Αρχική Ρύθμιση θεμάτων Υπουργείου Εθνικής ΆμυναςΆρθρο 18 – Τροποποίηση διατάξεων σταδιοδρομικής φύσης του ν. 3883/2010 (Α´ 167)Σχόλιο του χρήστη ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΤΑΘΟΠΟΥΛΟΣ | 9 Απριλίου 2016, 21:50
Υπουργείο Εθνικής Άμυνας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Mε το παρόν προωθούμενο πολυνομοσχέδιο του Κου ΥΕΘΑ, που έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση, εγείρονται αρκετά θέματα. Θα σταθώ στα θέματα που αφορούν τους Αξκούς προερχόμενους εξ ΑΣΣΥ, καθώς θεωρώ ότι είναι εκείνοι που θίγονται περισσότερο. Ιδιαίτερα δε, αν τεθούν σε εφαρμογή ορισμένα άρθρα του πολυνομοσχεδίου θα απολεσθούν κεκτημένα δικαιώματα της ως άνω κατηγορίας Αξκών, τα οποία υφίστανται μέχρι και σήμερα με την εφαρμογή του Ν. 3883/10. Αναλυτικά αναφέρω τα εξής θέματα και θα παρακαλούσα να γίνουν οι παρακάτω τροποποιήσεις στο παρόν πολυνομοσχέδιο : —> ΘΕΜΑ 1ον: Αρχαιότητα μεταξύ αποφοίτων ΑΣΣΥ και ανακαταταγέντων Αξκών:• Σύμφωνα με το Ν. 3883/10, άρθρο 36 παρ. 13 (γ’) οι προερχόμενοι Αξκοί από τις Σχολές ΑΣΣΥ ήταν αρχαιότεροι από τους Αξκούς Μονιμοποιηθέντες Εθελοντές (ανακαταταγείς) του Ν.Δ. 445/1974 (ΦΕΚ 160 Τ. Α’ / 10-6-1974) και τις μονιμοποιηθέντες γυναίκες εθελόντριες του Ν. 705/1977 (ΦΕΚ 279 Τ. Α’ / 16-9-1977). • Με το παρόν Σ/Ν σύμφωνα με το άρθρο 18, παρ. 18 (γ’). άρα σύμφωνα με το Ν. 3883/2010, άρθρο 36 παραγ. 7, οι Αξκοί Μονιμοποιηθέντες Εθελοντές (ανακαταταγείς) του Ν.Δ. 445/1974 (ΦΕΚ 160 Τ. Α’ / 10-6-1974) και οι μονιμοποιηθέντες γυναίκες εθελόντριες του Ν. 705/1977 (ΦΕΚ 279 Τ. Α’ / 16-9-1977) καθίστανται αρχαιότεροι από τους ομοιόβαθμους Αξκούς από Παραγωγικές Σχολές ΑΣΣΥ καθόσον η αρχαιότητα πλέον προσδιορίζεται από την ημερομηνία κτήσης του βαθμού. !!! Έτσι υποβαθμίζει τους εκ ΑΣΣΥ Αξκούς προερχομένους, έναντι των ανακαταταγέντων. Σημειώνεται ότι η αρχαιότητα των εξ ΑΣΕΙ έναντι των εξ ΑΣΣΥ στον ίδιο βαθμό διατηρείται (ΑΣΕΙ αρχαιότεροι από ΑΣΣΥ ) και αλλάζει μονομερώς μόνο η αρχαιότητα των ανακαταταγέντων έναντι των εξ ΑΣΣΥ. ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ-ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ: Πρέπει να παραμείνει η κατάσταση ως έχει για λογούς ορθότητας, ίσης μεταχείρισης (ΑΣΣΕΙ-ΑΣΣΥ) αλλά και μη διασάλευσης της ιεραρχίας. Δηλαδή πρέπει να γίνει απαλοιφή της προτεινομένης τροπολογίας ή κατ΄ ελάχιστο να εισαχθεί μια επιπλέον διάταξη προσδιορισμού της αρχαιότητας των εξ ΑΣΣΥ προερχόμενων ως κάτωθι: «Οι Αξιωματικοί της περίπτωσης (5) της παραγράφου β´ του άρθρου 2 του παρόντος νόμου είναι νεότεροι των λοιπών ομοιοβάθμων τους, που προέρχονται από ΑΣΣΥ του ίδιου ημερολογιακού έτους κτήσεως του βαθμού» αλλιώς θα έχουμε ανατροπή της ιεραρχίας ακόμη και μετά από 28 έτη υπηρεσίας όπως φαίνεται στο παρακάτω παράδειγμα: Πρόβλημα όσον αφορά π.