Αρχική Ρύθμιση θεμάτων Υπουργείου Εθνικής ΆμυναςΆρθρο 35 – Χορήγηση εφάπαξ βοηθήματος Ειδικών Λογαριασμών Αλληλοβοηθείας Στρατού, Ναυτικού και ΑεροπορίαςΣχόλιο του χρήστη Johnny B. | 10 Απριλίου 2016, 11:15
Υπουργείο Εθνικής Άμυνας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Θα ήθελα να αναφερθώ στα κάτωθι δύο αντικείμενα: α. Η παράγραφος 6 του άρθρου 16 του ν.δ. 398/1974 (Α´ 116), αντικαθίσταται ως εξής: «Οι χρηματικές παροχές είναι απαιτητές μετά την έξοδο του δικαιούχου από το Στράτευμα και καταβλητέες εντός δώδεκα μηνών από την υποβολή των απαιτούμενων δικαιολογητικών.» Στο ν.δ. του 1974 αναφερόταν η καταβολή του εφάπαξ βοηθήματος εντός 3μηνου από την υποβολή των απαιτούμενων δικαιολογητικών. Τώρα γίνεται 12μηνο. Πλην όμως σε όλα τα ταμεία ΕΛΟΑΣ/Ν/Α έχει σχηματιστεί "ουρά αναμονής" μετά την καταβολή των δικαιολογητικών που ξεπερνάει τον 1-1,5 χρόνο. Με την ψήφιση της αλλαγής αυτής σε 12μηνο, για όσους περιμένουν τόσους μήνες-χρόνια τι πρόκειται να γίνει? έχει ληφθεί μέριμνα? Εκτιμώ ότι η οποιαδήποτε αλλαγή ενός νόμου θα πρέπει να ανταποκρίνεται στις τρέχουσες και μελλοντικές οικονομικές συνθήκες και αναμονές του κάθε ταμείου και όχι να είναι γενικόλογη. Πρόταση: Να τροποποιηθεί η παράγραφος έτσι ώστε να "δεσμεύει" το αντίστοιχο ταμείο για καταβολή του 40% του εφάπαξ βοηθήματος εντός 6μηνου από την καταβολή των απαραίτητων δικαιολογητικών ενώ για το υπόλοιπο 60% (που ΔΕΝ θα επηρεάζεται από μετέπειτα περικοπές/αναπροσαρμογές) να καταβάλλεται σε δύο ισόποσες δόσεις των 30% εκάστη εντός το αργότερο της επόμενης διετίας (συνολική λήψη εφάπαξ βοηθήματος το αργότερο εντός 2,5 έτη από την καταβολή των δικαιολογητικών στο ταμείο). Με αυτόν τον τρόπο θα δίδεται άμεσα μια "ανακούφιση" στον απόστρατο που θέλει να επιλύσει κάποια τρέχοντα οικονομικά του προβλήματα και παράλληλα θα διασώζει το ταμείο από την υποχρέωσή του να έβρισκε εντός 12μηνου ολόκληρο το ποσό για την καταβολή του στον δικαιούχο (όπως τροποποιείται εδώ) παραμένοντας βιώσιμο και διατηρώντας τα αποθεματικά του σε επιθυμητά επίπεδα. Στην περίπτωση που ο δικαιούχος έχει λάβει προκαταβολή έναντι εφάπαξ βοηθήματος, αυτή θα πρέπει να συμψηφίζεται στο υπόλοιπο 60% και όχι να προσμετράται στην καταβολή του πρώτου 40% του βοηθήματος που προτείνω εδώ. β. Επίσης, υπάρχει και η παράγραφος 3 του άρθρου 17 του ν.δ. 398/1974 (Α´ 116), που θεωρώ ότι είναι κρίσιμη στην λήψη απόφασης έναρξης εφαρμογής τυχόν μειώσεων/περικοπών που αποφασίζονται στον εφάπαξ βοήθημα με νέο τρόπο υπολογισμού. Δηλαδή αναγράφεται η έκδοση σχετικής απόφασης έναν μήνα πριν την εφαρμογή μειώσεων στο τρέχον οικονομικό έτος λήψης της απόφασης. Πρόταση: Οπότε η αναδρομική ισχύς σε όσους έχουν υποβάλλει τα δικαιολογητικά τους από 1/8/2014 και έπειτα και ήδη αναμένουν την καταβολή του εφάπαξ βοηθήματος δεν πρέπει να εμπίπτουν στον νέο τρόπο υπολογισμού σύμφωνα με την παράγραφο αυτή, εκτός και αν "ερμηνεύεται διαφορετικά" από τον Νομοθέτη ή αν τροποποιηθεί "κατά το δοκούν" με αυτό το νομοσχέδιο.