Αρχική Ρύθμιση θεμάτων Υπουργείου Εθνικής ΆμυναςΆρθρο 20 – Μετατάξεις στο Σώμα Στρατιωτικών Ιερέων των Ενόπλων ΔυνάμεωνΣχόλιο του χρήστη Θανάσης | 29 Μαρτίου 2016, 22:16
Υπουργείο Εθνικής Άμυνας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Είναι αδιαμφισβήτητο πως με την πάροδο των ετών και τις αποστρατείες αξκων, είτε λόγω συμπλήρωσης ορίου ηλικίας είτε λόγω καταληκτικού βαθμού, έχουν κενωθεί πολλές οργανικές θέσεις στο σώμα των Στρατιωτικών Ιερέων, οι οποίες δεν καλύπτονται λόγω αδυναμίας διενέργειας σχετικού διαγωνισμού. Συνεπώς, η πρόταση πλήρωσης των κενών αυτών με μετατάξεις από άλλους κλάδους των Ενόπλων Δυνάμεων κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση. Ωστόσο, δεν πρέπει να παραγνωρίσουμε το γεγονός πως οι ίδιες - αν όχι επιτακτικότερες - ανάγκες υφίστανται και στο Σώμα των Στρατιωτικών Δικαστικών Γραμματέων, το οποίο ανήκει ομοίως στα κοινά σώματα. Τα στελέχη του εν λόγω σώματος καλύπτουν θέσεις πρωτίστως στα στρατιωτικά δικαστήρια και δευτερευόντως σε διοικητικές θέσεις. Τα υφιστάμενα κενά αγγίζουν σήμερα ποσοστό περίπου 30% του συνόλου των οργανικών θέσεων, με την πλειονότητα των στρατιωτικών δικαστηρίων να είναι υποστελεχωμένα έως και 50%. Σημειωτέον δε πως δεν έχουν εισαχθεί νέα στελέχη στο εν λόγω σώμα επί οκτώ έτη, με τον τελευταίο διαγωνισμό να έχει λάβει χώρα το έτος 2008. Αποτέλεσμα των ως άνω είναι να προκύπτουν σοβαρά προβλήματα στη δομή και στη λειτουργία του σώματος, αλλά και στην ουσιαστική και αποτελεσματική εκτέλεση των υπηρεσιακών καθηκόντων, τα οποία άπτονται του κρίσιμου και ευαίσθητου τομέα της δικαιοσύνης. Δεδομένου του ότι με το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο προβλέπεται η δυνατότητα για μετατάξεις στο κοινό σώμα των Στρατιωτικών Ιερέων (καθώς επίσης και αλλαγές στο επίσης κοινό σώμα των Στρατολόγων-Στρατιωτικών Νομικών Συμβούλων), είναι επιβεβλημένη η ανάγκη να συμπεριληφθεί σε αυτό αντίστοιχη πρόβλεψη για το έτερο κοινό σώμα των Στρατιωτικών Δικαστικών Γραμματέων, όχι μόνο προς επίλυση των δυσλειτουργιών που έχουν ανακύψει, αλλά και προς το ενιαίο της αντιμετώπισης των κοινών σωμάτων στο πλαίσιο μιας πολιτικής ισότιμης μεταχείρισης αυτών, χωρίς να προοδεύει το ένα και να παραγκωνίζεται το άλλο. Κατ' αντιστοιχία, λοιπόν, προς την αφορώσα στους Στρατιωτικούς Ιερεις διάταξη, η προτεινόμενη ρύθμιση, αφού συμπληρωθεί με τις επιμέρους αναγκαίες λεπτομέρειες, θα μπορούσε να έχει την εξής μορφή: "Μόνιμοι εν ενεργεία Υπαξιωματικοί και Ανθυπασπιστές που προέρχονται από Ανώτερες Στρατιωτικές Σχολές Υπαξιωματικών και έχουν συμπληρώσει τουλάχιστον πέντε έτη από την ονομασία αυτών ως υπαξιωματικών, κάτοχοι τίτλου σπουδών Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, μπορούν, με αίτησή τους ύστερα από σχετική απόφαση πρόσκλησης ενδιαφέροντος του ΥΕΘΑ, η οποία εκδίδεται κατόπιν πρότασης του ΣΑΓΕ, να μετατάσσονται στο Κοινό Σώμα των Στρατιωτικών Δικαστικών Γραμματέων, προαγόμενοι στο βαθμό του Ανθυπολοχαγού με προεδρικό διάταγμα, το οποίο εκδίδεται μετά από πρόταση του ΥΕΘΑ."