χ. την 40η ΣΤΥΑ θα υπάρξει με ανακαταταγέντες άλλης επετηρίδας οι οποίοι μπορεί να καταταχθήκαν νωρίτερα το ίδιο έτος εισαγωγής με την 40η, προήχθησαν σε Αξκούς λίγο νωρίτερα από την 40η αλλά είναι νεότεροι εδώ και 28 έτη ως όριζαν όλοι οι νόμοι ιεραρχίας και εξέλιξης από το μακρινό παρελθόν έως σήμερα. Έτσι δημιουργείται πλήρης ανατροπή της ιεραρχίας μετά από 28 έτη υπηρεσίας. !! —> ΘΕΜΑ 2ον: Διαχωρισμός επετηρίδων Αξκών Τεχνικής Υποστήριξης και Υπηρεσιών Υποστήριξης της ΠΑ ανάλογα με την προέλευση (εθελοντών – ΑΣΣΥ)• Στο προωθούμενο πολυνομοσχέδιο ΥΕΘΑ άρθρο 21 αναγράφεται: Η παράγραφος 2 του άρθρου 37 του ν.3883/2010 (Α΄ 167), αντικαθίσταται ως εξής: «2. Για τους Αξιωματικούς ΠΝ, ΠΑ και ΚΣ τηρείται ιδιαίτερη επετηρίδα για κάθε ειδικότητα. Κατ’ εξαίρεση, για τους Αξιωματικούς ΠΝ και ΠΑ, που προέρχονται από την κατηγορία της περίπτωσης (5) της παραγράφου β´ του άρθρου 2 τηρείται ιδιαίτερη επετηρίδα για κάθε ειδικότητα, στην οποία εγγράφονται βάσει της ημερομηνίας προαγωγής τους σε βαθμό Αξιωματικού. Ειδικότερα για τους Αξιωματικούς των Σωμάτων Τεχνικής Υποστήριξης και Υπηρεσιών Υποστήριξης της ΠΑ, τηρείται ιδιαίτερη επετηρίδα, ανάλογα με την προέλευσή τους (απόφοιτοι ΑΣΣΥ – μονιμοποιηθέντες εθελοντές του ν.δ.445/1974) για κάθε ειδικότητα, στην οποία εγγράφονται βάσει της ημερομηνίας προαγωγής τους σε βαθμό Αξιωματικού.» Άρα οι επετηρίδες χωρίζουν και φεύγουν οι ανακαταταγέντες (του Ν.Δ. 445/1974 (ΦΕΚ 160 Τ. Α’ / 10-6-1974) από την επετηρίδα της ΣΤΥΑ αποκτώντας δική τους επετηρίδα. • Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι κάποιοι από τους ανακαταταγέντες που είναι πίσω από π.χ. την 40η σειρά ΣΤΥΑ και κρίνονται με τον Ν. 2439/96 θα δύναται να προαχθούν άμεσα σε Σγούς με αναδρομικότητα μάλιστα και στη συνέχεια θα γίνουν νωρίτερα Επγοί στα 30 έτη υπηρεσίας, αφού πλέον δεν θα υπάρχουν μπροστά τους οι Αξκοί της 40ης για να τους φρενάρουν δημιουργώντας πλήρης ανατροπή της ιεραρχίας μετά από 28 έτη υπηρεσίας. !! Αυτό δεν θα γίνει εάν αποκατασταθούν οι εισακτέοι στις ΑΣΣΥ τα έτη 1988-89 όπως φαίνεται παρακάτω. —> ΘΕΜΑ 3ον: Απουσία διάταξης αποκατάστασης των εισακτέων στις ΑΣΣΥ τα έτη 1988-1989 (λχ: 40η – 41η ΣΤΥΑ).• Το 2010 ψηφίστηκαν δύο νόμοι ο Ν. 3865/10 (Ασφαλιστικός νόμος) σύμφωνα με τον οποίο τα στελέχη των ΕΔ που θεμελιώνουν δικαίωμα σύνταξης έως την 31-12-2014 (δηλαδή εισαχθέντες στις Ε.Δ. έως και το 1989) ισχύουν οι διατάξεις του Π.