Αρχική Ρύθμιση θεμάτων Υπουργείου Εθνικής ΆμυναςΆρθρο 11 – Τρόπος και διαδικασία αξιοποίησηςΣχόλιο του χρήστη Dr. Παναγιώτης Δασκαλόπουλος | 11 Απριλίου 2016, 11:55
Υπουργείο Εθνικής Άμυνας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
(1) Εκτιμάται ότι εφόσον μνημονεύονται (παρ.2) δυνατοί τρόποι αξιοποίησης (έστω και ενδεικτικά), θα πρέπει ο κατάλογος να - συμπληρωθεί και με άλλους τρόπους αξιοποίησης (2) Απαιτείται στο παρόν σχέδιο νόμου και στο συγκεκριμένο άρθρο, να προβλεφθεί για λόγους ευελιξίας και η δυνατότητα αξιοποίησης κατά παρέκκλιση των διατάξεων περί Δημοσίων Κτημάτων, με ειδική αιτιολογημένη απόφαση του ΣΑΜ κατόπιν εισήγησης του υπό σύσταση Φορέα. (3) Θα πρέπει να εξετασθεί υπό ποιες (αυστηρές) προϋποθέσεις η υπό σύσταση Υπηρεσία θα μπορεί να προβαίνει εκτός των άλλων και σε προετοιμασία των διαδικασιών πώλησης για λογαριασμό των οικείων Ταμείων, όταν η δημοσιονομική κατάσταση της χώρας το επιτρέψει. (4) Στην παρ. 5 καθορίζεται η αρμοδιότητα του ΣΑΜ χωρίς να διευκρινίζονται ερωτήματα σχετικά με την αρμοδιότητα των Διοικητικών Επιτροπών/Συμβουλίων των Ταμείων και συνακόλουθα τι συμβαίνει σε περίπτωση σύγκρουσης αρμοδιοτήτων μεταξύ αυτών και του ΣΑΜ, αν και ποιες αρμοδιότητες παραμένουν στα Ταμεία κτλ. Αν δεν καθοριστούν με λεπτομέρεια οι αρμοδιότητες εκάστου συλλογικού οργάνου, θα δημιουργηθεί νέο πλήθος ερωτημάτων που θα χρήζουν νομικής διερεύνησης. Αν δεν έχουν λόγο τα Ταμεία για την ιδιοκτησία τους, τίθεται εν αμφιβόλω τόσο η πρόβλεψη στην αιτιολογική έκθεση ότι διατηρείται ως έχει το καθεστώς λειτουργίας των Ταμείων, ενώ προκύπτουν ενδεχομένως και ζητήματα αντισυνταγματικότητας (άρθρο 17 Συντάγματος για ιδιοκτησία, άρθρο 109 Συντάγματος για κληροδοτήματα). Σε κάθε περίπτωση, η γνώμη των Ταμείων θα πρέπει να είναι υποχρεωτική και σύμφωνη. (5) Παρότι προβλέπεται δυνατότητα ηλεκτρονικού πλειοδοτικού διαγωνισμού, δε θα πρέπει να αποκλείονται οι συμβατικοί τρόποι δημοπρασίας. (6) Στην παρ. 12 πρέπει να καθοριστεί με σαφήνεια το μέγιστο ποσοστό που θα αποδίδεται για τη μέριμνα στρατιωτικού προσωπικού του Υπουργείου (ε.ε. κα ε.α σύμφωνα με τη σχετική απόφαση ΣΑΜ), αλλά και το ανώτατο πιθανό ποσοστό που θα κατευθύνεται στην ενίσχυση του λοιπού προϋπολογισμού του ΥΠΕΘΑ, καθώς και το ποσοστό που θα παρακρατείται προς κάλυψη των ενδεχόμενων λειτουργικών του εξόδων (ως ΝΠΙΔ).