Είναι αδιανόητη η συρρίκνωση της Δ/νσης Ασφάλειας και Υγείας στην εργασία σε Δ/νση με 4 μόνο τμήματα, ενώ μέχρι σήμερα είχε 6 τμήματα.
Οι δύο βασικές επιτελικές αρμοδιότητες του Υπουργείου Εργασίας είναι η διασφάλιση των όρων εργασίας και η διασφάλιση των συνθηκών υγείας και ασφάλειας στην εργασία. Με το σκεπτικό αυτό, στις προθέσεις της Πολιτικής Ηγεσίας, όπως μας είχε ανακοινωθεί, ήταν η επανασύσταση της Δ/νσης Ασφάλειας & Υγείας στην εργασία σε Γενική Δ/νση, όπως άλλωστε λειτουργούσε εδώ και πολλά χρόνια στο Υπουργείο μας. Αντί αυτού, βλέπουμε να γίνεται περαιτέρω συρρίκνωσή της Δ/νσης σε τέσσερα μόλις τμήματα! Και μάλιστα βλέπουμε να παραλείπονται βασικές αρμοδιότητες της Δ/νσης, όπως η σύνταξη νομοθεσίας για την υγεία και ασφάλεια στην εργασία και οι μετρήσεις έκθεσης εργαζομένων σε βλαπτικούς παράγοντες.
Είναι ιδιαίτερα οξύμωρο το γεγονός ότι βοηθητικές και όχι επιτελικές Διευθύνσεις/Γενικές Διευθύνσεις του Υπουργείου μας αυξάνουν τα τμήματα που έχουν στο νέο οργανόγραμμα!
Σχόλιο στο προτεινόμενο οργανόγραμμα του Υπουργείου.
Αποστέλλω αυτό το σχόλιο, ως υπάλληλος του ΕΦΚΑ και άμεση συνεργάτης με την Διεύθυνση Διαδοχικής και Διακρατικής Ασφάλισης στο πλαίσιο συντονισμού και εφαρμογής των Ευρωπαϊκών Κανονισμών για την κοινωνική ασφάλιση και των Διμερών Συμβάσεων Κ.Α.
Παρατηρώ ότι στο ανωτέρω οργανόγραμμα έχει παραλειφθεί η ως άνω Διεύθυνση η οποία είναι η «Αρμόδια Αρχή» της Ελλάδας για την εφαρμογή του ευρωπαϊκού συντονιστικού δικαίου κοινωνικής ασφάλισης (Ε.Κ. 883/2004 και 987/2009), καθώς και «Αρμόδια Αρχή» για τη σύναψη και εφαρμογή Διμερών Συμβάσεων Κοινωνικής Ασφάλισης. Η Διεύθυνση αυτή εκπροσωπεί την Ελλάδα αξιόπιστα και υπεύθυνα στο εξωτερικό σε όλους τους τομείς της κοινωνικής ασφάλισης, διαθέτει μεγάλη εμπειρογνωσία σχετικά με την ερμηνεία των διατάξεων της ενωσιακής νομοθεσίας συντονίζοντας τους ελληνικούς ασφαλιστικούς φορείς και οργανισμούς. Η Διεύθυνση αυτή έχει αναλάβει με πλήρη αξιοπιστία, το πρώτο εξάμηνο του 2014, την Προεδρία της Ελλάδας στην Ε.Ε. στον τομέα του συντονισμού της κοινωνικής ασφάλισης, δεχόμενη πλήθος συγχαρητηρίων, επαίνων και εγκωμιαστικών σχολίων, από τις αρμόδιες Αρχές των άλλων κρατών μελών και από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, για την εξαιρετική παρουσία της στην Προεδρία της Διοικητικής Επιτροπής.
Στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής πορείας της χώρας, η κατάργηση της Διεύθυνσης αυτής θα επιφέρει δυσμενείς επιπτώσεις στην εφαρμογή της ενωσιακής νομοθεσίας από τους οργανισμούς και φορείς κοινωνικής ασφάλισης τους οποίους εποπτεύει, συντονίζει και κατευθύνει. Επιπλέον, θα δημιουργηθεί ένα δυσαναπλήρωτο κενό στη εκπροσώπηση της χώρας μας στον τομέα κοινωνικής ασφάλισης στο εξωτερικό.