Δ. 169/2007 και του άρθρου 1 του Ν. 3029/2002, με πλήρη σύνταξη στα 35 έτη πραγματικής υπηρεσίας, χωρίς ηλικιακό όριο με αυτεπάγγελτη αποστρατεία. Την ίδια χρονιά ψηφίστηκε και ο Ν. 3883/10 (περί ιεραρχίας και εξέλιξης των στελεχών των ΕΔ ….) δυνάμει του οποίου επήλθαν σημαντικές αλλαγές στη βαθμολογική εξέλιξη των στελεχών των ΕΔ. Η αστοχία του μη εναρμονισμού ως προς την έναρξη εφαρμογής των ανωτέρω Νόμων (3865/10 και 3883/10) ως προς τις μεταβατικές τους διατάξεις, δημιούργησε σοβαρή δυσλειτουργία, δυσμενή και άνιση μεταχείριση στην εξέλιξη των στελεχών κατά τα έτη αυτά (1988 – 1989), σε σχέση τόσο με συναδέλφους προηγούμενων ετών όσο και των επομένων ετών, αφού περιορίζει τις βαθμολογική τους εξέλιξη έως και τρεις (3) ολόκληρους βαθμούς. Αυτό συμβαίνει διότι αφενός μεν υπάγονται στις διατάξεις του παλιού ασφαλιστικού νόμου (3865/10), ταυτόχρονα δε, εξαιρούνται των διατάξεων του άρθρου 91 του Ν. 3883/10 για την υπηρεσιακή τους εξέλιξη. Σημειώνεται δε, ότι οι βαθμοί αυτοί που απωλέσθηκαν, συνεπεία των διατάξεων του Ν. 3883/10, προβλέπονταν από την εγκύκλιο Δγή εισαγωγής στις Σχολές ΑΣΣΥ κατά το έτος εισαγωγής των. • ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ-ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ: Προκειμένου λοιπόν να αρθεί η άνιση και συνταγματική μη ανεκτή μεταχείριση των στελεχών Αξκών εξ ΑΣΣΥ κατά τα έτη εισαγωγής 1988 και 1989 θα πρέπει να υπάρξει εναρμονισμός των μεταβατικών διατάξεων των δύο προαναφερθέντων νόμων και συγκεκριμένα πρέπει να τροποποιηθεί το άρθρο 91, παρ. 2, εδάφιο α΄ & γ΄ του Ν. 3883/2010, ως κατωτέρω: « 2. Για τα στελέχη των ΕΔ που μέχρι την 31.12.2014 συμπληρώνουν είκοσι πέντε (25) έτη πραγματικής στρατιωτικής υπηρεσίας εξακολουθούν να ισχύουν οι διατάξεις των άρθρων 5 έως 10, 11, πλην των παραγράφων 11 και 12 αυτού, 12 έως 14 και 16 έως 22 του ν.2439/1996 (ΦΕΚ 219/Α ́). Ειδικότερα για όσους εκ των ανωτέρω προέρχονται από παραγωγικές σχολές του ΠΝ, ο χρόνος των υποπαραγράφων β΄και γ΄της παραγράφου 8 του άρθρου 5 του ν. 2439/1996 (Α΄219) υπολογίζεται ως χρόνος υπηρεσίας μονίμου Αξιωματικού πέρα από τα δεκατρία (13) έτη από την κατάταξή τους. Ειδικά για τους Αξιωματικούς Ραδιοναυτίλων, Τεχνικής Υποστήριξης και Υπηρεσιών Υποστήριξης της ΠΑ που μέχρι την 31.12.2014 συμπληρώνουν είκοσι πέντε(25) έτη πραγματικής στρατιωτικής υπηρεσίας εξακολουθούν να ισχύουν οι διατάξεις της υποπαραγράφου 8δ του άρθρου 3 του ν.2439/1996 (ΦΕΚ 219/Α ́)» Ελπίζω επιτέλους μετά από 6 ολόκληρα χρόνια να υπάρξει λύση και ευελπιστώ στην άμεση παρέμβαση τόσο του Κου ΥΕΘΑ όσο και των κ.κ. Επιτελών του, για την τροποποίηση των ανωτέρω διατάξεων, προς άρση της κατάφωρης και άνισης μεταχείρισης που δημιουργούνται στα στελέχη των ΕΔ και ειδικά των Αξκών προερχόμενων εξ ΑΣΣΥ.