OΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ-ΣΕΠΕ (768) ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ (430) ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ (661) ΟΣΥΠΕ (421)
Αρχική ΕΠΑΝΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΔΟΜΩΝ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ
- 6 ΣχόλιαΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟ ΟΡΓΑΝΟΓΡΑΜΜΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ
- 0 ΣχόλιαΚΕΝΤΡΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΛΑΝΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΒΕΡΝΑΡΔΑΚΗΣ
- 0 ΣχόλιαΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ_ΟΡΑΜΑ
- 0 ΣχόλιαΤΟ ΟΡΑΜΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΤΟΥ
- 1 ΣχόλιοΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ
- 2 ΣχόλιαΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
- 12 ΣχόλιαΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ
- 1 ΣχόλιοΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ SWOT
- 0 ΣχόλιαΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΡΟΝΟΙΑΣ
- 4 ΣχόλιαΑΥΤΟΤΕΛΗ ΤΜΗΜΑΤΑ
- 5 ΣχόλιαΣΩΜΑ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ (ΣΕΠΕ)
- 1 ΣχόλιοΣΧΟΛΙΑ – ΑΠΟΨΕΙΣ
Παρατηρήσεις σχετικά με το Αυτοτελές Τμήμα ΠΣΕΑ
Πολιτική Σχεδίαση Έκτακτης Ανάγκης (ΠΣΕΑ) είναι η σχεδίαση και ο προγραμματισμός που αναφέρονται στην οργάνωση, την προπαρασκευή και την κινητοποίηση του συνόλου των Πολιτικών (μη στρατιωτικών) Δυνάμεων της Χώρας, με σκοπό την συνέχιση της αποτελεσματικής λειτουργίας του κράτους και την επιβίωση σε καιρό πολέμου και την συμβολή στην Εθνική Άμυνα. Η δημόσια πολιτική Παλλαϊκής Άμυνας – Πολιτικής Σχεδίασης Έκτακτης Ανάγκης (ΠΑΜ-ΠΣΕΑ) είναι οριζόντια πολιτική, ασκούμενη στο σύνολο της δημόσιας διοίκησης και προς τούτο διαθέτει οργανωτικές δομές στα Υπουργεία, στις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις, στις Περιφέρειες και στις Περιφερειακές Ενότητες. Αρμόδια μονάδα στο Υπουργείο μας είναι το Αυτοτελές Τμήμα ΠΣΕΑ, που διαδέχθηκε, οργανωτικά, την Διεύθυνση ΠΑΜ-ΠΣΕΑ, που λειτουργούσε με τον προϊσχύοντα Οργανισμό. Κεντρικό συντονιστικό όργανο της Πολιτικής Σχεδίασης Έκτακτης Ανάγκης είναι το Γενικό Επιτελείο Εθνικής Άμυνας.
Η δημόσια πολιτική της Πολιτικής Σχεδίασης Έκτακτης Ανάγκης διέπεται κατά βάση από το ΝΔ 17/1974 «Περί Πολιτικής Σχεδιάσεως Εκτάκτου Ανάγκης», το οποίο έχει ισχύ τυπικού νόμου. Συνεπώς εν προκειμένω υπάρχει σε ισχύ ειδικός νόμος, που καθορίζει τον σκοπό, το περιεχόμενο, τις υπηρεσιακές δομές άσκησης της εν λόγω πολιτικής, την δομή και τις αρμοδιότητές τους. Περαιτέρω, και προκειμένου να ενισχυθεί ο ρόλος αυτών των δομών στην εσωτερική δομή της δημόσιας υπηρεσίας, αυτές είθισται να υπάγονται απ’ ευθείας στην πολιτική ηγεσία. Κατά ρητή πρόβλεψη του ως άνω νόμου, στο άρθρο 15 «Παρ΄εκάστω Υπουργείω συνιστάται και λειτουργεί Υπηρεσία Πολιτικής Σχεδιάσεως Εκτάκτου Ανάγκης επιπέδου τουλάχιστον Διεύθυνσης, υπαγόμενη εις τον Υπουργόν».