5 Μαρτίου 2017, 21:03 |
Γουρζουλίδης Γεώργιος, Ακτινοφυσικός
Με το νέο προτεινόμενο οργανόγραμμα δεν υπάρχει πλέον στη Δ/νση Υγείας και Ασφάλειας στην Εργασία, Τμήμα για τον προσδιορισμό Βλαπτικών Παραγόντων στους χώρους Εργασίας. Όντας Δ/νση μέχρι πριν λίγα χρόνια (ΚΥΑΕ), ιδρύθηκε μετά από υπόδειξη του ILO, για να καλύψει το κρίσιμο και εξειδικευμένο τομέα των μετρήσεων που αφορούν στην Υγεία και την Ασφάλεια των Εργαζομένων. Με προσωπικό υψηλής εξειδίκευσης, αποτέλεσε για χρόνια σημείο αναφοράς στην χώρα μας.
Ειδικότερα το Εργαστήριο Προσδιορισμού Φυσικών Βλαπτικών Παραγόντων έχει τα τελευταία 4 χρόνια περί τις 20 Ελληνικές και διεθνείς επιστημονικές ανακοινώσεις, οι οποίες βρίσκονται, για την ενημέρωση εργαζομένων και εργοδοτών, αναρτημένες στον ιστότοπο του Υπουργείου. Έχοντας συνάψει συμφωνίες συνεργασίες με τα περισσότερα εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας, την Ελληνική Επιτροπή Ατομικής Ενέργειας και την ΔΕΗ, κατάφερε τα τελευταία χρόνια να καταγράψει για πρώτη φορά την επαγγελματική έκθεση σε Ηλεκτρομαγνητικά Πεδία στην χώρα μας, αλλά και να ενεργοποιηθεί ερευνητικά σε χώρους με διεθνή πρωτοπορία όπως η έκθεση σε υπεριώδη ακτινοβολία (UV) για τις ηλεκτροσυγκολλήσεις, τα Ηλεκτρομαγνητικά πεδία σε χώρους μαγνητικής τομογραφίας (MRI) αλλά και τα laser.
Καθώς δεν υπάρχει στην Ελλάδα κανένας αντίστοιχος κρατικός φορέας, είναι εύλογο το ερώτημα για το πώς σχεδιάζεται να καλυφθεί στην χώρα μας το ζήτημα της καταγραφής των Βλαπτικών Παραγόντων στους χώρους εργασίας, με συνεπή και οργανωμένο τρόπο.
Τελικά από ότι βλέπω δεν θα επανέλθουμε στο προηγούμενο καθεστώς των Υπηρεσιών πριν την εφαρμογή του Π.Δ. 113/14 ή θα επανέλθουμε την τελευταία στιγμή ως έκπληξη;
Πάντως η αναγκαιότητα επανίδρυσης των κατηργημένων Υπηρεσιών υπάρχει για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών και όχι μόνο των αριθμών και των οικονομικών μεγεθών που σε πολλές περιπτώσεις κατηργημένων Υπηρεσιών τα έξοδα ήταν μηδενικά και λειτουργούσαν και μπορεί να λειτουργήσουν και πάλι χωρίς μεγάλα οικονομικά έξοδα. Θα πρέπει λοιπόν να δείτε μια – μια τις περιπτώσεις των κατηργημένων Υπηρεσιών, να δείτε αποστάσεις που χρειάζεται να μετακινούνται οι πολίτες, να δείτε τις καιρικές συνθήκες που επικρατούν το χειμώνα κ.λ.π. και στη συνέχεια να προχωρήσετε αφού λάβετε υπόψιν σας το κοινό συμφέρον στο νέο οργανόγραμμα. Τελικά μπορείτε να σκεφτείτε και συστεγάσεις Υπηρεσιών, ανάληψη κόστους λειτουργίας από την τοπική αυτοδιοίκηση κ.λ.π. Όλα λοιπόν είναι ανοικτά, δυνατά να πραγματοποιηθούν και στο δικό σας χέρι.
