Αρχική Ρύθμιση θεμάτων Υπουργείου Εθνικής ΆμυναςΆρθρο 18 – Τροποποίηση διατάξεων σταδιοδρομικής φύσης του ν. 3883/2010 (Α´ 167)Σχόλιο του χρήστη Κωνσταντίνος | 10 Απριλίου 2016, 20:32
Υπουργείο Εθνικής Άμυνας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Καλησπέρα σας! Με το παρόν σχόλιο θα ήθελα να επιστήσω την προσοχή στον νομοθέτη σε μια αδικία που έχει δημιουργήσει ο προηγούμενος νόμος του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας Υπ. Αριθ. 3883 Αρ. φύλλου 167 της 24 Σεπ. 2010, σχετικά με την ανύπαρκτη αξιοποίηση - εξέλιξη των απόφοιτων ΑΣΣΥ και πτυχιούχων ΤΕΙ ή ΑΕΙ(Τεχνολογικού τομέα). Ο Νόμος του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας υπ. Αριθ. 3883 Αρ. φύλλου 167 της 24 Σεπ. 2010 στην σελ. 2 άρθρο 1 στο εδάφιο ιστ. Λέει ξεκάθαρα πως : «Ως Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΑΕΙ) νοούνται τα ιδρύματα ανώτατης εκπαίδευσης πανεπιστημιακού τομέα που αναφέρονται στην υποπερίπτωση αα) της παραγράφου 1α του άρθρου 2 του ν.3549/2007 (ΦΕΚ 69/Α΄/20.3.2007)» Ως αποτέλεσμα οι απόφοιτοι Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (ανήκουν στον τεχνολογικό τομέα) να μην αναφέρονται - υπολογίζονται πουθενά και να αδικούνται παρά την ισοτιμία των ακαδημαϊκών ιδρυμάτων και των πτυχίων τους με τον νόμο του Υπουργείου Παιδείας 3549/2007 (ΦΕΚ 69/Α΄/20.3.2007) που αναφέρει : Άρθρο 2 Διάρθρωση των Α.Ε.Ι. 1. α) Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Ε.Ι.), κατά την έννοια του άρθρου 16 παράγραφος 5 του Συντάγματος, είναι τα ιδρύματα της ανώτατης εκπαίδευσης, η οποία αποτελείται από δύο παράλληλους τομείς: αα) τον πανεπιστημιακό τομέα, ο οποίος περιλαμβάνει τα Πανεπιστήμια, τα Πολυτεχνεία και την Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών και ββ) τον τεχνολογικό τομέα, ο οποίος περιλαμβάνει τα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Τ.Ε.Ι.) και την Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής & Τεχνολογικής Εκπαίδευσης. Συνέπεια των ανωτέρω, και ενώ πτυχιούχοι ΤΕΙ ή ΑΕΙ(Τεχνολογικού τομέα) διαθέτουν μεταπτυχιακό ακόμα και διδακτορικό, να μην μπορούν να ενταχθούν στον ανωτέρω νόμο που δρομολογεί γρηγορότερη εξέλιξη (εφόσον βεβαίως υπάρχουν οι προϋποθέσεις) αλλά και σε μεγαλύτερο καταληκτικό βαθμό. Η επιλεκτική αυτή μεταχείριση των αποφοίτων πανεπιστημιακού τομέα σε βάρος των αποφοίτων τεχνολογικού τομέα που είναι ταυτόχρονα και απόφοιτοι ΑΣΣΥ, θα πρέπει να σταματήσει με μια πρόνοια του παρόντος νομοσχεδίου που θα άρει την αδικία που υφίστανται. Αξίζει να αναφερθεί πως οι υπαξιωματικοί, από την φύση της σχολής τους που είναι τεχνική, περισσότερο συνάδει ως εξέλιξη το πτυχίο ΤΕΙ (ως εφαρμοσμένη επιστήμη), παρά το θεωρητικό υπόβαθρο του Πανεπιστημίου. Όπως γίνεται φανερό παρά την μεγαλύτερη ακαδημαϊκή βαθμίδα των μεταπτυχιακών και των διδακτορικών τίτλων αυτά δεν υπολογίζονται καθόλου αφού το 1ο πτυχίο είναι από ΤΕΙ. Φανταστείτε έναν απόφοιτο ΑΣΣΥ και πτυχιούχο ΤΕΙ να έχει και Master (M.Sc)π.