Αρχική Ρυθμίσεις περί σταδιοδρομίας και εξέλιξης στελεχών και οικονομικής μέριμνας και λογιστικού των Ενόπλων ΔυνάμεωνΆρθρο 18 – Στελέχωση Σώματος Αξιωματικών Οικονομικών Επιθεωρητών – Εσωτερικών ΕλεγκτώνΣχόλιο του χρήστη Μανώλης | 9 Απριλίου 2017, 16:46
Επί του σχολίου της 9 Απριλίου 2017, 12:17 του κ. Γιώργου, θέλω και πάλι να επισημάνω τα εξής : Βλέπω ότι με το υπόψη σχόλιο ο συντάκτης πράγματι προσπάθησε να μελετήσει καλύτερα ορισμένες διατάξεις του νομοσχεδίου. Σε συνέχεια της προσπάθειας και προς υποβοήθηση του θα ήθελα να μπορέσει να μελετήσει την απόλυτη διαφορά μεταξύ των «τυπικών» οικονομικών επιθεωρήσεων που θα διενεργούν οι περιφερειακές διευθύνσεις υπό το ΓΕΕΘΑ οι οποίες πράγματι θα αναλάβουν και το έργο της καταργούμενης ΜΕΕ και της υπό σύσταση υπηρεσίας εσωτερικών υποθέσεων, υπηρεσίας η οποία ήταν και επιδίωξη του τωρινού κ. ΥΕΘΑ. Το εκπληκτικό και το μεγαλείο της σκέψης του όμως πιστεύω ότι δεν ήταν μόνο αυτό. Το εκπληκτικό είναι ο τρόπος που «φαίνεται» ότι σκέφτηκε να την επανδρώσει και να την θωρακίσει. Δηλαδή δεν «φτιάχνει» μια υπηρεσία που θα επανδρώνεται από διάφορους αξιωματικούς των κλάδων οι οποίοι μετά από 2-3 χρόνια θα επιστρέψουν στους κλάδους, αλλά με αξιωματικούς οικονομικούς επιθεωρητές του Σώματος. Πιστεύω καταλαβαίνετε την πολύ σημαντική διαφορά για την κατ’ ελάχιστον ανεξαρτησία του ελέγχου. Και ο νομοθέτης και πάλι δεν αρκέστηκε μόνο σ’ αυτό, προσπάθησε και πάλι να θέσει τις βάσεις για την μελλοντική θωράκιση (τουλάχιστον για τα επόμενα 50 χρόνια) της ανεξαρτησία, ποιότητας, αποδοχής και σεβασμού που θα πρέπει να απολαμβάνουν οι οικονομικοί επιθεωρητές από τον χώρο των Ε.Δ και όχι μόνο. Πως τα κατάφερε όλα αυτά ? Προσπαθήστε με ανοικτό μυαλό και με βάση τα παραπάνω, να κατανοήσετε την σκέψη μου που παρέθεσα σε προηγούμενο σχόλια. Καταρχήν με μια αδιάβλητη και ανοικτή σε όλους τους αξιωματικούς αποφοίτους παραγωγικών σχολών διαγωνιστική διαδικασία εισαγωγής στο Σώμα όπου όλοι οι αξιωματικοί (μελλοντικά ελεγχόμενοι και ελέγχοντες) να δύναται να λάβουν μέρος και ο καλύτερος να εισάγεται. Δεν νομίζω ότι μπορεί να «σταθεί» διαφορετικά αξιωματικός του Σώματος όταν θα πρέπει να τεθεί «αντιμέτωπος» με τον ελεγχόμενο ιδίως δε όταν ο αξιωματικός του Σώματος υπηρετεί στην υπηρεσία εσωτερικών υποθέσεων. Ακόμα πως θα είναι δυνατόν να «σταθεί» ο αξιωματικός του Σώματος όταν θα χρειαστεί στα πλαίσια μια τυπικής οικονομικής επιθεώρησης να επιβλέψει επιτόπια την αποκατάσταση των προβλημάτων, εφόσον δεν τηρηθούν κατ’ ελάχιστον οι προαναφερόμενες προϋποθέσεις για τον τρόπο εισαγωγής. Φανταστείτε επίσης αξιωματικοί του Σώματος με διαφορετική αρχική προέλευση (πριν μεταταχθούν σ’ αυτό) να αντιμετωπίζουν ένα υπηρεσιακό πρόβλημα των Ε.Δ.. Πόσο ποιο ωφέλιμο θα είναι όταν μπορούν να τεθούν διαφορετικές προσεγγίσεις και εμπειρίες για την επίλυση αυτού του προβλήματος στα πλαίσια αυτού του Σώματος το οποίο θα κατέχει ένα νευραλγικό τομέα στο χώρο των Ε.Δ. Τώρα όσον αφορά την αποδοχή των αξιωματικών αυτού του Σώματος στο χώρο εκτός των Ε.Δ. Εδώ και πάλι φαίνεται το μεγαλείο της όλης σκέψης του νομοθέτη. Όπως έχει προαναφερθεί και από άλλους σχολιαστές και φυσικά γνωρίζετε, σήμερα οι ορκωτοί ελεγκτές ελέγχουν ή έχουν την δυνατότητα να ελέγξουν εκτός από ανώνυμες εταιρίες και οιοδήποτε νομικό ή φυσικό πρόσωπο ή δραστηριότητα. Σας επαναλαμβάνω ορισμένα παραδείγματα, συμβάσεις, ερευνητικά προγράμματα, οιοδήποτε νομικό πρόσωπο, την βουλή των Ελλήνων και το «πόθεν εσχες» των βουλευτών κλπ. Δεν είναι φυσικό λοιπόν το κύρος και η αποδοχή του Σώματος προς τα έξω να στηριχθεί ακριβώς σ’ αυτή την επαγγελματική ή μεταπτυχιακή εκπαίδευση που λαμβάνουν οι ορκωτοί ελεγκτές λογιστές ή στην ειδίκευση που λαμβάνουν απόφοιτοι μεταπτυχιακών σπουδών στην ελεγκτική δημοσίων οργανισμών ή φορολογική ελεγκτική ? Μπορείτε να φανταστείτε την «δύναμη» και το κύρος του κ. Α/ΓΕΕΘΑ καθώς και την εγχώρια και διεθνή αποδοχή που θα έχουν οι οικονομικές υπηρεσίες των Ε.Δ. όταν έχει υπό τις διαταγές του μια υπηρεσία ελέγχου και επιθεώρησης όπου όλοι θα είναι κατ’ ελάχιστον ορκωτοί ελεγκτές λογιστές ή με εξειδίκευση σε άλλη παρεμφερή μορφή ελέγχου και με τον έλεγχο να διεξάγεται σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα ελέγχου ? Αυτό βέβαια δεν είναι δυνατόν να γίνει άμεσα την επόμενη ημέρα , άλλωστε γι’ αυτό αναφέρω ότι με αυτός ο νόμος δεν σκέφτεται το σήμερα αλλά το μέλλον και ίσως γι’ αυτό αξίζουν επιπλέον συγχαρητήρια στην πολιτική και στρατιωτική ηγεσία του ΥΠΕΘΑ η οποία δεν σκέφτηκε το σήμερα και το άμεσο ενδεχόμενο όφελος αλλά το μέλλον, δείχνοντας έτσι την αγάπη στις Ε.Δ. και το σεβασμό στο υστέρημα του Ελληνικού λαού. Μακάρι να σκέφτονταν όλοι έτσι. Συγνώμη εάν σας κούρασα με το μακροσκελές σχόλιο μου.