3 Μαρτίου 2017, 14:47 |
Αποκεντρωμένη Μονάδα Κρατικών Ενισχύσεων Ν.Παπαγεωργίου
Σε σχέση προς το υποβαλλόμενο σε διαβούλευση προτεινόμενο οργανόγραμμα του Υπουργείου Εργασίας, Κοιν. Ασφάλισης κ΄Κοινωνικής Αλληλεγγύης, κατατίθεται από τον προϊστάμενο της Αποκεντρωμένης Μονάδας Κρατικών Ενισχύσεων του Υπουργείου, Ν.Παπαγεωργίου, το κατωτέρω σχόλιο:
Βάσει του Ν. 4152/13 υποπαράγραφος Β.4 ¨Δίκτυο Αποκεντρωμένων Μονάδων Κρατικών Ενισχύσεων¨ προβλέφθηκε η σύσταση δικτύου Αποκεντρωμένων Μονάδων Κρατικών Ενισχύσεων. Το εν λόγω Δίκτυο περιλαμβάνει τις επιμέρους επιφορτισμένες με τις κρατικές ενισχύσεις Υπηρεσίες κάθε Υπουργείου που μετονομάζονται σε ¨Αποκεντρωμένες Μονάδες Κρατικών Ενισχύσεων¨. Ο όρος ¨Αποκεντρωμένη Μονάδα¨εμπεριέχει την έννοια της αυτοτέλειας και της λειτουργικής ευελιξίας. Η υπαγωγή επομένως μιάς τέτοιας Υπηρεσίας σε μια υφιστάμενη Δ/νση (εν προκειμένω τη Δ/νση Προϋπολογισμού και Δημοσιονομικών Αναφορών)με αλλότριο αντικείμενο είναι πολύ πιθανό να δημιουργήσει προβλήματα λειτουργικότητας και αποτελεσματικότητας.
Στο σημείο αυτό αξίζει να σημειωθεί ότι το αντικείμενο της Αποκεντρωμένης Μονάδας Κρατικών Ενισχύσεων δεν είναι ουσιαστικά οικονομικό (διαχειριστικό, λογιστικό κτλ.) αλλά περισσότερο διοικητικό και η αποστολή της είναι συμβουλευτική – γνωμοδοτική. Το πρόβλημα δε της εύρυθμης λειτουργίας και αποτελεσματικότητας της Μονάδας, ως τμήματος πλέον, ενταγμένου σε μια Δ/νση και δη αλλότριου αντικειμένου, θα επιταθεί λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι η Αποκεντρωμένη Μονάδα Κρατικών Ενισχύσεων (ως η δομή του Υπουργείου που επιλαμβάνεται θεμάτων κρατικών ενισχύσεων)οφείλει να συνεργάζεται άμεσα και να λαμβάνει οδηγίες από την Κεντρική Μονάδα Κρατικών Ενισχύσεων του Υπ. Οικονομικών καθώς, όπως άλλωστε προβλέπεται στο Ν. 4152/13 – υποπαράγραφος Β.6 – «Τα σχέδια νομοθετικής ή διοικητικής φύσης τα οποία μπορεί να περιέχουν άμεση ή έμμεση κρατική ενίσχυση υποβάλλονται για γνωμοδότηση στην Κεντρική Μονάδα Κρατικών Ενισχύσεων προ της υπογραφής τους..» και επίσης «ένα σχέδιο δεν μπορεί να υλοποιηθεί χωρίς τη θετική γνώμη της Κεντρικής Μονάδας Κρατικών Ενισχύσεων».
Κατόπιν των ανωτέρω και λόγω του εξόχως γνωμοδοτικού και συμβουλευτικού χαρακτήρα της Μονάδας, μπορεί να θεωρηθεί ενδεδειγμένη η διατήρηση του αυτοτελούς χαρακτήρα της ως Αποκεντρωμένης Μονάδας Κρατικών Ενισχύσεων και η συνέχιση υπαγωγής της στον εκάστοτε πολιτικό προϊστάμενο του Υπουργείου.
Σημειώνεται , επιπλέον, ότι σε κάθε περίπτωση απαραίτητη για την ουσιαστική λειτουργία του τμήματος κρίνεται η πρόβλεψη – αποτύπωση, στο επίπεδο των αρμοδιοτήτων, του ότι η Υπηρεσία ¨θα λειτουργεί ως Α.Μ.Κ.Ε (Αποκεντρωμένη Μονάδα Κρατικών Ενισχύσεων) του Ν. 4152/13. Το αυτό έχει προβλεφθεί και στο Ν. 4314/2014 (άρθρο 15 παρ. 5α) όσον αφορά στην ονομαζόμενη Ειδική Υπηρεσία Κρατικών Ενισχύσεων (ΕΥΚΕ) του Υπ.Οικονομίας. Με τον τρόπο αυτό κατοχυρώνεται το αδιατάρακτο της συνεργασίας με την Κεντρική Μονάδα Κρατικών Ενισχύσεων του Υπ. Οικονομικών κάτι που είναι απολύτως απαραίτητο για πρακτικούς και ουσιαστικούς λόγους και απόλυτα επιβεβλημένο βάσει της κείμενης νομοθεσίας (Ν.4152/13, υποπαράγραφοι Β.2, Β.4, Β.6).