χ από το Cambridge ή Διδακτορικό (Phd) από το Μ.Ι.Τ και να μην εξελίσσεσαι καθόλου (αδικία και για τον ίδιο αλλά και για τις Ένοπλες Δυνάμεις που δεν τον αξιοποιούν,το παράδειγμα είναι λίγο τραβηγμένο για να δείξει το μέγεθος τις αδικίας) και ένας που έχει πτυχίο Διοίκησης Επιχειρήσεων από την Ελλάδα, να γίνεται αξιωματικός Ανθσγος άμεσα και να αποστρατεύεται με ένα βαθμό ποιο πάνω (Σμήναρχος αντί για Αντισμηναρχος). Στο σημείο αυτό θα ήθελα να εστιάσω στον καταληκτικό βαθμό που αναφέρεται στην σελ 3492 του νόμου 3883 Αρ. φύλλου 167 της 24 Σεπ. 2010 Άρθρο 23 Καταληκτικοί βαθμοί γ. Για τους Αξιωματικούς της ΠΑ: (5) Σμήναρχος για τους Αξιωματικούς αποφοίτους ΑΣΣΥ πτυχιούχους ΑΕΙ. (6) Αντισμήναρχος για τους Αξιωματικούς που προέρχονται από Υπαξιωματικούς αποφοίτους ΑΣΣΥ και δεν είναι πτυχιούχοι ΑΕΙ. Γίνεται φανερό πως με την παραδοχή του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας για τον αρχικό ορισμό του ΑΕΙ στον ανωτέρω νόμο του 2010, οι απόφοιτοι ΤΕΙ πάλι ξεχνιούνται και ας διαθέτουν μεταπτυχιακό ή ακόμα και διδακτορικό. Δηλαδή, έναν Υπαξιωματικό που εξελίσσεται, μορφώνεται, προοδεύει, επειδή το πρώτο του πτυχίο είναι από ΤΕΙ οι Ένοπλες δυνάμεις τον αφήνουν στάσιμο και στην ουσία τον τιμωρούν (βλέποντας συναδέλφους πανεπιστημιακού τομέα) να ανταμοίβονται τουλάχιστον στον καταληκτικό βαθμό. Στο παρόν νομοσχέδιο ο τεχνολογικός τομέας εισάγεται μια και μοναδική φορά στους ΕΜΘ μόνο, ξεχνώντας τους αποφοίτους ΑΣΣΥ: Άρθρο 18, Τροποποίηση διατάξεων σταδιοδρομικής φύσης του ν. 3883/2010 (Α´ 167) "ΕΜΘ που έχουν συμπληρώσει τουλάχιστον πέντε έτη πραγματικής υπηρεσίας και Επαγγελματίες Οπλίτες (ΕΠ.ΟΠ.) που έχουν συμπληρώσει τουλάχιστον δώδεκα (12) έτη πραγματικής υπηρεσίας από την κατάταξή τους ως ΕΠ.ΟΠ. και έχουν πτυχίο ανώτατης εκπαίδευσης, πανεπιστημιακού ή τεχνολογικού τομέα ή ισότιμο αναγνωρισμένο τίτλο σπουδών αλλοδαπής, μπορούν να μετατάσσονται στο Σώμα Μονίμων Υπαξιωματικών, με ειδικότητα που προσιδιάζει στον τίτλο σπουδών τους, προς κάλυψη κενών οργανικών θέσεων του βαθμού τον οποίον φέρουν, με απόφαση του οικείου κατά κλάδο Ανωτάτου Συμβουλίου, ως πληρούντες τα κριτήρια του άρθρου 12 του παρόντος νόμου." Κλείνοντας, θα επιθυμούσα το παρόν νομοσχέδιο να εξαλείψει την αδικία που υφίστανται τα στελέχη ΑΣΣΥ αποφοίτων ΑΕΙ (Τεχνολογικού τομέα) και οι Ένοπλες Δυνάμεις να τα εκμεταλλευτούν, εισάγοντας τροποποιητική διάταξη σταδιοδρομικής φύσης στον νόμο 3883/2010(Α' 167) και εντάσσοντας τους ισότιμα με τους αποφοίτους ΑΕΙ (Πανεπιστημιακού τομέα). Σας ευχαριστώ!