτελικής υπηρεσίας του Υπουργείου. 5. Η Δ/νση Διαδοχικής Κοινωνικής Ασφάλισης έχει παραλειφθεί και η συνολική αντιμετώπιση της κοινωνικής ασφάλισης μέσα στη Γενική Γραμματεία Κοινωνικής Ασφάλισης σε εθνικό, ευρωπαϊκό, διμερές και διεθνές επίπεδο φαίνεται ότι έχει διασπαστεί, καθόσον η Δ/νση αυτή ασκεί ουσιαστική πολιτική στον τομέα της κοινωνικής ασφάλισης. 6. Το Τμήμα του Συντονισμού και Εφαρμογής Διαδοχικής Ασφάλισης εμφανίζεται ως «Τμήμα Διαδοχικής – Διακρατικής Ασφάλισης» στη Δ/νση Παροχών Κύριας Σύνταξης, γεγονός που δείχνει ότι δεν έχει ληφθεί υπόψη το συνολικό αντικείμενο του Τμήματος που αφορά στον συντονισμό της διαδοχικής ασφάλισης όχι μόνο μεταξύ των εντασσομένων ταμείων κύριας ασφάλισης στον ΕΦΚΑ, αλλά μεταξύ των ενταχθέντων ταμείων επικουρικής ασφάλισης στο ΕΤΕΑΕΠ, των ταμείων πρόνοιας- εφάπαξ παροχών στο ΕΤΕΑΕΠ, καθώς και μεταξύ του ΕΤΕΑΕΠ και των επαγγελματικών ταμείων. 7. Ως εκ τούτου, προτείνεται η τροποποίηση του οργανογράμματος του Υπουργείου ως εξής: Α’ Πυλώνας: Δ/νση Κύριας Ασφάλισης Μισθωτών Δ/νση Κύριας Ασφάλισης Μη Μισθωτών Δ/νση Πρόσθετης Ασφάλισης Δ/νση Διαδοχικής και Διακρατικής Κοινωνικής Ασφάλισης Δ/νση Ασθένειας και Λοιπών Παροχών Β’ Πυλώνας: Δ/νση Επαγγελματικής Ασφάλισης Η Αν. Προϊσταμένη Τμήματος Α’ Συντονισμού και Εφαρμογής Διαδοχικής Ασφάλισης Δ/νση Διαδοχικής Κοινωνικής Ασφάλισης Σωτηρία Παπαϊωάννου Οι Εισηγητές Γρηγορία Πολύδερα Κων/νος Ζαγκλής