Στο άρθρο 17 του ν. 4837/2021 (Α’ 178), περί αρμοδιοτήτων του Εθνικού Συμβουλίου Προσχολικής Αγωγής και Διαπαιδαγώγησης, επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις: α) στον τίτλο του άρθρου και στο πρώτο εδάφιο διαγράφεται η λέξη «Προσχολικής» και η λέξη «Διαπαιδαγώγησης» αντικαθίσταται από τις λέξεις «Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία», β) στην περ. α), βα) στην υποπερ. αα) η λέξη «Κυψέλη» αντικαθίσταται από τις λέξεις «Αθηνά: Θεμελιώνοντας το μέλλον των παιδιών μας», ββ) στην υποπερ. αβ) οι λέξεις «του ειδικά εκπαιδευμένου προσωπικού και των μεντόρων του άρθρου 19, την επιλογή αυτών» διαγράφονται και οι λέξεις «επιμόρφωση των ανωτέρω» αντικαθίστανται από τις λέξεις «επιμόρφωσή τους», δ) οι περ. στ) και ζ) καταργούνται και το άρθρο 17 διαμορφώνεται ως εξής.
«Άρθρο 17
Αρμοδιότητες του Εθνικού Συμβουλίου Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία
Το Εθνικό Συμβούλιο Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία έχει τις εξής, ιδίως, αρμοδιότητες:
α) Γνωμοδοτεί, ύστερα από σχετικό ερώτημα των αρμόδιων Υπουργών, ή εισηγείται με πρωτοβουλία του αυτεπαγγέλτως για θέματα σχετικά με:
αα) τη διαμόρφωση, τον διαρκή εκσυγχρονισμό και τη βέλτιστη εφαρμογή του προγράμματος «Αθηνά: Θεμελιώνοντας το μέλλον των παιδιών μας» στους βρεφικούς, βρεφονηπιακούς και παιδικούς σταθμούς, τόσο στο πιλοτικό στάδιο όσο και στην καθολική εφαρμογή του, καθώς και τον προγραμματισμό και την αποτίμηση της εφαρμογής του,
αβ) την κατάρτιση και επιμόρφωση των παιδαγωγών πρώιμης παιδικής ηλικίας, καθώς και τον σχεδιασμό της πολιτικής για την επιμόρφωσή τους,
αγ) την αξιολόγηση των παρεχόμενων υπηρεσιών των βρεφικών, βρεφονηπιακών και παιδικών σταθμών με στόχο τη βελτίωση της ποιότητάς τους.
β) Μελετά συστηματικά:
βα) τα θέματα που συνδέονται με την προσχολική αγωγή και διαπαιδαγώγηση και εισηγείται τρόπους βελτίωσής της,
ββ) τα θέματα και τους παράγοντες που συνδέονται με τους λόγους, για τους οποίους οι γονείς βρεφών και νηπίων δεν επιλέγουν τα προγράμματα των βρεφικών, βρεφονηπιακών και παιδικών σταθμών και εισηγείται τρόπους αντιμετώπισης των λόγων αυτών,
βγ) τους παράγοντες που, άμεσα ή έμμεσα, επηρεάζουν τον χαρακτήρα, τη λειτουργία και την αποτελεσματικότητα των σταθμών, όπως το οργανωτικό – διοικητικό σύστημα και οι υλικοτεχνικές υποδομές, και εισηγείται τις βέλτιστες αναγκαίες παρεμβάσεις,
βδ) τα θέματα που σχετίζονται με τον σχεδιασμό, την υλοποίηση και την ανάπτυξη πολιτικών για την αγωγή και φροντίδα βρεφών και παιδιών, με σκοπό την επιμόρφωση των επαγγελματιών και την οργάνωση των σχετικών δράσεων,
βε) στατιστικά στοιχεία από την Ελλάδα και το εξωτερικό και διατυπώνει σχετικές εισηγήσεις για βελτιώσεις του προγράμματος,
βστ) το σχετικό διεθνές και ευρωπαϊκό νομοθετικό πλαίσιο και τις αντίστοιχες κατευθυντήριες οδηγίες.
γ) Σχεδιάζει υποστηρικτικές δράσεις στα θέματα των ανωτέρω αρμοδιοτήτων του, στο πλαίσιο της εφαρμογής νέων πολιτικών απασχόλησης βρεφών ή και παιδιών.
δ) Σχεδιάζει δράσεις επιμόρφωσης των επαγγελματιών και παρακολουθεί την υλοποίησή τους στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του.
ε) Εισηγείται σχετικά με τα μέτρα και την πολιτική για τη στήριξη και την αποτίμηση της λειτουργίας των σταθμών.
στ) Καταργείται.
ζ) Καταργείται.».