Αρχική Ρύθμιση θεμάτων Υπουργείου Εθνικής ΆμυναςΆρθρο 18 – Τροποποίηση διατάξεων σταδιοδρομικής φύσης του ν. 3883/2010 (Α´ 167)Σχόλιο του χρήστη MARIA | 5 Απριλίου 2016, 08:10
Υπουργείο Εθνικής Άμυνας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Καλημέρα Οι ΕΜΘ Διαφοροποιούνται αναφορικά με τη διαδικασία μετάταξής τους αφού ενώ είναι πτυχιούχοι ΑΕΙ μετατάσσονται στο Σώμα των Μονίμων Υπαξιωματικών, έναντι αυτών των ιδίων (Μονίμων ΥΠαξιωματικών) οι οποίοι μετατάσσονται με τα ίδια κριτήρια στο Σώμα των Αξιωματικών. Έτσι παρατηρείται το παράδοξο να προσλαμβάνονται με διαγωνισμό πολίτες και να ονομάζονται Αξιωματικοί σε μόλις 3 μήνες εκπαιδεύσεως ενώ δεν αξιοποιούνται οι συνάδελφοι ΕΜΘ που διαθέτουν τα ίδια τουλάχιστον τυπικά κριτήρια και παράλληλα σημαντικά μεγαλύτερη επαγγελματική εμπειρία στις ένοπλες δυνάμεις σε σχέση με ένα πολίτη. Η αρχή της ισότητας που καθιερώνεται με τη συνταγματική αυτή διάταξη δεσμεύει τον κοινό νομοθέτη, ο οποίος μπορεί να ρυθμίσει με ενιαίο ή διαφορετικό τρόπο τις διάφορες πραγματικές ή προσωπικές καταστάσεις ή σχέσεις, ενόψει των κοινωνικών, οικονομικών, επαγγελματικών ή άλλων συνθηκών που υπάρχουν και με βάση γενικά και αντικειμενικά κριτήρια, που τελούν σε συνάφεια προς το αντικείμενο της ρύθμισης, για την οποία πρόκειται κάθε φορά. Ο νομοθέτης, όμως, κατά την επιλογή των διαφόρων τρόπων ρύθμισης, πρέπει να κινείται μέσα στα όρια που διαγράφονται από την αρχή της ισότητας και αποκλείουν τόσο την έκδηλα άνιση μεταχείριση, όσο και την αυθαίρετη εξομοίωση διαφορετικών καταστάσεων ή την ενιαία μεταχείριση προσώπων που τελούν κάτω από διαφορετικές συνθήκες, με βάση συμπτωματικά [τυχαία] ή άσχετα μεταξύ τους κριτήρια. Δεν αποκλείεται, επομένως, η διαφορετική ρύθμιση περιπτώσεων που τελούν κάτω από διαφορετικές ή ειδικές συνθήκες, καθώς και η θέσπιση εξαιρέσεων που δικαιολογούνται από ειδικούς λόγους γενικότερου ή υπέρτερου δημοσίου συμφέροντος [ΣτΕ 3587/1997, 2281, 1519/1995 κ.ά.]. Η άνω όμως βασική Συνταγματική αρχή, παραβιάζεται βάναυσα εις βάρος της κατηγορίας των Εθελοντών Μακράς Θητείας (ΕΜΘ) που υπηρετούν ως υπαξκοί (άνδρες και γυναίκες) σε όλα τα επίπεδα των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων, τυγχάνοντες καταφανούς δυσμενούς διακριτικής μεταχείρισης. Και ακόμη ένα χρόνιο σημαντικό αίτημα .... Το αίτημά τους ερείδεται στα ακόλουθα συγκριτικά στοιχεία: α. Εθελοντές που προσελήφθησαν με τις διατάξεις του 445/74, μετά τη μονιμοποίησή τους, εντάχθηκαν στην επετηρίδα μονίμων υπαξιωματικών μετά τους υπηρετούντες και εξελίχθηκαν όπως οι ομοιόβαθμοί τους σύμφωνα με το Ν.Δ. 445/74 (άρθρο 5 παρ. 9), φτάνοντας μέχρι το βαθμό του Ταγματάρχη και Αντισυνταγματάρχη. β. Ενώ ήταν σε ισχύ ο θεσμός των Εθελοντών Μακράς Θητείας , με τις συνδυασμένες διατάξεις του Ν.1848/89 (άρθρο 13 παρ. 4-5), του Π.Δ. 21/4-2-1991, καθώς και του Ν.