Αρχική Ρυθμίσεις περί σταδιοδρομίας και εξέλιξης στελεχών και οικονομικής μέριμνας και λογιστικού των Ενόπλων ΔυνάμεωνΆρθρο 18 – Στελέχωση Σώματος Αξιωματικών Οικονομικών Επιθεωρητών – Εσωτερικών ΕλεγκτώνΣχόλιο του χρήστη Μανώλης | 11 Απριλίου 2017, 01:29
Επί του σχολίου της 10 Απριλίου 2017, 13:59 της κ. Όλγας έχω να επισημάνω τα εξής : Στο σχόλιο σας αναφέρετε ότι «είναι καλός και επιθυμητός ο κατασταλτικός έλεγχος αλλά κάποτε πρέπει να δοθεί έμφαση στην πρόληψη. Ο έλεγχος προϋποθέτει να υπάρχουν διαδικασίες τυποποιημένες και εκσυγχρονισμένες και πριν αυτός αρχίσει να καταγγέλλει και να καταλογίζει ευθύνες πρέπει να αποκτήσει χαρακτήρα συμβουλευτικό προς διόρθωση των διοικητικών ελλείψεων και των απαρχαιωμένων πρακτικών.» Το σχόλιο σας αυτό είναι άριστο αλλά προφανώς αφορά κάποιο άλλο νομοσχέδιο και όχι το συγκεκριμένο. Εάν είχατε την τύχη να ελεγχθείτε από ορκωτούς ελεγκτές λογιστές σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα ελέγχου που εφαρμόζουν, τα οποία αναγκαστικά θα τα εφαρμόζουν και οι αξιωματικοί του σώματος στις οικονομικές επιθεωρήσεις, θα αντιλαμβανόσασταν ότι ακριβώς αυτά που επισημαίνετε, έρχεται το νομοσχέδιο να επιβάλλει στο χώρο των Ε.Δ. Ο ορκωτός λοιπόν έρχεται στον ελεγχόμενο φορέα, όχι στο τέλος της χρήσης αλλά πολλούς μήνες πριν. Παρακολουθεί και ελέγχει την πορεία των χρηματοοικονομικών του ελεγχόμενου φορέα καθ’ όλη των διάρκεια της χρήσης, επιτόπου συμβουλεύει, διορθώνει, προλαμβάνοντας έτσι δυσάρεστες καταστάσεις. Διορθώνει ή προτείνει την διόρθωση τυχόν διοικητικών ελλείψεων και απαρχαιωμένων πρακτικών. Όλα αυτά τα αναφέρει έγκαιρα στη διοίκηση, επισημαίνοντας ότι εάν δεν διορθωθούν όπως συμβουλεύει τότε και μόνο τότε θα γραφτούν στην έκθεση ελέγχου σαν παρατήρηση μαζί με τις σχετικές συνέπειες επί των οικονομικών καταστάσεων και αναφορών. Σας περιέγραψα με πολύ σύντομο και υπεραπλουστευμένο τρόπο την εργασία του ορκωτού ο οποίος και αναλογικά προφανώς θα εφαρμοστεί και στην οικονομική επιθεώρηση. Επίσης, πιστεύετε ότι οι διαδικασίες που εφαρμόζουν οι ορκωτοί ελεγκτές λογιστές, που το υπόψη νομοσχέδιο φιλοδοξεί να επιβάλλει και στους οικονομικούς επιθεωρητές, δεν είναι τυποποιημένες και εκσυγχρονισμένες ? Εάν ήταν έτσι τότε γιατί τους εμπιστεύονται νομικά πρόσωπα, υπουργεία (και το ΥΠΕΘΑ), η βουλή των Ελλήνων κλπ ? Θεωρώ ότι δεν το πιστεύετε. Για να μην σας κουράσω όμως σ’ αυτό το σημείο με την μελέτη των διεθνών προτύπων ελέγχου θα σας μνημονεύσω δύο εκ των διατάξεων που αφορούν τις υποχρεώσεις των οικονομικών επιθεωρητών : Πρώτον, άρθρο 15 παρ.2γ «Την επιτόπια επίβλεψη της αποκατάστασης των παρεκκλίσεων από τις ισχύουσες διατάξεις νόμου, που διαπιστώνονται κατά την διάρκεια της επιθεώρησης- ελέγχου». Δεύτερον, άρθρο 15 παρ.2δ «Την παροχή βεβαίωσης – πιστοποίησης για τη νόμιμη διαχείριση και σύνταξη των οικονομικών αναφορών και καταστάσεων καθώς και για την επάρκεια των συστημάτων διαχείρισης και ελέγχου των Μονάδων, φορέων, Υπηρεσιών, Οργανισμών, Διαχειρίσεων και νομικών προσώπων του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, και την υποβολή προτάσεων για τη λήψη μέτρων αποκατάστασης δυσλειτουργιών, για τροποποίηση και συμπλήρωση – βελτίωση μεθόδων, διαδικασιών και συστημάτων λογιστικού και εν γένει των συστημάτων αυτών, με σκοπό την αποτελεσματική λειτουργία τους» Θεωρώ λοιπόν ότι σας αξίζουν συγχαρητήρια για το συγκεκριμένο σχόλιο, αλλά όμως ο νομοθέτης σας πρόλαβε, προβλέποντας και θεσμοθετώντας επακριβώς αυτά που επισημαίνετε.