Αρχική Μέτρα για την ισόρροπη εκπροσώπηση των φύλων σε θέσεις διευθυντικών στελεχών των εισηγμένων εταιρειών, των μη εισηγμένων ανωνύμων εταιρειών και των δημοσίων επιχειρήσεων -...ΜΕΡΟΣ Α΄ ΣΚΟΠΟΣ, ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΚΑΙ ΠΕΔΙΟ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ Άρθρο 1 Σκοπός (άρθρο 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2381)Σχόλιο του χρήστη Σύλλογος Επαγγελματιών Ιδιωτικών Παιδικών & Βρεφονηπιακών Σταθμών Κεντρικής & Δυτικής Μακεδονίας | 29 Ιανουαρίου 2025, 12:48
Παρατηρήσεις και ερωτήματα σχετικά με το Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου για το πρόγραμμα ΑΘΗΝΑ Παρατηρείται, ότι στο ελληνικό κράτος δεν υφίσταται ένας κοινός και προσαρμοσμένος παιδαγωγικός θεσμός τόσο σε ιδιωτικά όσο και σε δημόσια περιβάλλοντα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να δημιουργούνται μεταβολές στο σύνολο των βασικών υπηρεσιών που προσφέρονται στο πλαίσιο της προσχολικής εκπαίδευσης. Πιο συγκεκριμένα, μελετώντας το Σχέδιο Νόμου για το πρόγραμμα ΑΘΗΝΑ θα ήθελα να καταγράψω τις ακόλουθες παρατηρήσεις και ερωτήματα που δημιουργήθηκαν: 1. Άρθρο 25: Αντικατάσταση προγράμματος «Κυψέλη» με το πρόγραμμα «Αθηνά» το οποίο εφαρμόζεται και σε δημοτικούς βρεφικούς, βρεφονηπιακούς και παιδικούς σταθμούς. Παρατηρούνται τροποποιήσεις ανάμεσα στα δύο προγράμματα ως προς τον στόχο, την ιδεολογία και τη λειτουργία. 2. Άρθρο 27: Ερωτήματα και απορίες που προκαλούνται με βάση το συγκεκριμένο άρθρο. 1. α) Ποιος θα είναι υπεύθυνος για τη δημιουργία εξειδικευμένου υλικού, το οποίο θα παρέχεται στους γονείς; β) Ποιος θα είναι υπεύθυνος για τη διεξαγωγή των ψυχομετρικών τεστ; Αναφέρετε ότι τα αποτελέσματα των ψυχομετρικών τεστ θα συλλέγονται και θα καταχωρίζονται από το ειδικά εκπαιδευμένο προσωπικό. Με ποιους τρόπους μπορεί το προσωπικό να εξειδικευτεί και να εκπαιδευτεί σε αυτόν τον τομέα; Επίσης, το ειδικά εκπαιδευμένο προσωπικό θα αποτελείται από εξωτερικούς συνεργάτες ή από άτομα με σύμβαση εργασίας; γ) Η εκπαίδευση των παιδαγωγών θα παρέχεται από δημόσια ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Υπάρχουν συγκεκριμένοι φορείς που θα αναλάβουν την επιμόρφωση των παιδαγωγών; Θα διεξάγεται με φυσική παρουσία ή διαδικτυακά; Και ποιες ώρες θα πραγματοποιείται το πρόγραμμα; 2. Ποιος θα αναλάβει τη δαπάνη για την υλοποίηση του προγράμματος αυτού; Θα επιβαρυνθούν οικονομικά οι ιδιοκτήτες των βρεφονηπιακών σταθμών; 3. Άρθρο 28: Επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις: α) στον τίτλο του άρθρου και στην παρ. 1 αα) διαγράφεται η λέξη «Προσχολικής», αβ) η λέξη «Διαπαιδαγώγησης» αντικαθίσταται από τις λέξεις «Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία», β) στην παρ. 2 βα) μετά από τις λέξεις «παιδικών σταθμών» προστίθενται οι λέξεις «η αξιολόγηση και η προώθηση βέλτιστων πρακτικών για την αγωγή και φροντίδα των παιδιών της πρώιμης ηλικίας». Τι σημαίνουν αυτές οι αλλαγές και τι θα επιφέρουν στον κλάδο μας; Ποιες ενέργειες θα πρέπει να αναλάβουν οι βρεφονηπιακοί σταθμοί για την ολοκλήρωση της διαδικασίας του προγράμματος; 4. Άρθρο 29: δ) Αφού δημιουργείται νέο πλαίσιο, συγκεκριμένα οριοθετείται η πρώιμη παιδική ηλικία (0-4), και οι αρμόδιοι γι’ αυτήν την ηλικία είναι το Υπουργείο Εσωτερικών και το Υπουργείο Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, για ποιους λόγους εμπλέκεται το Υπουργείο Παιδείας, εφόσον υπάρχει συνεργασία με Ανώτατα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα; ια) Ο εκπρόσωπος της δευτεροβάθμιας συνδικαλιστικής οργάνωσης των ιδιωτικών παιδικών σταθμών, θα πρέπει να εκπροσωπείται από την ομοσπονδία Π.Ο.Σ.Ι.Π.Σ. 5. Άρθρο 30: αβ) Με ποιον τρόπο θα επιμορφώνονται οι παιδαγωγοί πρώιμης παιδικής ηλικίας; Ποιος θα αναλάβει το σχεδιασμό της πολιτικής για την επιμόρφωσή τους; Οι βρεφονηπιακοί σταθμοί θα πρέπει να πράξουν άμεσα και αν ναι ποιες είναι οι ενέργειες και τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουν; αγ) Πώς θα πραγματοποιείται η αξιολόγηση και ποιος οργανισμός θα είναι υπεύθυνος γι’ αυτό; Τι μορφή θα έχουν οι αξιολογήσεις; Θα γίνονται μέσω ερωτηματολογίων; Με συνεντεύξεις; Ή με κάποιον άλλον παρεμφερή τρόπο; Πως θα πληροφορούνται οι παιδαγωγοί και φυσικά οι ιδιοκτήτες των βρεφονηπιακών σταθμών για την κατάληξη της διαδικασίας αυτής; Οι γονείς και οι κηδεμόνες των παιδιών με ποιον τρόπο θα ενημερώνονται; Και πιο συγκεκριμένα θα υπάρχει ενημέρωση; ββ) Οι γονείς των βρεφών και των παιδιών που δεν επιλέγουν τα προγράμματα των βρεφονηπιακών σταθμών, με ποιον τρόπο θα εξυπηρετούνται; Υπάρχουν κάποια προγράμματα που έχουν μεριμνήσει για τους συγκεκριμένους γονείς; Θα συνεχίσουν να υπάρχουν τα ΚΕΔΑΣΥ για αυτούς τους γονείς; Ή μήπως οι βρεφονηπιακοί σταθμοί θα μετατραπούν σε υβρίδια ΚΕΔΑΣΥ; Που θα παραπέμπονται τα παιδιά μετά;