Δ. 445/1974, προσλήφθηκαν υπαξιωματικοί (έτη 1985-2007), οι οποίοι δεν εντάχθηκαν στην κατηγορία των ΕΜΘ ή ΕΠΟΠ και είχαν βαθμολογική εξέλιξη μέχρι του βαθμού Ταγματάρχη και Αντισυνταγματάρχη ή και περαιτέρω με τα ίδια προσόντα ή και λιγότερα ανά περίπτωση από την Β’ Λυκείου. γ. Τα έτη 1979,1980, 1981 και 1982 κατετάγησαν, σταδιακά, στις τάξεις των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων γυναίκες στρατιωτικοί κατά τις διατάξεις του Ν. 705/1977 «Περί στρατεύσεως των Ελληνίδων». Στο άρθρο 7 παρ. 1 καθορίζετο ότι οι Εθελόντριες εξελίσσονται βαθμολογικά όπως και οι άνδρες των αυτών κατηγοριών. Η επαγγελματική εξέλιξη των ανδρών Εθελοντών Υπαξιωματικών και συνεπώς και των γυναικών, ρυθμίζετο με το αρθρο 47 του ΝΔ 445/74, στο οποίο αναφέρεται ότι εξελίσσονται μέχρι του βαθμού του Αρχισμηνία. Προκειμένου ακολούθως να μην παραμείνουν με καταληκτικό βαθμό και μισθολογική εξομοίωση σε Αρχιλοχία, Αρχικελευστή, Αρχισμηνία, έγινε σχετική ρύθμιση και με την παρ. 5 άρθρου 13 του Ν.1848/89 εντάχθηκαν και αυτές κατ’ αναλογία στην παρ. 4 του ιδίου άρθρου όπως αυτό αντικαταστάθηκε από την παράγραφο 4 άρθρου 7 του Νόμου 2913/2001 μαζί με τους ΕΜΘ, ώστε να μπορούν και εκείνες να προάγονται στο καταληκτικό βαθμό του Ανθυπασπιστή. Περαιτέρω με το άρθρο 13 του Νόμου 3257/2004, οι Εθελόντριες μονιμοποιούμενες εξελίσσονται ήδη όπως οι άνδρες εθελοντές ομοιόβαθμοί τους μέχρι το βαθμό του Ταγματάρχη (παρ. 3(β) (δ) άρθρου 23 Ν.3883/2010. Συμπερασματικά και αναλογικά με την εξέλιξη των εθελοντριών λεκτέα τα ακόλουθα: – Εφόσον οι εθελόντριες του Νόμου 705/77 μη μονιμοποιούμενες. α. Ισχύουν οι διατάξεις του άρθρου 47 του Ν.Δ.445/74 όπως και για τους άνδρες εθελοντές οπλίτες. (προαγωγή μέχρι Αρχισμηνίες) β. Βάσει του άρθρου 1 του Π.Δ. 21/91 θεωρούνται ΕΜΘ, μάλιστα δε στο άρθρο 2 του ιδίου διατάγματος γίνεται σαφής αναφορά καθορισμού των βαθμών τους από κοινού με τους ΕΜΘ ως μια κατηγορία. – Εφόσον αργότερα οι εθελόντριες μονιμοποιούμενες. Εντάσσονται σύμφωνα με την παρ. 9 άρθρου 46 του Ν.Δ/τος 445/74 στην ιεραρχική εξέλιξη των μονίμων υπαξιωματικών, δηλαδή μονιμοποιούμενες εντάσσονται στο αριστερό της σειράς των μονίμων υπαξιωματικών των οποίων την βαθμολογική εξέλιξη ακολουθούν, συνακόλουθα και οι ΕΜΘ που προέρχονται από ΟΠΥ – ΕΠΥ, μονιμοποιηθέντες ήδη (μετά από πολλά χρόνια) θα πρέπει αναλογικά να διέπονται από τις διατάξεις περί μονιμοποιουμένων εθελοντών του ΝΔ 445/74 καθότι ισχύουν και γι’ αυτούς όλες οι διατάξεις περί μονίμων υπαξιωματικών σύμφωνα με την παρ. 2 άρθ. 1 του Π.Δ. 44/2003. Επισημαίνεται σχετικά ότι με το Π.Δ. 44/2003 δεν υπήρξε αντίστοιχη πρόβλεψη ιεραρχικής εξέλιξής τους, καθότι πρόσφατα μονιμοποιήθηκαν. Επισημαίνεται ακόμη ότι οι συνάδελφοί τους εθελόντριες που είναι και αυτές εθελόντριες Μακράς Θητείας (άρθρο 1 Π.Δ. 21/91), μετά τη μονιμοποίησή τους απολαμβάνουν τη βαθμολογική εξέλιξη των υπαξκών παραγωγικών σχολών, καίτοι στις εγκυκλίους πρόσληψής τους προβλέπετο και υπέγραφαν ότι θα διέποντο από τις διατάξεις των ανδρών εθελοντών και βαθμολογικά θα έφθαναν μέχρι Αρχιλοχίες, Αρχικελευστές, Αρχισμηνίες (άρθρο 47 Ν.Δ.445/74).