Επί του προτεινόμενου οργανογράμματος παρατηρούμε τα εξής:
Από τη Δ/νση Υποστήριξης Ανθρώπινου Δυναμικού και Υπηρεσιών το «Τμήμα Οργάνωσης Απλούστευσης Διαδικασιών ΥΠΕΚ και Πρόνοιας και ΣΕΠΕ» με το «Τμήμα Οργάνωσης Απλούστευσης Διαδικασιών Εποπτευομένων Νομικών Προσώπων και Κανονισμών Λειτουργίας ΦΚΑ» (Π.Δ. 113/2014, ΦΕΚ Α΄180) συνιστούν μια ενιαία οργανική μονάδα με τον τίτλο «Τμήμα Οργάνωσης και Απλούστευσης Διαδικασιών ΥΠΕΚΑΑ, ΣΕΠΕ και Εποπτευομένων Φορέων».
Η συγχώνευση των δύο Τμημάτων σε ένα θα δημιουργήσει σοβαρά λειτουργικά προβλήματα και εντός της υπηρεσίας αλλά και σε σχέση με τους εποπτευόμενους φορείς.
Οι φορείς εποπτείας του Υπουργείου μας είναι 26 και στα πλαίσια αυτής το Υπουργείο χειρίζεται, μεταξύ άλλων, μέσω του Τμήματος Οργάνωσης Απλούστευσης Διαδικασιών Εποπτευομένων Νομικών Προσώπων και Κανονισμών Λειτουργίας ΦΚΑ, θέματα αναδιοργάνωσής τους και εισηγείται μέτρα επιχειρησιακού ανασχεδιασμού της λειτουργίας τους, έχει την ευθύνη εισήγησης και παρακολούθησης των μέτρων για την απλούστευση διαδικασιών που διεκπεραιώνονται από τους εποπτευόμενους φορείς και την ένταξη αυτών μέσω ΚΕΠ.
Επίσης μεριμνά για την καλή λειτουργία του ΣΚΑ και τη γραμματειακή εξυπηρέτησή του, υποστηρίζει την «ΙΡΙΔΑ» και το Κέντρο Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕ.Π.Α.) σε θέματα οργάνωσης και παρακολουθεί την εύρυθμη λειτουργία τους.
Τέλος επισημαίνεται ότι το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα το Υπουργείο θα κληθεί να επεξεργαστεί και να προωθήσει για την έκδοση Π.Δ/των τα οργανογράμματα του ΕΦΚΑ καθώς και όλων των Κέντρων και Φορέων Πρόνοιας.
Για το λόγο αυτό προτείνεται η διατήρηση του εν λόγω Τμήματος.
Σχόλια
Σχολιάστε
Όροι Συμμετοχής
Φροντίστε να διατυπώνετε προτάσεις, σχόλια ή ερωτήσεις που σχετίζονται άμεσα με το υπό διαβούλευση ζήτημα. Προφανώς κάθε ζήτημα εντάσσεται σε ένα γενικότερο πλαίσιο αλλά ο δημόσιος διάλογος διευκολύνεται με στοχευμένες και συγκεκριμένες προτάσεις και παρεμβάσεις.
Φροντίστε να διατυπώνετε τις προτάσεις, σχόλια ή ερωτήσεις με τρόπο σύντομο και περιεκτικό.
Προσπαθήστε να τεκμηριώνετε αυτά που γράφετε με αναφορές, παραπομπές σε άλλα κείμενα, υλικό ή συνδέσμους με αντίστοιχο περιεχόμενο, εκτός αν η χρήση τους είναι καταχρηστική και στην περίπτωση αυτή θα αφαιρούνται.
Βεβαιωθείτε ότι το περιεχόμενο που υποβάλετε δεν προσβάλλει δικαιώματα άλλων προσώπων.
Είναι γόνιμο να υπάρχει ανταλλαγή απόψεων μεταξύ των συμμετεχόντων αλλά είναι σημαντικό για την ποιότητα και αποτελεσματικότητα του διαλόγου να αποφεύγονται οι προσωπικές αντιπαραθέσεις με άλλους συμμετέχοντες.
Προτάσεις, σχόλια, υπερσύνδεσμοι ή οποιοδήποτε άλλο περιεχόμενο, τα οποία διατυπώνονται σε γλώσσα και με τρόπο υβριστικό, χυδαίο ή περιέχουν ή υποκινούν μισαλλοδοξία και διακρίσεις που βασίζονται σε φύλο, ηλικία, σεξουαλικό προσανατολισμό, φυλετική ή εθνική καταγωγή ή θρησκευτικές πεποιθήσεις δεν θα δημοσιεύονται στο OpenGov.gr. Επίσης δε θα δημοσιεύονται σχόλια τα οποία παραπέμπουν σε άλλους δικτυακούς τόπους για λόγους διαφήμισης, δημοσιότητας ή οποιονδήποτε άλλο σκοπό που κρίνεται από το OpenGov.gr ως καταχρηστικός.
Οι προτάσεις, σχόλια ή ερωτήσεις που υποβάλετε υπόκεινται σε έλεγχο ως προς την τήρηση των παρόντων όρων χρήσης και συμμετοχής.
Με τη συμμετοχή σας αποδέχεστε τη χρήση του ηλεκτρονικού σας ταχυδρομείου για ενημερωτικούς λόγους σχετικούς με τους στόχους του OpenGov.gr.
Με τη συμμετοχή σας αποδέχεστε τη διάθεση των προτάσεων, σχολίων ή ερωτήσεων που υποβάλετε με την άδεια «Creative Commons».
Είναι αδιανόητη η συρρίκνωση της Δ/νσης Ασφάλειας και Υγείας στην εργασία σε Δ/νση με 4 μόνο τμήματα, ενώ μέχρι σήμερα είχε 6 τμήματα.
Οι δύο βασικές επιτελικές αρμοδιότητες του Υπουργείου Εργασίας είναι η διασφάλιση των όρων εργασίας και η διασφάλιση των συνθηκών υγείας και ασφάλειας στην εργασία. Με το σκεπτικό αυτό, στις προθέσεις της Πολιτικής Ηγεσίας, όπως μας είχε ανακοινωθεί, ήταν η επανασύσταση της Δ/νσης Ασφάλειας & Υγείας στην εργασία σε Γενική Δ/νση, όπως άλλωστε λειτουργούσε εδώ και πολλά χρόνια στο Υπουργείο μας. Αντί αυτού, βλέπουμε να γίνεται περαιτέρω συρρίκνωσή της Δ/νσης σε τέσσερα μόλις τμήματα! Και μάλιστα βλέπουμε να παραλείπονται βασικές αρμοδιότητες της Δ/νσης, όπως η σύνταξη νομοθεσίας για την υγεία και ασφάλεια στην εργασία και οι μετρήσεις έκθεσης εργαζομένων σε βλαπτικούς παράγοντες.
Είναι ιδιαίτερα οξύμωρο το γεγονός ότι βοηθητικές και όχι επιτελικές Διευθύνσεις/Γενικές Διευθύνσεις του Υπουργείου μας αυξάνουν τα τμήματα που έχουν στο νέο οργανόγραμμα!
Σχόλιο στο προτεινόμενο οργανόγραμμα του Υπουργείου.
Αποστέλλω αυτό το σχόλιο, ως υπάλληλος του ΕΦΚΑ και άμεση συνεργάτης με την Διεύθυνση Διαδοχικής και Διακρατικής Ασφάλισης στο πλαίσιο συντονισμού και εφαρμογής των Ευρωπαϊκών Κανονισμών για την κοινωνική ασφάλιση και των Διμερών Συμβάσεων Κ.Α.
Παρατηρώ ότι στο ανωτέρω οργανόγραμμα έχει παραλειφθεί η ως άνω Διεύθυνση η οποία είναι η «Αρμόδια Αρχή» της Ελλάδας για την εφαρμογή του ευρωπαϊκού συντονιστικού δικαίου κοινωνικής ασφάλισης (Ε.Κ. 883/2004 και 987/2009), καθώς και «Αρμόδια Αρχή» για τη σύναψη και εφαρμογή Διμερών Συμβάσεων Κοινωνικής Ασφάλισης. Η Διεύθυνση αυτή εκπροσωπεί την Ελλάδα αξιόπιστα και υπεύθυνα στο εξωτερικό σε όλους τους τομείς της κοινωνικής ασφάλισης, διαθέτει μεγάλη εμπειρογνωσία σχετικά με την ερμηνεία των διατάξεων της ενωσιακής νομοθεσίας συντονίζοντας τους ελληνικούς ασφαλιστικούς φορείς και οργανισμούς. Η Διεύθυνση αυτή έχει αναλάβει με πλήρη αξιοπιστία, το πρώτο εξάμηνο του 2014, την Προεδρία της Ελλάδας στην Ε.Ε. στον τομέα του συντονισμού της κοινωνικής ασφάλισης, δεχόμενη πλήθος συγχαρητηρίων, επαίνων και εγκωμιαστικών σχολίων, από τις αρμόδιες Αρχές των άλλων κρατών μελών και από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, για την εξαιρετική παρουσία της στην Προεδρία της Διοικητικής Επιτροπής.
Στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής πορείας της χώρας, η κατάργηση της Διεύθυνσης αυτής θα επιφέρει δυσμενείς επιπτώσεις στην εφαρμογή της ενωσιακής νομοθεσίας από τους οργανισμούς και φορείς κοινωνικής ασφάλισης τους οποίους εποπτεύει, συντονίζει και κατευθύνει. Επιπλέον, θα δημιουργηθεί ένα δυσαναπλήρωτο κενό στη εκπροσώπηση της χώρας μας στον τομέα κοινωνικής ασφάλισης στο εξωτερικό.
Με το νέο προτεινόμενο οργανόγραμμα δεν υπάρχει πλέον στη Δ/νση Υγείας και Ασφάλειας στην Εργασία, Τμήμα για τον προσδιορισμό Βλαπτικών Παραγόντων στους χώρους Εργασίας. Όντας Δ/νση μέχρι πριν λίγα χρόνια (ΚΥΑΕ), ιδρύθηκε μετά από υπόδειξη του ILO, για να καλύψει το κρίσιμο και εξειδικευμένο τομέα των μετρήσεων που αφορούν στην Υγεία και την Ασφάλεια των Εργαζομένων. Με προσωπικό υψηλής εξειδίκευσης, αποτέλεσε για χρόνια σημείο αναφοράς στην χώρα μας.
Ειδικότερα το Εργαστήριο Προσδιορισμού Φυσικών Βλαπτικών Παραγόντων έχει τα τελευταία 4 χρόνια περί τις 20 Ελληνικές και διεθνείς επιστημονικές ανακοινώσεις, οι οποίες βρίσκονται, για την ενημέρωση εργαζομένων και εργοδοτών, αναρτημένες στον ιστότοπο του Υπουργείου. Έχοντας συνάψει συμφωνίες συνεργασίες με τα περισσότερα εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας, την Ελληνική Επιτροπή Ατομικής Ενέργειας και την ΔΕΗ, κατάφερε τα τελευταία χρόνια να καταγράψει για πρώτη φορά την επαγγελματική έκθεση σε Ηλεκτρομαγνητικά Πεδία στην χώρα μας, αλλά και να ενεργοποιηθεί ερευνητικά σε χώρους με διεθνή πρωτοπορία όπως η έκθεση σε υπεριώδη ακτινοβολία (UV) για τις ηλεκτροσυγκολλήσεις, τα Ηλεκτρομαγνητικά πεδία σε χώρους μαγνητικής τομογραφίας (MRI) αλλά και τα laser.
Καθώς δεν υπάρχει στην Ελλάδα κανένας αντίστοιχος κρατικός φορέας, είναι εύλογο το ερώτημα για το πώς σχεδιάζεται να καλυφθεί στην χώρα μας το ζήτημα της καταγραφής των Βλαπτικών Παραγόντων στους χώρους εργασίας, με συνεπή και οργανωμένο τρόπο.