Κατά συνέπεια, ήδη και με τον υφιστάμενο Οργανισμό, η υποβάθμιση της, έως το 2014 Διεύθυνσης ΠΣΕΑ του Υπουργείου μας σε Αυτοτελές Τμήμα προσκρούει στη ρητή ως άνω διάταξη, αλλά και σε πάγια εκπεφρασμένη θέση του ΓΕΕΘΑ ότι οι εν λόγω οργανικές μονάδες, θα πρέπει να είναι διαρθρωμένες σε επίπεδο Διεύθυνσης, λόγω της ειδικής φύσης της αποστολής τους.
Πρέπει να υπογραμμιστεί το γεγονός πως η Υπηρεσία μας χειρίζεται ευαίσθητα θέματα που άπτονται της Εθνικής Άμυνας της Πατρίδας μας, τόσο ως προς την προπαρασκευή της σε καιρό ειρήνης, όσο και για τη λειτουργία του κράτους σε καιρό πολέμου. Το υλικό που κατέχει είναι διαβαθμισμένο και απαιτεί ειδικό χειρισμό, ο οποίος περιγράφεται λεπτομερώς στον Εθνικό Κανονισμό Ασφαλείας.
Τυχόν νέα υποβάθμιση της Υπηρεσίας μας σε Τμήμα υπαγόμενο στη Διεύθυνση Διαχείρισης Ανθρώπινου Δυναμικού, θα επιφέρει τις ακόλουθες συνέπειες :
1. Υποβαθμίζεται το εντός του Υπουργείου κύρος της οργανικής μονάδας, με αποτέλεσμα, ιδίως στο πλαίσιο της ελληνικής διοικητικής κουλτούρας, να υποβαθμισθεί περαιτέρω η δυνατότητα παρέμβασής της τόσο σε υπηρεσιακό όσο και σε πολιτικό επίπεδο, να μην έχει την δυνατότητα να μετέχει σε κρίσιμες διϋπηρεσιακές συσκέψεις, να έχει ελλειπή ενημέρωση σε θέματα χάραξης πολιτικής, τα οποία τυχόν άπτονται του αντικειμένου της κλπ
2. Τίθεται εν αμφιβόλω η δυνατότητα της υπηρεσίας να διατηρεί γραμματειακή λειτουργία, δηλαδή α) Να εκδίδει ακριβή αντίγραφα εγγράφων, η σύνταξη και η διακίνηση των οποίων γίνεται βάσει του Εθνικού Κανονισμού Ασφαλείας και, ως εκ τούτου, δεν μπορεί να γίνει σε καμία από τις λοιπές γραμματείες του Υπουργείου και β) Να τηρεί το δικό της Αρχείο, ιδίως το Υπαρχείο εθνικών διαβαθμισμένων υλικών και εγγράφων.
3. Αυξάνει εντελώς δυσανάλογα τον ήδη βαρύ φόρτο εργασίας του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Διοικητικής Υποστήριξης, αφού τον επιφορτίζει και με την αρμοδιότητα μιας τόσο διακριτής και ευρείας δημόσιας πολιτικής.
Τέλος σημειώνουμε, ότι πουθενά και σε κανένα φορέα, Υπουργείο, Αποκεντρωμένη Διοίκηση ή Περιφέρεια, οι οργανικές μονάδες ΠΣΕΑ δεν εντάσσονται σε Διεύθυνση Διαχείρισης Ανθρώπινου Δυναμικού και τυχόν τέτοια πρόβλεψη στο νέο οργανισμό, θα αποτελεί ιδιάζουσα πρωτοτυπία.
Κατόπιν των ανωτέρω, προτείνουμε, εάν δεν είναι δυνατή η εκ νέου αναβάθμιση της Υπηρεσίας μας σε επίπεδο Διεύθυνσης, να παραμείνει ως Αυτοτελές Τμήμα υπαγόμενο είτε στο Γενικό Γραμματέα, είτε στην Γενική Διεύθυνση Διοικητικής Υποστήριξης.
Απόστολος Χ. Παππάς
Προϊστάμενος Αυτ. Τμήματος ΠΣΕΑ Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης