Αρχική Ρυθμίσεις περί σταδιοδρομίας και εξέλιξης στελεχών και οικονομικής μέριμνας και λογιστικού των Ενόπλων ΔυνάμεωνΆρθρο 02 – Αποστρατευτικός βαθμός Εθελοντών Μακράς ΘητείαςΣχόλιο του χρήστη theodoros | 14 Απριλίου 2017, 01:06
Υπουργείο Εθνικής Άμυνας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Οι Εθελοντές Μακράς Θητείας, (ΕΜΘ) κατετάγησαν στις Ένοπλες Δυνάμεις για κάλυψη των αναγκών ως οπλίτες με πενταετή υποχρέωση, στα μέσα της δεκαετίας του '80. Τους δόθηκε η δυνατότητα να παραμείνουν στο στράτευμα εφόσον το επιθυμούσαν μέχρι τη συμπλήρωση 35 χρόνων συντάξιμης υπηρεσίας. Η βαθμολογική τους εξέλιξη φθάνει μέχρι το βαθμό του ανθυπασπιστή. Χρόνιο δίκαιο αίτημά τους είναι να εξομοιωθεί η εξέλιξή τους με τις εθελόντριες του νόμου 707/1977 και των εθελοντών του νόμου 445/1972. Το δικαιο αυτο αίτημα δεν έχει δημοσιονομικό κόστος, Επισημαίνεται ακόμη ότι οι συνάδελφοί τους εθελόντριες που είναι και αυτές εθελόντριες Μακράς Θητείας (άρθρο 1 Π.Δ. 21/91), μετά τη μονιμοποίησή τους απολαμβάνουν τη βαθμολογική εξέλιξη των υπαξκών παραγωγικών σχολών, καίτοι στις εγκυκλίους πρόσληψής τους προβλέπετο και υπέγραφαν ότι θα διέποντο από τις διατάξεις των ανδρών εθελοντών και βαθμολογικά θα έφθαναν μέχρι Αρχιλοχίες, Αρχικελευστές, Αρχισμηνίες (άρθρο 47 Ν.Δ.445/74). Είναι γνωστό ότι ο κατεχόμενος βαθμός των στρατιωτικών είναι απόλυτα συνδεδεμένος με σειρά δικαιωμάτων και προνομίων που αυτός οριοθετεί, δημιουργώντας τις κατάλληλες εκείνες συνθήκες, στις οποίες πρέπει ο υπόψη εργαζόμενος να παραμείνει προσηλωμένος και αφοσιωμένος και δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση να αποτελέσει βασικό και οιωνεί κριτήριο χαρακτηρισμού επιπέδου, ικανοτήτων, σκέψης, απόδοσης κλπ.” Επιτακτική τυγχάνει η αναβάθμιση του θεσμού των Εθελοντών – Εθελοντριών Μακράς Θητείας κμέσα στα πλαίσια της Συνταγματικής επιταγής για ίση μεταχείρισης, με ιεραρχική εξέλιξη αντίστοιχη των Εθελοντριών και των ανακαταταγμένων και Εθελοντών υπαξκών.Τέλος, η παραμονή τους επί πολλά έτη σε κάθε βαθμό, τους δημιουργεί πελώριο κοινωνικό πρόβλημα. Επίσης οι ΕΜΘ διαφοροποιούνται αναφορικά με τη διαδικασία μετάταξής τους αφού ενώ είναι πτυχιούχοι ΑΕΙ άδικα μετατάσσονται στο Σώμα των Μονίμων Υπαξιωματικών, έναντι αυτών των ιδίων (Μονίμων Υπαξιωματικών) οι οποίοι μετατάσσονται με τα ίδια κριτήρια στο Σώμα των Αξιωματικών. Έτσι παρατηρείται το παράδοξο να προσλαμβάνονται με διαγωνισμό πολίτες και να ονομάζονται Αξιωματικοί με μόλις 3 μήνες εκπαιδεύσεως ενώ δεν αξιοποιούνται ΑΝΑΛΟΓΑ-ΕΞΙΣΟΥ και ισότημα οι συνάδελφοι πτυχιουχοι ΑΕΙ ΕΜΘ που διαθέτουν τα ίδια τουλάχιστον τυπικά κριτήρια και παράλληλα σημαντικά μεγαλύτερη εμπειρία στο στρατευμα σε σχέση με ένα απλό πολίτη που πιθανον εχει υπηρετησει το στρατευμα ως απλός οπλίτης. υπάρχουν και οι πτυχιουχοι ΑΕΙ, ΕΜΘ οι οποίοι εχουν μετα απο τετραετή φοίτηση πτυχίο ΑΕΙ αλλά οχι ιδιο με την ειδικότητα τους, θα έπρεπε και ευτούς το υπουργειο να τους ονομασει (αξιωματικούς όπως θα ήταν πραγματικά το δίκαιο .). Αν οχι, έστω να τους εξισώσει με αποφοίτους φοιτήσεως διετων σχολών ΣΜΥ. ΣΤΥΑ κλπ. ανάλογα.. Επιπλέον, αυτο ειναι το πιο δικαιο εφοσον στο Π.Δ. 347/2003, ΦΕΚ 315/Α/2003 με το οποίο τροποποιούνται οι διατάξεις του Π.Δ. 50/2001, ΦΕΚ 39/Α/2001 «Καθορισμός των προσόντων διορισμού σε θέσεις φορέων του δημοσίου τομέα», αναφέρεται για τον Κλάδο ΠΕ Διοικητικού και/ή Οικονομικού ότι: «1. Προσόν διορισμού στον εισαγωγικό βαθμό ορίζεται πτυχίο ή δίπλωμα οποιουδήποτε Τμήματος ΑΕΙ της ημεδαπής. Μιλάμε για τους ΕΜΘ απο τους οποίους οι νεώτεροι της κατηγορίας μετράνε πλέον 18 χρόνια υπηρεσίας και οι παλαιότεροι έχουν συνταξιοδοτηθει σε μεγάλο ποσοστό. Άρα και τα στελέχη αυτά έχουν πλέον τεράστια πείρα και εμπειρία στο αντικείμενο - στην ειδικότητα τους η γενικοτερα στο στρατευμα. σας ευχαριστούμε θερμά