Τελικά από ότι βλέπω δεν θα επανέλθουμε στο προηγούμενο καθεστώς των Υπηρεσιών πριν την εφαρμογή του Π.Δ. 113/14 ή θα επανέλθουμε την τελευταία στιγμή ως έκπληξη;
Πάντως η αναγκαιότητα επανίδρυσης των κατηργημένων Υπηρεσιών υπάρχει για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών και όχι μόνο των αριθμών και των οικονομικών μεγεθών που σε πολλές περιπτώσεις κατηργημένων Υπηρεσιών τα έξοδα ήταν μηδενικά και λειτουργούσαν και μπορεί να λειτουργήσουν και πάλι χωρίς μεγάλα οικονομικά έξοδα. Θα πρέπει λοιπόν να δείτε μια – μια τις περιπτώσεις των κατηργημένων Υπηρεσιών, να δείτε αποστάσεις που χρειάζεται να μετακινούνται οι πολίτες, να δείτε τις καιρικές συνθήκες που επικρατούν το χειμώνα κ.λ.π. και στη συνέχεια να προχωρήσετε αφού λάβετε υπόψιν σας το κοινό συμφέρον στο νέο οργανόγραμμα. Τελικά μπορείτε να σκεφτείτε και συστεγάσεις Υπηρεσιών, ανάληψη κόστους λειτουργίας από την τοπική αυτοδιοίκηση κ.λ.π. Όλα λοιπόν είναι ανοικτά, δυνατά να πραγματοποιηθούν και στο δικό σας χέρι.
Σε σχέση προς το υποβαλλόμενο σε διαβούλευση προτεινόμενο οργανόγραμμα του Υπουργείου Εργασίας, Κοιν. Ασφάλισης κ΄Κοινωνικής Αλληλεγγύης, κατατίθεται από τον προϊστάμενο της Αποκεντρωμένης Μονάδας Κρατικών Ενισχύσεων του Υπουργείου, Ν.Παπαγεωργίου, το κατωτέρω σχόλιο:
Βάσει του Ν. 4152/13 υποπαράγραφος Β.4 ¨Δίκτυο Αποκεντρωμένων Μονάδων Κρατικών Ενισχύσεων¨ προβλέφθηκε η σύσταση δικτύου Αποκεντρωμένων Μονάδων Κρατικών Ενισχύσεων. Το εν λόγω Δίκτυο περιλαμβάνει τις επιμέρους επιφορτισμένες με τις κρατικές ενισχύσεις Υπηρεσίες κάθε Υπουργείου που μετονομάζονται σε ¨Αποκεντρωμένες Μονάδες Κρατικών Ενισχύσεων¨. Ο όρος ¨Αποκεντρωμένη Μονάδα¨εμπεριέχει την έννοια της αυτοτέλειας και της λειτουργικής ευελιξίας. Η υπαγωγή επομένως μιάς τέτοιας Υπηρεσίας σε μια υφιστάμενη Δ/νση (εν προκειμένω τη Δ/νση Προϋπολογισμού και Δημοσιονομικών Αναφορών)με αλλότριο αντικείμενο είναι πολύ πιθανό να δημιουργήσει προβλήματα λειτουργικότητας και αποτελεσματικότητας.
Στο σημείο αυτό αξίζει να σημειωθεί ότι το αντικείμενο της Αποκεντρωμένης Μονάδας Κρατικών Ενισχύσεων δεν είναι ουσιαστικά οικονομικό (διαχειριστικό, λογιστικό κτλ.) αλλά περισσότερο διοικητικό και η αποστολή της είναι συμβουλευτική – γνωμοδοτική. Το πρόβλημα δε της εύρυθμης λειτουργίας και αποτελεσματικότητας της Μονάδας, ως τμήματος πλέον, ενταγμένου σε μια Δ/νση και δη αλλότριου αντικειμένου, θα επιταθεί λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι η Αποκεντρωμένη Μονάδα Κρατικών Ενισχύσεων (ως η δομή του Υπουργείου που επιλαμβάνεται θεμάτων κρατικών ενισχύσεων)οφείλει να συνεργάζεται άμεσα και να λαμβάνει οδηγίες από την Κεντρική Μονάδα Κρατικών Ενισχύσεων του Υπ. Οικονομικών καθώς, όπως άλλωστε προβλέπεται στο Ν. 4152/13 – υποπαράγραφος Β.6 – «Τα σχέδια νομοθετικής ή διοικητικής φύσης τα οποία μπορεί να περιέχουν άμεση ή έμμεση κρατική ενίσχυση υποβάλλονται για γνωμοδότηση στην Κεντρική Μονάδα Κρατικών Ενισχύσεων προ της υπογραφής τους..» και επίσης «ένα σχέδιο δεν μπορεί να υλοποιηθεί χωρίς τη θετική γνώμη της Κεντρικής Μονάδας Κρατικών Ενισχύσεων».
Κατόπιν των ανωτέρω και λόγω του εξόχως γνωμοδοτικού και συμβουλευτικού χαρακτήρα της Μονάδας, μπορεί να θεωρηθεί ενδεδειγμένη η διατήρηση του αυτοτελούς χαρακτήρα της ως Αποκεντρωμένης Μονάδας Κρατικών Ενισχύσεων και η συνέχιση υπαγωγής της στον εκάστοτε πολιτικό προϊστάμενο του Υπουργείου.
Σημειώνεται , επιπλέον, ότι σε κάθε περίπτωση απαραίτητη για την ουσιαστική λειτουργία του τμήματος κρίνεται η πρόβλεψη – αποτύπωση, στο επίπεδο των αρμοδιοτήτων, του ότι η Υπηρεσία ¨θα λειτουργεί ως Α.Μ.Κ.Ε (Αποκεντρωμένη Μονάδα Κρατικών Ενισχύσεων) του Ν. 4152/13. Το αυτό έχει προβλεφθεί και στο Ν. 4314/2014 (άρθρο 15 παρ. 5α) όσον αφορά στην ονομαζόμενη Ειδική Υπηρεσία Κρατικών Ενισχύσεων (ΕΥΚΕ) του Υπ.Οικονομίας. Με τον τρόπο αυτό κατοχυρώνεται το αδιατάρακτο της συνεργασίας με την Κεντρική Μονάδα Κρατικών Ενισχύσεων του Υπ. Οικονομικών κάτι που είναι απολύτως απαραίτητο για πρακτικούς και ουσιαστικούς λόγους και απόλυτα επιβεβλημένο βάσει της κείμενης νομοθεσίας (Ν.4152/13, υποπαράγραφοι Β.2, Β.4, Β.6).
Αποκεντρωμένη Μονάδα Κρατικών Ενισχύσεων
Ν.Παπαγεωργίου
Επί του προτεινόμενου οργανογράμματος παρατηρούμε τα εξής:
Από τη Δ/νση Υποστήριξης Ανθρώπινου Δυναμικού και Υπηρεσιών το «Τμήμα Οργάνωσης Απλούστευσης Διαδικασιών ΥΠΕΚ και Πρόνοιας και ΣΕΠΕ» με το «Τμήμα Οργάνωσης Απλούστευσης Διαδικασιών Εποπτευομένων Νομικών Προσώπων και Κανονισμών Λειτουργίας ΦΚΑ» (Π.Δ. 113/2014, ΦΕΚ Α΄180) συνιστούν μια ενιαία οργανική μονάδα με τον τίτλο «Τμήμα Οργάνωσης και Απλούστευσης Διαδικασιών ΥΠΕΚΑΑ, ΣΕΠΕ και Εποπτευομένων Φορέων».
Η συγχώνευση των δύο Τμημάτων σε ένα θα δημιουργήσει σοβαρά λειτουργικά προβλήματα και εντός της υπηρεσίας αλλά και σε σχέση με τους εποπτευόμενους φορείς.
Οι φορείς εποπτείας του Υπουργείου μας είναι 26 και στα πλαίσια αυτής το Υπουργείο χειρίζεται, μεταξύ άλλων, μέσω του Τμήματος Οργάνωσης Απλούστευσης Διαδικασιών Εποπτευομένων Νομικών Προσώπων και Κανονισμών Λειτουργίας ΦΚΑ, θέματα αναδιοργάνωσής τους και εισηγείται μέτρα επιχειρησιακού ανασχεδιασμού της λειτουργίας τους, έχει την ευθύνη εισήγησης και παρακολούθησης των μέτρων για την απλούστευση διαδικασιών που διεκπεραιώνονται από τους εποπτευόμενους φορείς και την ένταξη αυτών μέσω ΚΕΠ.
Επίσης μεριμνά για την καλή λειτουργία του ΣΚΑ και τη γραμματειακή εξυπηρέτησή του, υποστηρίζει την «ΙΡΙΔΑ» και το Κέντρο Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕ.Π.Α.) σε θέματα οργάνωσης και παρακολουθεί την εύρυθμη λειτουργία τους.
Τέλος επισημαίνεται ότι το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα το Υπουργείο θα κληθεί να επεξεργαστεί και να προωθήσει για την έκδοση Π.Δ/των τα οργανογράμματα του ΕΦΚΑ καθώς και όλων των Κέντρων και Φορέων Πρόνοιας.
Για το λόγο αυτό προτείνεται η διατήρηση του εν λόγω Τμήματος.